Мета даного позакласного заходу - виявити творчі та інтелектуальні здібності учнів з біології; розвивати організаторські здібності учнів.
Колективно-творчі ігрові змагання «Біологічні дрібнички»
Мета: виявити творчі та інтелектуальні здібності учнів з біології; розвивати організаторські здібності учнів.
Учасники змагання: 4 команди по 5-6 учнів; ведучий; експерти-судді.
Хід змагання
В кожному турі команда отримує завдання, після якого експерти виставляють оцінки за завдання туру кожному учаснику гри і вибирають з команди, в якій працював він, 1-2 учасника, з найбільшою кількістю балів.
Ці учасники переходять у наступному турі в іншу команду.
Задача кожного учасника — змінити як можна більш команд. Максимальний результат — пройти всі турніри та повернутися у свою команду.
Фінальний турнір проводиться для найбільш активних учасників команди. Найкращій учасник нагороджується.
Ігрові змагання складаються з наступних турів.
1 тур. “Авторське телебачення”
Команда пропонує назву телеканала (біологічна назва), через 3 хвилин показує фрагмент телепередачі відповідно назві свого телеканала, протягом 2 хвилин.
2 тур. “Я — продюсер”
Кожна команда отримує завдання на картці. На підготовку для його виконання надається 3 хвилини.
Завдання. Протягом 2 хвилин показати пантомімою “Відеокліп” так, щоб інші команди могли визначити та проспівати пропоновану пісню. Пісня пов'язана з біологічною тематикою.
Приклади завдань:
1 команда: Чунга-чанга…
2 команда: В траве сидел кузначик
3 команда: Песня о черном коте
4 команда: Песня львенка и черепахи
3 тур. Фільм! Фільм! Фільм!
Кожна команда отримує завдання на картці, на підготовку якого надається 3 хвилини.
Завдання: Протягом 2 хвилин показати казку (наприклад: “Ріпка”, “Руквичка”) (на вибір вчителя) в жанрі:
1 команда: комедії;
2 команда: трагедії;
3 команда: фантастика;
4 команда: детектив.
4 тур. Орел та решка
Кожна команда отримує завдання на картці. На підготовку для його виконання надається 3 хвилини.
Завдання виконує вся команда. Команда повинна визначити тварину, яка зображена на картці та протягом 2 хвилин треба провести екскурсію-ознайомлення з даною твариною:
Приклади завдань.
1 команда: визначити цю тварину (хамелеона) та розказати про цього плазуна;
2 команда: визначит цю тварину (колібрі) та розказати про цього птаха;
3 команда: визначити цю тварину (носоріг) та розказати про цього ссавця
4 команда: визначити цю тварину (біла акула) та розказати про цю рибу.
Фінальний турнір “Екологічна реклама” (“Екологічна антиреклама”) - (проводиться для найбільш активних учасників команди.)
Протягом 5 хвилин скласти вірш з рекламою пропонованої “продукції”. Продукція пропонується учасникам на вибір. На виконання завдання — 2 хвилини.
Продукція може бути різноманітною, але її треба обіграти з точки зору екологічного напрямку: позитивного або негативного.
Продукція може бути такою: батарейка, пластикова пляшка; ручка без стрижня; черствий хліб і т.п.