Класна година на тему «Поспішайте творити добро»

Про матеріал
Цей урок допомагає визначити й окреслити суть категорій добра і зла. Формувати ціннісне ставлення до себе і до людей; основи духовно-морального розвитку особистості та загальнолюдські цінності; уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди; моральних якостей (чуйності, чесності, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, поваги до особистості); уміння диференціювати ознаки добра та зла. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати бажання в дітей іти дорогою добра. Розвивати вміння відрізняти добро від зла, вміння висловлювати власну думку, відстоювати свої погляди; вміння знаходити спільну мову і компроміс. Розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати позитивне світосприйняття; бажання зростати добрими, справедливими, чуйним; чемне ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу. Виховувати кращі людські якості.
Перегляд файлу

 

 

Класна година на тему «Поспішайте творити добро»

Мета:

  • Визначити й окреслити суть категорій добра і зла. Формувати ціннісне ставлення до себе і до людей; основи духовно-морального розвитку особистості та загальнолюдські цінності; уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди; моральних якостей (чуйності, чесності, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, поваги до особистості); уміння диференціювати ознаки добра та зла. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати бажання в дітей іти дорогою добра. Розвивати вміння відрізняти добро від зла, вміння висловлювати власну думку, відстоювати свої погляди; вміння знаходити спільну мову і компроміс. Розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати позитивне світосприйняття; бажання зростати добрими, справедливими, чуйним;  чемне ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу. Виховувати кращі людські якості.

Епіграф:
Для краси народжується квітка,
Для родин народжується рід,
Для польоту – лебідь і лебідка,
А людина для добра і щастя. 

 

Розпочинається година доброти

Тож прошу вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Мудрець сказав: « Краса врятує світ!»

Але уже на протязі століть

Панує істина проста:

« Наш світ врятує доброта»

 

Дорогі діти!

Сьогодні у нас відбудеться розмова про найцінніше, вічний людський скарб – доброту.

Крім доброти, у світі є й інші людські почуття, вічні цінності людини: кохання, повага, чесність, милосердя, взаємодопомога. Їх не придбаєш у магазині, їх ні в кого не позичиш, їх просто можна виховати і виростити в собі. Кожному під силу навчитися бути добрим, людяним, милосердним.

Наш народ завжди дотримувався заповідей Божих, склав багато прислів’їв про духовні цінності людини.

- Діти, як ви вважаєте,що таке доброта?

Тлумачний словник твердить,що доброта – зроблене добро,надання допомоги іншим.

Доброта –це чеснота, яку має мати кожна людина,адже без неї світ став би жорстоким,підступним і злим. Що це за чеснота,послухайте одну легенду.

G:\Виховний захід\90060311_875098189586003_6192166006907994112_n.jpg

 

Гра “Доповни прислів’я

Хто добра людям бажає, той і сам …добро має.
Добре діло твори …сміло.
Добро не пропадає, а зло …вмирає.
Добро не лихо, ходить у світі … тихо.
Добрі діла тихо ходять, а злі дзвонять, …як дзвони.
Коли люди до тебе добрі, то ти будь ще … добрішим.
Добро роби скільки можеш, від того ніколи не … занеможеш.
Від добра добра …не шукають.
Не всяка стежечка без спориша, не в кожної людини …добра душа.
Робиш добро не кайся, робиш зло …на зло і сподівайся.
Не одежа людину красить, …а добрі діла.

На сьогоднішній годині спілкування я хочу звернутися до вашої душі.

 

Послухайте невеличкі оповідання, що потребують великих роздумів. У кожної людини є внутрішній потенціал добра і зла. Кожний учинок, думка є вибором того або іншого.

          А  зараз пропоную прослухати  ситуації та поміркувати над тим, хто з героїв проявив добро, а хто зло.

 

Перегляд відеоролика про добрі вчинки. 

 

 Легенда

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в долонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший. 

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче». 

— Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові? (Учні відповідають: «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре»). 

— Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла. 

 

 

  • У будь-якої людини є потенціал добра і зла. Кожен вчинок, а то і думка людини є вибором добра чи зла. Відомий письменник Ч. Айтматов сказав : Зло протистоїть добру навіть тоді, коли добро хоче допомогти тим, хто став на шлях зла.

Діти, вчіться доброти. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто в скруті, допомогати їм і словом і ділом.

Є багато людей, в яких можна цього навчитися: батьки, вчителі, інші люди.

Чимало є і казок. Тому, що фундамент таких важливих для людини понять, як «добро» і «зло» закладається ще з дитинства Давайте пригадаємо, між чим завжди йде боротьба в народних казках? (Правильно, між добром і злом). Всі дитячі казки вчать нас чітко розмежовувати і усвідомлювати різницю між добром і злом. Тож давайте зараз поринимо на кілька хвилин в чарівну країну казок…

Зараз я вам зачитаю уривок казки, а ви маєте відгадати з якої казки цей уривок. “Жили собі двоє мишенят – Круть і Верть і півник Голосисте Горличко” (“Півник і двоє мишенят” або “Колосок”). Правильно, дана казка має дві назви “Колосок” або “Півник та двоє мишенят”.

Чим займався півник? А що весь цей час робили мишенята? Чи справедливо вчинив півник, коли не почастував мишенят пирогами? Або замінити це питання на Як ви вважаєте, чи добре вчинив півник щодо мишенят? Чому? А ви завжди допомагаєте, коли вас просять? Для чого людині потрібно працювати?

Ця казка знайома кожній дитині, а що це за казка , дізнаєтесь, відгадавши загадку. То ж слухайте уважно.

Маленьке, сіреньке,

Біди наробило,

Щось біле кругленьке

Хвостиком розбило.

Сумує бабуся і плаче,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче: «Я вам золотеньке знесу!» («Курочка Ряба»)

Коли розбилося яєчко, хто втішив діда з бабою? (Правильно курочка, вона дуже добра).

Що курочка пообіцяла зробити для діда й баби, щоб вони не засмучувалися? (Пообіцяла знести золоте яєчко)

Так чому нас навчає дана казка? (Правильно, допомагати один одному. Тому, що всякому лиху можна зарадити та із будь-якої ситуації є вихід).

 

Чи пригадуєте ви казку Лисичка і Журавель? (Так).

Чи правильно вчинила лисичка запросивши журавля в гості на обід, але при цьому пригощала його кашкою в досить незручному посуді? (Ні. Тому, що вона запросила журавля в гості, але не проявила гостинність по відношенню до нього. Він не поїв каші, бо вона була в незручному посуді та й піщов додому. Лисичка в даній ситуації, як і в більшості казок зображена персонажем, який завжди всіх хоче перехитрити).

Що зробив журавлик? (Він просто захотів її провчити, для того, щоб вона потрапивши до такої ситуації, на своєму власному прикладі зрозуміла, що дуже погано вчинила по відношенню до журавля).

Чому нас вчить ця казка? Завжди ми маємо поводитися з іншими так, як хочемо, щоб люди ставилися до нас. Відноситися до інших людей, до наших близьких, до друзів, потрібно без різноманітних хитрощів, які ні до чого хорошо не призводять, а лише до конфліктної ситуації та неприязні.

Згадайте казку, Кривенька качечка. Чому нас навчає ця казка? (з повагою відноситися до людей, мати чуйне ставлення до людей похилого віку та робити добрі справи).

Мабуть у вашій пам’яті залишилася казка “Дикі лебеді” і самовіддана сестричка крилатих братів. Не зможете ви ніколи забути  і Попелюшку, що випромінювала ніжність і доброту.

-А зло?

-Із потворністю. Конфлікт між красивим і некрасивим зрозумілий, але в житті буває, що за зовнішньою красою криється внутрішня потворність. Життя людей – це вічна боротьба добра і зла.

У всі часи були і є прекрасні люди, які в кожну хвилину готові прийти на допомогу, подати руку в біді, доглядають інвалідів, замінюють сиротам батьків, займаються благодійністю. І роблять вони це не напоказ, не для винагород і слави, а тому, що так велить їхня совість. Можна згадати матір Терезу, принцесу Діану та інших людей, відомих своєю доброчинністю. Але якщо ми уважніше подивимося довкола, впевнимося у тому, що такі люди живуть поряд, які заслуговують на характеристику:  ”Людина, що творить добро”.

Милосердя і доброта   як два крила, на яких тримається людство.  Ми часто чуємо ці слова і навіть вживаємо їх у мовленні, іноді не відчуваючи їх змісту. Лікування добротою потребують усі: не лише хворі чи самотні люди, але здорові й ті люди, в яких душа черства і глуха до чужого горя.  Лікування милосердям потрібне і тим, хто не бачить і не чує кривди, несправедливості, горя.

1.Зло нічого не дає, крім зла,
Вмій прощати, як прощає мати.
За добро добром спіши воздати, 
Мудрість завше доброю була.

2.Витри піт солоний із чола
І трудись, забувши про утому,
Бо людина ціниться по тому,
Чи вона зробила, що могла,

3.Бо людина ціниться по тому,
Чи вона зробила, що могла,
Скільки сил у неї вистачало,
Щоб на світі більше щастя стало.  

 

Кожному учневі роздається сердечко з добрим побажанням.

           G:\Виховний захід\90618454_235766854485524_1897431949107003392_n.jpg                       

Гра «Якщо людина добра»

– Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, її всі поважають і люблять.

Діти, давайте пограємо в гру. Умови гри: якщо людина має робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні  – нічого не робите. Уважно слухайте:

  • бути милосердним, чуйним, сердечним, щирим;
  • насміхатися з чужого горя;
  • допомагати людям похилого віку;
  • захищати слабкого;
  • бути завжди ввічливим;
  • ображати інших;
  • піклуватися про тварин;
  • шанувати працю інших людей;
  • хвалитися, коли зробив добрий вчинок;
  • шанувати батьків.
  • А що б ви хотіли зробити для людей?

Бесіда з учнями. Діти за бажанням розповідають про свої добрі вчинки.

Гра „Зірочка доброти”

(Зірочка „Доброти” – це символ добра. Діти по черзі передають один одному зірочку по колу).

Я тримаю в руках “зірочку добра” – символ добра. Ви по черзі передаватимете один одному цю зірку й до кого вона потрапить, має висловити свою думку з приводу сьогоднішньої нашої розмови, яка б розпочиналася словами: “найбільше мені запам’яталось…”, “я б хотів би…”, “для мене найбільш цікавим було…” .

І ось зірочка знову потрапила до мене. Я б хотіла щоб ви завжди несли іншим світло доброти, поважали та у скрутну хвилину підтримувати один одного.

Підводячи підсумки виховної години, кажу вам, що:

Мораль цього запам’ятати варто:

Без добрих справ і вчинків  кожен з  нас

Повірте, не багато чого вартий.

Завжди пам’ятайте, що і зараз, і у майбутньому я хочу бачити вас людьми з красивою доброю душею, в якій немає місця підлості і заздрощам, лицемірству і злості. Живіть так, щоб людям було добре поряд із вами, щоб ваша душа співала лише добром.

Нехай існує істина стара –

Людина починається з добра.

 

docx
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
2914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку