Детальна розробка уроку інформатики у 2 класі з теми "Безпечне користування Інтернетом". В ньому висвітлені всі етапи уроку з детальним описом кожного етапу і приміткам для вчителя.
Правила безпечної роботи в Інтернеті. Інформація для дітей та для дорослих. Приватна та публічна інформація. Вікові обмеження на перегляд вмісту сторінок.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація, картки, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний етап. Доброго ранку, любі діти, гості. Рада всіх вітати на нашому уроці.
Всі почули ми дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні ми узагальнимо правила безпечної роботи в Інтернеті. Пригадаємо поняття приватної та публічної інформації. З'ясуємо значення поняття «вікові обмеження».
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.
Розминка
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
На минулому уроці ми з'ясували, що в Інтернеті існує дуже багато небезпек, які можуть наробити лиха нам і нашому комп'ютеру. Однією такою загрозою є комп'ютерний вірус. Нагадайте мені, будь ласка, а що ж таке комп'ютерний вірус (це програма, яка шкодить роботі пристроїв та здатна видаляти дані й викрадати файли).
Вірно. А як же захистити свій комп'ютер від вірусів? (встановити антивірус).
Поясніть, що ж називається антивірусом (це програма, яка виявляє та знешкоджує віруси).
Дійсно, розумнички. Я сподіваюсь, що в кожного з вас домашній комп'ютер захищений від вірусів антивірусом.
Діти, але не лише віруси є загрозою в Інтернеті. Давайте розглянемо ситуацію. До дівчинки Ганнусі на електронну пошту прийшов лист від невідомого адресата. Ганнусі стало цікаво, що в тому листі і вона його відкрила. Там нібито листа написав їй хлопчик Павлик, який шукав собі друзів по листуванню. Між ними відбувся діалог у листуванні, в результаті якого Ганнуся розповіла Павликові свою домашню адресу і чекала, що Павлик приїде і допоможе їй виконати уроки, адже вона до вечора сама вдома і батьки їй не можуть допомогти з домашнім завданням.
А виявилося, що під ім'ям хлопчика Павлика приховався дорослий чоловік, який вирішив пограбувати квартиру Ганнусі.
Отже, діти, запам'ятайте, ніколи не розголошуйте свою приватну інформацію в Інтернеті.
А зараз до вашої уваги коротенький відеоролик.
Отже, дітки, я думаю, ви добре засвоїли правило, що ні в якому разі не можна розголошувати в Інтернеті свою приватну інформацію.
Вікові обмеження.
На деяких веб-сторінках зустрічаються такі позначки 0+, 6+, 10+, 12+, 16+, 18+.
Це означає, що на перегляд вмісту даної веб-сторінки стоїть вікове обмеження. Тобто, якщо на веб-сторінці обмеження 6+, то переглядати вміст даної веб-сторінки не можна дітям до 6 років. Адже значить на цій веб-сторінці може бути розміщена інформація, до якої не готова психіка дитини меншої 6 років. Тому обов'язково треба дотримуватись рекомендацій з приводу вікового обмеження перегляду певних веб-сторінок. Позначка 0+ означає, що немає вікових обмежень.
V. Фізкультхвилинка
А зараз, шановні діти давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та спробуємо повторити всі ці дії, які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка).
VI. Гра «Приватна чи публічна інформація»
Перед вами на парті в кожної дитини лежить по 2 таблички. Одна – червона з хрестиком всередині, а інша – зелена з галочкою всередині.
Я буду зачитувати вам різні ситуації, а ви повинні визначити, це є приватна чи публічна інформація. Коли я називатиму публічну інформацію (таку, яку можна розголошувати), ви піднімаєте вгору зелену табличку, якщо ж я назву приватну інформацію (таку, яку не можна розголошувати і потрібно зберігати в таємниці), ви будете піднімати вгору червону табличку.
Ви розумнички, гарно справились з завданням.
А зараз до вашої уваги, ми сформулюємо і узагальнимо правила безпечної роботи в Інтернеті.
На екрані будуть з'являтися правила безпеки в Інтернеті, але в них будуть пропущені слова. Вам необхідно буде відгадати «загублене слово», знайти його у вас на столі серед інших слів і вклеїти до пам'ятки, яка є у вас кожного на парті.
VІІ. Усвідомлення набутих знань (перегляд навчального відеоролику)
Майже кожного уроку ми з вами цікавимось розвитком науково-технічного прогресу. Сьогоднішній урок – не виняток. До вашої уваги «Хвилинка-цікавинка».
VІІІ. Практична робота.
Настав час перейти до практичної роботи до комп'ютера. Щоб нагадати, як слід правильно працювати за комп'ютером, погляньте на слайд.
Спочатку за комп'ютери спокійно сідають леді, а потім джентльмени.
(пояснюю дітям, як необхідно виконувати практичне завдання на комп'ютері в онлайн-середовищі Learning, допомагаю їм).
ІХ. Релаксація.
Кожного разу після роботи за комп'ютером необхідно обов'язково виконувати вправи для профілактики короткозорості та порушення зору
Х. Підбиття підсумків уроку
Продовжіть речення.
Сьогодні на уроці я дізнався, що…
Найбільше мені сподобалось…
Найскладнішим для мене сьогодні було…
Вдома батькам я розповім про вивчене на уроці те, що…
Наш урок добіг кінця. Всі дітки були активними, розумними, вправними і здібними. Я дякую вам за плідний урок, а гостям дякую, що завітали до нашого класу. Нехай Вам щастить! До нових зустрічей!