Конспект уроку з теми "Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів" призначений для учнів 2 класі. " Під час вивчення даної теми учні навчаться вводити текст, змінювати мовні режими, дізнаються призначення основних клавіш.
Тема: Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів.
Мета: Ознайомити дітей з поняттям “клавіатура”, її призначенням та
будовою; навчити змінювати мовний режим та вводити окремі символи;
Розвивати навички роботи на клавіатурі; логічного мислення, уваги, пам’яті;
Виховати бережливео відношення до оточуючого середовища.
Обладнання: Комп’ютери, картки з завданням, підручники та робочі зошити.
Хід уроку
Сьогодні наш клас вирушає у космічну подорож на планету “Комп’ютер”, а щоб нам не було сумно, візьмемо з собою кота Мурчика. Можливо він стане нам у пригоді.
Вправа “Очікування”. Чого ви чекаєте від нашої подорожі?
Перед польотом повторимо правила безпечної поведінки на планеті “Комп’ютер”.
№ з/п |
Правило |
Слайд |
1. |
Без дозволу вчителя не заходь до комп’ютерного класу. |
№2 |
2. |
Не заходь до комп’ютерного класу у верхньому одязі, брудному взутті.
|
№3 |
3. |
Не принось до класу їжу та напої.
|
№4 |
4. |
Працювати можна лише за тим комп’ютером, номер якого вказав вчитель. |
№5 |
5. |
Без дозволу вчителя не вмикай і не вимикай комп’ютер та інші пристрої.
|
№6 |
6. |
Не торкайся розеток, проводів, кнопок, не працюй мокрими руками.
|
№7 |
7. |
Не клади будь-які предмети на системний блок, монітор, клавіатуру.
|
№8 |
Молодці! Можемо вирушати.
1 зупинка “Принтер”.
Вправа “Брейн-ринг”:
Вправа «Анаграма»
Прочитай назви пристроїв:
ВІТУАКЛАРА (клавіатура)
ШАМИ (миша)
ТЕРПРИН (принтер)
НЕСКАР (сканер)
РНІТОМО (монітор)
Продовжуємо політ.
Вправа “Ерудити”.
Із поданих слів вибрати ті, які мають відношення до будови комп’ютера:
Монітор, котик, системний блок, стіл, телевізор, клавіатура, магнітофон, плеєр, мишка, принтер, сканер.
Відгадай загадку
Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ......(клавіатура).
Під час польоту ми познайомимося з призначенням клавіатури, розвиватимемо навички роботи на клавішах.
2 зупинка “Клавіатура”.
1. Вправа “Мозковий штурм”. Діти пригадують все, що знають про клавіатуру.
2. Пояснення вчителя.
Клавіатура – це основний пристрій для введення інформації.
Як ви вважаєте, від чого походить назва “клавіатура”? (від слова клавіша)
Стандартні клавіатури мають по 101-104 клавіші. Мультимедійні – 140 і більше клавіш
Уважно розгляньте клавіатуру на малюнках та на партах.
Для зручності вивчення клавіш, вони поділяються на кілька груп:
• символьні (алфавітно-цифрові);
• цифрові (цифрова клавіатура);
• функціональні (F1 – F12);
• керування курсором ;
• спеціальні.
Основне призначення символьних клавіш – занесення (введення) тексту. Які символи можна вводити за допомогою клавіатури? (літери, цифри, спеціальні символи).
Група цифрових клавіш в основному призначена для введення чисел.
Призначення функціональних клавіш – подавати команди. Наприклад, клавіша F1 найчастіше викликає допомогу. Сучасні клавіатури мають 12 функціональних клавіш.
Наступна група клавіші керування курсором.
Діти, а що ж таке курсор? (це мигаюча риска на екрані, що показує місце, де буде вводитися наступний символ)
Клавіші керування курсором служать для переміщення курсора. Клавіші Page Up i Pege Down прокручують текст відразу на сторінку вгору або вниз відповідно, клавіша Home встановлює курсор на початок рядка, а клавіша End – на кінець.
На клавіатурах є і спеціальні клавіші.
Якщо необхідно набрати одну або кілька великих літер (у верхньому регістрі), то натискують на символьні клавіші, утримуючи натисненою клавішу Shift. Якщо заголовні символи вводять тривалий час, то регістр перемикають, натискаючи на клавішу Caps Lock.
Клавіша Enter закінчує введення рядка символів у комп’ютер. Клавіша Esc найчастіше дає можливість скасувати дію. Клавіші Delete і Backspace дають змогу стирати введені символи.
3 зупинка “Читайлик”:
а) самостійна робота за підручником;
б) робота в парах: задати питання один одному по змісту прочитаного.
Фізкультхвилинка.
Щось наш котик потягується, мабуть, і нам пора відпочити.
4 зупинка “Грайлива”.
1. Інструктаж учителя
Робота з клавіатурним тренажером
2. Релаксація. Вправи для очей.
Уявіть, що ви стоїте на березі озера. Тихо хлюпає водичка. Ви вдихаєте чисте свіже повітря. Легенький вітерець лоскоче щічки. Подивіться в далечінь. Покліпайте очима. Закрийте їх. Повільно порахуйте до п’яти. Відкрийте очі. Знову подивіться в далечінь. Покліпайте очима, закрийте їх. Подумайте про щось приємне. Повільно відкрийте очі. От ми й відпочили.
5 зупинка “Для розумників і розумниць”
1. Гра “Казковий ліс” .
Знайти на малюнку заховані зображення:
2. Гра “Закодовані літери”.
Додай до кожної літери відсутню частину та прочитай слова.
(Поїзд, ракета).
Закріпити знання про розміщення клавіш на клавіатурі комп’ютера.
Рефлексія
Вам потрібно закінчити речення:
Мені на уроці сподобалося…
Я із задоволенням працював для того…
Мені було важко зрозуміти…
Я дізнався нове…
Нові знання я використаю …