Коли твір відкриває свої таємниці. Твори спільної тематики: Г. Чубач "Хвалько", М. Стельмах "Трипудовий гарбуз"

Про матеріал

Літературне читання, 2 клас

Тема. Коли твір відкриває свої таємниці. Твори спільної тематики:

Г. Чубач "Хвалько", М. Стельмах "Трипудовий гарбуз"

Мета: вчити порівнювати твори спільної тематики, вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; роз­вивати вміння переказувати описані події, розігрувати сценки за змістом віршів; збагачувати словниковий запас шко­лярів; виховувати любов до поезії.

Тип уроку: комбінований урок

Обладнання: маски гарбуза, автора,листка, ТЗН, мікрофон

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ(Слайд 1 )

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішками мило.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  • –Що очікуєте від уроку?

Робота над скоромовкою(Слайд 2)

Миші милом миски мили,

Миші мило загубили.

Може, мило в річку впало?

Може, мило жаба вкрала

І маленьких жабенят

Милить з спинки аж до п'ят?

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Гра «Так чи ні» (вчитель читає вірш зі змінами, діти кивком голови показують згоду або заперечення)

2. Конкурс на краще виразне читання вірша учнями (2-3 учні)

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • 1.Робота з акровіршем (Слайд 3)
  • Гарний виріс на городі в нас овоч
  • А бадилля розпустив на весь город.
  • Разом із картоплею, квасолею
  • Бува веселий заводить хоровод.
  • У сім'ї городній його поважають
  • За господаря свого його всі сприймають. (Слайд 4)
  • –Пригадайте, де саме цей овоч заводить хоровод? (нар. пісня «Ходить гарбуз по городу»)
  • – Сьогодні ми продовжимо вивчати авторські вірші української поетеси Ганни Чубач.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ознайомлення із віршем Г. Чубач «Хвалько» (Слайд 5)

1) Виразне читання вірша вчителем

— Як поетеса ставиться до хвалька?

2) Словникова робота

а) Довідкове бюро

хвалько

б) Підбір споріднених слів до слова хвалько

  • Фізкультхвилинка (нар. пісня «Ходить гарбуз по городу»)

3) Гра «Бджілки»

Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

— Простежте, як змінюється настрій гарбуза.

4) Виразне читання вірша учнями

5) Розкриття змісту вірша. Розвиток описаних подій

- Чи можна сказати , що гарбуз - хвалько? Доведіть рядками з вірша.

- Знайдіть у тексті рядки про те, як гарно було гарбузові на горісі

- Назвіть персонажів вірша. З якою інтонацією слід читати слова кожного з них?

6) Гра «Слідопити»

- Знайти у вірші «Хвалько» спільнокореневі слова і порахувати їх

Хлопці до слова горіх

Дівчата до слова гарбуз

3. Опрацювання вірша "Трипудовий гарбуз" М. Стельмаха(Слайд 6)

1) Виразне читання вірша вчителем

2) Довідкове бюро(Слайд7, 8)

Трипудовий, чорногуз

Подайте масу гарбуза кілограмах, якщо 1 пуд = 16 кг (16+16+16=48)

3) Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

- Чим був здивований чорногуз?

4) Гра «Читання парами»

5) Гра «Добавлянка» за віршем "Трипудовий гарбуз" М. Стельмаха

Вчитель читає початок фрази, діти завершують

6) Розігрування сценок за змістом віршів

7) Порівняння змісту віршів

- Що є спільне увіршах?

8) Використання гарбуза (Слайд 9)

- Страви з гарбуза багаті на вітаміни та поживні речовини, очищують організм. Гарбуз запікають, тушкують,готують гарбузову олію.

VI.ПІДСУМОК УРОКУ

Вправа «Мікрофон» (Слайд 10)

Проводить учень у масці гарбуза

- Чого ви навчилися на уроці?

- Які нові знання здобули?

- Хто автор вірша «Хвалько»?

- Який вірш М. Стельмаха ми читали?

- Що вас найбільше вразило?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (Слайд 11)

Читати виразно вірші

Вибери додаткове завдання :

ü Намалюй або виліпи героя з вірша

ü Відшукай загадки чи прислів'я про гарбуза

Дівчинка частує дітей та гостей гарбузовим пирогом (Слайд12)

Перегляд файлу

Літературне читання, 2 клас

Тема. Коли твір відкриває свої таємниці. Твори спільної тематики:

Г. Чубач "Хвалько", М. Стельмах "Трипудовий гарбуз"**

Мета: вчити порівнювати твори спільної тематики,  вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; роз­вивати вміння переказувати описані події, розігрувати сценки за змістом віршів; збагачувати словниковий запас шко­лярів; виховувати любов до поезії.

Тип уроку: комбінований урок

Обладнання: маски гарбуза, автора,листка,  ТЗН, мікрофон

Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ(Слайд 1 )

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішками мило.

 

II.    МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  • Що очікуєте від уроку?

 

     Робота над скоромовкою(Слайд 2)

Миші милом миски мили,

Миші мило загубили.

Може, мило в річку впало?

Може, мило жаба вкрала

І маленьких жабенят

Милить з спинки аж до п’ят?

 

III.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.   Гра «Так чи ні» (вчитель читає вірш зі змінами, діти кивком голови показують згоду або заперечення)

2.     Конкурс на краще виразне читання вірша учнями (2-3 учні)

 

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  1. Робота з акровіршем (Слайд 3)

 

Гарний виріс на городі в нас овоч

А бадилля розпустив на весь город.

Разом із картоплею, квасолею

Бува веселий заводить хоровод.

У сім’ї  городній його поважають

За господаря свого його всі сприймають. (Слайд 4)

 

  • Пригадайте, де саме цей овоч заводить хоровод? (нар. пісня «Ходить гарбуз по городу»)
  •  Сьогодні ми продовжимо вивчати авторські вірші української поетеси Ганни Чубач.

 

V.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.   Ознайомлення із віршем Г. Чубач «Хвалько» (Слайд 5)

 1)    Виразне читання вірша вчителем

— Як поетеса ставиться до хвалька?

2)    Словникова робота

а) Довідкове бюро

хвалько

б) Підбір споріднених слів до слова  хвалько

 

Фізкультхвилинка (нар. пісня «Ходить гарбуз по городу»)

 

3)    Гра «Бджілки»

Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

  Простежте, як змінюється настрій гарбуза.

4)    Виразне читання вірша учнями

5)    Розкриття змісту вірша. Розвиток описаних подій

 - Чи можна сказати , що гарбуз - хвалько? Доведіть рядками з вірша.

- Знайдіть у тексті рядки про те, як гарно було гарбузові на горісі

- Назвіть персонажів вірша. З якою інтонацією слід читати слова кожного з них?

6) Гра «Слідопити»

- Знайти у вірші «Хвалько» спільнокореневі слова і порахувати їх

Хлопці до слова горіх

Дівчата до слова гарбуз

 

3. Опрацювання вірша "Трипудовий гарбуз" М. Стельмаха(Слайд 6)

1)    Виразне читання вірша вчителем

2)   Довідкове бюро(Слайд7, 8)

Трипудовий, чорногуз

Подайте масу гарбуза кілограмах, якщо 1 пуд = 16 кг (16+16+16=48)

 

3) Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

- Чим був здивований чорногуз?

 

4) Гра «Читання парами»

 

5) Гра «Добавлянка» за віршем "Трипудовий гарбуз" М. Стельмаха

Вчитель читає початок фрази, діти завершують

 

6) Розігрування сценок за змістом віршів

 

7) Порівняння змісту віршів

- Що є спільне увіршах?

 

8) Використання гарбуза  (Слайд 9)

- Страви з гарбуза багаті на вітаміни та поживні речовини, очищують організм. Гарбуз запікають, тушкують,готують гарбузову олію.

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ

Вправа «Мікрофон» (Слайд 10)

Проводить учень у масці гарбуза

- Чого ви навчилися на уроці?

-  Які нові знання здобули?

- Хто автор вірша «Хвалько»?

- Який вірш М. Стельмаха ми читали?

-  Що вас найбільше вразило?

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (Слайд 11)

Читати виразно вірші

Вибери додаткове завдання :

  • Намалюй або виліпи героя з вірша
  • Відшукай загадки чи прислів'я про гарбуза

Дівчинка частує дітей та гостей гарбузовим пирогом (Слайд12)

 

 

docx
Додано
9 червня 2018
Переглядів
1199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку