Розробка уроку літературнго читання "Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка “ Рукавичка ”."

Про матеріал

Конспект уроку літерного читання в 2 класі до підручника О.Савченко.

Його мета - поглиблювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити виділяти в тексті дійових осіб, спостерігати за структурою і сюжетом казки;

розвивати навички діалогічного мовлення, правильно інтонувати речення; вдосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види робіт над текстом; формувати уміння переказувати казку, зіставляючи зміст прочитаного тексту й ілюстрації; збагачувати активний словниковий запас; вчити правильно висловлювати свої думки; виховувати бажання бути щирим, добрим.

Перегляд файлу

 Хоч не пишно, аби затишно.

Українська народна казка “ Рукавичка ”.

 

 

Мета: поглиблювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити                  виділяти в тексті дійових осіб, спостерігати за структурою і сюжетом казки;

розвивати навички діалогічного мовлення, правильно інтонувати речення; вдосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види робіт над текстом; формувати уміння переказувати казку, зіставляючи зміст прочитаного тексту й ілюстрації; збагачувати активний словниковий запас; вчити правильно висловлювати свої думки; виховувати бажання бути щирим, добрим.

 

 

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку.
 

Нумо, дітки, підведіться.

Один одному всміхніться.

Чули, вже дзвенів дзвінок –

Починаємо урок.

 

Наш девіз:


                       Думати — швидко, 
                        Відповідати — чітко,
                        Працювати — дружно, 
                        Запам'ятовувати — міцно.

 

II.     Мовна розминка.

 

  1.  Виконаємо дихальні вправи.
  2. - 1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо.
  3. - 1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо, ніби гасимо свічку
  4. - 1, 2, 3 — вдихаємо повітря, 4 — видихаємо, як із кульки виходить повітря.

 

 

  1. Робота над скоромовкою.

                                    Хитру сороку спіймати морока,

                  А на сорок сорок – сорок морок.

(Очима, губами, пошепки,вголос, голосніше. Повільно — швидко.)

 

 

III Повідомлення теми і мети уроку.

 

1. Вступна бесіда.

Що воно таке, казка? Жила — була з давніх часів, про які вже стародавні книги не пам'ятають.

Казки- це наші вчителі. Спочатку виховують, потім розважають. Казка — це диво. Вона дає привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів.

 

2. Випереджаюче завдання.

- Які казки найдавніші?

- Ми сьогодні ознайомимося з казкою про  тварин. А що це за казка- відгадайте загадку.

                              Де ж усі сховались звірі?

                              У якій такій квартирі?

                              Дуже тісна, невеличка

                              Це чудова…(Рукавичка).

 

 Ви втомилися, тому я пропоную відпочити .

ІV. Фізкультхвилинка.

У країні казочок жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

 

V. Опрацювання казки “ Рукавичка ”.

 

Комбіноване читання казки вчителем і перегляд мультфільму.

- Які тварини залізли в дідусеву рукавичку?

Словникова робота.

 

            шкряботушка                                    біжить

            скрекотушка                                      де не взявся

            побігайчик                                         вилазить

            сестричка                                           суне

            братик                                                влізла

            іклан                                                   плигає

            набрідь                                               прибіг

 

Мовчазне читання казки учнями.

 

Читаючи, зверніть увагу на розділові знаки в кінці речень.

 

Які речення повторюються?

         - Як у казці названо мишку? Жабку? Чому?

Вибіркове читання.

- Прочитайте зачин казки.

Знайдіть в тексті  речення, яких найбільше слів.

Знайдіть в тексті  речення, які читаються швидко, голосно.

Розплутайте порівняння:

 

                          дужий, як                                  лисиця

                          вірний, як                                  заєць

                          швидкий, як                              ведмідь

                          кучерявий, як                            собака

                          хитрий, як                                баран

                          голодний, як                             вовк

 

- Кого з цих звірів не хотіли пускати до рукавички? Чому?

Аналіз  змісту казки та висновки.

Давайте поміркуємо. Як могли  вжитися в одній рукавичці боягузливий зайчик та хитра лисичка? Злий вовк  і  грізний кабан?

 

Чи можна сказати, що звірі були хорошими, доброзичливими друзями.

 

Що корисне ми можемо взяти для себе з цієї казки.

 

ПРОЧИТАЙТЕ ПРИСЛІВ'Я.

(Перекреслюємо літери М і  Ф)

ХМОФЧ ІТІМСФНМО, ЗМАФТФЕ ЗФАМТМИШФНО.

 

   Переказ казки за малюнками.               

 

   Інсценізація казки.

 

Решта дітей утворюють рукавичку. Ці слова повторюють перед приходом наступної тварини до рукавички.

 

 

Ось у лісі на стежині

Рукавичка лежить.

Вона тепла і велика

Всіх до себе манить.

 

Розвиток зв’язного мовлення.

 

- Пригадайте, як закінчилася казка? Розкажіть її кінець.

 

VІІ. Підсумок уроку.

 

  - А зараз підсумок уроку ми проведемо у вигляді інтерв’ю.

- Яку казку ми прочитали?

 

- Чого навчає нас ця казка?

 

Оцінювання учнями своєї роботи. Візьміть личка та намалюйте посмішку залежно від того, як ви працювали на уроці:
 

-  працював ефективно, творчо, активно;

 

-  старався

- працював нижче своїх можливостей

 

VІІІ. Домашнє завдання.

Переказати казку.

Скласти загадки про звірів.

doc
Додано
13 червня 2018
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку