Консультація для педагогів на тему:
«Колективна етика в закладі освіти»
Педагог це особа, що веде викладацьку, навчальну або виховну роботу із здобувачами освіти будь-якого ступеню освітнього закладу. Довкола цієї професії існує чимало стереотипів. Але чи дійсно педагог, зобов’язаний дотримуватись усіх цих, давно сформованих думок? Адже час не стоїть на місці і в сучасному, активному, прогресивному суспільстві вже зникли умовні розподілення професій відповідно до гендерної нерівності та професійної відповідальності. Сьогодні чимало жінок володіють незрівнянними уміннями займати керівні посади, які раніше вважалися лише місцем для чоловіків. Сучасні жінки не гірше чоловіків володіють навиками водіння автомобілів, в тому числі й великогабаритної техніки, жінки будують будинки та підкорюють бойові мистецтва. І зовсім не дивно зустріти сучасного чоловіка одним із найкращих перукарів чи візажистів, а також кондитером чи танцюристом. Та все ж є професії, де переважна більшість це жінки. А саме, це педагоги і, здебільшого, жіноча більшість педагогів у закладах загальної середньої та дошкільної освіти.
Та не зважаючи на заклад, у якому працюють педагоги, у суспільстві панує певний стереотип, щодо даної професії. Звідусіль можна зустріти нарікання в адресу педагогів, щодо їх зовнішнього вигляду, стилю одягу, манери спілкування в по-а робочий час, друзів, вподобань, щодо розваг та хобі і тому подібні.
Але чи повинен сучасний педагог дотримуватись усіх цих стереотипів, це досить гостре та неоднозначне питання.
Та все ж існують певні моменти, які для педагога є неприпустимими. А саме етика спілкування всередині колективу безпосередньо закладу освіти.
Враховуючи те, що зараз кожен має право на власну думку і власне бачення того чи іншого моменту та обов’язок відстоювати цю ж думку чи погляд. Все ж працівники закладу освіти, а це не лише педагоги, а й техперсонал, повинні дотримуватись певних обмежень у власній поведінці, висловлюваннях, спілкуванні з колегами та/чи батьками, а також у відношенні до своїх вихованців чи учнів.
Життя сучасної дорослої людини є досить активним, напруженим, наповненим потребами, проблемами та турботами, від цього часто сімейні чи особисті конфлікти ми проєктуємо на роботу і навпаки. І все частіше можна зустріти ситуацію, коли міжособистісні напружені стосунки між колегами закладу, не дотримуючись етичних правил стають доступні для очей та вух сторонніх людей. Від того, що члени колективу не дотримуються обов’язкових загальноприйнятих правил поведінки, для погляду «зі сторони» складається враження про весь заклад в цілому. Саме тому, у посадовій інструкції кожного працівника закладу освіти, не залежно від посади та стажу роботи, повинен бути прописаний пункт щодо колективної етики та субординації спілкування. Адже дорослі люди, які виконують важливу справу – виховання та навчання підростаючого покоління, повинні формувати правильне уявлення своїх вихованців про спілкування, про побудову взаємодій в соціумі та взаємостосунках. Це стосується кожного працівника закладу освіти, так як у даній сфері діяльності кожен виконує свою особливо важливу роль. Саме тому варто проводити тренінги з етики внутрішнього, а також і зовнішнього спілкування для усіх працівників освітніх закладів. Адже кожен дорослий знає, хоч і не завжди розуміє у повній мірі, що діти, не залежно від їх віку (чи то вихованці дошкільних закладів, чи учні молодшої школи чи випускники старших класів) краще засвоюють не ту інформацію, яку отримують з лекцій, книг та інших посібників, а те, що отримують від дорослих наочно. Тому, шановні працівники освіти, повинні свідомо обирати свій життєвий шлях, усвідомлювати усю відповідальність за власні дії та все ж розуміти, що професія зобов’язує!