КЛАСИЧНИЙ ТАНЕЦЬ – ОСНОВА ТАНЦЮ

Про матеріал
Група – основний рівень (Середня група) ТЕМА. КЛАСИЧНИЙ ТАНЕЦЬ – ЯК ОСНОВА ТАНЦЮ МЕТА: Закріпити з дітьми історію виникнення класичного танцю; поняття хореографічне мистецтво, його особливості впливу на формування особистості; опановувати школою класичного танцю, її основних загальних форм і рухів передбачених програмою; розвивати у дітей інтерес до класичного танцю; надати елементарні уявлення про його красу; виховувати почуття взаємоповаги, доброти; духовно збагачувати особистість дітей мистецькими образами краси, досконалості, любові; виявити і розкрити творчі здібності дітей(протягом року). ТИП ЗАНЯТТЯ: формування вмінь та навичок. ТИП УРОКУ: комбінований МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: бесіда, пояснення керівника, тренувальні вправи, індивідуальна робота дітей. ОБЛАДНАННЯ: настінні дзеркала, станок, магнітофон з дисками.  ПЛАН УРОКУ 5. Організаційний момент. Танцювальне вітання. Reverance. 6. Представлення теми і мети уроку. 7. Тренувальні вправи Екзерсис біля станка. 8. Exercice на середині залу. adagio, allegro. 9. Робота по діагоналі. 10. Завершальна частина уроку 11. Домашнє завдання. 12. Підбиття підсумків, оцінювання. 13. Танцювальне прощання. ХІД УРОКУ 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Танцювальне вітання. Reverance-уклін; цим рухом розпочинається і закінчується урок класичного танцю. Існує для вітання педагога з учнями. 2. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. Класичний танець – як основа танцю. Класичний танець-система засобів хореографічного мистецтва, заснована на принципі поетично-узагальненого трактування сценічного образу; розкриття емоцій, думок та почуттів засобами пластики. Система класичного танцю складається шляхом відбору певних положень і рухів. Відібрані положення та рухи, що володіють визначеністю, закінченістю, пластично розкриваючи духовний світ людини, тобто положення і рухи, що представляють естетичну цінність завдячуючи своїй виразності. Уроки класичного танцю – це незвичайно трудомістка і складна робота з нескінченно повторюваним відпрацюванням кожного пройденого руху і такого, що знов вивчається. Будь-який урок класичного танцю складається з класичного еxercice біля станка та на середині залу, adagio, allegro та завершальної частини уроку. Класичний еxercice має практичне значення впродовж усіх років навчання мистецтву танцю,тому всі його елементи із самого початку навчаються досконально ретельно. 3. Тренувальні вправи. ЕXERCICE БІЛЯ СТАНКА – це комплекс рухів, що забезпечує дотримання основних вимог і реалізацію принципів класичного танцю, сприяє розвитку сили ніг, їх дотягну тості і виворотності, виробленню танцювального кроку, plie, формуванню навичок координації, вихованню апломбу. Основні його рухи залишаються незмінними впродовж всього навчання. При цьому зростає рівень складності. Показ и пояснення вправ. - Вправа на закріплення правильного положення корпусу, голови, рук, одною рукою за станок. Основне положення рук і ніг в класичному танці, позиції обумовлюють єдине для всіх танцюристів правильне виконання кожного pas, сприяють гармонійному розташуванню фігури у просторі, визначають грацію і виразність танцю. Позиції ніг ствердились у танцювальній практиці в кінці 17 ст. Позиції ніг засновані на принципі виворотності (I, II, III , IV, V позиції ніг). Позиції рук запропоновані професором А.Я. Вагановою: три основних і підготовче положення до них. Закріплення поняття виворотності, градусів. Виворотність – здібність танцюриста до вільного розвитку ніг назовні від стегна до кінчиків пальців (стопа паралельна лінії плечей). На основі виворотності в класичному танці розроблене вчення про закриті (fermes) і відкриті (oeverts), схрещені (croisee) і не схрещені (efface), позиціях і позах, а також назовні (en dehors) і в середену(en dedans). Градуси – в класичному танці термін умовно означає кут, утворений піднятою ногою по відношенню до вертикальної осі тіла. Цей термін введений в теорію і практику клас. Танцю. А..Я.Ваганової; - Preparation – приготування. Підготовчий рух для виконання вправ; - Releve – підйом на пів пальці чи на пальці і розвиває силу ніг. - Demi plie – напівприсідання, являється одним із важливих елементів класичного танцю, розвиває виворотність та еластичність ніг; - Crand plie – велике присідання. Розвиває силу та еластичність м’язів ніг; - Battements tendu – батман - одведення і приведення ноги, биття, удари; тандю - натягнутий, напружений. Battements tendu – натягнуті рухи, відпрацьовують натягнутість всієї ноги в коліні, підйомі і пальцях, розвивають силу ніг; - Battements jete(жете) - кидати, підкидати. Термін відноситься до рухів, які виконуються кидком натягнутою ноги на 25градусів. Різкий характер виконання вattement; - Pique (піке) – колоти; рух у поєднанні з вattements jete – натягнуті рухи з колючим кидком – відпрацьовують самостійні і вільні рухи ноги в натягнутому стані; - Cou-de-pied закріплення правильного положення стопи; - Fondu (фондю) – тягнути; визначення м’якого еластичного plie в різних рухах, використовується для визначення однієї із форм sissonnes та вattement (вattement fondu, sissonnes fondu). Розвиває силу і еластичність м’язів, Стрибок sissonnes fondu виконується за принципом sissonnes ferme, але працююча нога відкривається на 90 градусів і звідти повертається у п’яту позицію, дещо «спізнюючись», це надає всьому руху м’якого характеру; - Frappe (фраппе) – бити; використовується для визначення однієї з форм вattements зі згинанням ноги в коліні з витягнутого положення носком в підлогу або нижче 45 градусів працююча нога приводиться з ударом стопою до опорної ноги на положення sur le cou-de-pied (вперед або назад), потім різко відкривається в сторону (вперед або назад). Цей рух розвиває силу ніг, рухливість колінного суглоба. Вимагає чіткості виконання; - Rond de jambe par terr en dehors et en dedans (рон де жамб - коло ногою; кругові рухи працюючою ногою en dehors et en dedans - тренують рухливість ніг в тазостегновому суглобі. Еn dehors (ан деор) - від себе, назовні. Основне положення ніг прийняте в клас. танці і необхідна умова виконання клас. танцю (виворотність) - розгорнуте, відкрите. Направлення руху працюючої ноги по колу: вперед-в сторону-назад, назовні, від опорної ноги. Поворот, що направлений від опорної ноги, назовні. Еn dedans (ан дедан) – До себе, усередину. Закрите положення ніг:носки і коліна зведені. Направлення руху працюючої ноги :назад-в сторону-вперед, усередину, до опорної ноги. Поворот, що направлений до опорної ноги, усередину; - Ppetit battement-(пті батман) - «маленький удар» - по черзі мілкі, короткі биття стопою в положення ку де пье спереду і ззаду опорною ногою; - Battu- (баттю) - Бити; Стрибкові рухи ускладнені ударом або декількома ударами однієї ноги по другій в повітрі. Наприклад: echappe battus, assemble battus, jete battus. Це ряд швидких, коротких ударів носка працюючої ноги по п’ятці працюючої ноги – по щиколотці опорної позаду. При ударах коліно діючої ноги не розгинається. Як правило, .battu виконується на efface вперед і назад; -.Double- (дубль)- Подвійний; термін вказує на подвійне виконання pas. Наприклад: double battements tendu, battements double frappe, duble assemble; - Passe-(пассе) – Проходити; шлях робочої ноги при переході із однієї пози в іншу. Нога може переходити на рівні sur le cou de pied чи у коліна працюючої ноги, а також через I позицію (passé par terr); -Relevelent- (релевелянт) - «піднімати», спокійно,плавно ; -Battement soutenu-(батман сотеню) - «злитий» - зі стойки на носках в полуприсяді на лівої , праву сковзанням вперед на носок (назад або в сторону) і сковзанням вернути в ІП.; -Développe - (девелоппе) - «розкривання, розгорнутий», розвинений рух Працююча нога з V позиції згинаючись ковзає носком по опорній нозі, піднімається до коліна і витягується вперед, в сторону чи назад на 90 градусів і вище. Досягнувши максимальної висоти, опускається у V позицію. Існують складні форми développe: passé, ballote, tombe; - Grand battement-(гран батман) - «великий кидок, мах» на 90° і вище через положення ноги на носок.; - Tombée (томбе) - Падіння; перенесення центру тяжіння з опорної ноги в demi plie (на місті чи з просуванням) на відкриту ногу, в одне з трьох направлень на 45 чи 90 градусів. Виконується також із стрибком sissonne tombee, який є самостійним, так і зв’язним, допоміжним pas інших стрибкових рухів; - Pique-(пике) – Колоти; рух у поєднані з battements jete – натягнуті рухи з колючим кидком – відпрацьовують самостійні і вільні рухи ноги в натягнутому стані. - Adagio – (повільно, спокійно). В контексті уроку клас. танцю адажіо сприяє розвитку пластичної виразності, музикальності виконання; - Suivi (сюіві) – послідовний, зв’язний; безперервне, дрібне пересування з ноги на ногу на пальцях в V позиції, які сприяють плавному руху по сцені ( pas de bourree suivi); СТРИБКИ – комплекс sauté (соте), термін що вказує на рух, який повинен бути виконаний зі стрибком; - Ferme (ферме) – закритий; стрибок використовується для визначення однієї з форм sissonnes та інших положень і рухів. На початку стрибка ведуча, активна роль належить нозі, що визначає напрямок просування, при його завершенні особливу увагу слід звернути на ногу, що завершує рух - закривання її в V позицію повинно бути швидким і енергійним, щоб у момент приземлення відчувати себе в plie одночасно на обох ногах. - Changement de pied (шанжман де п’є) – зміна ніг; стрибок із V поз. зі зміною ніг у повітрі. Може виконуватись на маленькому (petit) і великому стрибку (grand) та з поворотом у повітрі (tour en l’air); - Echappe (ешапе) – утікач; стрибок з двох ніг на дві. Рух складається з двох стрибків, під час яких ноги переводяться із закритої позиції (I чи V) у відкриту (II чи IV) і знову в закриту. Виконується на маленькому і великому стрибкі (petit еchappe et grand еchappe), а також з заноскою (еchappe battu); - Temps leve (тан леве) – піднімати; 1) Найпростіші стрибки з двох ніг на дві без зміни положення з I, II, IV, V поз. 2) Вертикальний стрибок на одній нозі, в той час коли друга знаходиться в положенні sur le cou-de-pied або в іншій позі, наприклад: jete temps leve. 4. ЕXERCICE СЕРЕДЕНІ ЗАЛУ – це більш високий рівень оволодіння матеріалом, від найпростішого до найскладнішого. Відсутність точки опори вимагає певної майстерності-апломбу. Крім того, забезпечує більш вільне орієнтування у просторі. adagio, allegro. - Pas de bourree (па де бурре) – Набивати; дрібні танцювальні кроки, чеканні або злиті, виконується з переміною та без переміни ніг, у всіх напрямках і з обертом. Основна учбова форма – simpli (en dehors en dedan). Довідка - рas de bourree- основний рух старовинної народної французької пляски буре, в клас. танці він змінився згідно законам цього танцю; - закріплення поз Effacee (еффасе) – безбарвний, невиразний; згладжувати, стирати; одне з основних положень класичного танцю, поза класичного танцю. Вивчається розкритим, розвернутим характером пози, руху. Положення еffacee досягається поворотом корпусу на 1/8 кола із V позиції en efface в направлення en dehors. 5. РОБОТА ПО ДІАГОНАЛІ. Chaine (шене) – Ланцюжок; рух, що являє собою безперервний ряд, ланцюжок маленьких обертів. Вивчається сhaine по прямій лінії з точки 5 в точку 1 плану класу, пізніше – по діагоналі, з точки 6 у точку 2 плану класу – праворуч, і з точки 4 у точку 8 плану класу - ліворуч. Обов’язково умовою виконання э рівномірність поворотів як з точки зору обох напівобертів сhaine, так і з точки зору музичної розкладки. 6. ЗАВЕРШАЛЬНА ЧАСТИНА УРОКУ Призначається для того, щоб організм учнів після напруженої праці при допомозі виконання різних форм рort de bras з нахилами і перегинаннями корпусу прийшов у стан спокою. Port de bras (пор де бра) – I, II. Porter - носить і bras - рука. Вправи для рук. Правильні рухи рук в основних позиціях з поворотом або нахилом голови, а також перегинанням корпусу. Виховує руки в рухах, прививаючи танцювальну координацію. В клас. танці існують рort de bras: підготовче, I, II, III, IV, V, VI і вибудовуються вони з поступовим ускладненням. 7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Закріпити вивчені терміни. Подивитися кінофільм «Анна Павлова» 8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ, ОЦІНЮВАННЯ. Опитування. Невеличкий аналіз праці кожної дитини, підсумки керівника. 9. ТАНЦЮВАЛЬНЕ ПРОЩАННЯ.
Перегляд файлу

Група – підготовчий рівень

ТЕМА. КЛАСИЧНИЙ ТАНЕЦЬ – ЯК ОСНОВА ТАНЦЮ.

МЕТА:

Ознайомити дітей з історією виникнення класичного танцю;закріпити з дітьми поняття хореографічне мистецтво, його особливості впливу на формування особистості; опановувати школою класичного танцю, її основних загальних форм і рухів передбачених програмою; розвивати у дітей інтерес до класичного танцю; надати елементарні уявлення про його красу; виховувати почуття взаємоповаги, доброти; духовно збагачувати особистість дітей мистецькими образами краси, досконалості, любові; виявити і розкрити творчі здібності дітей(протягом року).

ТИП ЗАНЯТТЯ: формування вмінь та навичок.

ТИП УРОКУ: комбінований

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: бесіда, пояснення керівника, тренувальні вправи, індивідуальна робота дітей.

ОБЛАДНАННЯ: настінні дзеркала, станок, магнітофон з дисками.

 

ПЛАН УРОКУ

1. Організаційний момент. Танцювальне вітання. Reverance.

2. Представлення теми і мети уроку.

3. Тренувальні вправи Екзерсис біля станка.

4. Exercice на середині залу. Port de bras.

5. Домашнє завдання.

6. Підбиття підсумків, оцінювання.

7. Танцювальне прощання.

 

ХІД УРОКУ

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Танцювальне вітання. Reverance-уклін; цим рухом розпочинається і закінчується урок класичного танцю. Існує для вітання педагога з учнями.

2. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. Класичний танець – як основа танцю. Методика проведення уроку класичного танцю.

Класичний танець-система засобів хореографічного мистецтва, заснована на принципі поетично-узагальненого трактування сценічного образу; розкриття емоцій, думок та почуттів засобами пластики. Система класичного танцю складається шляхом відбору певних положень і рухів. Відібрані положення та рухи, що володіють визначеністю, закінченістю, пластично розкриваючи духовний світ людини, тобто положення і рухи, що представляють естетичну цінність завдячуючи своїй виразності.

Уроки класичного танцю – це незвичайно трудомістка і складна робота з нескінченно повторюваним відпрацюванням кожного пройденого руху і такого, що знов вивчається. Будь-який урок класичного танцю складається з класичного еxercice біля станка та на середині залу, adagio, allegro та завершальної частини уроку.

Класичний еxercice має практичне значення впродовж усіх років навчання мистецтву танцю,тому всі його елементи із самого початку навчаються досконально ретельно.

3. ЕXERCICE БІЛЯ СТАНКА – це комплекс рухів, що забезпечує дотримання основних вимог і реалізацію принципів класичного танцю, сприяє розвитку сили ніг, їх дотягну тості і виворотності, виробленню танцювального кроку, plie, формуванню навичок координації, вихованню апломбу. Основні його рухи залишаються незмінними впродовж всього навчання. При цьому зростає рівень складності.

Показ и пояснення вправ.

- вправа на закріплення правильного положення корпусу,  голови, рук, обличчям до станка, на закріплення позицій ніг. Основне положення рук і ніг в класичному танці, позиції обумовлюють єдине для всіх танцюристів правильне виконання кожного pas, сприяють гармонійному розташуванню фігури у просторі, визначають грацію і виразність танцю. Позиції ніг ствердились у танцювальній практиці в кінці 17 ст. Позиції ніг засновані на принципі виворотності (I, II, III , IV, Vпозиції ніг). Позиції рук запропоновані професором А.Я. Вагановою:три основних і підготовче положення до них. Закріплення поняття виворотності, градусів. Виворотність – здібність танцюриста до вільного розвитку ніг назовні від стегна до кінчиків  пальців (стопа паралельна лінії плечей). На основі виворотності в класичному танці розроблене вчення про закриті (fermes) і відкриті (oeverts), схрещені (croisee) і не схрещені (efface), позиціях і позах, а також назовні (en dehors) і в середину (en dedans). Градуси - в класичному танці термін умовно означає кут, утворений піднятою ногою по відношенню до вертикальної осі тіла. Цей термін введений в теорію і практику клас. Танцю. А..Я.Ваганової;

- Preparation – приготування. Підготовчий рух для виконання вправ;

- Releve – підйом на пів пальці чи на пальці і розвиває силу ніг;

- Demi plie – напівприсідання, являється одним із важливих елементів класичного танцю, розвиває виворотність та еластичність ніг;

- Crand plie – велике присідання. Розвиває силу та еластичність м’язів ніг;

- Battements tendu – батман-відведення і приведення ноги, биття, удари; тандю - натягнутий, напружений. Battements tendu - натягнуті рухи, відпрацьовують натягнутість всієї ноги в коліні, підйомі і пальцях, розвивають силу ніг;

- Battements tendu-jete (жете) – кидати, підкидати. Термін відноситься до рухів, які виконуються кидком натягнутою ноги на 25градусів.. Різкий характер виконання вattement;

- Cou-de-pied показ положення стопи;

- Rond de jambe par terr en dehors et en dedans (рон де жамб – коло ногою; кругові рухи працюючою ногою en dehors et en dedans - тренують рухливість ніг в тазостегновому суглобі. Еn dehors (ан деор) - від себе, назовні. Основне положення ніг прийняте в клас. танці і необхідна умова виконання клас. танцю (виворотність) - розгорнуте, відкрите. Направлення руху працюючої ноги по колу:вперед-в сторону-назад, назовні, від опорної ноги. Поворот, що направлений від опорної ноги, назовні. Еn dedans(ан дедан) – до себе, у середину. Закрите положення ніг:носки і коліна зведені. Направлення руху працюючої ноги :назад-в сторону-вперед, усередину, до опорної ноги. Поворот, що направлений до опорної ноги, усередину;

- Adagio – (повільно, спокійно). В контексті уроку клас. танцю адажіо сприяє розвитку пластичної виразності, музикальності виконання;

- Стрибки – комплекс sauté (соте), термін що вказує на рух, який повинен бути виконаний зі стрибком.

4. ЕXERCICE СЕРЕДЕНІ ЗАЛУ – це більш високий рівень оволодіння матеріалом, від найпростішого до найскладнішого. Відсутність точки опори вимагає певної майстерності-апломбу. Крім того, забезпечує більш вільне орієнтування у просторі.

- закріплення позицій рук;

- перше Port de bras (пор де бра). Porter – носить і bras-рука. Вправи для рук. Правильні рухи рук в основних позиціях з поворотом або нахилом голови, а також перегинанням корпусу. Виховує руки в рухах, прививаючи танцювальну координацію. В клас. танці існують рort de bras: підготовче, I, II, III, IV, V, VI і вибудовуються вони з поступовим ускладненням.

5. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Закріпити  вивчені терміни.

6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ, ОЦІНЮВАННЯ. Опитування. Невеличкий аналіз праці  кожної дитини, підсумки керівника.

7.ТАНЦЮВАЛЬНЕ ПРОЩАННЯ

 

docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
2273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку