Рекомендації для педколективу "Як відновити спілкування “вчитель-учень” в умовах воєнного стану"

Про матеріал

Рекомендації для педколективу щодо відновлення спілкування з учнями у надзвичайних ситуаціях, розроблені на основі практичного тренінгу від ізраїльських колег, стануть у нагоді як при дистанційному навчанні, так і при очному.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як відновити спілкування “вчитель-учень” в умовах військового стану Рекомендації для педколективу

Номер слайду 2

Війна змінила світ, який ми знали досі: Змінилися правила, порушився розпорядок (когнітивна безперервність)Необхідно змінювати професійні навички (безпреревність роботи)Важко підтримувати соціальні зв'язки, інколи їх повне виключення (соціальна безпреревність)- Немає впевненості у передбачуваності; переконання, цінності стали під сумнівом(історична безпреревність)

Номер слайду 3

Також на деякий час вчителі та учні втратили зв’язок, перервався освітній процес. Але рано чи пізно як вчитель так і учень повинні повернутися до роботи та навчання, очного спілкування…Поки спілкування відновлюється он лайн, у мессенджерах, соціальних мережах. Але все ж таки це спілкування.

Номер слайду 4

Як відновити спілкування в надзвичайних умовах?Як раніше вже не буде, тому необхідно намагатись оновити послідовності безперервності, до якої всі ми звикли і які ми втратили під час війни.

Номер слайду 5

Оновлення послідовностей{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вчитель. Учень Когнітивна безперервність. Повернутися до певної рутини, до організації з правилами та ієрархією. Повернутись до певної рутини, правил та ієрархіїРольова наступність. Повернутись до звичайної ролі, щоб використовувати навички, які я маю як вчитель. Повернутись до звичної ролі, щоб використовувати навички, які я маю як студент. Соціальна наступність. Поверніться до професійної групи, поспілкуйтеся з колегами, поговоріть з учнями. Поспілкуватись з однолітками, вчителямиІсторична наступність. Зв’язок з цінностями, в які ви вірите як педагог, з самосприйняттям, з відчуттям, що є завтра. Відчуття що є завтра, що є завдання, які потрібно виконати, що я маю повний контроль над частиною життя

Номер слайду 6

Теми у спілкуванні з учнями, які можуть допомогти. У порядку ранжування від більш важливих для учнів: Турботлива зацікавленість вчителя, турбота про здоров'я. Заспокоєння – повідомлення про заспокоєння та зміцнення, підняття морального духу в моменти стресу, надання впевненості. Емоційний обмін – вміння висловлюватись і ділитися своїми відчуттями з учителем та друзями. Почуття партнерства – досвід перебування разом з групою та вчителем, співпереживання почуттям інших друзів. Відволікання – розважальний і гумористичний контент, який допоміг забути неприємності. Навчальний зміст.

Номер слайду 7

Спілкування учня з вчителем під час військової операції потребує підтримки, яку б він відчував. Важливий не зміст спілкування, а стосунки між вчителем і учнем під час війни: турбота про емоційний стан, почуття. Не потрібно вести розмови про новини, події, які можуть травмувати учнів. Не потрібно вести гарячі дискусії тощо

Номер слайду 8

Вчитель як “значущий інший”Безперечно, батьки відіграють першу роль значущого дорослого, але і вчитель – це центральна фігура, що сприяє почуттю безпеки, і вмінню дітей справлятися з різними викликами. Батьки і вчителі разом формують дітей.

Номер слайду 9

Правила планування зустрічей з дітьми у надзвичайних ситуаціях.- Створити ритуали “Привітання” та “Прощання”Включати фізичні вправи, які будуть знижувати накопичення стресу. Проводити дихальні вправи, вправи на розслаблення. Надавати мінімальну, достовірну, точну інформацію. Бути посередником складної інформації. Зменшити перегляд медіа. Спілкуватися на позитивні теми, які обнадіють. У важкі моменти необхідно надати відчуття безпеки.-

Номер слайду 10

Прагніть побудувати рутину навіть у надзвичайній ситуації, оскільки це дає безпеку та контроль. Заохочуйте приємні заняття – музику. Читання оповідання, спільні ігри, гумор. Різні діти мають різні потреби. Комусь сподобається нормальне навчання, хтось не зможе зосередитись. Наше завдання – забезпечити різноманітність. Для більшості учнів ми знаємо шляхи подолання труднощів і у кожного він свій. Урізноманітнюйте.

Номер слайду 11

Надавайте учням інформацію відповідно до віку. Діти дошкільного віку (0-6): Потрібна проста та конкретна інформація з заспокійливими повідомленнями: “Тут мама і тато стежать за вами”. Діти молодшого шкільного віку(6-11): потрібна більш детальна, але конкретна інформація, враховуючи приклади з їхнього повсякденного життя, наприклад, це як сварка, є сварка між нами і ними тощо. Треба двати обнадійливі висловлювання: «Ситуація зміниться», «Ми пережили важкі часи в минулому», і разом нам вдалося подолати труднощі. Також дайте поради, як боротися з: “що робити, коли боїшся” тощо. Підлітки (12-18): Потрібна більш широка інформація, яка поєднує історичні, політичні та етичні аспекти. Доцільно створити діалог, у якому запросіть учнів висловити свої уявлення та ставлення до ситуації та отримати фактичну інформацію, яка прояснює всю її складність. Слід уникати драматичних і катострофічних висловлювань на кшталт “наша країна скоро зникне”.

Номер слайду 12

Джерело: Практичний тренінг “Організація навчального процесу під час бойових дій” Шимони Гродзін-Чеасарі, ізраїльського психолога-педагогаhttps://www.youtube.com/watch?v=Gj. Oe2g. WNG28&t=7531s

Номер слайду 13

Успіхів Вам!Дякую за увагу!Підготувала: пр.психолог Перевозчікова О. М.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 березня 2022
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку