Класна година "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Даний матеріал вчить дітей вести здоровий спосіб життя задля забезпечення повноцінного функціонування індивідума в суспільстві.
Перегляд файлу

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ

"ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ"

Мета. Формувати  в учнів ціннісне ставлення до себе, свого здоров’я. Спонукати учнів до аналізу способу життя свого та своєї родини, викликати бажання вести здоровий спосіб життя.

Очікувані результати:Сформованість позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, свідоме ставлення до власного здоров’я і здоров’я інших; здатність виявляти турботу про безпеку власної життєдіяльності та життєдіяльності інших.

Методичне забезпечення: поради М. Амосова.

І. Слово класного керівника.

Сьогоднішня класна година — має бути вільне спілкування. Нікого з вас до неї не готували заздалегідь. Кожен може висловити свою думку, поставити запитання, дати пораду, поділитися досвідом.

Тема розмови — здоровий спосіб життя. Хочеться почути від вас, як ви розумієте це, чи переконані у доцільності, більше того — у необ­хідності вести здоровий спосіб життя.

Щоб не відхилятися від головної думки розмови, пропонуємо основні питання, на які ви повинні давати відповіді. У процесі розмови ви можете поставити запитання, які виникатимуть у вас.

Основні питання записані на дошці зліва. Справа, на закритій частині дошки, записані відповіді. Але відкриємо ми їх тоді, коли ви дасте свої відповіді, висловите своє бачення. Відкривши, проаналізуємо, чого ви не врахували, на що не звернули уваги або чим можна доповнити те, що записано.

Питання

1)  Що є найбільшою цінністю у житті людини?

2)  Що таке здоров'я?

3)  Від чого залежить наше здоров'я?

4)  Чи звернули ви увагу, від

чого найбільше залежить здоров'я? Чи погоджуєтесь ви з цим?

5)  Що таке спосіб життя?

6) Який спосіб життя ви вважаєте здоровим?

7)  Назвіть основні складові здорового способу життя.

8)  В якому розумінні можна стверджувати, що "праця створила людину"?

9)  Яка праця, на вашу думку, важливіша: фізична чи розумова?

10)  Для чого потрібно дотримуватися гігієни та режиму?

Закриті відповіді

Здоров'я.

Стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб чи фізичних вад.

Від спадковості — 20 %, від медицини — 10 %, від екології — 20 %, від способу життя — 50 %.

Співвідношення праці і відпочинку, харчування, сон, характер спілкування з людьми.

Який зберігає і зміцнює здоров'я (фізичне і моральне).

Фізична і розумова праця, здорове харчування, дотри­мання гігієни та режиму, фізкультура, загартування.

Працюючи, людина не лише створює необхідні для забезпечення життя матері­альні засоби, а й сама розви­вається, духовно зростає, удосконалюється.

Як без однієї, так і без другої немислиме людське життя.

Для профілактики захворювань;

для забезпечення нормаль­ної роботи всіх ланок нашого організму.

11)  Яке харчування ви вважаєте повноцінним?

12)  Як підтримувати свою фізичну форму?

13)  Скільки часу потрібно витрачати на сон?

14)  Як загартувати свій організм?

15)  Які чинники згубно впливають на наше здоров'я?

а) 2—3 рази в день вживати гарячу першу страву;

б)  щоденно їсти фрукти та овочі;

в)  не переїдатися.

Виконувати ранкові зарядки, відвідувати уроки фізкультури, щоденно активно рухатися, проводити вихідні на свіжому повітрі (спортивні ігри, туристичні походи тощо).

Не менше 8 годин на добу.

Умиватися холодною водою, влітку засмагати на сонці; обливатися холодною водою круглий рік, спати при відкритій квартирці, бігати легко одягнутим.

Куріння, алкогольні напої, наркотики, лінощі.

Класний керівник. Як бачимо, більшість із вас правильно розуміє і сприймає суть здорового способу життя. Але, як виявляється, перешкодою цього є багато спокус. Людині потрібні і знання, і культура, і сила волі, щоб протистояти їм. Тому слід пам'ятати очевидне: щастя, до якого всі ми прагнемо, неможливе без здоров'я, здоров'я неможливе без піклування про нього, а піклуватися потрібно вміти і хотіти. Треба знати, що для здоров'я корисне, а що шкідливе, що від Бога, а що від лукавого, який шлях веде до розквіту і гармонії сили та краси, а який — у прірву.

Наостанок хочу дати вам декілька порад великого українця, всесвітньовідомого лікаря Миколи Амосова:

1. У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє від лінощів і жадібності, але іноді й від неусвідомлення ціни здоров'я.

2.  Не сподівайтеся на медицину. Вона непогано лікує деякі хвороби, але не може зробити людину здоровою.

3.  Щоб не хворіти, потрібні власні зусилля, постійні та значні. Замінити їх не можна нічим. Людина, на щастя, настільки досконала, що повернути здоров'я можна завжди, тільки необхідні зусилля повинні зростати з віком і поглибленням хвороб.

4.  На жаль, здоров'я, як важлива мета, постає перед людиною, коли смерть стає близькою реальністю. Однак, людину зі слабким характером навіть смерть не може надовго залякати.

5.  Основними складниками здоров'я є фізичні навантаження, обме­ження у харчуванні, загартування, час і вміння відпочити. І ще — щасливе життя! На жаль, без перших умов людина здоров'я не забезпечить. А якщо немає щастя в житті, то де знайти стимули для зусиль, щоб напружуватись і голодувати? На жаль!

6.  Природа милостива: досить 20-30 хв фізкультури у день, але такої, щоб задихнутися, спітніти і щоб діяльність пульсу збільшилася вдвічі.

7.  Треба обмежувати себе в їжі.

8.  Уміти розслаблятися — наука, але до неї потрібен ще характер. Якби він був!

9. У народі кажуть, що здоров'я — щастя вже само собою, а хвороба — нещастя.

Чи варто битися за здоров'я? Подумайте!

II. Завдання додому.

Обговоріть зі своїми батьками те, що ви чули на виховній годині.

 

 

docx
Додано
5 січня 2023
Переглядів
1562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку