Група – підготовчий рівень
ТЕМА. КЛАСИЧНИЙ ТАНЕЦЬ – ЯК ОСНОВА ТАНЦЮ.
МЕТА:
Ознайомити дітей з історією виникнення класичного танцю;закріпити з дітьми поняття хореографічне мистецтво, його особливості впливу на формування особистості; опановувати школою класичного танцю, її основних загальних форм і рухів передбачених програмою; розвивати у дітей інтерес до класичного танцю; надати елементарні уявлення про його красу; виховувати почуття взаємоповаги, доброти; духовно збагачувати особистість дітей мистецькими образами краси, досконалості, любові; виявити і розкрити творчі здібності дітей(протягом року).
ТИП ЗАНЯТТЯ: формування вмінь та навичок.
ТИП УРОКУ: комбінований
МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: бесіда, пояснення керівника, тренувальні вправи, індивідуальна робота дітей.
ОБЛАДНАННЯ: настінні дзеркала, станок, магнітофон з дисками.
ПЛАН УРОКУ
1. Організаційний момент. Танцювальне вітання. Reverance.
2. Представлення теми і мети уроку.
3. Тренувальні вправи Екзерсис біля станка.
4. Exercice на середині залу. Port de bras.
5. Домашнє завдання.
6. Підбиття підсумків, оцінювання.
7. Танцювальне прощання.
ХІД УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Танцювальне вітання. Reverance-уклін; цим рухом розпочинається і закінчується урок класичного танцю. Існує для вітання педагога з учнями.
2. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. Класичний танець – як основа танцю. Методика проведення уроку класичного танцю.
Класичний танець-система засобів хореографічного мистецтва, заснована на принципі поетично-узагальненого трактування сценічного образу; розкриття емоцій, думок та почуттів засобами пластики. Система класичного танцю складається шляхом відбору певних положень і рухів. Відібрані положення та рухи, що володіють визначеністю, закінченістю, пластично розкриваючи духовний світ людини, тобто положення і рухи, що представляють естетичну цінність завдячуючи своїй виразності.
Уроки класичного танцю – це незвичайно трудомістка і складна робота з нескінченно повторюваним відпрацюванням кожного пройденого руху і такого, що знов вивчається. Будь-який урок класичного танцю складається з класичного еxercice біля станка та на середині залу, adagio, allegro та завершальної частини уроку.
Класичний еxercice має практичне значення впродовж усіх років навчання мистецтву танцю,тому всі його елементи із самого початку навчаються досконально ретельно.
3. ЕXERCICE БІЛЯ СТАНКА – це комплекс рухів, що забезпечує дотримання основних вимог і реалізацію принципів класичного танцю, сприяє розвитку сили ніг, їх дотягну тості і виворотності, виробленню танцювального кроку, plie, формуванню навичок координації, вихованню апломбу. Основні його рухи залишаються незмінними впродовж всього навчання. При цьому зростає рівень складності.
Показ и пояснення вправ.
- вправа на закріплення правильного положення корпусу, голови, рук, обличчям до станка, на закріплення позицій ніг. Основне положення рук і ніг в класичному танці, позиції обумовлюють єдине для всіх танцюристів правильне виконання кожного pas, сприяють гармонійному розташуванню фігури у просторі, визначають грацію і виразність танцю. Позиції ніг ствердились у танцювальній практиці в кінці 17 ст. Позиції ніг засновані на принципі виворотності (I, II, III , IV, Vпозиції ніг). Позиції рук запропоновані професором А.Я. Вагановою:три основних і підготовче положення до них. Закріплення поняття виворотності, градусів. Виворотність – здібність танцюриста до вільного розвитку ніг назовні від стегна до кінчиків пальців (стопа паралельна лінії плечей). На основі виворотності в класичному танці розроблене вчення про закриті (fermes) і відкриті (oeverts), схрещені (croisee) і не схрещені (efface), позиціях і позах, а також назовні (en dehors) і в середину (en dedans). Градуси - в класичному танці термін умовно означає кут, утворений піднятою ногою по відношенню до вертикальної осі тіла. Цей термін введений в теорію і практику клас. Танцю. А..Я.Ваганової;
- Preparation – приготування. Підготовчий рух для виконання вправ;
- Releve – підйом на пів пальці чи на пальці і розвиває силу ніг;
- Demi plie – напівприсідання, являється одним із важливих елементів класичного танцю, розвиває виворотність та еластичність ніг;
- Crand plie – велике присідання. Розвиває силу та еластичність м’язів ніг;
- Battements tendu – батман-відведення і приведення ноги, биття, удари; тандю - натягнутий, напружений. Battements tendu - натягнуті рухи, відпрацьовують натягнутість всієї ноги в коліні, підйомі і пальцях, розвивають силу ніг;
- Battements tendu-jete (жете) – кидати, підкидати. Термін відноситься до рухів, які виконуються кидком натягнутою ноги на 25градусів.. Різкий характер виконання вattement;
- Cou-de-pied показ положення стопи;
- Rond de jambe par terr en dehors et en dedans (рон де жамб – коло ногою; кругові рухи працюючою ногою en dehors et en dedans - тренують рухливість ніг в тазостегновому суглобі. Еn dehors (ан деор) - від себе, назовні. Основне положення ніг прийняте в клас. танці і необхідна умова виконання клас. танцю (виворотність) - розгорнуте, відкрите. Направлення руху працюючої ноги по колу:вперед-в сторону-назад, назовні, від опорної ноги. Поворот, що направлений від опорної ноги, назовні. Еn dedans(ан дедан) – до себе, у середину. Закрите положення ніг:носки і коліна зведені. Направлення руху працюючої ноги :назад-в сторону-вперед, усередину, до опорної ноги. Поворот, що направлений до опорної ноги, усередину;
- Adagio – (повільно, спокійно). В контексті уроку клас. танцю адажіо сприяє розвитку пластичної виразності, музикальності виконання;
- Стрибки – комплекс sauté (соте), термін що вказує на рух, який повинен бути виконаний зі стрибком.
4. ЕXERCICE СЕРЕДЕНІ ЗАЛУ – це більш високий рівень оволодіння матеріалом, від найпростішого до найскладнішого. Відсутність точки опори вимагає певної майстерності-апломбу. Крім того, забезпечує більш вільне орієнтування у просторі.
- закріплення позицій рук;
- перше Port de bras (пор де бра). Porter – носить і bras-рука. Вправи для рук. Правильні рухи рук в основних позиціях з поворотом або нахилом голови, а також перегинанням корпусу. Виховує руки в рухах, прививаючи танцювальну координацію. В клас. танці існують рort de bras: підготовче, I, II, III, IV, V, VI і вибудовуються вони з поступовим ускладненням.
5. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Закріпити вивчені терміни.
6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ, ОЦІНЮВАННЯ. Опитування. Невеличкий аналіз праці кожної дитини, підсумки керівника.
7.ТАНЦЮВАЛЬНЕ ПРОЩАННЯ