Календарне – тематичне планування уроків з математики для 4 класу
(Математика: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах)./ С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко. — Харків: Видавництво «Ранок», 2021.) за типовою освітньою програмою НУШ-1, розробленою під керівництвом Савченко О.Я. на 2023 - 2024 навчальний рік, 5 години на тиждень.
Календарне – тематичне планування уроків з «Математики» для 4 класу
(Математика: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах)./ С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко. — Харків: Видавництво «Ранок», 2021.)
за типовою освітньою програмою НУШ-1,
розробленою під керівництвом Савченко О.Я.
2023 - 2024 навчальний рік
(5 години на тиждень)
Календарне планування складено згідно:
✅ Державного стандарту початкової освіти (2018),
✅ Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О. Я.
3 - 4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року
№ 743 - 22.
Вчитель: Горбань Олена Миколаївна
Зведена таблиця розподілу навчального часу
Семестр |
Загальна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
І семестр |
80 |
5 |
ІІ семестр |
100 |
5 |
Усього |
180 |
5 |
Види діагностувальних робіт |
4 клас |
|
І с. |
ІІ с. |
|
Математика |
||
Комбінована |
4 |
3 |
З перевірки сформованості навичок усних обчислень |
|
1 |
ДПА |
|
1 |
Усього |
4 |
5 |
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
І семестр (80 годин) |
||
Розділ І. Узагальнюємо та систематизуємо вивчене в 3 класі |
||
|
Повторюємо нумерацію чисел у межах 1000 (Ч.1 с. 4 – 5). |
|
|
Узагальнюємо знання про арифметичні дії з числами (Ч.1 с. 6 – 7). |
|
|
Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни компонента (Ч.1 с. 8 – 9). |
|
|
Узагальнюємо прийоми додавання і віднімання в межах 1000 (Ч.1 с. 10 – 11). |
|
|
Додаємо і віднімаємо числа різними способами (Ч.1 с. 12). |
|
|
Узагальнюємо прийоми усних множення і ділення в межах 1000 (Ч.1 с. 13 – 14). |
|
|
Множимо і ділимо числа різними способами (Ч.1 с. 15). |
|
|
Досліджуємо задачі (Ч.1 с. 16 – 17). |
|
|
Досліджуємо ділення з остачею (Ч.1 с. 18 – 19). |
|
|
Досліджуємо задачі (Ч.1 с. 20). |
|
|
Узагальнюємо знання про математичні вирази (Ч.1 с. 21). |
|
|
Узагальнюємо знання про рівняння і нерівності (Ч.1 с. 22). |
|
|
Досліджуємо рівняння і нерівності зі змінною (Ч.1 с. 23). |
|
|
Узагальнюємо знання про частини цілого (Ч.1 с. 24). |
|
|
Досліджуємо задачі. Перевіряємо свої досягнення (Ч.1 с. 25 – 26). |
|
|
Діагностувальна робота № 1. |
|
|
Навчальний проєкт № 1 «Математика в побуті» (Ч.1 с. 27). |
|
РОЗДІЛ 2. Вивчаємо письмові прийоми множення і ділення |
||
|
Повторюємо арифметичні дії множення і ділення (Ч.1 с. 28). |
|
|
Знайомимось із письмовим прийомом множення (Ч.1 с. 29 – 30). |
|
|
Вивчаємо письмове множення на одноцифрове число (Ч.1 с. 31 – 32). |
|
|
Знайомимось зі способом відношень у розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного (Ч.1 с. 33 – 34). |
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень (Ч.1 с. 35 – 36). |
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного двома способами (Ч.1 с. 37 – 38). |
|
|
Знайомимось із письмовим діленням на одноцифрове число (Ч.1 с. 39 – 40). |
|
|
Виконуємо письмове ділення на одноцифрове число (Ч.1 с. 41 – 42). |
|
|
Виконуємо письмове ділення на одноцифрове число (Ч.1 с. 43 – 44). |
|
|
Виконуємо письмове ділення на одноцифрове число (Ч.1 с. 45 – 46). |
|
|
Виконуємо письмове ділення на одноцифрове число (Ч.1 с. 47 – 48). |
|
|
Знайомимось з алгоритмом письмового ділення (Ч.1 с. 49 – 50). |
|
|
Знайомимось із письмовими множенням і діленням на кругле число (Ч.1 с. 51 – 52). |
|
|
Виконуємо письмові множення і ділення на кругле число (Ч.1 с. 53). |
|
|
Знайомимось із письмовим множенням на двоцифрове число (Ч.1 с. 54 – 55). |
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного; на подвійне зведення до одиниці (Ч.1 с. 56). |
|
|
Досліджуємо задачі на подвійне зведення до одиниці (Ч.1 с. 57 – 58). |
|
|
Досліджуємо задачі на подвійне зведення до одиниці (Ч.1 с. 59 – 60). |
|
|
Досліджуємо задачі (Ч.1 с. 61). |
|
|
Знайомимось із письмовим діленням на двоцифрове число (Ч.1 с. 62 – 63). |
|
|
Виконуємо письмове ділення на двоцифрове число (Ч.1 с. 64 – 65). |
|
|
Виконуємо письмове ділення на двоцифрове число (Ч.1 с. 66). |
|
|
Досліджуємо задачі (Ч.1 с. 67). |
|
|
Ділимо на двоцифрове число (Ч.1 с. 68 – 69). |
|
|
Задачі з буквеними даними (Ч.1 с. 70). |
|
|
Виконуємо ділення з остачею. Перевіряємо свої досягнення (Ч.1 с. 71 – 72). |
|
|
Діагностувальна робота № 2. |
|
|
Навчальний проєкт № 2 «Математичні рекорди в царстві рослин» (Ч.1 с. 73). |
|
РОЗДІЛ 3. Вивчаємо нумерацію багатоцифрових чисел |
||
|
Узагальнюємо знання нумерації трицифрових чисел (Ч.1 с. 74). |
|
|
Лічимо тисячами (Ч.1 с. 75 – 76). |
|
|
Лічимо в межах багатоцифрових чисел (Ч.1 с. 77 – 78). |
|
|
Розв’язуємо задачі (Ч.1 с. 79). |
|
|
Читаємо і записуємо багатоцифрові числа (Ч.1 с. 80 – 81). |
|
|
Утворюємо багатоцифрові числа різними способами (Ч.1 с. 82 – 83). |
|
|
Розв’язуємо задачі (Ч.1 с. 84). |
|
|
Порівнюємо багатоцифрові числа (Ч.1 с. 85 – 86). |
|
|
Додаємо і віднімаємо на основі розрядного складу числа (Ч.1 с. 87 – 88). |
|
|
Додаємо і віднімаємо на основі нумерації багатоцифрових чисел (Ч.1 с. 89 – 90). |
|
|
Визначаємо загальну кількість одиниць певного розряду (Ч.1 с. 91). |
|
|
Виконуємо арифметичні дії з круглими числами (Ч.1 с. 92 – 93). |
|
|
Досліджуємо задачі на спільну роботу (Ч.1 с. 94 – 95). |
|
|
Досліджуємо задачі на спільну роботу (Ч.1 с. 96 – 97). |
|
|
Виконуємо дії з іменованими числами (Ч.1 с. 98). |
|
|
Множимо і ділимо круглі числа Перевіряємо свої досягнення (Ч.1 с. 99 – 100). |
|
|
Діагностувальна робота № 3. |
|
|
Навчальний проєкт № 3 «Вік пам’яток твого краю» (Ч.1 с. 101). |
|
РОЗДІЛ 4. Додаємо і віднімаємо багатоцифрові числа |
||
|
Узагальнюємо знання про арифметичні дії додавання і віднімання (Ч.1 с. 102). |
|
|
Додаємо і віднімаємо багатоцифрові числа (Ч.1 с. 103). |
|
|
Додаємо і віднімаємо багатоцифрові числа письмово (Ч.1 с. 104 – 105). |
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою за сумами двох доданків (Ч.1 с. 106 – 107). |
|
|
Додаємо і віднімаємо іменовані числа (Ч.1 с. 108 – 109). |
|
|
Додаємо і віднімаємо багатоцифрові числа (Ч.1 с. 110 – 111). |
|
|
Розв’язуємо задачі (Ч.1 с. 112 – 113). |
|
|
Повторюємо взаємопов’язані величини (Ч.1 с. 114). |
|
|
Знайомимось зі швидкістю руху (Ч.1 с. 115 – 116). |
|
|
Знайомимось із правилами знаходження подоланого шляху; часу руху (Ч.1 с. 117 – 118). |
|
|
Розв’язуємо прості задачі з величинами: подоланий шлях, швидкість руху, час руху (Ч.1 с. 119 – 120). |
|
|
Розв’язуємо прості задачі з величинами: подоланий шлях, швидкість руху, час руху (Ч.1 с. 121 – 122). |
|
|
Розв’язуємо складені задачі з величинами: подоланий шлях, швидкість руху (Ч.1 с. 123). |
|
|
Розв’язуємо складені задачі з величинами: подоланий шлях, швидкість руху, час руху(Ч.1 с. 124). |
|
|
Повторюємо вивчене. Перевіряємо свої досягнення (Ч.1 с. 125 – 126). |
|
|
Діагностувальна робота № 4. |
|
|
Навчальний проєкт №4 «Як математика допомагає відрізняти фейки» (Ч.1 с. 127). |
|
|
ІІ семестр ( 100 годин) |
|
|
Вивчаємо геометричні фігури на площині (Ч.1 с. 128). |
|
|
Вивчаємо геометричні фігури на площині (Ч.1 с. 129). |
|
|
Вивчаємо геометричні фігури в просторі (Ч.1 с. 130). |
|
РОЗДІЛ 5. Множимо і ділимо багатоцифрове число на одноцифрове |
||
|
Узагальнюємо знання про арифметичні дії множення і ділення (Ч.1 с. 131). |
|
|
Множимо багатоцифрове число на одноцифрове письмово (Ч.1 с. 132 – 133). |
|
|
Ділимо багатоцифрове число на одноцифрове, використовуючи письмовий прийом (Ч.2 с. 6 –7). |
|
|
Ділимо багатоцифрове число на одноцифрове, використовуючи письмовий прийом (Ч.2 с. 8). |
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження однакової величини за двома сумами (Ч.2 с. 9). |
|
|
Знайомимось із задачами на пропорційне ділення (Ч.2 с. 10 –11). |
|
|
Досліджуємо задачі на пропорційне ділення (Ч.2 с. 12 –13). |
|
|
Множимо кругле число на одноцифрове (Ч.2 с. 14 –15). |
|
|
Досліджуємо задачі на пропорційне ділення (Ч.2 с. 16 – 17). |
|
|
Розв’язуємо задачі на пропорційне ділення (Ч.2 с. 18 – 19). |
|
|
Узагальнюємо задачі на знаходження четвертого пропорційного; на пропорційне ділення (Ч.2 с. 20). |
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження однакової величини за двома різницями (Ч.2 с. 21 –22). |
|
|
Розв’язуємо задачі (Ч.2 с. 23 – 24). |
|
|
Знайомимось із задачами на знаходження невідомих за двома різницями (Ч.2 с. 25 –26). |
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження невідомих за двома різницями (Ч.2 с. 27 –28). |
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження невідомих за двома різницями (Ч.2 с. 29 –30). |
|
|
Множимо і ділимо іменовані числа (Ч.2 с. 31 –32). |
|
|
Ділимо з остачею (Ч.2 с. 33 –34). |
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження невідомих за двома різницями (Ч.2 с. 35 –36). |
|
|
Узагальнюємо задачі на пропорційне ділення; на знаходження невідомих за двома різницями (Ч.2 с. 37 –38). |
|
|
Узагальнюємо задачі, які містять однакову величину (Ч.2 с. 39 –40). |
|
|
Повторюємо вивчене (Ч.2 с. 41). |
|
|
Перевіряємо свої досягнення (Ч.2 с. 42). |
|
|
Діагностувальна робота № 5. |
|
|
Навчальний проєкт № 5 «Цікаві способи обчислень» (Ч.2 с. 43). |
|
РОЗДІЛ 6. Вивчаємо письмові множення і ділення на двоцифрове і трицифрове числа |
||
|
Повторюємо множення і ділення трицифрового числа на двоцифрове (Ч.2 с. 44). |
|
|
Множимо і ділимо багатоцифрове число на розрядне число (Ч.2 с. 45 –46). |
|
|
Множимо багатоцифрове число на двоцифрове і трицифрове, використовуючи письмовий прийом (Ч.2 с. 47 –48). |
|
|
Ділимо багатоцифрове число на двоцифрове, використовуючи письмовий прийом (Ч.2 с. 49 –50). |
|
|
Ділимо багатоцифрове число на двоцифрове і трицифрове, використовуючи письмовий прийом (Ч.2 с. 51). |
|
|
Ділимо числа, які закінчуються нулями (Ч.2 с. 52). |
|
|
Спостерігаємо за одночасним рухом двох тіл у різних напрямках (Ч.2 с. 53). |
|
|
Ділимо багатоцифрове число на двоцифрове (Ч.2 с. 54). |
|
|
Спостерігаємо за одночасним рухом двох тіл у різних напрямках (Ч.2 с. 55). |
|
|
Знайомимось із задачами на одночасний рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо відстань (Ч.2 с. 56 –57). |
|
|
Знайомимось із задачами на одночасний рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо швидкість руху (Ч.2 с. 58 –59). |
|
|
Розв’язуємо задачі на рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо відстань двома способами (Ч.2 с. 60). |
|
|
Розв’язуємо задачі на рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо швидкість руху двома способами (Ч.2 с. 61). |
|
|
Знайомимось із задачами на рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо час руху (Ч.2 с. 62). |
|
|
Зіставляємо задачі на рух і на спільну роботу (Ч.2 с. 63 – 64). |
|
|
Множимо і ділимо іменовані числа (Ч.2 с. 65 – 66). |
|
|
Виконуємо ділення з остачею (Ч.2 с. 67 – 68). |
|
|
Узагальнюємо задачі на процеси (Ч.2 с. 69 – 70). |
|
|
Розв’язуємо задачі на процеси (Ч.2 с. 71). |
|
|
Досліджуємо задачі на процеси (Ч.2 с. 72). |
|
|
Повторюємо вивчене (Ч.2 с. 73 — 74). |
|
|
Перевіряємо свої досягнення (Ч.2 с. 75). |
|
|
Діагностувальна робота № 6. |
|
|
Навчальний проєкт № 6 «Книга математичних рекордів» (Ч.2 с. 76). |
|
РОЗДІЛ 7. Знаходимо площі фігур. вивчаємо дроби |
||
|
Узагальнюємо знання про геометричні фігури (Ч.2 с. 77 — 78). |
|
|
Знайомимось із площею фігури (Ч.2 с. 79 —80). |
|
|
Дізнаємось про одиницю вимірювання площі — 1 см2 (Ч.2 с. 81 — 82). |
|
|
Дізнаємось про формулу площі прямокутника (Ч.2 с. 83 — 84). |
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження площі прямокутника й обернені до них (Ч.2 с. 85 — 86). |
|
|
Дізнаємось про одиниці вимірювання площі: 1 дм2, 1 мм2, 1 м2, 1 км2 (Ч.2 с. 87 — 88). |
|
|
Дізнаємось про одиниці вимірювання площі: 1 а, 1 га (Ч.2 с. 89 — 90). |
|
|
Узагальнюємо знання про частини цілого (Ч.2 с. 91 — 92). |
|
|
Знайомимось із поняттям дробу (Ч.2 с. 93 — 94). |
|
|
Вивчаємо дроби (Ч.2 с. 95 — 96). |
|
|
Порівнюємо дроби (Ч.2 с. 97 — 98). |
|
|
Порівнюємо дроби (Ч.2 с. 99). |
|
|
Розв’язуємо задачі (Ч.2 с. 100). |
|
|
Знаходимо дріб від числа (Ч.2 с. 101 — 102). |
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження дробу від числа (Ч.2 с. 103 — 104). |
|
|
Знаходимо число за величиною його дробу (Ч.2 с. 105 — 106). |
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження числа за величиною його дробу (Ч.2 с. 107 — 108). |
|
|
Розв’язуємо складені задачі на знаходження дробу від числа (Ч.2 с. 109 — 110). |
|
|
Розв’язуємо складені задачі на знаходження дробу від числа (Ч.2 с. 111). |
|
|
Розв’язуємо складені задачі на знаходження числа за величиною його дробу (Ч.2 с. 112). |
|
|
Розв’язуємо задачі (Ч.2 с. 113). |
|
|
Розв’язуємо задачі (Ч.2 с. 114). |
|
|
Розв’язуємо задачі (Ч.2 с. 115). |
|
|
Розв’язуємо задачі (Ч.2 с. 116). |
|
|
Перевіряємо свої досягнення (Ч.2 с. 117). |
|
|
Діагностувальна робота № 7. |
|
|
Навчальний проєкт № 7 «Як допомагають у житті знання з геометрії» (Ч.2 с. 118). |
|
РОЗДІЛ 8. Вимірюємо час. узагальнюємо вивчене в 4 класі |
||
|
Додаємо і віднімаємо іменовані числа, подані в одиницях часу (Ч.2 с. 119). |
|
|
Додаємо і віднімаємо іменовані числа, подані в одиницях часу (Ч.2 с. 120). |
|
|
Розв’язуємо задачі на час (Ч.2 с. 121). |
|
|
Розв’язуємо задачі на час (Ч.2 с. 122). |
|
|
Розв’язуємо задачі на час (Ч.2 с. 123). |
|
|
Розв’язуємо задачі на час (Ч.2 с. 124). |
|
|
Узагальнюємо вивчене про арифметичні дії (Ч.2 с. 125). |
|
|
Узагальнюємо вивчене про типові задачі (Ч.2 с. 126). |
|
|
Узагальнюємо вивчене про математичні вирази, рівності, нерівності (Ч.2 с. 127). |
|
|
Узагальнюємо вивчене про геометричні фігури (Ч.2 с. 128). |
|
|
Узагальнюємо вивчене про дроби (Ч.2 с. 129). |
|
|
Перевіряємо свої досягнення (Ч.2 с. 130). |
|
|
Діагностувальна робота № 8. З перевірки сформованості усних обчислень. |
|
|
Навчальний проєкт № 8 «Знання з математики на варті здоров’я» (Ч.2 с. 131). |
|
|
Повторюємо вивчене (Ч.2 с. 132). |
|
|
Повторюємо вивчене (Ч.2 с. 133). |
|
|
Повторюємо вивчене(Ч.2 с. ). |
|
|
Повторюємо вивчене(Ч.2 с. ). |
|
|
Повторюємо вивчене(Ч.2 с. ). |
|
|
Повторюємо вивчене(Ч.2 с. ). |
|
|
Підсумок за рік. |
|