Урок 14. Тема: Колонтитули Інструктаж з БЖД. Практична робота 5 «Створення та редагування колонтитулів»

Про матеріал

Цілі:

• навчальна: ознайомити учнів із поняттям колонтитулу в текстових документах та сформувати навички автоматизованого створення змісту та покажчиків документа.

• розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам'яті, уваги, спостережливості;

• виховна: виховувати інформаційну культуру;

Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп'ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word.

Структура уроку:

Організаційний етап 2 хв.

Актуалізація опорних знань 3 хв.

Мотивація навчальної діяльності 2 хв.

Вивчення нового матеріалу 10 хв.

Інструктаж з ТБ 3 хв.

Засвоєння нових знань, формування вмінь 20 хв.

Підсумки уроку 3 хв.

Оцінювання роботи учнів 2 хв.

Перегляд файлу

Тема уроку: Колонтитули. Інструктаж з БЖД. Практична робота 5 «Створення та редагування колонтитулів»

Цілі:

  • навчальна:  ознайомити учнів із поняттям колонтитулу  в текстових документах та сформувати навички автоматизованого створення змісту та покажчиків документа.
  • розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру;

 

Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп'ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word.

Структура уроку:

Організаційний етап

2 хв.

Актуалізація опорних знань

3 хв.

Мотивація  навчальної діяльності

2 хв.

Вивчення нового матеріалу

10 хв.

Інструктаж з ТБ

3 хв.

Засвоєння нових знань, формування вмінь

20 хв.

Підсумки уроку

3 хв.

Оцінювання роботи учнів

2 хв.

 

І. Організаційний етап.

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Які параметри форматування симво­лів та абзаців використовують під час оформлення тексту;
  2. Як додати нумерацію сторінок;
  3. Як надрукувати текстовий доку­мент;
  4. Як обрати режим роботи з докумен­том;
  5. Які дії виконують із документом у режимі розмітки документа та в ре­жимі читання.

 

ІІІ. Мотивація  навчальної діяльності.

Форматування великих за обсягом і складних текстових документів займає багато часу. Для прискорення цього процесу зручно використовувати стилі. Сьогодні ви навчитесь це робити, а також ознайомитесь з іншими засобами для роботи зі складними документами.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

Що таке колонтитули та як їх додати до текстового документа?

Важливими параметрами сторінки є наявність та налаштування ко­лонтитулів, у яких можна вказувати відомості про назву документа чи окремого розділу, дату створення, автора, номер сторінки, адреси інтернет-ресурсів, які є джерелом матеріалів тощо. Колонтитули часто можна побачити в книжках і журналах. Наприклад, у книжках на парних сто­рінках може бути вказано автора книги, а на непарних — її назву. У жур­налах в одному з колонтитулів зазвичай вказують назву та номер жур­налу, а також рік видання. Номери сторінок, які ви вже вмієте додавати до документа, розташовуються саме в області верхнього або нижнього ко­лонтитула документа.

Колонтитул — об’єкт, що розміщується над текстом (верхній ко­лонтитул) або під текстом (нижній колонтитул) кожної сторінки книжки, газети, журналу, документа.

Колонтитули можуть містити текст і деякі інші об’єкти:
малюнки, лінії або інші фігури тощо.

Якщо в документі є кілька розділів, то колонтитули можуть бути
однакові для всіх розділів, або кожний розділ може містити різні колонтитули.

У Microsoft Word вводити та редагувати вміст колонти-
тулів можна в окремих областях у верхній чи нижній частині сторінки. Щоб перейти до області колонтитула, використовують інструменти з вкладки Вставлення в групі
Колонтитули. Інструмент Номер сторінки використовують для додавання та налаштування в області колонтитула номерів сторінки. Особливо це зручно, якщо колонтитул не містить інших об’єктів.

Список, що розкривається при виборі інструментів Верх-
ній колонтитул чи Нижній колонтитул, містить бібліотеку вбудованих стилів колонтитулів, з яких можна обрати той, що більше підходить за оформленням чи наявністю необхідних об’єктів.

Після вибору одного з вбудованих стилів колонтитулів
текстовий курсор автоматично встановлюється в крайній лівій частині області колонтитула. Якщо певні об’єкти потрібно розмістити по центру колонтитула або в правій його частині, швидко перевести текстовий курсор у потрібне положення
можна за допомогою клавіші Tab. Під час роботи з колонтитулами текст документа відображається неяскравим кольором і на стрічці в області Знаряддя для колонтитулів з’являється вкладка Конструктор, що містить інструменти для роботи з колонтитулами.

Щоб завершити створення чи редагування колонтитулів і
повернутися до вмісту документа, слід на вкладці Конструктор натиснути кнопку Закрити колонтитули або двічі  клацнути мишею за межами області колонтитулів.  Якщо документ складається з кількох розділів, за замовчуванням уві­мкнено режим Як у попередньому, і колонтитули всіх розділів будуть од­наковими. Якщо необхідно створити різні колонтитули в кожному розділі, то після створення колонтитула першого розділу слід перейти до колонти­тула наступного розділу та на вкладці Конструктор обрати інструмент Як у попередньому, щоб вимкнути цей режим. Після цього можна створювати новий колонтитул в обраному розділі.

Якщо документ містить нумерацію сторінок, за замовчуванням усі сторінки нумеруються послідовно. У межах розділів можна налаштувати інші параметри нумерації: вказати, з якого номера починати нумерува­ти сторінки розділу, долучити до номера сторінки номер розділу, напри­клад, 1-1, 1-2, 1-3 та 2-1, 2-2 тощо.

 

V. Інструктаж з ТБ.

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь.

Практична робота 5 «Створення та редагування колонтитулів»

Завдання

  1. Створіть на робочому столі папку та назвіть її власним прізвищем та ім’ям.
  2. Відкрийте документ (за вибором вчителя).
  3. Додайте колонтитул до документу де потрібно вказати свої прізвище та ім’я
  4. Розробіть структуру документу за рівнями 1 та 2
  5. Дане розподілення по розділам виконати з рештою документа.

 

VIІ. Підсумки уроку.

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

 

VIІІ. Оцінювання роботи учнів.

docx
Додано
27 жовтня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку