Приклади кейсових завдань до теми Метали
наприклад
Кейс №5
Вид кейса: науково – дослідний
З найдавніших часів і до наших днів художники, створюючи монументальний живопис, найчастіше використовують техніку фрески. Слово це походить від італійського «fresco», що означає «свіжий», «сирий».
Фрески пишуть по сирій штукатурці фарбами, які розводяться водою. Висихаючи, вапно штукатурки щільно з'єднується з барвистим шаром.
Для приготування фарб, використовуваних в створенні фресок, застосовують звичайні пігменти. Але при їх відборі враховують одне загальне обмеження, обумовлене хімічними властивостями основних компонентів грунту.
Кейси до теми «Метали»
Кейс №1
Діти бавились вдома та розбили термометр, краплі ртуті розсипалися на підлогу. Хлопці заспокоювали дівчат. Існує безліч методів знешкодження ртуті. Все буде добре-говорили вони
Завдання.
Запропонуйте кілька практичних прийомів збирання ртуті.
Кейс №2
Історик античного світу Геродот писав, що в V столітті до нового літочислення перський цар Кір у походах користувався водою, яка зберігалася у «священних» посудинах.
Великий завойовник Олександр Македонський гордився своїми воєначальниками, і тому були причини. Коли прості солдати хворіли на дизентерію та інші хвороби, їхні начальники залишалися цілком здоровими. Пояснювали вони це силою духу, адже їли всі одну страву з одного казана, разом ділили всі тяготи похідного життя. Єдиною відмінністю був особистий посуд: глиняна або дерев’яна миска у простого воїна, а от у знатного – інша.
Завдання
1. Чи могла посудина стати причиною високою стійкості організму воєначальника проти інфекції?
2. З якого металу вона була виготовлена?
3. Поясніть причину цього явища?
4.Де ще використовують цей метал?
Кейс №3
Вам видані зразки води, взятої з різних джерел (вони вказані на етикетках). Імовірно в них містяться іони: Fe2 +, Fe3 +, Zn2 +, Cu2 +, Pb2 +.
Завдання
Кейс №4
На початку ХХ століття з Нью-Йоркського порту вийшла відкритий океан красуня-яхта. Її володар, американський міліонер, не пожалкував грошей, щоб здивувати світ. Корпус яхти був зроблений з коштовного на той час алюмінію, листи якого кріпилися мідними заклепками. Це був сріблястий корабель, усіяний золотистими головками заклепок. Але через кілька днів обшивка корпусу розпочала розходитися, і яхта пішла на дно.
Завдання.
Кейс №5
Вид кейса: науково – дослідний
З найдавніших часів і до наших днів художники, створюючи монументальний живопис, найчастіше використовують техніку фрески. Слово це походить від італійського «fresco», що означає «свіжий», «сирий».
Фрески пишуть по сирій штукатурці фарбами, які розводяться водою. Висихаючи, вапно штукатурки щільно з'єднується з барвистим шаром.
Для приготування фарб, використовуваних в створенні фресок, застосовують звичайні пігменти. Але при їх відборі враховують одне загальне обмеження, обумовлене хімічними властивостями основних компонентів грунту.
Завдання
1. Розберіть дану ситуацію, проведіть її аналіз.
2. З наявних у вас пігментів (червона охра, берлінська лазур, цинкові білила, фіолетовий кобальт, краплак, зелений крон, жовтий крон), запропонуйте художнику ті, які можливі в використанні під фрескового живопису. Доведіть це практично.
3. Стануть в нагоді знання, отримані з даного кейса, у вашій майбутній професійній діяльності?