"Колективна творча робота як засіб формування особистості"

Про матеріал

"Колективна творча робота як засіб формування особистості" Головна педагогічна категорія технології КТД – турбота про людей і навколишнє життя. “Жити заради усмішки іншого” – основний девіз учасників колективної творчої діяльності. Колективні творчі справи – це перш за все повноцінне життя старших і молодших вихователів і вихованців і в той же час їх спільна боротьба за покращення навколишнього життя.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Колективна творча робота як засіб формування особистості"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     План

 

 

1. Вступ

2. Принципи колективної творчої діяльності

 3. Технологічний ланцюг

4. Етапи розвитку дитячого колективу.

5. «Комунарська» методика

6.Різновікові групи

7. Висновок

8. використана література

 

C:\Users\Admin\Desktop\Жар птица.gif

« жар птиця» колективна робота гурток «Умілі рученята»

 

 

 

 

 

 

 

   1. Вступ

C:\Users\Admin\Desktop\39415030-2212-4c8f-888c-7eb72c934279_20121107184110PA240105.JPG Головна педагогічна категорія технології КТД – турбота про людей і навколишнє життя. “Жити заради усмішки іншого” – основний девіз учасників колективної творчої діяльності. Колективні творчі справи – це перш за все повноцінне життя старших і молодших вихователів і вихованців і в той же час їх спільна боротьба за покращення навколишнього життя. В цьому житті, в цій боротьбі педагоги виступають як старші друзі дітей, діючі разом з ними і попереду них.
Постійна багатостороння турбота один про одного, про свій колектив про оточуючих людей, про далеких друзів пошук кращих засобів цієї турботи, все більш чітка організація свого життя, різноманітних справ на користь і радість своєму колективу і іншим людям – ось що згуртовує вихователів і вихованців.

                    Два мира есть у человека:                                     

              Один, который нас  творил,

             Другой, который мы от века

              Творим, по мере наших сил

                                    М.Заболоцького.
 

 

 

І чим багатша цілеспрямованість, організованість спільного життя, спільної боротьби старших і молодших, тим ефективніший той багатосторонній виховний процес, який іде “по ходу”, в глибині цього життя: і виховні дії педагогів (прямі і переносні, відкриті і таємні), і взаємний вплив самих вихованців один на одного, і самовиховання старших і молодших.
 

 

 

 

              2. Принципи колективної творчої діяльності

Освіта, навчання, виховання. Три головні частини педагогічного процесу. Так було, так є і так буде. Однак кожна епоха висуває з названої триєдності на перший план одну і основних частин, яка в певний історичний момент є визначальною.

В сьогоднішніх умовах зростає ціна моральної спрямованості здобутих знань. Ще Я. А. Коменський говорив: "Діти допитливі, з гострим розумом при правильному вихованні стають великими людьми" Сутність технології колективного творчого виховання — формування особистості в процесі роботи на користь інших людей; в організації певного способу життя колективу, де все грунтується на засадах моральності та соціальної творчості. Так ми з гуртківцями на власному прикладі допомагали дитячому садку, де прикрашали різними квітами  (пласмасовими) їхній квітни

http://cs622321.vk.me/v622321631/16312/eMPIpUj6m-Q.jpg

Гурток «Веселий папір» - Красуня Ялинка


Технологія колективного творчого виховання дасть можливість удосконалювати пізнавально-світоглядну, емоційно-вольову та дієву сфери особистості учня й педагога.
Ця технологія — особистісно орієнтована, бо кожній дитині знайдеться справа для душі, яку вона може організувати, зробити краще, ніж інші.

Особливість технології полягає в тому, що між вихователями та вихованцями складаються в процесі діяльності суб'єкт-суб'єктні взаємини, в силу яких і вчитель, і учень рівною мірою почуваються відповідальними за Якісне виконання поставлених завдань.
Одна з головних ідей методики колективного творчого виховання — формування особистості через єдиний виховний колектив, з однаковими вимогами до старших і молодших. Творчий підхід до процесу виховання забезпечується як групою засобів дружньої виховної турботи (збудження, переконання, привчання, дружньої поваги, довіри, схвалення, "секретного договору"), співдружності старших та молодших колективів, роботи з рідними вихованців, співдружності педагогів, так і основними виховними засобами (колективна організаторська діяльність, колективні творчі справи, творчі ігри, творчі свята.

C:\Users\Admin\Desktop\IMG_20150414_154805.jpgC:\Users\Admin\Desktop\IMG_20160128_140109 (2).jpg  

Гурток «Умілі рученнята»

 

                                 3. Технологічний ланцюг

Саме колективна діяльність як компонент технології КТД і робить її власне технологією, оскільки передбачає наступний технологічний ланцюг:

– колективне планування;

– колективна організація;

– колективне проведення;

– колективний аналіз;

– колективне підведення підсумків і післядія.

Колективне планування здійснюється шляхом застосування таких форм роботи: загальний збір-старт, конкурс на кращу пропозицію плану і на кращий проект діяльності, анкети пропозицій, розвідка справ, “блискавки” з пропозиціями до плану (для обговорення), “мозковий штурм” тощо. Всі ці форми спрямовані на пошук відповідей до запитань: що і для кого зробимо? Коли? Де? Із ким разом? Кому краще брати участь? Кожен учень має свою думку, власне бачення своєї роботи, але колектив завжди може допомогти, виправити, підказати як краще зробити ту чи іншу роботу. За допомогою такої підтримки гуртківці розкриваються я особистість і згодом допомагають іншим.

       C:\Users\Admin\Desktop\IMG_20160121_160453.jpgC:\Users\Admin\Desktop\работа\IMG_20160120_130559.jpg

Мое завдання як педагога – залучити кожну дитину до діяльності з метою розвитку й формування особистості. Цьому сприяє колективний аналіз, який покликаний дати відповіді на запитання:

Які маємо досягнення? Чому?

 Що не вийшло зробити? Чому?

 Які були недоліки в роботі? З чим це пов’язано?

 Які уроки винесли на майбутнє?.

Отже, на власних спостереженнях може зробити висновок, що КТД – це система практичних дій, спрямованих на спільну радість і користь.

 

              4. Етапи розвитку дитячого колективу.

 Розвитк дитячого колективу здійснюється в декілька етапів:

І етап: педагог є взірцем самостійності й творчості. Показує на власному прикладі, як розподіляти час, роботу, коли просити, коли віддавати накази, тобто надає безпосередню допомогу вихованцям.

ІІ етап: вчитель надає опосередковану допомогу дітям – вони разом розмірковують, спостерігають, планують і т. п.

ІІІ етап: часткова або повна самостійність учнів.

Особлива позиція педагога полягає в демократичному стилі спілкування дорослих між собою і з дітьми; особливому способі організації життя колективу на засадах моральності й творчості; у впровадженні нових форм співробітництва, нового стилю взаємин; постійному самовдосконаленні й самоосвіті.    

5. «Комунарська» методика

Відмінність «комунарської» методики від традиційної простежується за двома параметрами. Традиційна орієнтована на зовнішні аспекти, не приховує своєї виховної мети, завдань і прямого морального впливу. Методика КТВ залучає до діяльності кожного учасника колективу, орієнтуючись на спільне вироблення дітьми і дорослими мети колективу, використовуючи одночасно різноманітні види виховного впливу, вирішує виховні завдання непомітно для вихованців.

Перехід до системи колективного творчого виховання відбувається за одним із напрямів — «технологічним» чи «ідеологічним». Прибічники «технологічного» підходу обмежуються засвоєнням основних форм методики. Практика свідчить, що зміни технології виховного процесу підвищують інтерес учнів до спільної діяльності, розвивають їх активність. Але здебільшого це не сприяє формуванню нового ставлення до життя, яке є результатом змін не лише способів діяльності, а й характеру міжособистісних стосунків у колективі. Прибічники «ідеологічного» підходу впевнені, що достатньо захопити учнів і педагогів ідеєю спільної творчої праці, змінити характер міжособистісних стосунків у колективі, і вони самі визначать оптимальну для себе технологію діяльності. На мою думку найраціональнішим є поєднання обох підходів. Оскільки методика КТВ передбачає спосіб організації життя дитячого колективу, за якою діти й дорослі, будучи захопленими спільною справою, турбуються про поліпшення клімату в колективі, самопочуття, настрою один одного, вони спільно планують, організують та аналізують свою діяльність, накопичуючи, осмислюючи пропозиції, ідеї, розвиваючи власні погляди, почуття дружби, поваги, взаєморозуміння й турботи.  Сила кожної КТС в тому, що вона потребує спільного пошуку, дає йому поштовх і відкриває для нього широкий простір. Тому в кожній із цих справ - гнучка форма і багатий, різноманітний зміст, нестандартні варіанти.
               Кожна справа – з користю, інакше – навіщо.
               Кожна справа – людям, інакше – навіщо.
               Кожна справа – творчо, інакше – навіщо.
                     Наша мета – щастя людей!
             Ми переможемо – інакше бути не може!

 

C:\Users\Admin\Desktop\работа\IMG_20160120_130559.jpg
   гурток «Барвінок»  колективна гра  склади тваринку        

 

  5. Різновікові групи

Найефективнішим способом організації колективної творчої діяльності учнів у різновікових групах є колективні творчі справи. З урахуванням специфіки діяльності, що є провідною на заняттях різновікових об’єднань, вони, окрім виконання виховної функції, носять і пізнавальне навантаження. На моему гуртку «Паперопластики», я мою змогу спостерігати за різновіковою групою, коли учні 6-8 класів допомагають учням 1-3 класу, а потім допрацьовують свою роботу.

C:\Users\Admin\Desktop\IMG_20160115_141926.jpgУчні 1-4 класу, гурток «Умілі рученята»

C:\Users\Admin\Desktop\IMG_20151203_155649.jpgУчні 2- 6 клас. Гурток «Веселий папір»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Висновок

  Не менш важливамоя роль, в роботі гуртків. Я не допускаю  тиску на дитину, він не викличе ентузіазму в підлітка, скоріше навпаки: він перестане зважати нинішнє діло своїм, втратить до нього інтерес. Я намагаюсь  користуватися засобами, які збуджують вихованців до сумлінної, творчої і самостійної участі в здійсненні загальної справи: захоплюю добрим сюрпризом (виконання мікроколективом частини загальної справи по секрету від інших), допомогаю, дружньою порадою (пропозиція декількох варіантів виконання — на вибір), захоплюю "секретним договором" ("Давай разом підготуємо це по секрету від усіх?!"), довіра відповідальним дорученням ("Тільки ти це можеш зробити"), звертаюся  до вихованців по допомогу, з про-ханням навчити ("Покажи мені, будь ласка, як це краще зробити..."), товариська вимога від імені колективу ("Раз вирішили всі разом, то треба..."), товариське заохочення всіма формами схвалення, а також похвалою (розгорнутим схваленням) і не забуваю винагороду морального характеру від імені колективу.
На етапі проведення занятя намагаюсь  захоплювати  вихованців особистим прикладом бадьорого настрою, мажорного тону, добрим жартом, радісною перспективою.

Гурток «Веселий папір»

 

Література 

1.Фіцула М. М. Педагогіка. - К., 2000.  

2 .Методика виховної роботи (під редакцією Л. І. Рувинського). - М., 1989

3. Іванов І. П. Енциклопедія колективних творчих справ. - М., 1898.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гетманець Діна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
5225
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку