12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

КІНОТРЕНІНГ. Вибрана тематика: у пошуках щастя або дозволь собі бути щасливим.

Про матеріал
Після курсу кінотерапії людина стає більш життєрадісною, зростає духовно і починає аналізувати власні вчинки, може пояснити вчинки інших людей. За допомогою режисера і психолога через кінотерапію клієнт отримує:  поштовх до вирішення внутрішніх конфліктів;  знання про можливі причини свого стану, поведінки і рішень;  життєві уроки, засновані на чужому досвіді і власному чуттєвому переживанні;  мотивацію до дії і до самого життя. Головне завдання кінотерапії – допомоги клієнтові в складних ситуаціях. Асоціюючи себе з головним героям кінокартин, учасники групових зустрічей вчаться спілкуватися з оточуючими, приймати рішення, переносити життєві удари і відновлювати власне психологічне здоров'я.
Перегляд файлу

КІНОТРЕНІНГ ЯК ОДИН З ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ РОБОТИ ПСИХОЛОГА З БАТЬКАМИ, ПЕДАГОГАМИ ТА ПІДЛІТКАМИ

 

Бутмарчук С.В.

практичний психолог

КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат»

 

Вибрана тематика: у пошуках щастя або дозволь собі бути щасливим.

 

Щасливий той,

хто вважає себе щасливим.

  • Г. Філдінг

 

Мета: розкрити глибину розуміння поняття «щастя» для кожного з учасників; допомогти учасникам глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.

 

Завдання:

  • сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини;
  • сприяти комунікативній культурі учасників, налагодженню позитивних стосунків у групі;
  • розвивати рефлексивні навички.

 

Цільова аудиторія: педагоги.

 

  1. Вправа-вітання «Аромат щастя»

Мета: створення гарного настрою, позитивного емоційного фону, атмосфери щирості та довіри, налаштувати на вільну атмосферу в групі, доброзичливе ставлення один до одного; допомогти учасникам більше дізнатися один про одного, скоротивши дистанцію у спілкуванні.

 

Ведучий. Легко уявити, як пахне смачне яблуко або пиріжок. А спробуйте уявити який аромат у щастя. Пригадайте моменти коли ви відчували себе щасливим. З яким ароматом у вас асоціюється щастя?

Учасники по черзі називають свої асоціації. (Ялинка, апельсин, дим від костра, мамині парфуми…)

Обговорення:

  • Що ви відчуваєте, виконавши цю вправу?

 

Ведучий. Психологи стверджують, що добрі справи позитивно впливають на наше здоров’я. З’ясувалося, що стан людини, котра охоплена добротою, організм сприймає як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних речовин. Тому по-справжньому добрі люди набагато рідше хворіють. До того ж, у стані «пориву доброти» виробляють гормони, що активізують розумову діяльність і збуджують творчий потенціал. А коли людина щаслива то їй хочеться ощасливити тих, хто поруч…  і щасливій людині взагалі ніколи хворіти.

Тож тема нашої сьогоднішньої зустрічі — «У пошуках щастя або дозволь собі бути щасливим». До речі 20 березня святкують – Міжнародний день щастя.

 

Дайте відповіді на питання:

  • Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя?
  • Як часто ми дозволяємо собі бути щасливими?
  • Замислились?

 

Спочатку ми переконуємо себе, що будемо щасливі коли ми закінчимо школу, університет, влаштуємось на роботу, створимо власну сім’ю. Потім ми переконуємо себе, що буде нам щастя, коли матимемо власний будинок, кращий автомобіль… Згодом обіцяємо собі, що напевне будемо щасливі тоді, коли підемо у відпустку, поїдемо у подорож, закінчимо ремонт, допишемо звіт, відбудемо перевірку, підемо на пенсію... Істина полягає в тому, що немає більш  сприятливого часу для того, щоб бути щасливими ніж зараз. Якщо не зараз, то коли? Наше життя завжди буде повне викликів. Краще прийняти все як є і вирішити бути щасливим, не дивлячись ні на що. Весь час нам здається, що щастя ось-ось прийде. Але завжди виникають якісь перепони на шляху, якісь випробування які треба пройти; важливі справи, які необхідно завершити; рахунки, які потрібно сплатити… Так триватиме весь час, поки ми не усвідомимо, що це і є  справжнє щастя. Немає ніякого шляху до щастя. Щастя – це і є шлях.

Як зрозуміти, чи щасливий ти? Як дозволити собі бути щасливим? Питання філософське та може завести в довгі суперечливі бесіди. Всі, чомусь, описують щастя виключно в майбутньому часі і при величезній кількості умов.

Виходить людина не може бути щасливою сам по собі? Їй неодмінно потрібні якісь атрибути. Але парадокс в тому, що, купуючи машини, квартири щастя ніхто не знаходить! Радість – так! Задоволення так! Щастя – ні.

Адже щастя – це внутрішнє наповнення, стан, самовідчуття, світосприйняття. Щастя не в якихось окремих речах, а вашому до них ставленні. У випитій чашці кави з ранку... у променях сонця... в повсякденному побуті... щастя всюди, воно витає в повітрі і мешкає всередині вас. Просто відчуйте його!

Щастя – це вміння радіти самим простим речам: свіжої сорочці, дощу за вікном, пейзажу, свіжому вітерцю, бадьорості вранці, цікавій книзі, дружній розмові – тому, що послав тобі Бог на сьогоднішній день.

Тому давайте насолоджуватись кожним моментом. Досить чекати до вечора п’ятниці, до ранку понеділка, до виплати премії чи виграшу в лотерею, до весни чи до відпустки. Не чекайте першого числа наступного місяця, кінця кварталу чи до нового року. Щастя – це шлях, а не пункт призначення. Не існує іншого часу для того, щоб бути щасливим окрім, як ЗАРАЗ. Живіть і насолоджуйтесь кожним моментом. Дозвольте собі бути щасливим. І нехай увесь світ зачекає!.. Про щастя слід не мріяти, щасливим треба бути.

То, що ж таке щастя? Впевнена, що кожен з нас хоча б раз у житті ставив собі це питання, намагався визначити для себе поняття щастя. І для кожного щастя — це щось своє. Щось таке, що ти відчуваєш постійно, а нестачу цього відчуваєш особливо різко й боляче. 

 

  1. Вправа «Скарбничка правил»

Мета: визначити правила для продуктивної роботи під час заняття, створити сприятливий психологічний клімат для активної роботи. Учасники самостійно визначають правила.

 

Правила роботи:

  • добровільна участь;
  • вимкнути мобільні телефони (режим без звуку);
  • цінувати час;
  • бути толерантним;
  • бути позитивним;
  • бути щирими;
  • говорити лише за темою;
  • говорити від свого імені;
  • не критикувати;
  • бути активними;
  • правило «піднятої руки»;
  • правило «вільної ноги».

 

  1. Мозковий штурм «Щастя — це…»

Мета: розкрити глибину поняття «щастя» кожного з учасників, сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.

 

Усі учасники об’єднуються в три підгрупи. Ведучий дає завдання кожній команді — дописати вислів на ватмані: «Щастя — це…» та вивести формулу щастя для їхньої групи.

Після виконання завдання ватмани з прописаними ідеями прикріплюють на дошку, починається обговорення.

  • Чому для нас щастя — це…?
  • Від чого залежить щастя?
  • Якою має бути щаслива людина?

 

Існують формули щастя, а саме:

  • Найщасливіша та людина, яка потрібна всім.
  • Щастя — у праці.
  • Щастя — коли ти маєш багато грошей.
  • Щастя в коханні.
  • Щастя в подоланні себе, самовдосконаленні.
  • Щастя — у дітях.
  • Якщо хочеш бути щасливим — будь ним.

 

Ведучий. Щастя — це відчуття цілковитого задоволення життям і безмежної радості, які може відчути будь-хто. А від кого ж залежить наше щастя?

 

Притча «Щастя з глини»

Бог зліпив з глини людину, і залишився в нього невикористаний шматок глини.

  • Що ще тобі зліпити? – запитав Бог.
  • Зліпи мені щастя, - попросила людина.

Нічого не відповів Бог, тільки поклав людині в долоню шматок глини.

 

Коментар ведучого: кожна людина творить свій світ, своє життя самотужки. Але як? Своїми думками, почуттями, емоціями а всі дії – це похідна від думок. Думка – універсальна форма енергії і сила її колосальна. Тому слідкуйте за своїми думками і мисліть позитивно.

 

  1. Перегляд кінофільму «В гонитві за щастям»

 

Якщо знаєш "навіщо",

то витримаєш будь-яке "як"

- Фрідріх Ніцше

Режисер: Габріеле Муччіно.

Рік: 2006

Країна: США

Жанр: біографія, драма.

Час: 1:57

У ролях: Уілл Сміт, Джейден Сміт, Тенді Ньютон, Брайан Хау, Джеймс Карен.

 

Сюжет. Фільм про чоловіка, який пройшов шлях від бідного торгового представника до брокера – Кріса Гарднера. Сценарій Стівена Конрада заснований на однойменних мемуарах, написаних Крісом Гарднером. Кріс Гарднер – батько одинак. Виховуючи п'ятирічного сина, він з усіх сил намагається зробити так, щоб його дитина росла щасливою.

 

! Важливо. Перед переглядом фільму учасники отримують завдання:

  1. ті, хто дивився фільм, спостерігають за тим, що ж допомогло Крісу досягти поставленої мети;
  2. ті, хто не дивився фільм, розмірковують, що ж таке щастя взагалі.

 

  1. Обговорення фільму «В гонитві за щастям»

 

Ведучий. Зворушлива історія навіяна реальними подіями про становлення та боротьбу за життя біржового брокера Кріса Гарднера (Вілл Сміт).

Краса фільму в його чесності. Це не чергова звичайна екранізована історія успіху, в якій після тривалого періоду розчарування успіх приходить упакованим подарунком з гарною стрічкою. Замість цього, ця історія успіху –хроніка серії жалісливих помилок і невдач, втрачених можливостей (які, звичайно, могли і не реалізуватися), які супроводжуються ледь помітними перемогами, поступово складаються в щось більше і важливіше, назване успіхом. Іншими словами, все це змушує повірити, що це було в реальності.

 

Інструкція. Учасники знову об’єднуються в три групи. Кожна з груп отримує завдання – сформулювати ідею фільму: виділити ті ключові ідеї, які найкращим чином описують головну думку фільму. Фільм з чіткою ідеєю, дозволяє сфокусувати увагу глядачів на певній цінності.

ІДЕЯ ФІЛЬМУ:

  • Якщо в тебе є мрія, ти повинен захистити її. Люди, які самі не можуть нічого зробити, казатимуть, що тобі це не під силу. Хочеш чогось? Іди й досягни цього. Крапка».
  • Це неможливо, сказала Причина. Це нерозсудливо, зауважив Досвід. Це все марно, відрізала Гордість. А ти спробуй ... прошепотіла Мрія.
  • Щастя — це не лише коли ти досягнув чогось, а коли усвідомлюєш, заради чого ти досягнув це щось.

 

Орієнтовні питання після перегляду фільму:

  • Яка доля Кріса до початку історії?
  • Як би ви вчинили на місці Лінди?
  • Скільки спроб Кріс зробив, щоб потрапити на курси стажистів?
  • У чому символізм кубика Рубіка?
  • Чому Кріс залишив сина собі?
  • Що означає щастя для вас?
  • Що значить прагнення до щастя?
  • У чому різниця між прагненням до якоїсь конкретної мети і на щастя в цілому?
  • Які складові прагнення до щастя? Які вони у Кріса?
  • Чи можна назвати те, що відбувається з Крісом (втрати, штрафи, аварії) невдачею/випробуванням?
  • Звідки Кріс черпає сили?
  • Сподобався фільм чи ні? Чому? Що конкретно сподобалося, що не сподобалося, що зачепило вашу увагу?
  • Які відносини між героями, їх історія та особливості?
  • Чи спостерігав я подібні ситуації і відносини в моєму житті?
  • Кому я співчуваю і чому?
  • На кого з героїв схожий я або хтось із моїх знайомих? На кого я хотів би бути схожим?
  • Який стиль спілкування героїв фільму? Як вони вирішують свої проблеми?
  • Що б я змінив у ситуації і як би я вчинив на місці героя/героїв? Що потрібно для цього зробити?
  • Що б я взяв для себе як зразок для наслідування? Що я вважаю правильним чи неправильним? Хто, по-моєму, має рацію, хто не правий, хто винен і чому?
  • Що б сталося, вчини той чи інший герой по-іншому?
  • Чи зустрілося в фільмі для мене щось нове, раніше невідоме? Здійснив я якесь відкриття для себе?
  • Які емоції викликав фільм? Що мене розсмішило, обрадувало, засмутило, викликало роздратування, розсердило, образило, злякало, відштовхнуло?
  • Які у фільмі зустрілися метафори, символи?
  • Які психологічні, моральні, філософські проблеми порушені у фільмі? Які з них хвилюють мене зараз або хвилювали в минулому?
  • Як цей фільм перегукується з моїм життям? Які уроки я взяв для себе і які висновки зробив?
  • Які фільми/твори висвітлюють подібні проблеми?
  • Як би поставився до фільму хтось із моїх знайомих (один, подруга, мати, батько, дружина, чоловік, дитина) і чому?
  • Кому б я порекомендував подивитися цей фільм і чому?
  • Поділяю я почуття героя чи ні?
  • Хто з героїв фільму мені подобається, а хто ні?
  • Герої, які мені подобаються (або не подобаються), вони чимось схожі на мене чи ні?
  • Які дії героїв виявляють проблеми, властиві і мені?
  • Як герой змінює способи дії і чи можу я змінитися як він?
  • Які сили і ресурси спонукають героїв?
  • Що в них такого, що й мені не завадило б?
  • Які прийоми героя фільму доступні і мені?
  • Які проблеми моєму житті найбільш близькі тематиці фільму?
  • Як герой дивився б на мої проблеми?
  • Що б ви взяли для себе як зразок для наслідування?
  • Мої емоції щодо фільму: в які моменти реальному житті я відчував подібні почуття?

 

Коментар ведучого. Одного разу у Френка Сінатри запитали, чи швидко до нього прийшла слава? Він відповів: «Так, я став знаменитим за одну ніч. Правда я йшов до цього довгих десять років ... »

Подивившись фільм «В гонитві за щастям» я на деякі речі глянула під іншим кутом. В житті, якщо не все, то дуже багато чого, залежить саме від тебе. І, якщо у тебе чогось немає, то ти недостатньо за це боровся. Іноді в житті настає чорна смуга. Все валиться з рук, проблеми падають на голову одна за одною і, здається, що це ніколи не скінчиться. У такі моменти, головне не зламатися, головне знайти в собі сили, встати і жити далі.

 

Це не вигадана історія успіху. Ця історія реальна (і не тільки тому що так написано в початкових титрах). Вона реальна тому, що ми бачимо, як головний герой чіпляється за кожен даний йому шанс. Скільки було ситуацій, коли будь-який інший міг би махнути рукою, сказавши «значить, не судилося» ... А він здійснює вчинки, які показують нам, наскільки важлива для нього його мета: вона – питання виживання. Це не історія чоловіка, якого супроводжував успіх. Ні, цей чоловік свій успіх вистраждав, вигриз, вирвав з рук конкурентів. Він бився за щастя, за кожен його шматочок.

Це дуже життєвий фільм. Тому що майже в кожній сцені можна впізнати себе. Скільки разів ти щось робив, до чогось дуже довго прагнув – і через якусь дурницю все йшло прахом. Скільки разів через власну дурість потрапляв в халепу. Скільки разів якась дрібниця вирішувала твою подальшу долю. Скільки разів ти опинявся перед вибором – змінити своє життя, ризикнути всім заради примарного шансу або залишити все, як є.

 

Ведучий. Які ж якості характеру і особистості допомогли Крісу на його шляху до мети? Всі відповіді записують на ватман.

  • Віра в себе.
  • Акуратність, охайність.
  • Оптимізм, Кріс не піддається зневірі, не скаржиться.
  • Любов до сина.
  • Цілеспрямованість.
  • Перетворює проблему в задачу, яку треба вирішити і зробити.
  • Витримка, самовладання.
  • Доброзичливість.
  • Кмітливість.
  • Чемність.
  • Повага.
  • Сміливість, хоробрість.
  • Ризикованість.
  • Самоіронія.
  • Посмішка.
  • Гордість, почуття власної гідності.
  • Завзятість, наполегливість.
  • Відкритість.
  • Уміння переконувати, доводить розмову до кінця.
  • Щирість.
  • Особисті контакти.
  • Чесність.
  • Чарівність.
  • Порядність.
  • Відповідальність.
  • Раціоналізація, оптимізує діяльність.
  • Стійкість, мужність.
  • Дотепність.
  • Працьовитість.
  • Безвідмовність.
  • Смирення.
  • Активність.

 

Коментар ведучого. Кріс зміг подолати всі труднощі і негаразди заради себе і сина. В кожнім його вчинку, в кожному слові – безмежна, щира батьківська любов.

Чоловік, який втратив все, але поставив собі за мету домогтися щастя для себе і свого сина – на які приниження і подвиги він здатен? Які випробування готовий пройти? Що допомагає йому в його прагненні до мети? Віра в себе, наполегливість, доброзичливість, охайність, самоіронія ...

Саме любов виявилися рушійною силою в цій історії. Ви звернули увагу на ставлення головного героя до людей? Причому до всіх, які зустрілися на його шляху. Він часто зустрічав відмову, зневагу, але при цьому він посміхався, самої щирою посмішкою, яка тільки могла бути, він не звинувачував цих людей, вони не перетворювалися для нього в об'єкт ненависті, неприязні. Він не переставав відчувати до них поваги, самої справжньої любові до людей. Може саме це і допомогло йому в житті?

Цілеспрямованість – ось що було властиво головному герою. І це не пусте слово. Скільки разів він терпів невдачі, скільки разів перед ним закривали двері (причому навіть в буквальному сенсі), скільки разів від нього відверталися. При цьому він розумів, що далі буде ще складніше, але продовжував. Продовжував стояти на своєму, йти до своєї мети. Це викликає захоплення.

Захоплює і його віра в свої власні сили. Ось що дасть поштовх для багатьох, хто подивиться цей фільм. Скільки разів у житті ви стояли перед вибором: з одного боку впевненість в завтрашньому дні, повна стабільність і повна відсутність ризику, а отже, і переживань з цього приводу (зона комфорту), а з іншого – невідомість, але зате більш багаті перспективи, а разом з цим знання того, що доведеться працювати ще більше. Цей вибір, мабуть, один з найсерйозніших в житті. Він виявився вирішальним і в житті головного героя. Але тепер, подивившись фільм, я точно знаю, що краще один раз ризикнути, повірити у власні сили, ніж потім все життя шкодувати про те, що не зробила цього.

 

  1. Тест «Вміння бути щасливим»

Поводься так, ніби ти вже щасливий,

і ти дійсно станеш щасливішим.

Д. Карнегі.

 

Інструкція: На кожне запитання виберіть один з трьох варіантів відповідей.

 

1. Коли аналізуєте своє життя, приходите до висновку, що:

0 – все скоріше гірше ніж краще; 1 – все скоріше краще ніж гірше; 2 – все просто чудово.

2. В кінці дня зазвичай:

0 – незадоволені собою; 1 – день міг пройти краще; 2 – все було відмінно.

3. Коли Ви дивитесь у дзеркало думаєте:

0 – могло б бути і краще; 1 – а що, зовсім непогано; 2 – все прекрасно.

4. Якщо дізнаєтесь про суттєвий виграш когось із знайомих, думаєте:

0 – ну, мені ніколи не таланить так; 1 – ох, чому ж не я; 2 – одного разу так поталанить мені.

5. Якщо дізнаєтесь з новин про якусь трагічну подію, говорите собі:

0 – ось так одного разу буде і зі мною; 1 – на щастя мене це обминуло; 2 – ці репортери навмисно перебільшують та драматизують.

6. Коли прокидаєтесь зранку, зазвичай:

0 – ні про що не хочеться думати; 1 – обдумуєте, що цей день готує; 2 – задоволені, що почався новий день і чекають нові можливості.

7. Думаєте про Ваших друзів:

0 – вони не настільки цікаві  як хотілося б; 1 – звичайно у них є недоліки, але вони класні; 2 – прекрасні люди.

8. Порівнюючи себе з іншими вважаєте:

0 – мене недооцінюють; 1 – я не гірший за інших; 2 – я лідер, і це визнають усі.

9. Якщо Ваша вага збільшилася на 3-5 кг., Ви:

0 – впадаєте в паніку; 1 – вважаєте, що в цьому немає нічого страшного; 2 – негайно сідаєте на дієту і посилено займаєтесь фізичними вправами.

10. Якщо сталася неприємність, Ви:

0 – клянете долю; 1 – знаєте, що поганий настрій мине; 2 – намагаєтесь розважитися.

 

Інтерпретація результатів:

17 – 20. Ви настільки щаслива людина, що навіть не віриться, що таке можливо! Радійте життю, не звертайте уваги на неприємності і життєві незгоди. Людина Ви життєрадісна, подобаєтесь оточуючим своїм оптимізмом, але … Чи не надто поверхнево і легковажно Ви відноситесь до всього, що відбувається?  Дещиця об’єктивності та скептицизму Вам не зашкодить.

13 – 16. Напевно, Ви повністю щаслива людина, і радості в Вашому житті явно більше, ніж смутку. Ви хоробрі і холоднокровні, у Вас ясний розум і легкий характер. Не пасуєте, зустрівшись з труднощами, об’єктивно їх оцінюєте. Оточуючим з Вами зручно.

8 – 12. Щастя і нещастя для Вас виражається формулою "50х50". Якщо хочете схилити чашу ваг в свою користь, старайтесь не пасувати перед труднощами, зустріньте їх достойно, шукайте підтримку  у друзів і не залишайте їх у біді.

0 – 7. Ви звикли на все дивитися через темні окуляри, вважаєте, що доля приготувала Вам участь людини невезучої, і навіть інколи маніпулюєте цим. А чи треба так? Намагайтесь більше часу проводити в колі веселих, оптимістично налаштованих людей. Добре було б чимось захопитись, знайти своє «хоббі».

 

Коментар ведучого. Навчіться знаходити в житті радість – ось кращий спосіб привернути щастя. Що вас радує? Що приносить вам задоволення? Від чого у вас поліпшується настрій – від яких справ і занять, від зустрічей з якими людьми? Можна наповнити своє життя радістю, починаючи з моменту пробудження. Ви прокинулися – посміхніться самі собі !!!!!

Є простий прийом, який допоможе розпочати ранок з хороших думок.

  • Не  підводьтесь з ліжка, поки не вимовите 7 фраз, кожна з яких починається словом "ДОБРЕ" (Добре, що ви прокинулися; добре, що у вас зручне ліжко; добре, що є тепла ковдра; добре, що ви маєте можливість випити горнятко запашної кави; добре, що попереду новий день і нові можливості …) 
  • Щоб відчувати себе щасливою, не має значення, що вас оточує, яка обстановка, який рівень достатку.
  • Вся справа лише в вас самих – що відбувається в ваших думках і душі.
  • Ви можете бути щасливими в будь-якій обстановці, в будь-якій точці земної кулі, з будь-якою кількістю грошей в кишені.
  • Ви можете самі радувати себе, самі створювати собі гарний настрій.
  1. Притча «Соломонове щастя»

Якось один глибоко шанований містянин прийшов до Соломона, котрий насолоджувався грою риб у ставку, і повідав таке:

  • Царю, я збентежений! Кожен день мого життя схожий на попередній, мій світанок нічим не відрізняється від надвечір'я, я не відаю більше щастя.

Замислившись, Соломон промовив:

  • Багато люду мріяли б опинитися на твоєму місці, мати твій будинок, сади та багатство. А про що мрієш ти?

Прохач відповів:

  • Спочатку я мріяв звільнитися від рабства. Потім – щоб моя торгівля приносила дохід. А тепер не знаю, про що мріяти.

Тоді Соломон додав:

  • Людина, котра не має мрії, подібна до риб у цьому ставку. Кожен день їхнього життя схожий на попередній, їхній світанок нічим не відрізняється від надвечір' я, вони не відають щастя. От лишень ти на відміну від риб сам замкнув себе у своєму ставку. Якщо у твоєму житті немає благої мети, ти безцільно тинятимешся по будинку й, умираючи, зрозумієш, що марно прожив свій вік. Якщо є мета, щоразу, ступаючи крок, ти знатимеш, що він наблизив тебе до твоєї мети, або віддалив, і це сповнюватиме тебе азартом і пристрастю до життя.

Чоло прохача вкрили зморшки, і він запитав:

  • Чи означає це, що щоразу, досягаючи однієї мети, я повинен шукати нову, щоразу, коли сповниться одна моя мрія, я повинен загадувати іншу, і тільки в пошуку я віднайду своє щастя?

І відповів цар:

  • Так.

 

  1. Робота з психологічними картками «Скарбниця життєвих сил»

Мета: розвивати здатність до самоаналізу та саморефлексії.

 

Інструкція: подумки подумайте про актуальну для вас невирішену життєву ситуацію і задайте собі питання, яка життєва сила вам може допомогти у її вирішенні; оберіть будь-яку карту та прочитайте послання на ній.

Обговорення:

  • Чи отримали ви відповідь на своє питання?
  • Якими думками та почуттями ви хотіли б поділитися з присутніми?
  • Над чим ви задумалися після того як отримали послання?

 

Щоб бути щасливим запам'ятайте п'ять простих правил:

  1. Звільни своє серце від ненависті – прости.
  2. Звільни свої думки від хвилювань – більшість з них не збуваються.
  3. Веди просте життя і цінуй те, що маєш.
  4. Віддавай більше.
  5. Очікуй менше.

 

  1. Вправа «Чарівний глечик»

Мета: створити доброзичливу, оптимістичну атмосферу.

 

Учасникам пропонується дістати послання з глечика, який  підкаже їм, що на них чекає  сьогодні  або, що їм потрібно зробити найближчим часом.

  • Тобі сьогодні пощастить!
  • Життя готує тобі приємний сюрприз!
  • Настав час зробити те, що постійно відкладаєш!
  • Вищі сили тебе оберігають!
  • Твої мрії обов’язково реалізуються!
  • Повір, у тебе все вийде!
  • Сьогодні очікуй прибутку!
  • Все складеться для тебе найкращим чином!
  • Пам’ятай, тебе кохають!
  • Зроби собі подарунок, ти на нього заслуговуєш!

 

Р.S.

«Щастя - це дорога, а не пункт призначення. Немає іншого часу для того, щоб бути щасливим, окрім сьогодні»

 

Бруно Ферреро

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку