Класна година Тема. Тероризм – глобальна проблема людства

Про матеріал
Виховна година до Дня ЦЗ у школі. Тип уроку: урок ток-шоу. Мета: Ознайомити учнів з поняттям тероризм, його видами, з основними принципами протидії тероризму; розвивати навички учнів діяти в екстремальних ситуаціях; навчитися самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також навчитися протистояти і вижити при терористичних актах, виховувати почуття відповідальності, вольові якості, самовпевненість; спостережливість.
Перегляд файлу

Класна година

 

Тема. Тероризм – глобальна проблема людства

Мета: Ознайомити учнів з поняттям тероризм, його видами, з основними принципами протидії тероризму; розвивати навички учнів діяти в екстремальних ситуаціях; навчитися самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також навчитися протистояти і вижити при терористичних актах, виховувати почуття відповідальності, вольові якості, самовпевненість; спостережливість.

Обладнання: комп’ютер, презентація з теми, пірамідки червоного, зеленого та жовтого кольору, три великих кола з обрамленням кольору червоного, зеленого, жовтого, картки з завданням.  

Тип уроку: урок ток-шоу.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні ми будемо: діяти активно, думати оперативно, сперечатись доказово та для усіх – це обов’язково! Тож будьте уважними, старанними та активними.

Прошу продемонструвати свої очікування від сьогоднішнього уроку Цивільного Захисту за допомогою сигнальних карток.

«+» - поповнити свої знання;

«!» - дізнатись корисну інформацію;

«Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "смайлик"» - отримати задоволення від роботи на уроці.

Послухайте легенду:

«Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Та не берегли народи своєї землі. не цінували її. Лише користувалися її дарами, а повертали їй сміття та відходи свого життя та діяльності. Розгнівалася земля, обурилася і спробувала звільнитися від невдячних людей. Ридала земля так, що розсувалися будівлі, сипало каміння, вода виривалася із океанів і накривала сушу, нестримні вітри розносили уламки людських осель.. Відбувалися події, які руйнували життя, змінювали довкілля. Ці події все частіше і частіше несподівано вривалися у життя землян.»

  • Як можна назвати такі події? (надзвичайні ситуації)
  • Пригадаймо: Що таке надзвичайна ситуація? (- порушення нормативних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншою небезпечною ситуацією, що призвела до загибелі людей та матеріальних втрат.)
  • Які можуть бути надзвичайні ситуації за походженням?

 За походженням розрізняють 4 групи надзвичайних ситуацій:

  • надзвичайні ситуації. спричинені діяльністю людей;
  • природні;
  • соціально – політичні;
  • воєнного характеру.

Кожного дня у світі відбуваються надзвичайні ситуації. Нам слід бути готовими до них. Нам не потрібно боятися їх, адже існують рятувальні служби, які завжди прийдуть на допомогу. Ми повинні пам’ятати телефони рятувальних служб:

Пожежна охорона - 101

Поліція – 102

Швидка медична допомога – 103

Аварійна служба газу – 104

Слід пам’ятати, що виклик цих служб без відповідної на те підстави тягне за собою кримінальну або адміністративну відповідальність та компенсацію витрат на початок аварійно – рятувальних робіт.

Вчитель: Сьогодні ми розглянемо з вами надзвичайну ситуацію соціально – політичного характеру. Тему уроку я не буду формулювати самостійно. Для формулювання теми звернемося до пісні.

(Звучить уривок з пісні про Беслан)

Вчитель: Як ви вважаєте, про яку подію ця пісня?

Вчитель: Дуже сумно знати, що є настільки бездушні люди, які інтереси свої і свого народу ставлять вище за життя дитини. Для того, щоб вижити під час терористичного акту, треба вміти самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також вміти зберегти своє життя. Треба знати про тероризм все, для того щоб йому протистояти. Так  тема сьогоднішнього уроку цивільного захисту - «Тероризмглобальна проблема людства» (Слайд 1)

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Вчитель. Тероризм ... Проблема нашого часу ... Людина так влаштована, що до всього звикає. Звикли і ми: десь підірвали автобус, будинок, потяг; загинули або поранені 2, 5, 20, 50 чоловік. Газети, радіо, телебачення повідомляють, повторюють, а ми спокійно і часто байдуже слухаючи, при цьому п'ємо чай, їмо, вирішуємо свої проблеми, а потім так само байдуже перемикаємо кнопку ... нас це не стосується. І кожен думає: зі мною це не станеться, не хочу слухати, набридло. І тільки коли вибухне поруч чи постраждає хтось близький, знайомий, ми приходимо до жаху.

ІІІ. Основна частина уроку

Тож починаємо наш урок… (терористи – Всім залишатися на своїх місцях! Руки за голову! Вас захоплено!)

  • Що робити у такій ситуації?
  • Як себе поводити, щоб залишитися живими?

Вчитель. Тож мета нашого уроку дізнатися  більше про тероризм, його прояви та  види тероризму, навчитися діяти у випадку терористичного акту, самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також протистояти і вижити при терактах.

На сьогоднішній урок  ми запросили експерта, історика, ідеолога, журналіста, представників СБУ та МНС.

Наш клас поділено на три сектори: зелений, червоний, жовтий. Перед початком обговорення пропоную висловити кожному сектору свої асоціації до слова тероризм: червоний сектор – іменники, жовтий сектор – прикметники, зелений сектор – дієслова. (2 хвилини. Озвучення результатів, прикріплення кіл до дошки).

 Дійсно, слово тероризм викликає жахливі асоціації. Давайте запросимо нашого гостя-експерта з питань тероризму, який надасть нам довідку, що таке тероризм. 

Вчитель. Добрий день … Поясніть нам, будь ласка, що означає слово «терор».

 Експерт . Слово terror походить від латинського слова - "жах". 

 Вчитель. Ми знаємо, що існує понад 100 визначень слова тероризм. Ми так багато вже говорили про тероризм, поясніть, нарешті, значення цього поняття.

Експерт. ( Слайд 1) Тероризм - це злочинна діяльність, яка полягає в породженні серед людей страху, невпевненості у своїх можливостях, у своїй країні, у своєму керівництві шляхом організації вибухів, вбивств, захоплень заручників і загроз.

Супротивники миру та злагоди витрачають величезні гроші на те, щоб підкупити злочинців, озброїти їх і організувати терористичні акти. Саме тому звучать вибухи, падають літаки, гинуть люди. Це нерідко відбувається в областях, населених численними народами. Розрахунок терористів робиться на те, щоб роз'єднати і посварити людей різних національностей, зробити їх ворогами.

Вчитель. Отже, тероризм - це злочин, спрямований на процес прийняття державних рішень, що використовує у якості головної зброї страх людей, що викликаний вибухами, підпалами, вбивствами. Пропоную аудиторії обговорити таке питання: чи може тероризм існувати, якщо він не буде викликати страху у людей? (Слайд 3.)

Вчитель. Так, саме страх - основна мета терористів. Як же відрізнити тероризм від інших видів злочинності?

Експерт.(Слайд 2)

 Від інших злочинів тероризм відрізняється двома рисами:

1) застосуванням чи погрозою застосування насильства (убивств, захоплень в заручники людей, вибухів різних об'єктів тощо) для породження в суспільстві страху, неспокою і незадоволеності своєю безпекою;

2) ці дії спрямовані на те, щоб через страх і незадоволеність людей впливати на прийняття політичних рішень представниками місцевої та державної влади.

Вчитель. Дякуємо за повідомлення. Ну а зараз давайте обговоримо деякі ситуації, які отримав кожен сектор. Вам потрібно ознайомитися з цією ситуацією й зробити висновок, чи належить вона до тероризму чи до злочину і чому ви так вважаєте. (обговорення ситуацій)

Вчитель. Звернемося трохи до історії тероризму. Запрошуємо до слова історика.

Історик:  Перший в історії випадок свідомого та систематичного використання терористичної практики було зафіксовано на Близькому Сході у І ст. н.е., коли групи  сікаріїв  фізично знищували представників єврейської знаті. Тоді ж з’явилася секта мусульман-ісмаїлітів під проводом  Хасана-ібн-аль-Сабаха, який перетворив тероризм на головний засіб боротьби з політичною опозицією. Ми, історики, стверджуємо, що тероризм панує на Землі не менше 2 тис. років. Розвиток тероризму - це наслідок активного розшарування населення, його ідеологічного розмежування, оформлення політичних рухів, об’єднань партій, які сповідували різні політичні погляди і вели боротьбу за владу. Уже наприкінці XIX ст. тероризм став головною проблемою політиків:

-1887 р – убито російського імператора Олександра II;

-1894р.- убито французького президента Саді Карно;

- 1897 р. – смертельно поранено імператрицю Єлизавету Австрійську та вбито іспанського прем’єр – міністра Антоніо Кановаса;

- 1900 р. – жертвою терориста став король Італії Умберто I;

- 1901 р. – убито президента США Вільяма Маккінлі.

У XX ст. мотиви, стратегія та зброя терористів стали дещо іншими. Міжнародний тероризм був складовою політики супердержав та їхніх сателітів, інструментом ідеологічної експансії і, зрештою, де стабілізатором системи міжнародної безпеки.

 Вчитель. Дякуємо за цікаву інформацію.  А тепер я хочу запросити нашого наступного гостя-ідеолога, який розкаже про види тероризму.

 Ідеолог. Сучасний тероризм в значній мірі пов'язаний з політикою, національними відносинами, релігією, злочинними співтовариствами і т. д. Цей зв'язок дістав відображення в існуванні різних видів тероризму, до яких відносять політичний, націоналістичний, релігійний, кримінальний. (Слайд 4) В даний час тероризм виступає у формах - міжнародного (терористичні акти, що мають міжнародний масштаб) та внутрішнього (терористичні дії, спрямовані проти уряду, будь-яких політичних угрупувань всередині країни або мають мету дестабілізації внутрішньої обстановки). (Слайд 5) За кількістю застосованих сил і засобів тероризм поділяють на Індивідуальний, Груповий, Масовий. (Слайд 6)

 Терористичні акти відбуваються в наступних формах: 1) вибухи в житлових будинках, літаках, потягах, переходах і електричках в метро, ​​автобусах, 2) захоплення людей в заручники в літаках, школах, лікарнях, театрах, 3) вбивство політичних діячів, людей які користуються популярністю в суспільстві; 4) захоплення літаків і використання їх як величезні бомби, 5) підпали житлових будинків, транспортних засобів; 6) знищення майна, що веде до нанесення великої шкоди; 7) загроза вибухів важливих і небезпечних об'єктів (наприклад, атомних електростанцій, гребель на водоймах. (Слайд 7-10)

Вчитель. Дякую.  А зараз я запрошую до слова представника МНС.

Скажіть, чи ведеться вашою службою статистика стосовно усіх терористичних актів за останній період?

Представник МНС. Так. Така статистика ведеться.

Якщо говорити про останні роки, то 2016-2017  роки навряд чи увійдуть колись в історію, як найспокійніші для людства. Рівень тероризму зростав і ситуація майже вийшла з-під контролю. Протягом цих  років терористичні організації не йшли на компроміс і нагадували  про себе досить часто. Багато країн об'єднали свої зусилля для боротьби з міжнародним тероризмом, але ефективними ці заходи назвати складно: вибухали бомби, захоплювали заручників, падали літаки, вмирали невинні люди, діти. Також загинули і постраждали від міжнародного тероризму багато українців.

За даними доповіді Institute for Economics and Peace, в світі кількість загиблих в терористичних актах щороку зростає на 80%. Слід також зазначити, що більше половини загиблих (51%) це - жертви нападів, скоєних екстремістськими організаціями, зокрема "Ісламською державою".

Вчитель. Картина жахлива. Чи не могли б ви нагадати нам деякі із цих подій.

Представник МНС. Давайте пригадаємо деякі з них.

2016 рік  розпочався з теракту в Туреччині в місті Стамбул. 12 січня 2016 року  у  центрі Стамбула прогримів вибух- загинуло 11 людей, ще 15 отримали поранення і були госпіталізовані.

Пізно ввечері 15 січня 2016 року у Західній Африці  в місті Буркіна-Фасо біля готелю вибухнули два автомобілі, потім група озброєних людей в масках атакувала будівлю. Під час атаки на готель загинули 27 осіб з 18 країн – серед них четверо українців (троє дорослих і 9-річна дитина).

22 березня в Брюсселі відбулася серія терактів. Вибухи прогриміли спочатку в аеропорту бельгійської столиці, пізніше бомби розірвалися на двох станціях метро. У результаті атаки в аеропорту, за офіційною інформацією, загинули 14 осіб і були поранені ще 96. Внаслідок вибуху на станції метро "Мальбек" налічують 20 жертв і 55 поранених, українців серед постраждалих немає.

Масове вбивство в Орландо (штат Флорида, США) відбулося 12 червня 2016 року. 29-річний Омар Матін відкрив вогонь з вогнепальної зброї в нічному клубі, а потім захопив заручників. У результаті стрілянини загинуло 50 осіб, ще 53 отримали поранення.

У Ніцці, ввечері 14 липня 2016 року, на Англійській набережній, головному бульварі міста, 19-тонна вантажівка врізалася в натовп людей, які святкували День взяття Бастилії і спостерігали за салютом. За офіційними даними, в результаті теракту загинули 86 осіб, понад 300 осіб отримали поранення. За даними МЗС, в результаті теракту загинув український студент Михайло Базелевський, ще двоє людей отримали поранення.

22 травня 2017 на Манчестер Арені (Велика Британія), де проходив концерт американської поп-співачки Аріани Ґранде, терорист підірвав саморобний вибуховий пристрій в той момент, коли глядачі виходили із зали. 23 дорослих і дітей, були вбиті, 116 отримали поранення.

Під час Серії із чотирьох терактів у столиці Іраку Багдаді, які відбулися з 11 по 16 лютого 2017 року, загинуло щонайменше 73 людини та мінімум 120 було поранено.

24 листопада 2017 року здійснено терористичний напад на мечеть у місті Бір-аль-Абед в Єгипті, внаслідок якого загинули 305 людей (включаючи 27 дітей) та 128 отримали поранення. Напад увійшов у десятку найбільших терактів у світовій історії.

 22 березня 2017 року на Вестмінстерському мосту в Лондоні (Велика Британія) поряд із будівлею британського парламенту здійснено терористичний акт.

Серія терористичних вибухів сталися біля християнських храмів у єгипетських містах Александрія і Танта 9 квітня 2017року, під час святкування Вербної неділі. Загалом внаслідок подвійного теракту загинуло близько 45 та поранено більше ніж 136 осіб.

Вчитель. А до якого виду належать всі перелічені теракти?

Представник МНС. Всі ці терористичні акти належать до націоналістичних терактів та часто вони мають політичний характер.

 Вчитель. Дякуємо вам. Але це далеко не всі терористичні акти, які потрясли весь світ , цей список можна продовжувати і продовжувати. І якщо скласти число жертв від терактів, то цифра буде жахливою.

Вчитель. А зараз я запрошую до нас у студію людину, яка часто стає свідком надзвичайних ситуацій. Це журналіст. Добрий день! Розкажіть, чи часто ви стаєте свідком надзвичайних ситуацій?

Журналіст. Так, адже я їжджу по країні і веду репортажі з місць де відбулися чи відбуваються надзвичайні ситуації. Це моя робота.

Вчитель. У нас є питання до свідка.

Питання з залу. Чи буває вам страшно під час надзвичайних ситуацій?

          Журналіст. Так, адже я звичайна людина. Але у моїй команді ми завжди працюємо злагоджено і підтримуємо один одного.

Вчитель. У нас є ще одне запитання.

Питання з залу. Говорять, що ви були свідком терористичного акту? Коли і де це трапилося?

 Журналіст.  Це трапилося у Києві, 8 вересня 2017 року. Близько 18 год. 10 хв., я поверталася до дому з роботи по вулиці Скоропадського. Ніщо не віщувало про біду. Я раптом почула вибух попереду, тоді крик людей. Підбігла до місця події,  побачила палаючий автомобіль. Вже приблизно через 10 хвилин після вибуху стояли дві карети  швидкої.  Бійці МНС та пожежні гасили полум’я , поліція опитувала свідків. Усі працювали дуже швидко та злагоджено. Нажаль, загинув боєць добровольчого батальйону Алі Тімаєв, ще одна жінка отримала важкі поранення.

   Вчитель. Дякуємо вам.  А у мене запитання до аудиторії. А чи варто нам боятися терористів та терористичних актів? (Слайд 18 бесіда з учнями.) 

Репліка із залу. Раніше на території України не було терористичних актів. А сьогодні, дивлячись телевізор чи читаючи новини ми дізнаємося про події, які відбуваються тут, у нас, на Україні. Багато людей на Сході України проживає у постійному жаху, адже не один рік там триває антитерористична операція.

        Вчитель. У рейтингу країн за рівнем тероризму  у 2017 році Україна опинилася на 11 місці. До слова запрошуємо представника СБУ України.

Представник СБУ. З 2014 по 2017 рік в Україні сталося майже 900 терористичних актів. Більше половини з них скоєно у Донецькій і Луганській областях Про це йдеться у відповіді СБУ на інформаційний запит «Апострофа». «Повідомляємо, що слідчими органами СБУ протягом 2014-2017 років за фактами вчинення терористичних актів розпочато 883 кримінальні провадження (з них – 589 слідчими УСБУ у Донецькій та Луганській областях, де фіксуються як терористичні акти факти обстрілів вздовж лінії розмежування), зокрема:

- у 2014 році – 424 кримінальні провадження (слідчими УСБУ в Донецькій області – 188, в Луганській області – 105);

- у 2015 році – 195 кримінальних проваджень (слідчими УСБУ в Донецькій області – 88, в Луганській області – 16);

- у 2016 році – 201 кримінальне провадження (слідчими УСБУ в Донецькій області – 58, в Луганській області – 85);

- у 2017 році – 63 кримінальні провадження (слідчими УСБУ в Донецькій області – 38, в Луганській області – 11)»,  —  говориться в документі.
        Вчитель. Дійсно, ми є свідками страшних подій, які відбуваються на нашій рідній землі. Та чи потрібно виказувати свій страх? Нам потрібно знати, як же себе поводити. Все мирне населення планети сподівається, що коли-небудь це закінчиться і слово «тероризм» зникне зі словника назавжди. Але поки що ми повинні навчитися протистояти цьому явищу. Я знову звертаюся до наших секторів. Дайте відповіді на подані вам запитання.

1. Що робити, якщо у приміщенні де знаходяться заручники та терористи потрапила газова шашка?


(Впасти на підлогу. Якщо є яка-небудь волога тканина, накрити  нею обличчя, щоб легше дихати. Якщо немає води, то можна використати власну сечу)

 2.Що робити, якщо терорист намагаючись врятувати власне життя, приставив до вашої скроні пістолет? 


(Тільки одне,                     виконувати всі вимоги терориста й очікувати, коли вас визволять. Ваша головна мета  врятувати власне життя). 

 

 3. Якщо на людину була причеплена вибухівка, які знаки треба подавати? 
(Спеціальних знаків немає, але вбудь-якому випадку, якщо на вас вибухівка, потрібно без паніки голосом або рухом руки дати про це зрозуміти представникам спецслужб. Якщо ви навіть тихо будете повторювати « На мені бомба…», то вас почують ).

4. Що робити, якщо ти опинився під завалом?
(Необхідно знайти вільне місце, якщо є можливість пересуватися. По можливості, якщо під рукою є обламки столу, парти, спробувати закріпити те, що знаходиться над вами, та очікувати. Не треба намагатися самостійно вибратися з-під уламків. Кожний час установлюється хвилина мовчання. Коли припинили працювати різні механізми, необхідно голосно кричати, повідомляючи про себе). 

 

Вчитель. Таких ситуацій дуже багато і всі вони різні. Давайте розглянемо ще деякі з них. Я пропоную зіграти в гру «антивірус». Кожний сектор отримав лист – рекомендацію, як поводитися у надзвичайних обставинах, але в кожному листі є зайві дії. Я прошу аудиторію переглянути ці рекомендації та викреслити помилки. (3 хвилини. Учні зачитують правильні відповіді, листівки вивісити на дошці).

Вчитель.  А зараз я пропоную кожному сектору представити  листівку - пам’ятку, яку ви підготували заздалегідь. (учні представляють картку – пам’ятку і прикріплюють на дошку) 

ІV. Підсумок уроку

  Вчитель. Отже, підведемо підсумки. Боятися тероризму не можна, тому що життя під страхом смерті дуже важке , і саме цього домагаються терористи, але потрібно бути в будь-якій ситуації дуже обережним і пам’ятати загальні правила, які ми щойно вивели.

А зараз проведемо голосування. У кожного з вас є по дві картки червоного і зеленого кольору. Якщо ви вважаєте, що тема нашого уроку «Тероризм – глобальна проблема людства» є актуальною і її треба обговорювати ще неодноразово, підніміть червону картку. На той випадок, якщо ви вважаєте ,що ця тема не цікава і її зовсім не треба обговорювати, підніміть зелену картку. (Підрахунок та повідомлення результатів)

Наш урок  добігає кінця. Тож на завершення давайте послухаємо слова Гузара по тероризм.

Дякую всім! До побачення! До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток 1.

Ситуація 1.

Бізнесмен  Петренко повинен був повернути своєму колишньому компаньйонові велику грошову суму боргу. Але віддавати не хотів. Замість цього він  зв'язався з бандитами і попросив їх за гроші вбити колишнього колегу.

Ситуація 2.

14 червня 1995 у м. Поштове група людей захопила лікарню. У заручниках опинилися понад дві тисячі осіб. У ніч на 17 червня розпочався штурм захопленої лікарні, і бойовики почали відступати до кордону, взявши з собою більше двохсот жінок і дітей. У результаті цього загинули 130 ні в чому не винних мирних жителів, понад 400 чоловік отримали поранення.

Ситуація 3.

9 травня 2002 у м. Каспійську (Дагестан) йшла демонстрація, присвячена Дню Перемоги. Коли святкова колона вийшла на площу, спрацював вибуховий пристрій. У результаті загинули 41 чоловік, 107 учасників мирної святковій демонстрації були поранені.

 

Додаток 2.

 Лист-рекомендація 1.

Дії при захваті у заручники.

1.     Не панікуйте, ваша головна задача – залишитися жити.

2.     Пробратися ближче до дверей, вікон і швидко вибігти на подвір’я, навіть якщо злочинець знаходиться поруч.

3.     Як можна менше розмовляйте і не робіть зайвих рухів.

4.     Постійно намагайтеся виконувати рухи м’язами: напружуючи та послаблюючи їх.

5.     Заставте працювати свій мозок: згадуйте вірші, сюжети прочитаних книг тощо.

Правильна відповідь.

1.     Не панікуйте, ваша головна задача – залишитися жити.

2.     Як можна менше розмовляйте і не робіть зайвих рухів.

3.     Постійно намагайтеся виконувати рухи м’язами: напружуючи та послаблюючи їх.

4.     Заставте працювати свій мозок: згадуйте вірші, сюжети прочитаних книг тощо.

 

Лист-рекомендація 2.

Дії при знаходженні речей які не мають господаря.

1.     Повідомити водія (у транспорті), поліцію (на вулиці), адміністрацію (у школі, або інших організаціях).

2.     Підійдіть до підозрілого предмета, ретельно роздивіться його, відкрийте та пересуньте у безпечне місце.

3. Запам’ятайте час знаходження підозрілого предмету.

4. Попередьте людей, щоб вони відійшли як можна далі від небезпечної зони.

5. Дочекайтеся поки приїдуть спеціалісти ,бо ви єдиний свідок.

Правильна відповідь.

Дії при знаходженні речей які не мають господаря.

1.     Повідомити водія (у транспорті), у міліцію (на вулиці), адміністрацію (у школі, в різних організаціях)

2.     Запам’ятайте час знаходження підозрілого предмету.

3.     Попередьте людей, щоб вони відійшли як можна далі від небезпечної зони.

4.     Дочекайтеся поки приїдуть спеціалісти ,бо ви єдиний свідок.

 

Лист-рекомендація 3.

Необхідно пам'ятати правила поведінки в натовпі.

1.     Вибрати найбільш безпечне місце. Воно повинно бути як можна далі від середини натовпу, трибун, сміттєвих контейнерів, ящиків, скляних вітрин, парканів і огорож.

2.     У разі виникнення паніки обов'язково зніміть краватку, шарф.

3.     При тисняві треба звільнити руки від всіх предметів, зігнути їх в ліктях, застебнути одяг на всі ґудзики.

4.     Не хапатися за дерева, стовпи, огорожі.

5.     Відірвати ноги від землі, натовп сам винесе тебе куди треба.

6.     У разі падіння згорнутися клубком на боці, різко підтягнути ноги і постаратися піднятися по ходу руху натовпу.

7.     Не наближатися до агресивно налаштованих осіб і груп осіб.

8.     Намагатися покинути натовп.

Правильна відповідь.

Необхідно пам'ятати правила поведінки в натовпі.

1.     Вибрати найбільш безпечне місце. Воно повинно бути як можна далі від середини натовпу, трибун, сміттєвих контейнерів, ящиків, скляних вітрин, парканів і огорож.

2.     У разі виникнення паніки обов'язково зніміть краватку, шарф.

3.     При тисняві треба звільнити руки від всіх предметів, зігнути їх в ліктях, застебнути одяг на всі ґудзики.

4.     Не хапатися за дерева, стовпи, огорожі.

5.     У разі падіння згорнутися клубком на боці, різко підтягнути ноги і постаратися піднятися по ходу руху натовпу.

6.     Не наближатися до агресивно налаштованих осіб і груп осіб.

7.     Намагатися покинути натовп.

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
2271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку