Урок з курсу
«Я у медіапросторі»
Кінофільм. Розпізнаємо героїв.
3 клас
План-конспект уроку з курсу Я у медіапросторі для учнів 3 класу
08.04.2019р.
Сердюк Наталія Матвіївна
вчитель початкових класів
НВК «ЗНЗ – Тернівський ліцей»,
Тема Кінофільм. Розпізнаємо героїв. Практична робота: «Закінчи історію» - перегляд фрагментів дитячих кінофільмів та складання власного фіналу історії.
Мета: формування ключових компетентнотей: вміння вчитися – само організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язано висловлювати свої думки; соціальної – дотримуватись поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – знати свої обов’язки в колективі; предметних компетентностей: вміння користуватися інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію; розвивати спостережливість, пам'ять, мову; розвивати навички: шукати, осмислювати, опрацьовувати, аргументувати, адаптувати, формувати, здобувати та використовувати інформацію з різних джерел; виховувати наполегливість у досягненні мети, працелюбність, інтерес до вивчення медіаграмотності.
Тип уроку: комбінований.
Метод. Інтерактивний.
Програмне забезпечення: комп’ютерна программа Power Paint.
Обладнання: відеоролик трансляції «Відкриття шкільної арт-їдальні», мікрофон, картки з шифром, картка «Довідкове бюро», картки «Мій новий герой», картки для «Кінострічки емоцій», завдання на картках для роботи в групах, «чарівні окуляри», смайлики для вправи «Мої враження від уроку», відеоролики із кінострічки «Гаррі Поттер і потаємна кімната»
Технологічна картка уроку
Компетентності |
Використані технології |
Принципи навчання |
Методи |
Прийоми |
Вільне володіння державною мовою |
Ігрові технології |
Наочність |
Стимулюючі ігри, медіапродукти |
«Подорож по хвилям» |
Інформаційно-комунікаційна |
Особистісно орієнтоване навчання |
Доступність |
Пояснювальні (інтерактивні вправи ) |
«Довідкове бюро» |
Навчання впродовж життя |
Інтегровані технології |
Проблемність |
Словесні (розповідь-пояснення) |
«Пошуковці» |
Громадянські та соціальні |
Критичного мислення |
Самостійність і активність учнів |
Наочні (ілюстрація, демонстрація) |
«Стоп кадр» |
Культурна |
Інтеграційні технології |
Системність і послідовність |
Пошукові (інтерактивні вправи, робота в парах, в групах) |
«Розшифруй слово» |
|
|
Врахування індивідуальних особливостей учнів |
|
|
Хід уроку
І. Організація класу. Слайд № 1, 2
Вступне слово вчителя. Доброго дня! Сьогодні до нас завітали гості, привітайтесь будь ласка. Діти! Подивіться один одному в очі, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. От бачите від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому класі.
Ви сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руки гарно піднімати,
На уроці не дрімати
Девіз нашого уроку: Слайд № 3
Щоб нам злетіти до зірок –
Новому вчимось крок за кроком.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
- Молодці! Йдемо вперед, здобувати знання!
- А про що ми сьогодні будемо говорити?
- Так, пригадаємо, яке домашнє завдання отримували.
- Дійсно ми пригадаємо з вами, яку інформацію передає відео репортаж, а саме про відкриття шкільної арт-їдальні, телеканалу Рудана.
- Увага на екран (діти переглядають відеоролик «Відкриття шкільної їдальні»). (Відеоролик)
- Спробуємо з вами поділитися враженнями.
- Сьогодні наш урок пройде у телестудії 3 класу, я – креативний менеджер, а ви мої помічники – представники преси.
- Наш перший помічник - Колісник Анастасія, яка проведе гру «Відкритий мікрофон». Слайд № 4
(Діти відповідають на питання після перегляду відеороликів). Слайд № 5
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Словничок-довідничок (на дошці).
Кінофі́льм, також фільм, кіно, кінострічка — аудіовізуальний твір кінематографії, що складається з епізодів, поєднаних між собою творчим задумом і зображувальними засобами, та який є результатом спільної діяльності його авторів.
Аудіовізуальний твір — це твір, котрий фіксується на певному матеріальному носії (кіноплівці, магнітній плівці, магнітному або компакт диску тощо) у вигляді серії послідовних кадрів (зображень).
V. Практична робота. У кожному аудіовізуальному творі (кінофільмі) є свої герої. Пропоную вам створити свого героя. Слайд № 9
Вправа 1. Створюємо героя (індивідуальна робота). (5-7 хв)
Запропонуйте дітям вигадати свого казкового героя. Він може бути як добрий, так і злий (негативний) тощо. Роздайте дітям шаблон персонажа. Завдання: намалювати нового героя. По завершенню запитайте, чому герой добрий чи злий.
Мій новий герой Мій новий герой
VІ. Фізкультхвилинка.
Слайд № 10
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка,
Вирушали на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупили ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо.
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
Вправа 3 «Гаррі Поттер» (20 хв.) Групова робота. Слайд № 11
Ви пригадали багато цікавих героїв, які на вашу думку можуть бути як злими так і добрими, а я вам пропоную пригадати відому багатосерійну кінострічку і сподіваюсь цікавого героя, який був водночас і добрим і злим.
Вчитель читає текст. Цей фільм про звичайного Лондонського хлопчика, який (Гаррі Поттер) на 11-му році життя дізнається, що він-осиротілий син двох могутніх чарівників, і він володіє магічною силою. У Хогвартскій школі чарівництва він (Гаррі) потрапляє у вир неймовірних пригод. Хлопець вивчає квідич - спорт вищого пілотажу, грає в захоплюючу гру живими шаховими фігурами, зустрічається з Темним Чарівником, який хоче його знищити. Про кого йде мова? (Відповіді дітей).
Вчитель пропонує проаналізувати стоп-кадри з фільму про Гаррі Поттера. Він просить проаналізувати «поведінку» персонажів і дослухатися до своїх емоцій, які виникають під час перегляду стоп-кадрів.
Вправа «Емоції». У вас на партах є картки з емоціями, пропоную вам, розподілити емоції на позитивні та негативні (радість, симпатія, довіра, спокій, лють, страх, заздрість, незадоволення) – давайте разом складемо «кінострічку позитивних емоцій» і «кінострічку негативних емоцій». Саме через емоції ми можемо оцінити власний стан під час перегляду кінофільмів. Слайд № 12
Фрагмент фільму 1 Фрагмент фільму 2
Слайд № 13 Слайд № 14
Групова робота. Діти мають виконати завдання: Слайд № 15
• перша – написати, які почуття виникли під час перегляду стоп-кадру № 1;
• друга – написати, які почуття виникли під час перегляду стоп-кадру № 2;
• третя - скласти продовження на стоп-кадр № 1;
• четверта – скласти продовження на стоп-кадр № 2;
• п’ята - зробити рекламу стоп-кадру № 1;
• шоста - зробити рекламу стоп-кадру № 2;
• сьома – скласти влучний вислів про стоп-кадри № 1та №2 .
Представники груп оформлюють свої результати (на аркушах А-4) і прикріплюють їх до дошки. Далі учасники обговорюють їх.
Запропонуйте учням переглянути кадри з фільму «Гаррі Поттер» (за нормою часу).
З якими вміннями учні виходять із заняття:
• вони здатні відрізняти добро і зло в медіа на базовому рівні;
• вказувати на неправильну поведінку головного героя фільму, анімафільму, який вони переглянули;
• усвідомлюють, що в героїв можуть бути причини для неоднозначної поведінки.
VІІ. Релаксація. Вправа «Чарівні окуляри». Слайд № 16
Діти одягають чарівні окуляри (за бажанням) і висловлюють свою думку про урок.
ІХ. Підсумок уроку.
Наша Телестудія 3 клас завершує свою роботу і я пропоную вам висловити свої думки про почуте та побачене за допомогою кадрів та скласти свою кінострічку Слайд № 17 «Мої враження від уроку». Ви за допомогою символа (смайлики) покажете свої враження.
VIІІ. Домашнє завдання. Слайд № 18
Підготуйте розповідь про свого улюбленого персонажа кінофільму з ілюстрацією.
Бібліографія
1. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник/ Ред.-упор. В.Ф.Іванов, О.В.Волошенюк; За науковою редакцією В.В. Різуна. – Київ: Центр вільної преси, 2012. – 352 с.
2. Медіакультура та медіаосвіта учнів ЗОШ: візуальна медіа культура/ Наталія Череповська. – К. Шк. світ, 2010. – 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).
3. Медіаосвіта та медіаграмотність: Короткий огляд/ Іванов В., Волошенюк О., Кульчинська Л., Іванова Т., Мірошниченко Ю. – 2–ге вид.,– К.: АУП, 2012. – 58 с.
4. Навчальна програма для початкової школи загальнсвітніх навчальних закладів 1-ий рік вивчення «Я у медіапросторі»; - Дніпро 2016. – Іванова І.Б., Кожанова А.Ю.
5. Навчальна програма «Медіаграмотність у запитаннях та відповідях»; - Київ 2014. - Ліпостанський В.В., Даниленко В.І., Мележик В.П., Іванова Т.В., Волошенюк О.В., Іванов В.Ф.
6. Навчальна програма «Сходинки до медіаграмотності»; Київ 2014. - Ліпостанський В.В., Даниленко В.І., Мележик В.П., Іванова Т.В., Волошенюк О.В., Іванов В.Ф.
7. Гейкіна Наталя, вчитель поч..класів. Виступ. – http://www.medialiteracy.org.ua/ - електронний ресурс.