Конспект уроку з інтегрованого курсу математика/ЯДС

Про матеріал

Конспек уроку На тему "Математика та Космос.Удосконалення обчислювальних навичок". Мета уроку. Удосконалити обчислювальні навички, закріплювати вміння читати багатоцифрові числа та записувати їх у порядку зростання та спадання, перевірити вміння учнів розв'язувати складені рівняння. Продовжувати формувати уявлення про Космос, Сонячну систему. Розвивати логічне мислення, увагу, пом'ять. Виховувати вміння працювати в групі.

Перегляд файлу

                                                   МАТЕМАТИКА та ЯДС

ТЕМА. Математика та Космос. Удосконалення обчислювальних навичок.

МЕТА. Удосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння читати багатоцифрові числа та записувати  їх у порядку зростання-спадання; перевірити вміння учнів розв’язувати складені рівняння. Продовжувати формувати уявлення про  Космос, планети Сонячної системи. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, бажання досягти успіху в роботі. Виховувати інтерес до астрономії, допитливість, колективізм, бережливе ставлення до природи.

ОБЛАДНАННЯ. Таблиці із зображенням планет Сонячної системи, цеглинки Леґо, картка з числами, картки із завданнями для групової роботи, геометричний матеріал,  ілюстрації на космічну тематику.

ТИП УРОКУ. Інтегрований.

 

                                            ХІД    УРОКУ

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

Дзвоник всім нам дав наказ: до роботи , швидше клас.

Біля парти станем чемно, хай мене час недаремно!

2. Відповіді на запитання.

- Клас готовий працювати?

- Множити, ділити, додавати й віднімати?

- Рівняння, вирази й задачі розв’язувати?

- Мандрувати?

- Тож, беремося до роботи!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«МОЗКОВИЙ ШТУРМ». Щоб дізнатися, якою є тема сьогоднішнього нашого уроку, вам потрібно швидко продовжити речення.

  • Небесне тіло, яке саме світиться  – ЗІРКА.
  • Зірка, навколо якої обертається Земля   – СОНЦЕ.
  • Небесне тіло, яке обертається навколо Сонця  -  ПЛАНЕТА.
  • Транспортний засіб, що літає у космос – РАКЕТА.
  • Одяг космонавта – це  СКАФАНДР.
  • Перший український космонавт, який побував у космосі – ЛЕОНІД КАДЕНЮК.

Якою темою об’єднані всі ці слова?  (ТЕМАЮ КОСМОС)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми будемо закріплювати свої знання з теми «СВІТ НЕВІДОМИЙ». Разом з тим удосконалюватимемо обчислювальні навички, виконуючи матемитичні завдання.

Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-подорож. Нехай ця уявна мандрівка принесе нам нові знання.

  • Яка на дворі пора року? (Весна) Що є характерним для цієї пори року? Завдяки чому все оживає, що є основою всього живого на Землі?
  • Що дає нам Сонце?
  •  Сонце – є частино. Чого?
  • Що входить до Сонячної системи? Скільки є планет?
  • Спростуйте або підтвердіть моє твердження:
  • Усі планети розміщені відносно Сонці у хаосному порядку.
  • Земля не входить до Сонячної системи.

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Сонце нам дало завдання.
  • Розмістити планети в правильній послідовності (на дошці макети планет; учні повинні їх розмістити в правильній послідовності).

Сонце нам дасть дозвіл на мандрівку при одній умові – ми повинні із собою взяти настрій.  Використовуємо цеглинки ЛЕГО: червоний – злий, помаранчевий – загадковий, жовтий – веселий, зелений – хороший настрій, блакитний – нудний, синій – поганий настрій. (Учні показують свій настрій)

В небі Сонце і планети, ясні зорі і комети.

Ми вітання всім шлемо, дружно в Космос летимо!

Ми стартуємо з планети Земля, сідаємо усі зручно, дотримуючись усіх правил.

  1. Перша планета Сонячної системи – МЕРКУРІЙ. (Один учень розповідає про цю планету)

Меркурій підготував нам завдання і пропонує КАЛІГРАФІЧНУ ХВИЛИНКУ.

ГРА «СФОТОГРАФУЙ».  На дошці викладені картки з числами

102   203   304   405   506   607   708   809

  • «Сфотографуйте» і запишіть числа, які запам’ятали.
  • Що є характерним для запису цих чисел? Збільшуються на 101.
  1. МЕРКУРІЙ дав нам дозвіл вирушати до ВЕНЕРИ. (Розповідь учня про Венеру).

Подивимося, що підготувала нам Венера.  «МАТЕМАТИЧНА РОЗМИНКА»

  • Яку математичну дію виконуємо при знаходженні частки?
  • Який знак потрібно поставити при збільшенні чисел у кілька разів?
  • Якщо в задачі питається - скільки залишилося – яку останню дію виконуємо?
  • Як знайти частину від числа?
  • Як називаються компоненти дії множення?
  1. Ми можемо спокійно мандрувати до МАРСУ. (Розповідь учня про МАРС)

МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ (взаємоперевірка)

  • Яке число потрібно додаьт до 5 570, щоб отримати 5 600?
  • На скільки 20 сменші 1 хв?
  • Число 32 збільшіть у 10 разів.
  • Знайдіть різницю чисел 540 і 9.
  • Знайдіть половину від 840.
  • Сума двох чисел 830. Одне з них 39. Чому дорівню друге число?
  • Знайдіть частку чисел 480 і 20.

(На зворотній стороні частини дошки є правильні відповіді).

ФІЗХВИЛИНКА  (використала запис пісні «А ти лети»).

  1. Ми прилетіли на планету ЮПІТЕР. (Розповідь учні про ЮПІТЕР)

Юпітер нам дав таке завдання, яке має назву «ВЛУЧИ У ЦІЛЬ».

(350 х 5 + 100) – 90                              778 км відстань від Юпітера до Сонця

2 105 + 10 200 : 3                                  1 760 км відстань від Землі до Сонця

2 х (860 - 478 ) + 912 : 48 – 5                5 505 градусів /температура на поверхні

                                                                   4 807 градусів /    Сонця

  1. Нам ЮПІТЕР дозволив продовжувати мандрівку .

Наступна наша зупинка на планеті САТУРН. (Розповідь про САТУРН)

Розв’язування задачі 172.

  1. Наш курс до планети, яка обертається, ніби лежачи на боці і має 11 вузьких кілець. Чи здогадалися ви на яку планету ми потрапили? (Розповідь про планету УРАН).

Уран – цікава планета і дала вам цікаве завдання. (ГРУПОВА РОБОТА).

Кожна група має окреме рівняння. Знаходить корінь рівняння і записує результат на дошці. Інші групи повинні пояснити значення кожного кореня рівняння.

( 292 – Х ) : 70 = 4                                        Х : 6 – 36 = 25

5 184 : Х – 102 = 114                                   100 х С = 16 х 50

Коренями рівняння є числа 12 – рік; Земля робить повний обер навколо Сонця (зміна пір року);

366 – днів – тривалість високосного року ;

24 години; доба; Земля робить повний оберт навколо своєї осі (зміна дня і ночі);

8 – кількість планет Сонячної системи .

  1. Ми маємо змогу побувати на восьмій планеті НЕПТУН. (Розповідь про НЕПТУН).

НЕПТУН підготував нам наступні завдання:

А) ГРА «ВІРЮ – НЕ ВІРЮ». Використання ЛЕГО – голуба цеглинка – вірю, червона – не вірю.

- Квадрат – це чотирикутник, у якого всі сторони рівні.

- Щоб знайти половину, потрібно помножити на 2.

- Числа при відніманні називаються так6 зменшуване, перший доданок, різниця.

- Доба має 23 год.

- 5 х 100 = 50 ; в 1 км – 1100м; попереднє до числа 10 000 є – 9 999; щоб  знайти 1/33 числа, потрібно помножити на 33.

Б) Яку геометричну фігуру ми згадали у грі?

- У вас на партах є геометричні фігури. Розгляньте їх і скажіть, яка фігура є зайвою. (КОЛО). Чому? (Коло не має сторін, кутів. Ми не можемо визначити периметр цієї фігури).

- Візьміть геометричну фігуру, яка вам сподобалася за кольором і обчисліть периметр цієї фігури.

9.  Давнє українське прислів’я говорить « ВСЮДИ ДОБРЕ, А ДОМА НАЙКРАЩЕ», тож і ми повертаємося додому. А наш рідний дім знаходиться на планеті ЗЕМЛЯ. (Розповідь про ЗЕМЛЮ).

Завдання від планети ЗЕМЛЯ. На партах є картки, на яких записані діаметри планет.

1 і 3 групи –  записують у порядку спадання числа-діаметри планет (від найбільшої до планети Земля). ( 142 984, 120 536, 51 118, 49 528, 12 756)

2 і 4 групи – записують у порядку зростання числа-діаметри планет (від найменшої до планети Земля). ( 2 306, 4 879, 6 804, 12 103, 12 756)

Плутон – 2 306 км, Меркурій – 4 879 км, Марс – 6 804 км, Венера – 12 103 км, Земля – 12 756 км, Нептун - 49 528 км, Уран -  51 118 км, Сатурн – 120 536 км, Юпітер – 142 984.

  • Яке небесне тіло ми сьогодні не згадували, але воно є у записі? Чому?

V. Підсумок уроку

- Наша уявна мандрівка космічними просторами завершилася. Ви подолали всі труднощі, виконали завдання, повторили вивчений матеріал. Кожен з вас виявив, над чим потрібно ще попрацювати.

- Чи сподобалася вам мандрівка?

- Що вам запам’яталося?

- Що біло важким у польоті?

- Чи змінився настрій в кінці уроку? Покажіть свій настрій цеглинкою ЛЕГО.

- Зробіть самооцінку своєї праці на уроці. Простим олівчиком поставте собі бал за роботу.

- Ви сьогодні крім індивідуальної роботи, мали роботу в групах. Потисніть один одному руку і подякуйте за співпрацю, подаруйте посмішку.

- ДЯКУЮ УСІМ ЗА РОБОТУ.

Даний урок проводився у ДЕНЬ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ.

 

 

           

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 липня 2023
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку