Урок " Утворення попереднього наступного чисел. Обчислення виду 80+1, 80-1. Аналіз і порівняння задач. Вимірювання довжини відрізків.

Про матеріал
Урок математики в 1 класі за новою програмою з використанням цеглинок LEGO. Урок-гра зі здоров'язбережувальними технологіями.
Перегляд файлу

1

 

D:\soft\z.platie.jpg

Тема. Утворення попереднього наступного  чисел. Обчислення  виду 80+1, 80-1. Аналіз і порівняння  задач. Вимірювання довжини  відрізків.

 

 

 

 

 Вчитель. Чалюк Л. В.

 

 

 

Тема. Утворення попереднього наступного  чисел. Обчислення  виду 80+1, 80-1. Аналіз і порівняння  задач. Вимірювання довжини  відрізків.

Мета. Удосконалювати  обчислювальні  навички; продовжити роботу над  різними  способами  читання  числових   виразів, аналізом  і порівнянням задач;

 формувати  вміння  записувати  числові  вирази  за  поданою  умовою; 

розвивати  пам’ять,  увагу;

виховувати товариськість.

Обладнання: картки, девіз.

                                                  Хід  уроку

І. Організація класу

1.Психологічне  налаштування

Вправа  «Долонька»


 Я всміхаюсь сонечку.

 Здрастуй, золоте! 

 Я всміхаюсь квіточці.

 Хай вона росте!

 Я всміхаюсь дощику.

 Лийся, мов з відра!

 Гостям посміхаємось.

 Зичим  їм добра!


- Подивіться один на одного,  посміхніться.

Від чого на краплинку  щастя  збільшилося в світі?

Від чого на краплинку  сонця  збільшилося  в світі?

Від чого на краплинку радіснішим  стало наше життя?

Лише від одного доброго  слова, від однієї посмішки  стає краще на душі!

А зараз  візьміться  за руки і  потиском  долонь  передайте  тепло своїх сердець  один  одному.                       

-  Сідайте.

- Покажіть  мені  ваші  долоньки. Покладіть на одну: уважність і творчість. На іншу  я  покладу  вам  цікавість і терпіння. Зберіть все, що в долонях, та не губіть.

2.Девіз  уроку.

Працювати  на  уроці  ми  будемо  під  девізом. 

C:\Users\дом\Documents\2.jpg                      На уроці не лініться,

 До завдань жвавіш беріться,

 І  тоді цікава  казка

 Зайде і до нас у клас,

 І все буде гаразд.
 

3. Бесіда

24 тиждень – тиждень, який називається «Мультфільми». Тому ми сьогодні побуваємо в уявному кінотеатрі і зустрінемось з  «мультяшними»  героями.

Кінотеа́тр — приміщення для публічного показу і перегляду кінофільмів, мультфільмів. 

     Згадаємо правила поведінки  в кінотеатрі:

  • Поводься  тихо, голосно не  спілкуйся;
  • Приходь завчасно, без причини не виходь;
  • Виключай телефон

А правила роботи  на  уроці:

      Не викрикуй, не крутись,

      На учителя дивись.

 Якщо хочеш щось сказати –

     Треба руку піднімати.

4.Психотренінг

Вправа «Успіх»

А  тепер промовте  вголос  побажання  собі  на  цей  урок:

Я  хочу…

Я  буду…

Я  зможу..

Я  всім  бажаю здійснення  ваших  очікувань,  успіхів  у  роботі  на  уроці.

ІІ. Актуалізація знань

- Зверніть  увагу на теоретичний матеріал

1. Математичний марафон. Завдання на вибір.(диференційовані)

-Мамонтьонок із далеких  далей привіз цікаві завдАння. Порадуйте його  своєю самостійною роботою. Виберіть завдАння за бажанням.

Молодці.

2.Гра «Мікрофон».

Левенятко дуже полюбляє співати

І вам пропонує в «мікрофон»  пограти.

– Як називаються числа при додаванні?

– Яку дію виконуємо, шукаючи суму?

– Як називаються числа при відніманні?

– Яку дію виконуємо, визначаючи різницю?

Друзі задоволені.

3.Гра «Розв’яжи по колу»

- Мальвіна задала Буратіно  обчислити «кругові» вирази. Допоможемо?

-Прикріплюючи їх на дошці,  зачитайте   по-різному.

18-10=8 14+1=15 додати відняти

8+2=10 15-10=5          плюс мінус

10+6=16 5-5=0              збільшити зменшити

16-2=14 0+18=18         сума різниця

4. «Асоціативний кущ»

Білосніжка  і гноми  вирішили пограти в школу і з’ясувати  складові задачі.

 - Пригадайте , з яких частин  складається  задача. 

Умова                      Задача              Розв’язання

Питання                                          відповідь

5. Цікаві задачі.

-А слідуючим завданням від Білосніжки є:

1. Просигналізуйте умову і питання кожної задачі;

2.Розв’яжіть задачу;

3.Оголосіть тип задачі.

  • У садок до годівниці

     Прилетіли 4 синиці.

     Потім ще 2 птиці.

     Скільки птиць на годівниці? ( 4+2=6; на знах. суми )

  • Горобець і три синиці

      Он летять до  годівниці.

      Скільки птахів, підкажіть,

      Будуть вдячні за обід?( 1+3=4 ; на знах. суми)

  • Пташка мАла пташенят –

     П’ять сіресеньких малят.

     Раптом трапилась біда:

     Випало одне з гнізда.

     Скільки пташенят тоді залишилось у гнізді? (5-1=4; на знах. різниці)

  • Вісім сорок прийшли на урок,

    Одна із сорок не знала урок.

    Скільки старанно трудились сорок?  ( 8-1=7 ; на знах. різниці)

Висновок. – Про кого задачі?(Про птахів)

-Чому?(тому що  шпаківні вивішувати  слід, турбувалися про птахів. Весна іде)

-Як поводимо себе у лісі, парку?(Тихо)

-Як, взагалі, ідемо в природу?

Білосніжка  і Гноми  вами дуже задоволені. Вони також люблять  природу і бережуть її.

6. Каліграфічна хвилинка

Попелюшка – дівчинка вродлива,

Хазяйновита і трудолюбива.

Число  29  записати пропонує,

А ще склад числа прокоментуєм.

29 – х-ка, склад

- Відкрийте зошити.


Зошит навскіс кладемо,

В руки ручки беремо,

Сіли рівно всі на диво,

Дітки, пишемо красиво!


7. М. д. (цеглини Lego)

Маша все руйнує,

А ведмідь – будує.

Правильні  цеглини –

Мир у всі родини.

17-10        6+3

10-9 16-10

0+3 5-0

Самоперевірка.  

Ведмідь   радіє.                                     

Фізкультхвилинка

ІІІ. Повідомлення  теми  та  мети  уроку.

   1.  Мотивація  навчальної  діяльності.

-Що таке кінотеатр.  Як поводитись в кінотеатрі. Ми дізналися.

  • А для чого потрібна математика?

           Учитель зачитує вірш:                       


   Щоб вести кораблі

   Щоб у небо злітати,

   Треба твердо, як слід

   Математику знати.

              І щоб рухались верстати,(машини

              І щоб гроші рахувати,

              Продавати й купувати,

              Треба добре її знати!


2. Оголошення теми уроку.

Тема  нашого  уроку. Утворення попереднього наступного  чисел.

Обчислення  виду 80+1, 80-1.

ІV. Сприйняття та  усвідомлення  нового  матеріалу.

1. Робота над темою уроку.

- Допоможіть Тому дістатися до Джері.

48   49   50      .    .    53    .     .    .    57   .     .   60     61

- Доповніть числовий ряд.

- Назвіть всі  числа.

- Які це числа?

- Назвіть круглі. Які числа називаються круглими? ( Числа, які закінчуються 0 називають круглими)

- Назвіть кількість десятків і одиниць в кожному з виділених чисел.

- Розкладіть усі інші  числа  на розрядні доданки.

Висновок. Що означає  розкласти на розрядні доданки  двоцифрові числа?(записати як суму круглого та одноцифрового  чисел)

 

79__80___81  80+1=81     _59___60___61   60+1=61

                         80-1=79                                   60-1=59

- Як утворилося  кожне наступне число? (+1)

- Як утворилося кожне попереднє  число? (- 1)

Висновок. А це означає…при додаванні одиниці  отримуємо наступне, а при  відніманні – попереднє.

2. Гра «Впіймай м’яч»

- Мишенята іноді живуть дружно із Котом Леопольдом . І тому сьогодні пропонують нам  пограти  у  м’яча і обчислити  вирази.

- Обчисли.

19+1 49+1 10-1 40-1

29+1 59+1 20-1 50-1

39+1 69+1 30-1 60-1

 

Здоров’язберігаючий  аспект (фіз.-ка  для  очей)

Я про  здоров’я  ваше  дбаю,

Корисних  вправ  чимало  знаю.

Дивись вперед  і  не  нудьгуй.

Трикутник  оченятами  малюй.

Тепер його  переверни  і  знов очима  обведи.

Тепер  у  центрі  зупинися

Очі  заплющ і так  сиди.

Очі  розплющуй  . Час  працювати.

                 Задачу  потрібно  нам  розв'язати.

 

V. Узагальнення і систематизація знань учнів.

.Робота з підручником.с. 96

1) Робота над задачею  3(1)

А) Читає вчитель запис

--Що це? (Задача)

-Чому?(….

-Що є незрозумілим у задачі?

Б) Читають самостійно.

В) Зачитайте умову. Зачитайте питання.

Г) Аналіз

- Про що розповідається ?

- Що відомо? (5 фільмів для дорослих і 3 фільми для дітей)

- Про що запитується? (Скільки всього фільмів демонструють у кінотеатрі?)

Д) розв’язання

5+3=8(ф.)

- Чому «+»? (Скільки разом чи всього треба…

Е) Тип задачі? (на знаходження суми)

- Про що запитується? Скільки всього фільмів демонструють у кінотеатрі?)

2) Робота над задачею  3(2)

- Послухайте ще один  запис. --Що це? (Задача)

-Чому?(….

-  Що можна сказати про неї?(Обернена)

- «Обернена задача» що це?

Б) Читають самостійно.

-Що є незрозумілим у задачі?

В) Зачитайте умову. Зачитайте питання.

Г) Аналіз

- Про що розповідається ?

- Що відомо? (5 фільмів для дорослих і 3 фільми для дітей)

- Про що запитується? (Скільки всього фільмів демонструють у кінотеатрі?)

Д) розв’язання

8-5=3(ф.)

-Чому  «- »? (Щоб знайти невідомий доданок…

Е) Тип задачі? (на знаходження невідомого доданка)

VІ. Підсумок уроку

Рефлексія . Вправа «Вітерець».

-Чи  справдилися  ваші  очікування?

-Чи  поліпшився  ваш  настрій?

- Пригадайте назви мультфільмів , герої яких нас супроводжували.

(«Мама  для мамонтьонка»,  «Як Левеня і Черепаха співали пісню», «Кіт Леопольд», «Том і Джері», «Маша і Ведмідь», «Попелюшка», «Пригоди Буратіно»,  «Білосніжка і сім гномів».

Учитель:

1. Вітерець  дме  для  тих, хто  правильно  відповідав  на  уроці.. (Підводяться  учні ,  які  зараховують  себе  до  цієї  категорії)

2. Вітерець  дме  для  тих,  хто  дізнався  щось  нове на  уроці..(Учні  підводяться)

3. Вітерець  дме  для  тих,  кому  було  цікаво  на  уроці…(учні  підводяться)

Ось і пролунав дзвінок - закінчився наш урок.

                    За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горпинюк Руслана Русланівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Чалюк Лариса
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 вересня 2019
Переглядів
3069
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку