Клас: 5- В
Тема: Підставка під гаряче. Виготовлення шаблону.
Мета: Навчити організовувати робоче місце, дотримувати правил безпеки праці та санітарно – гігієнічних вимог; сформувати поняття про шаблони, про спосіб розмітки деталей виробів за шаблоном; Виховувати охайність під час виконання роботи, любов до праці; ; Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів.
Дата: 21.01.20
Клас: 5- В
Тема: Підставка під гаряче. Виготовлення шаблону.
Мета: Навчити організовувати робоче місце, дотримувати правил безпеки праці та санітарно – гігієнічних вимог; сформувати поняття про шаблони, про спосіб розмітки деталей виробів за шаблоном; Виховувати охайність під час виконання роботи, любов до праці; ; Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів.
Інструменти й матеріали:
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційна частина.
- Доброго дня, діти!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2.1 Фронтальне опитування.
- Що таке проект? (задум, щодо створення індивідуального стилю виробу)
- Назвіть етапи проектно-технологічної діяльності.(організаційно-підготовчий, конструкторський, технологічний, заключний)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
V. Вивчення нового матеріалу.
Для виготовлення будь-якого виробу треба мати його графічне зображення - креслення або ескіз. За кресленням аналізують деталь або виріб: визначають розміри деталі. Ваше креслення в цьому випадку відображає ваш задум, тобто як би ви хотіли би, щоб виглядів ваш виріб. Можна сказати, що в реалізації вашого задуму на папері і полягає вся складність діяльності конструктора.
Після того, як ви намалювали ваш виріб, необхідно його розмітити його на заготовці. Розмічання – це процес нанесення на заготовку контурних ліній майбутнього виробу за кресленням, ескізом або шаблоном. Для того щоб розмітити заготовку спочатку вибирають або підготовлюють рівну кромку, від якої роблять усі вимірювання. Цю кромку називають базовою. Потім розраховують найоптимальніше положення майбутньої заготовки на листі з умовою економії матеріалу. При цьому враховують припуски на обробку.
Припуск – шар матеріалу, який залишають, щоб мати точні розміри й чисту поверхню деталі після обробки.
Розмічання роблять розмічальним інструментом: лінійкою, олівцем, циркулем, кутником.
Для розмічання великої кількості однакових деталей застосовують пристрої, що називаються шаблонами. Їх виготовляють з твердої деревини, картону або металу. Ми сьогодні будемо виготовляти шаблони деталей вашого виробу. Вам він знадобиться для того, щоб спростити роботу при розмітці.
Ви бачите, що у мене в руках декілька шаблонів. Це шаблони деталей ящика для інструментів. Саме за цим зразком ми виготовимо подібні шаблони інших виробів. Коли є готове креслення або ескіз, можна виготовити шаблон. По цьому шаблону можна робити розмітку.
Шаблон будемо виготовляти наступним чином. Робимо розмітку деталей виробу на картоні (розміри деталей беремо з креслення або ескізу). Перевіряємо правильність розмітки. За допомогою ножиць вирізаємо шаблон по контуру розмітки таким чином, щоб лінія розмітки залишилась.
VІ. Практична робота.
Повторення правил техніки безпеки.
- А ще треба дотримуватись певних правил безпечної праці. Отже, пригадаємо і повторимо їх.
Методика «незакінчених речень»
1.У процесі роботи слід сидіти (рівно, не сутулитись)
2.Необхідно використовувати лише (справні інструменти)
3. Вказівки вчителя виконувати (уважно й чітко)
4. Сидіти на закріплених місцях, не вставати (без дозволу вчителя)
6.На робочому столі слід зберігати (порядок та чистоту)
7. В кінці заняття (прибрати своє робоче місце)
Вашим завданням на практичну роботу є створення шаблону майбутнього виробу за ескізом. На це завдання вам дається 15 хв.
VІІ. Підсумок уроку.
Таким чином, сьогодні на уроці ми ознайомились з поняттям шаблон. Визначили сферу його використання. Дізнались, як виготовити шаблон власноруч. Поглибили знання про розмічання заготовок, зокрема при використанні шаблону.
Учитель:______________________Гайдук С.А.