Конспек уроку На тему "Математика та Космос.Удосконалення обчислювальних навичок". Мета уроку. Удосконалити обчислювальні навички, закріплювати вміння читати багатоцифрові числа та записувати їх у порядку зростання та спадання, перевірити вміння учнів розв'язувати складені рівняння. Продовжувати формувати уявлення про Космос, Сонячну систему. Розвивати логічне мислення, увагу, пом'ять. Виховувати вміння працювати в групі.
МАТЕМАТИКА та ЯДС
ТЕМА. Математика та Космос. Удосконалення обчислювальних навичок.
МЕТА. Удосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння читати багатоцифрові числа та записувати їх у порядку зростання-спадання; перевірити вміння учнів розв’язувати складені рівняння. Продовжувати формувати уявлення про Космос, планети Сонячної системи. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, бажання досягти успіху в роботі. Виховувати інтерес до астрономії, допитливість, колективізм, бережливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ. Таблиці із зображенням планет Сонячної системи, цеглинки Леґо, картка з числами, картки із завданнями для групової роботи, геометричний матеріал, ілюстрації на космічну тематику.
ТИП УРОКУ. Інтегрований.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
Дзвоник всім нам дав наказ: до роботи , швидше клас.
Біля парти станем чемно, хай мене час недаремно!
2. Відповіді на запитання.
- Клас готовий працювати?
- Множити, ділити, додавати й віднімати?
- Рівняння, вирази й задачі розв’язувати?
- Мандрувати?
- Тож, беремося до роботи!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
«МОЗКОВИЙ ШТУРМ». Щоб дізнатися, якою є тема сьогоднішнього нашого уроку, вам потрібно швидко продовжити речення.
Якою темою об’єднані всі ці слова? (ТЕМАЮ КОСМОС)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-подорож. Нехай ця уявна мандрівка принесе нам нові знання.
ІV. Робота над темою уроку.
Сонце нам дасть дозвіл на мандрівку при одній умові – ми повинні із собою взяти настрій. Використовуємо цеглинки ЛЕГО: червоний – злий, помаранчевий – загадковий, жовтий – веселий, зелений – хороший настрій, блакитний – нудний, синій – поганий настрій. (Учні показують свій настрій)
В небі Сонце і планети, ясні зорі і комети.
Ми вітання всім шлемо, дружно в Космос летимо!
Ми стартуємо з планети Земля, сідаємо усі зручно, дотримуючись усіх правил.
Меркурій підготував нам завдання і пропонує КАЛІГРАФІЧНУ ХВИЛИНКУ.
ГРА «СФОТОГРАФУЙ». На дошці викладені картки з числами
102 203 304 405 506 607 708 809
Подивимося, що підготувала нам Венера. «МАТЕМАТИЧНА РОЗМИНКА»
МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ (взаємоперевірка)
(На зворотній стороні частини дошки є правильні відповіді).
ФІЗХВИЛИНКА (використала запис пісні «А ти лети»).
Юпітер нам дав таке завдання, яке має назву «ВЛУЧИ У ЦІЛЬ».
(350 х 5 + 100) – 90 778 км відстань від Юпітера до Сонця
2 105 + 10 200 : 3 1 760 км відстань від Землі до Сонця
2 х (860 - 478 ) + 912 : 48 – 5 5 505 градусів /температура на поверхні
4 807 градусів / Сонця
Наступна наша зупинка на планеті САТУРН. (Розповідь про САТУРН)
Розв’язування задачі 172.
Уран – цікава планета і дала вам цікаве завдання. (ГРУПОВА РОБОТА).
Кожна група має окреме рівняння. Знаходить корінь рівняння і записує результат на дошці. Інші групи повинні пояснити значення кожного кореня рівняння.
( 292 – Х ) : 70 = 4 Х : 6 – 36 = 25
5 184 : Х – 102 = 114 100 х С = 16 х 50
Коренями рівняння є числа 12 – рік; Земля робить повний обер навколо Сонця (зміна пір року);
366 – днів – тривалість високосного року ;
24 – години; доба; Земля робить повний оберт навколо своєї осі (зміна дня і ночі);
8 – кількість планет Сонячної системи .
НЕПТУН підготував нам наступні завдання:
А) ГРА «ВІРЮ – НЕ ВІРЮ». Використання ЛЕГО – голуба цеглинка – вірю, червона – не вірю.
- Квадрат – це чотирикутник, у якого всі сторони рівні.
- Щоб знайти половину, потрібно помножити на 2.
- Числа при відніманні називаються так6 зменшуване, перший доданок, різниця.
- Доба має 23 год.
- 5 х 100 = 50 ; в 1 км – 1100м; попереднє до числа 10 000 є – 9 999; щоб знайти 1/33 числа, потрібно помножити на 33.
Б) Яку геометричну фігуру ми згадали у грі?
- У вас на партах є геометричні фігури. Розгляньте їх і скажіть, яка фігура є зайвою. (КОЛО). Чому? (Коло не має сторін, кутів. Ми не можемо визначити периметр цієї фігури).
- Візьміть геометричну фігуру, яка вам сподобалася за кольором і обчисліть периметр цієї фігури.
9. Давнє українське прислів’я говорить « ВСЮДИ ДОБРЕ, А ДОМА НАЙКРАЩЕ», тож і ми повертаємося додому. А наш рідний дім знаходиться на планеті ЗЕМЛЯ. (Розповідь про ЗЕМЛЮ).
Завдання від планети ЗЕМЛЯ. На партах є картки, на яких записані діаметри планет.
1 і 3 групи – записують у порядку спадання числа-діаметри планет (від найбільшої до планети Земля). ( 142 984, 120 536, 51 118, 49 528, 12 756)
2 і 4 групи – записують у порядку зростання числа-діаметри планет (від найменшої до планети Земля). ( 2 306, 4 879, 6 804, 12 103, 12 756)
Плутон – 2 306 км, Меркурій – 4 879 км, Марс – 6 804 км, Венера – 12 103 км, Земля – 12 756 км, Нептун - 49 528 км, Уран - 51 118 км, Сатурн – 120 536 км, Юпітер – 142 984.
V. Підсумок уроку
- Наша уявна мандрівка космічними просторами завершилася. Ви подолали всі труднощі, виконали завдання, повторили вивчений матеріал. Кожен з вас виявив, над чим потрібно ще попрацювати.
- Чи сподобалася вам мандрівка?
- Що вам запам’яталося?
- Що біло важким у польоті?
- Чи змінився настрій в кінці уроку? Покажіть свій настрій цеглинкою ЛЕГО.
- Зробіть самооцінку своєї праці на уроці. Простим олівчиком поставте собі бал за роботу.
- Ви сьогодні крім індивідуальної роботи, мали роботу в групах. Потисніть один одному руку і подякуйте за співпрацю, подаруйте посмішку.
- ДЯКУЮ УСІМ ЗА РОБОТУ.
Даний урок проводився у ДЕНЬ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ.