Відділ освіти і науки Нікопольської міської ради
Тема заняття:
«Колобок мандрівник»
(Контрольне заняття з логіко-математичного розвитку)
Молодший дошкільний вік
КДНЗ № 47 «Квітонька»
Вихователь: Вареникова І.М.
група № 8 «Дюймовочка»
м. Нікополь
2019 рік
Програмовий зміст: Удосконалювати навички кількісної лічби в межах трьох. Систематизувати вміння дітей порівнювати предмети за величиною використовуючи метод накладання; продовжувати вчити дітей порівнювати групи предметів за кількістю, користуючись словами більше, менше, порівну, стільки — скільки; закріплювати знання дітей про геометричні фігури; формувати уміння порівнювати предмети, різні за шириною, користуючись прийомами накладання і прикладання; закріпити кольори. Учити міркувати, висловлювати свої думки, сприяти розвитку мовлення
дітей;
Розвивати мислення, уяву, фантазію;
Обладнання: декорація куточку лісу, плоскі зображення трьох ведмедів, зображення ліжка ,стільців, тарілок трьох розмірів, кольорові смужки (синього і жовтого кольору); геометричні фігури трьох розмірів, чашки трьох розмірів . Індивідуальні картки до Д/ігр, пазли.
Вихователь: Подивіться діти, скільки у нас сьогодні гостей. Давайте зними привітаємося :
Здрастуйте долоньки, хлоп- хлоп.
Здрастуйте ніжки, топ- топ- топ.
Здрастуй мій носик, бип-бип-бип.
Здрастуйте щічки, плюх- плюх.
Здрастуй мій рот, чмок- чмок..
Здрастуйте гості дорогі!
Вихователь: Діти, а ви любите казки? А хочете потрапити в казку?
А в яку казку ми потрапимо, нам допоможе ось цей пазл.
Д.гра «Склади пазл».
Слухайте загадку: На сметані замісили,
На вікні охолодили,
Круглий бік, скок – скок
Покотився ….(колобок)
Вихователь: Діти я запрошую вас до казкового театру, ось вам кожному квіток і сідайте на свої місця.
(діти рахують предмети на картках і шукають цифру на карточці відповідного кольору.
Вихователь: Молоді діти! Ви знайшли правильно свої місця, тому сідайте зручненько і слухайте уважненько.
Розкажу, малята, казку, як бабуся хліб спекла,
Колобочок ароматний на віконце понесла:
-Полежи. Як охолонеш,
Снідать будемо тоді.
А поки що я – на поле,
Дати ради лободі.
Діду, квапся, світить сонце!
Двері – рип.
А на віконці
Думу думав Колобок,
Гарно спечений бочок:
-Пропадати в цім селі?
І кому – мені! Ну, ні!
Стриб з віконця на підлогу,
Та й у двері, та в дорогу,
Котить колобок щодуху!
Коли це назустріч Заєць:
-Хлібцю, дай мені окраєць:
Діток нічим годувати.
Доведеться пропадати!
Вихователь: Діти, а що люблять їсти зайці? (Моркву, капусту…) Колобок взяв з собою моркву .Давайте допоможемо нагодувати зайчаток.
Дидактична гра «Нагодуй зайчика»
Мета: закріпити знання дітей про геометричні фігури: квадрат, трикутник, круг. Розвивати уміння розрізняти їх.
Вихователь: Молодці малята зайчиків нагодували. Зайчику допомогли.
Покотився Колобок, бачить .
Вовчик-братик йде: - Ти чого це зажурився?
Вовчик: Цілий день вирішую, що тут зайве
Дидактична гра «Знайди що зайве»
Мета: учити знаходити спільні ознаки в групі предметів.
Вихователь: Молодці, впоралися і вовкові допомогли. Скажемо вовкові До - побачення!
Кого колобок зустрів третім? (Ведмедя).
Пішли до ведмедя:
По лісових доріжках
Ходять наші ніжки
Топ- топ- топ.
Бродять наші ніжки
Ми йшли, йшли, йшли
До ведмедика у гості пришли
Довго ми з вами шукали будиночок ведмедика і втомилися. Давайте сядемо трохи відпочинемо .
Подивіться, діти, а вам не здається що ми з вами потрапили в іншу казку? Як називається ця казка?
Подивіться, діти! Який у будинку безлад! Скільки у будинку живе ведмедів? (Три) Вихователь виставляє на магнітну дошку фігури трьох ведмедів, 2 стільці, 1 кухоль, 3 ліжечка. Давайте допоможемо ведмедям навести лад.
Порахуємо, скільки стільців (2) Скільки у будинку живе ведмедів? (Три). Скільки стільців має бути? (3) Скільки треба додати стільців?(1)Порахуємо, скільки чашок (1) Скільки чашок має бути? (3) Скільки треба додати чашок?(2)Порахуємо, скільки ліжечок (3) Скільки ліжечок має бути? (3) Значить, усі ліжечка на місці. Порахуємо, скільки подушок (жодній) Скільки у будинку живе ведмедів? (Три).
Вихователь: -Який за розміром був тато - ведмідь? А ведмедиця мама? А їх синочок? Як визначити, хто більший , а хто менший? ( треба прикласти)
Мішутка хоче з нами пограти.
Фізхвилинка «Дні тижднів»
Я у понеділок прала,
У вівторок підмітала.
В середу пекла калач,
Весь четвер шукала м’яч,
В п’ятницю чашки помила,
А в суботу торт купила.
У неділю до хатини
Кличу друзів на гостину.
Аудіо запис звуків тварин у лісі
Вихователь: діти хто це свариться?
Це тварини...(заєць, вовк, лисиця, ведмідь.)
А якщо вони живуть у лісі то вони які? (Дикі)
А знаєте чому вони сваряться?
Вони не можуть розташуватися біля ялинки…
Давайте допоможемо їм…
Дид. Вправа «Розташуй по своїм місцям»
(орієнтування на аркуші паперу НА, ЗА, ПІД, БІЛЯ, У…тощо)
(вихователь називає , а діти розташовують тварин)
Вихователь: Тваринам ми допомогли. Давайте скажемо їм до побачення! Ведмедик нам підказав, що до будиночка лисиці можна пройти по довгій доріжці А їх тут дві. Доріжки по довжині однакові або різні? (Різні). А яка з них довга? (коротка?) Пішли:
По довгій доріжці попрямували ніжки
Долго- довго йшли ми, нарешті пришли!
А ось і будиночок лисиці. Давайте постукаємо, тук- тук- тук.
Вихователь за лисицю: Чую, чую. Хто прийшов? (Це ми діти!)
Лисиця: Навіщо прийшли!
Діти: Хочемо допомогти Колобку повернутися до бабусі.
Лисиця: Віддам колобка, якщо виконаєте моє завдання.
Дидактична гра « Кольорові килимки»
Мета: Вчити групувати предмети за кольорами.
Молодці, діти. Бачу, що ви хороші діти і пройшли довгий шлях ,багато виконали завдань. Так і бути, віддам вам колобка.
Вихователь: Спасибі, лисиця. До побачення! А нам пора до дитячого садочку. А щоб ми могли швидко повернутись до дитячого садочку ось вам повітряні кульки.