МЕТА:
навчальна: закріпити та перевірити навички учнів зі створення презентації на основі шаблону за наведеним планом; закріпити навички самостійної роботи за планом, вставляння текстових і графічних об'єктів на слайди презентації, форматування текстових та графічних об'єктів;
розвивальна: розвивати вміння працювати самостійно, пізнавальний інтерес та ініціативу;
виховна: формувати відповідальне та свідоме ставлення до навколишнього середовища, виховувати культуру роботи з комп'ютерною технікою.
КЛАС: 5
ТЕМА: Створення презентації на основі шаблону за наведеним планом. Практична робота 6.
МЕТА:
навчальна: закріпити та перевірити навички учнів зі створення презентації на основі шаблону за наведеним планом; закріпити навички самостійної роботи за планом, вставляння текстових і графічних об’єктів на слайди презентації, форматування текстових та графічних об’єктів;
розвивальна: розвивати вміння працювати самостійно, пізнавальний інтерес та ініціативу;
виховна: формувати відповідальне та свідоме ставлення до навколишнього середовища, виховувати культуру роботи з комп’ютерною технікою.
ТИП УРОКУ: урок застосування знань, умінь, навичок;
ОБЛАДНАННЯ ТА ДОПОМОЖНІ МАТЕРІАЛИ:
підручник: Інформатика: підруч. для роботи 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В. Шакотько. – К.: Генеза, 2013. – С. 185;
робочий зошит: Інформатика: Робочий зошит: 5 кл./ Й.Я. Ривкінд,
Т.І. Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В. Шакотько. – К.: Генеза, 2013. – С. 106, 108;
роздруковані матеріали: «Вправи для очей», картки-ширми, інструктивні картки-завдання «Практична робота №6»;
технічне та програмне забезпечення: комп’ютери, комп’ютерна програма (Microsoft Office Power Point 2007).
№ Етапу |
Етапи уроку |
І. |
Організаційний момент
|
ІІ. |
Перевірка домашнього завдання
|
ІІІ. |
Актуалізація навчального матеріалу
|
ІV. |
Мотиваційний етап
|
V. |
Повідомлення теми і мети уроку |
VІ. |
Хвилинка фізичної активності
|
VІІ. |
Практична робота за інструкцією
|
VІІІ. |
Домашнє завдання |
ІX. |
Етап оцінювання роботи учнів |
X. |
Рефлексія
|
Перебіг уроку
І. Організаційний момент. Перевірка домашнього завдання
Привітання вчителя із учнями, перевірка відсутніх, встановлення чергового. Встановлення позитивного емоційного стану учнів для продуктивнішої роботи під час уроку:
Учитель: Любі учні, Ми сьогодні знову в комп’ютерному класі,
Здобувати час цікаві й необхідні вам знання.
Полишіть усі проблеми, нудьгу, втому, позіхання!
Посміхніться до сусіда й починаємо урок.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Коли налаштувались ви вже працювати,
Завдання домашнє почнемо перевіряти!
Учитель перевіряє домашнє завдання у робочому зошиті:
Учитель: Чи всі впорались із домашньою роботою?Чи виникали труднощі? Добре, зупинимось на завданні №3 зі сторінки 106, що потрібно було зробити? Перша дія для створення презентації на основі шаблону це:
С. 106 № 3
Запишіть послідовність літер, що відповідає правильній послідовності дій для створення презентацій на основі шаблону:
а) Вибрати ескіз шаблону. Відповідає Учень3
б) Вибрати кнопку «Створити». Відповідає Учень 4
в) Виконати «Office → Створити». Відповідає Учень1
г) Вибрати ім’я групи шаблонів. Відповідає Учень 2
Правильна відповідь (в, г, а, б).
Учитель: дякую за правильні відповіді. Наприкінці уроку я зберу ваші зошити, перевірю ваші роботи і виставлю оцінки.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Загальне опитування
Учитель: давайте пригадаємо вивчене на минулих заняттях:
Учитель: в кожного об’єкта можуть бути свої властивості, а зараз ми перевіримо як ви знаєте ці властивості. На дошці розміщено три групи «Текстові» об’єкти, «Графічні» та «Спільна група», перед вами купа властивостей, які переплуталися між собою і вам необхідно перемістити кожну з них до тієї групи, до якої вона належить. Для прикладу:
Властивість «Ефект відбиття» ми можемо застосувати лише до графічних об’єктів, тому переміщуємо його до групи «Графічні»:
Спільні
|
Графічні
|
Текстові
|
Зайві
|
Розмір; Форма; Колір |
Ефект тінь; Ефект світіння; Об’ємне обертання; Рамка; Яскравість. |
Накреслення Вирівнювання Шрифт |
Тема Макет
|
Учитель: вправу завершено, всі дуже добре впорались із завданням
ІV. Мотиваційний етап.
Учитель: раніше ми вже навчились самостійно створювати презентації пригадайте, яку презентацію ви створювали? Окрім цього на минулому уроці ми робили перші спроби створення презентацій на основі шаблону, а на яку тему була презентація? І за шаблоном працювати швидше та зручніше.
V. Повідомлення теми і мети уроку.
Учитель: Отже, сьогодні в нас практична робота за темою «Створення презентації на основі шаблону за наведеним планом». На цьому занятті ми закріпимо навички створення комп’ютерних презентацій на основі шаблону, перевіримо вміння самостійно працювати з планом дій, підвищуватимемо рівень своєї комп’ютерної вправності, та ще раз торкнемося проблеми довкілля.
VІ. Хвилина фізичної активності
Давайте пригадаємо правила поведінки та техніки безпеки під час роботи за комп’ютером. Прошу відкрити підручники на сторінці 185. Пригадали, як правильно необхідно сидіти під час роботи за комп’ютером, виконаємо вправу «Так-Ні»:
Учитель задає питання, проте спочатку ставить умову, що поворот ліворуч – «Так», праворуч «Ні»:
Вкінці вправи діти малюють поглядом сонечко, роблять глибокий вдих-видих.
Учитель: Молодці вправу завершено. Попереду в нас практична робота. На столах поруч з комп’ютерами на вас чекає план дій за яким ви створюватимете презентацію. У плані ви побачите приклад вже створеної презентації н який орієнтуєтесь та опис структури кожного з об’єктів слайду. Будь ласка, сідайте за комп’ютери, вмикайте їх та не забувайте про правила поведінки, які ми щойно повторили!
Учні знаходять завдання на своїх робочих місцях (Додаток.1.). На виконання у вас є 20 хв. Це практична робота, тому намагайтеся працювати самостійно, якщо виникають труднощі підіймайте руку і я до вас підійду, однак це вплине на оцінку.
VІІ. Практична робота за інструкцією
Учитель слідкує за дисципліною у класі, контролює виконання правил техніки безпеки під час роботи за комп’ютером. Через 10хв. практичної роботи учитель звертається до учнів та просить їх повернутися до дошки і міцно заплющити очі.
Учитель: Уявіть, що ви йдете спекотного вихідного дня вулицею, вам тепло і радісно, а від того ви задивляєтесь на небо. Відкрийте очі та подивіться на наше небо, посміхніться сонечку, наче ластівка пострибайте поглядом від хмарки до хмарки. У спекотну днину часто починається дощ, а після дощу розквітають квіти, знайдіть поглядом ромашку, подивіться на сині дзвіночки, знайдіть, де заховалася жовта квітка і на останок подивіться на метелика, а як метелик робить крильцями, так само зробіть очима – покліпайте швидко-швидко. Дякую, зробіть глибокий вдих та видих і повертайтеся до роботи. Якщо учень завершив роботу раніше, учитель коментує та перевіряє збереження презентацій, після виправлення недоліків просить вимкнути комп’ютери та повернутися за парти, де учень отримує додаткове завдання у робочому зошиті С.106 №2, С. 107№5.)
VІІІ. Домашнього завдання.
Учитель: запишіть у щоденники домашнє завдання:
Повторити матеріал параграфу 4.6. С. 173-179
Виконати завдання у робочому зошиті С. 108 №7 (вам необхідно розгадати кросворд, який складається з 5 понять, які нам з вами вже добре відомі).
Завдання для учнів, які не мають зошитів: у підручниках С.181 письмово дайте відповіді на запитання 6-8.
ІХ. Етап оцінювання роботи учнів
Учитель коментує і мотивує оцінку, звертає увагу на загальну роботу на уроці та на виконання практичної роботи. Оголошення оцінок. До щоденників оцінки виставляються на перерві.
Х. Рефлексія
Використання методики «недописаної тези». Учням запропоновано доповнити тези.
Сьогодні на уроці:
♦ я вивчив...;
♦ я зрозумів...;
♦ мені сподобалось...;
Учитель: урок завершено, здайте зошити із домашнім завданням.
1