Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей).

Про матеріал
Мета: - продовжити знайомство з Біблією, познайомити учнів з історією її виникнення та склад; - поглибити знання з теорії літератури (притча, легенда); - виявити гуманістичні цінності, втілені на сторінках Старого Заповіту; - познайомити учнів з окремими міфологічними сюжетами (зазначеними в темі уроку), розкрити їх морально-філософський зміст; - розвивати уміння самостійно здобувати знання, логічно мислити та робити правильні висновки.
Перегляд файлу

 

Тема. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей).

Мета: - продовжити знайомство з Біблією, познайомити учнів з історією її виникнення та склад;

  • поглибити знання з теорії літератури (притча, легенда);
  • виявити гуманістичні цінності, втілені на сторінках Старого Заповіту;
  • познайомити учнів з окремими міфологічними сюжетами (зазначеними в темі уроку), розкрити їх морально-філософський зміст;
  • розвивати уміння самостійно здобувати знання, логічно мислити та робити правильні висновки.

Обладнання: Біблія (видання для дітей); ілюстрації до біблійних оповідей; відеоматеріали (при можливості).

засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок учнів.

«І побачив Бог усе, що вчинив.

І ото, — дуже добре воно» Книга Буття. 1:31

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Книга, яку називають «Біблія», складається із двох основних частин — це Старий Заповіт і Новий Заповіт. В основі назви «Заповіт» лежить ідея угоди Бога з усім людством: у Старому Заповіті розповідається про союз Бога із єврейським народом; у Новому Заповіті — про союз Бога з людством через Ісуса Христа. Для християн священними є обидві частини Біблії. Проте для євреїв, прихильників іудаїзму, — священною лише перша частина і тому вони взагалі не користуються терміном «Старий Заповіт». Старий Заповіт або Старий Завіт — перша частина Біблії, що по обсягу складає близько трьох четвертих усієї Біблії. Старий Заповіт нараховує 46 книг, написаних переважно староєврейською мовою. У них розповідається про створення світу, гріхопадіння, взаємини Бога з вибраним ним народом Ізраїлю. Через увесь Старий Заповіт простежується обіцянка Бога відновити посередництвом Месії (спасителя) зруйновані гріхом відносини із Богом. Головна ідея Старого Завіту — договір Бога Ягве з обраним єврейським народом. Загальновідомо, що за змістом християнський канон поділяється на книги: Історичні: Буття, Вихід, Левіт, Числа, Второзаконня. Ми сьогодні зупинимося тільки на окремих оповідях, взятих із цих книг.

  1.                      Актуалізація опорних знань
  1.                     Гронування на тему «Біблія» (учні заповнюють «гроно» на дошці та в зошитах).
  2.                     Повторення понять з теорії літератури.

Легенда — народна оповідь про життя якоїсь особи чи незвичайну подію, оповита фантастикою, казковістю.

Притча — короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей буття.

  1.                      Вивчення нового матеріалу
  1.                     Поглиблення знань про Старий Заповіт.

Як вже було зазначено на попередніх уроках, в Біблію входять дві частини: Старий Заповіт (Завіт) і Новий Заповіт. Книги Старого Заповіту з’явилися ще в давньоєврейської релігії, Новий же Заповіт був створений християнською релігією, що з’явилася пізніше єврейської. Християнська релігія визнає священною, за винятком окремих книг, всю Біблію, тобто і Новий, і Старий Заповіт. Єврейська ж релігія сприймає як священну тільки першу частину Біблії, тобто Старий Заповіт. Розглянемо докладніше процес формування тексту Біблії. Окрім п’яти книг, написаних Мойсеєм, історичних, повчальний та поетичних творів і Книги пророків, існували й інші писання, які було втрачено (про них відомо через цитування в Старому Заповіті). Є ще 11 книг, які хоч і не ввійшли до Старого Заповіту (не є канонічними), проте вважаються дуже корисними для християнства. Деякі з них читаються і в церквах. Існує понад 1700 давніх копій різних частин писань, які доводять тотожність переказів тексту Біблії протягом століть. Мало того, вони підтверджують, що пророцтва були написані до їхнього здійснення.

  1.                       Оповідь про створення свінгу
  •                       Прочитання (вчителем або заздалегідь підготовленим учнем) уривку зі Старого Заповіту про створення світу. Спочатку Бог створив небо і землю, потім світло. Світло назвав «день», а темряву — «ніч». Другого дня Бог створив твердь посеред води, назвав землею, а воду — морем. На землі виросла трава, злаки, що давали насіння, дерева. Далі Бог створив риб, плазунів, птахів.
  •                       Бесіда за прочитаним матеріалом:
  •                              Яким, за Старим Заповітом, було перше діяння Бога?
  •                              Що Він робив надалі? Яка послідовність дій Бога?
  •                              Скільки днів працював Бог над створення світу?

Учитель. Звичайно, що Книга Буття не вчить, що Всесвіт був створений зовсім недавно та за короткий період часу. Створення світу Богом — поширена серед креаціоністів* концепція створення світу, що засновується на догматах християнської та юдейської віри. Біблійний текст має різні тлумаченння — починаючи від тих, що ґрунтуються на буквальному розумінні до таких, що розглядають створення світу Творцем, як символ.

  •                        Словникова робота. Креаціонізм (англ. сгеаііопізш) — віра в те, що світ, людина та різні форми життя на Землі створені вищою, надприродною силою. Креаціонізм не є цілісною доктриною — існує багато різновидів креаціонізму з різними уявленнями про час акту творіння та різним ставленням до сучасних наукових поглядів на біологічну та геологічну еволюцію.
  1.                       Оповідь про Каїна та Авеля,

Учитель. У Біблії є легенда про породження зла та кару за нього. Сьогодні ми познайомимося з нею і разом знайдемо відповідь на питання "Що породжує зло?"

  •                        Прочитання (вчителем або заздалегідь підготовленим учнем) уривку зі Старого Заповіту про Каїна та Авеля.
  •                       Бесіда за прочитаним матеріалом:
  •                             Про що ви дізналися з цього тексту?
  •                             Знайдіть слова, які свідчать про ставлення Каїна до всього, що його оточувало.
  •                             Назвіть причину такого ставлення?
  •                             Як ставилася природа до братів?
  •                            У чому був переконаний Каїн, вчинивши кривавий злочин? У яких рядках тексту про це сказано?
  •                            Що прославляється, а що засуджується в легенді?

4. 10 заповідей Божих,

  •                        Прочитання (вчителем або заздалегідь підготовленим учнем) уривку зі

Старого Заповіту про 10 Заповідей Божих.

  •                        Бесіда за прочитаним матеріалом:
  •                            Що таке 10 Заповідей Божих?
  •                            З якою метою було записано дані заповіді?
  •                            Які правила поведінки вони стверджують?
  •                            Чи можемо ми говорити, що вони є основою існування людського соціуму?
  1.                        Рефлексія
  1.                      Завершення роботи з гронування, розпочатої на початку уроку.
  1.                        Підсумки уроку.

V. Домашнє завдання. Написати невелике есе на тему: «Заповіді Божі» або твір- мініатюру «Найважливіша для мене заповідь» (для всіх учнів);

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Музика Аліса Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
13851
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку