Класна година або година психології "Скажемо стресу "Ні""

Про матеріал

Життя складається із різних ситуацій. Величезне море людських емоцій переживає кожен з нас. І наша задача – бути не рабом своїх емоцій, а стати їх хазяїном, тобто вміти контролювати свої емоції. Психологи стверджують, що здоров'я людини значною мірою залежить від емоційного стану, адже позитивні емоції підвищують захисні сили організму, а негативні емоції їх руйнують.

Під час даного уроку учні будуть пізнавати, досліджувати, мислити; вчитись контролювати свої емоції, щоб не нашкодити своєму здоров'ю, та запобігти виникненню стресу.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

КЛАСНА ГОДИНА ДЛЯ УЧНІВ 3-4 КЛАСУ

підготовлено

практичним психологом СЗОШ № 9

 Тюріною І.Г.

Тема: «Вплив емоцій на стан здоров’я людини» або «Скажемо стресу «НІ»»

 

Мета:  

          навчальна - уточнити уявлення про настрій, почуття, емоції та їх вплив на здоров’я   людини, дати учням уявлення про роль позитивних емоцій у зміцненні здоров‘я,

- вчити розпізнавати позитивні, невизначені та негативні емоції, вчити дітей аналізувати свій внутрішній стан;

- вчити керувати емоціями;

- ознайомити з поняттям «стрес»;

- вчити дітей самостійно виходити з поганого настрою.

               розвиваюча - розвивати вміння підтримувати гарний та радісний настрій;

- сприяти розвитку емоційної сфери, логічного мислення на основі формування вмінь розпізнавати та визначати причини гарного і поганого настрою.                                     виховна - виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, прочуття, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми;

- виховувати стійке позитивне ставлення до себе й оточуючих;

- розвивати стресостійкість.

Обладнання та матеріали:   зображення облич людей із різними емоціями, презентація, мультимедійний проектор.

Тип уроку:  нестандартний

Метод:   ігротерапія з елементами тренінгу.

                                

Хід заняття

І. Організаційний момент.

-          підготування учнів та робочих місць до уроку,

-          перевірка наявності учнів.

1. Емоційне налаштування.

Діти сідають за парти.

- Створюємо гарний настрій собі і оточуючим. Для цього ми з вами привітаємося незвичним способом, за допомогою тепла наших сердець. /Лунає музичний супровід/

- Заплющить очі, покладіть ваші долоньки на серце, послухайте, як воно б’ється… А тепер повільно відкривайте оченята та відводьте ваші ручки від сердець. Робіть це бережно, бо зараз у ваших долоньках знаходиться часточка вашого тепла … Поділіться своїм теплом з усіма … /Учні дмухають на долоньки, ніби посилають повітряний поцілунок/

- Бачу, всі почали посміхатися. Чому?

(Стало приємно, затишно, тепліше у класі.)

- По ваших усміхнених обличчях  я бачу, що емоційне налаштування відбулося.

2. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів.

      З 1992 року 10 жовтня, за ініціативою Всесвітньої федерації психічного здоров'я, відзначається   Всесвітній день психічного здоров'я.

      Метою Всесвітнього дня психічного здоров'я є підвищення обізнаності щодо проблем психічного здоров'я.

          Психічне здоров'я - це рівновага психіки людини, адекватне сприйняття реального світу; нормальна діяльність вищих психічних функцій. Основою психічного здоров'я вважають стан загального душевного комфорту.

    Життя складається із різних ситуацій. Величезне море людських емоцій переживає кожен з нас. І наша задача – бути не рабом своїх емоцій, а стати їх хазяїном, тобто вміти контролювати свої емоції.      Психологи стверджують, що здоров’я людини значною мірою залежить від емоційного стану, адже позитивні емоції підвищують захисні сили організму, а негативні емоції їх руйнують.

Перш ніж я перейду до теми сьогоднішнього уроку,  «покажіть», будь ласка, своє ставлення до ситуацій, про які я вам буду повідомляти:

1) Ти вийшов на вулицю та, несподівано, тобі на зустріч вибігла величезна незнайома собака;

2) Ти випадково дізнався, що батьки вирішили переїхати в інше місто;

3) Тебе похвалили у школі;

4) Ти з друзями домовився зустрітися, раптом пішов дощ;

5) Тебе запросили на день народження.

- Добре. Ви «показували» своє ставлення до того, що я говорила. Тобто що ви показували? (Настрій, реакція, емоції).

- Отже, тема нашого уроку «Вплив емоцій на стан здоров’я людини» або «Скажемо стресу «Ні»». Ми будемо  пізнавати,  досліджувати,  мислити; вчитись контролювати свої емоції, щоб не нашкодити своєму здоров’ю, та запобігти виникненню стресу. Для цього треба володіти емоційною азбукою.

 

II.ВСТУПНА ЧАСТИНА.

Радість, горе, здивування,                                                                                                                        

Смуток, спокій, хвилювання –

Це емоції, мій друже.

І вони важливі дуже.

Як корисні позитивні:

Сміх і радість, спокій теж!

Злість і смуток – негативні.

За емоціями стеж!

Швидко негативний настрій

Зіпсує здоров’я, знай.

Не сумуй, жартуй, всміхайся,

Завжди добрий настрій май!

 

 

 

1. Інформаційне повідомлення (підготовлена дитина)                                                           

 

    Вплив негативних емоцій на здоров'я людини у дослідженнях вчених. Поширена раніше фраза "усі хвороби від нервів" не без підстав. Соціологи свідчать, що 75% усіх хвороб пов'язано з негативними емоціями. 30–50% людей, відвідуючих лікувальні заклади, потребують лише корекції емоційного стану. За даними статистики сьогодні 400 мільйонів людей у світі страждають на ті чи інші загострені емоційні стани.

       Дослідження вчених довели, що стреси збільшують ризик мозкових серцево – судинних захворювань, летальних випадків, ракових пухлин, хвороби очей, цукрового діабету, хронічного гастриту, виразкових хвороб шлунка тощо.

       Стрес – це сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають в організмі тварини й людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів (стресорів). Наймогутнішим джерелом стресу є негативні емоції і почуття. Стресорами, тобто факторами, які викликають стрес, можуть бути різноманітні життєві ситуації: виступ перед незнайомою аудиторією, відвідування стоматолога, участь у конкурсі, контрольна тощо.

        Отож, здоров'я не купиш, його потрібно заслужити постійною роботою над собою,  над своїми емоціями і своїми звичками, над своїм розумом, над своїм тілом".

 

2. Обговорення ситуацій 

 

-          Які емоції ти переживаєш найчастіше, якщо:

·         батьки заборонили тобі вийти погуляти;

·         учитель не запитав тебе на уроці;

·         тобі не подобається оцінка за контрольну;

-          Що відчуває людина, коли так думає?

 

  • Зі мною ніхто не хоче дружити;
  • Навіщо мені з ним дружити? Мені й самому добре!
  • Наступного разу обов’язково зроблю все значно краще.
  • Як добре, що я дружу з цією дівчинкою!
  • Я- найкращий! Навколо чудова природа! Прекрасні люди!
  • Він завжди все рорбить краще, ніж я!
  • Ні, я все одно зроблю по-своєму.

Довідничок: розчарування, радість, гордість, впертість, заздрість, задоволення, завзяття.

 

3. Робота в зошиті

Перед учнями слайд, на якому перелічені різні емоції. Дітям необхідно записати у зошиті емоції у 3 стовпчика.

1) позитивні емоції;

- Вдячний, веселий, впевнений, задоволений, наполегливий, рішучий, скромний, щасливий.

2) негативні емоції:

-Впертий, гордий, заздрісний, збентежений, наляканий, недовірливий, нетерплячий, ображений, роздратований, розлючений, сердитий, стривожений, схвильований.

3) невизначені емоції:

- Байдужий, ніяковілий, пригнічений, самотній, сором’язливий.

 

- Дуже важливо, щоб кожний ранок починався з позитивних емоцій, гарного настрою. Потрібно, одразу розплющивши очі після сну, думати про приємне, сподіватися, що день принесе успіх, гарні оцінки у навчанні.  Добро виховується в наших душах і серцях старанням і бажанням його творити.

 

4. Вправа «Мислимо позитивно»

     Всі ми переживаємо щодня безліч емоцій, які переростають у почуття. У кожного з нас трапляються ситуації, коли наше серце «впіймає» образу. Щоб цього не сталося, важливо навчитися контролювати свої емоції з дитинства. Видатний російський письменник Лев Михайлович Толстой писав «Людина повинна бути завжди радісною. Якщо радість закінчується, шукай у чому помилився».

     Сьогодні на занятті ми багато говорили про позитив. В перекладі це слово означає «те, що наповнене радістю».

     Зараз я вам пропоную пограти у гру, яку вигадала ваша ровесниця – героїня розповіді Елінор Портер «Поліанна». Усі неприємності, які дівчинка зустрічала на своєму шляху, вона перетворювала у радість:

- Почався дощ. – О! Є можливість взути нові гумові чоботи. – Хвороба – чудово, мене пригощатимуть солоденьким і т.д.

  Отже, кожен ряд отримує карточку із «неприємною» ситуацією. Завдання  - перетворити неприємність в позитив.

1 ряд – «друг перейшов у іншу школу»;

2 ряд -  «зламався мобільний телефон»;

3 ряд – «засмутив батьків».

    На обговорення відводиться 3-5 хвилин. Потім спікери груп презентують свої відповіді.

    Можна залишатися у поганому настрої цілий день і навіть кілька днів. Але треба пам’ятати, що твій поганий настрій, якщо він затягнувся надовго, відверне від тебе друзів, позначиться на навчанні і навіть на твоєму стані здоров’я. Скажемо стресу «Ні»!

 

5. Інформаційне повідомлення (підготовлена дитина)

    У момент, коли ми  сміємося, збільшується кількість клітин-кілерів, що знищують віруси і навіть ракові клітини. Після десятихвилинних веселощів наші кровоносні судини розширюються, тиск падає, зменшується біль. Людина, яка сміється, легко вирішує всі життєві проблеми, відрізняється щедрістю і готовністю прийти на допомогу. Так чому б нам не почати сміятися частіше?

  Підраховано, що до шести років дитина посміхається і сміється приблизно 300 разів на день, а дорослі, на жаль, роблять це набагато рідше.

 

6. Вправа «Я вибачаю…»

   Отже, в житті бувають різні ситуації. Достойно вийти з них – це мистецтво спілкування. Якщо раптом  створилася напружена розмова, покажи, що ти не дуже уражений злими словами чи діями.  Немає людини, яка хоча б раз не переживала почуття образи. У відповідь діти вашого віку реагують гнівом, агресією. Все це явища негативні. Ви ображаєтесь, коли на вас прозиваються, беруть щось без дозволу, смикають за коси, коли з вами не граються. Пропоную кожному  написати на аркуші за що та на кого  він ображається. А мої помічники допоможуть скласти їх у конверт «Я вибачаю». Дякую. Повторюйте за мною:

       «Я вибачаю тебе, мій кривднику і більше не серджусь на тебе, але ти більше так не роби

Помічники виносять конверт і викидають його у смітник.

 

IIІ.ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА.

-          Над якою темою ми працювали?

-          Що дізналися нового?

-          Який у вас зараз настрій? Як у вас на душі?

      Бажаю, щоб у вас на душі завжди було світло, радісно, приємно. Бажаю позитивних емоцій не тільки на сьогодні, а назавжди.

 

1. Вправа «Сонячний зайчик»

 

       Сонячний зайчик зазирнув вам у вічі. Заплющить їх. Він побіг далі по обличчю, спіймайте його – на лобі, на щічках, на носику…Ось він  уже на середині грудей. Впустіть його до свого серця. Сонячний зайчик – це частинка сонечка, теплого і лагідного. Нехай його тепло розіллється по всьому тілу. Якщо у вас на душі холодно, там гнів і образа, Сонячний зайчик розігріє їх, і вони почнуть танути, а на серці залишиться тепло, радість, здоров’я.

        А зараз глибоко вдихніть і на видиху розплющить очі.

      Можете використовувати Сонячного зайчика коли вам буде важко на душі. Поганий настрій і образи просто втечуть.

 

2. Дослід «Чудодійне зникнення» (реакція нейтралізації)                                                                                                        

(Дітям демонструють ємність з чистою водою).

  Людина, яка має позитивне ставлення до інших - має таку чисту, прозору душу, як вода. Душа чиста, незаплямована ні заздрістю, ні гнівом, ні образою, ні сумом. Але ось з людиною щось трапилось і вона затаїла у душі гнів (додає фарбу), і ланцюжок потяг за собою негативні емоції одна за іншою. Душа помутніла, їй важко, вона страждає і болить. І добре, коли знайдеться інша людина, яка підтримає, розвеселить, відволікатиме від важких думок. Тоді трапляється чудодійне перетворення (додає луг). Якою стала вода? (чистою, прозорою).

  Тож і я вам бажаю жити у терпимості, добрі, радості і тоді ваша душа буде наповнена чарівною силою, буде чистою і прозорою, як джерельна вода.

 

 

 

Джерела :

1. Котелянець Н. Проектний метод навчання молодших школярів.

2. Кендзьор П., Войтенко О. Організація проектної діяльності учнів.- Завуч, № 19, 2006 р.

3. http://helpfulhints.blox.ua Позитивні та негативні емоції, їх значення для здоров'я.

4. http://yrok.at.ua/publ/urok_2_klas_emociji/11-1-0-346

5..http://apruo.ru/stranichka-shkolnogo-psichologa/trening-dlya-uchashichsya/578-treningovoe-zanyatie-dly-nachalnoy-shkoli-psichicheskoe-zdorovie-cheloveka.html

6. http://journal.osnova.com.ua/download/40-17-28481.pdf

7.http://navigator.rv.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1845:2013-02-06-09-07-16&catid=3

8.http://diamantltd.com.ua/uk/experts/zdorovyj-obraz-zhizni/148-vliyanie-emoczij-na-zdorove-cheloveka

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку