Цілі:
• навчальна: ознайомити учнів із поняттям колонтитулу в текстових документах та сформувати навички автоматизованого створення змісту та покажчиків документа.
• розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам'яті, уваги, спостережливості;
• виховна: виховувати інформаційну культуру;
Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;
Обладнання та наочність: комп'ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Microsoft Office Word.
Структура уроку:
Організаційний етап 2 хв.
Актуалізація опорних знань 3 хв.
Мотивація навчальної діяльності 2 хв.
Вивчення нового матеріалу 10 хв.
Інструктаж з ТБ 3 хв.
Засвоєння нових знань, формування вмінь 20 хв.
Підсумки уроку 3 хв.
Оцінювання роботи учнів 2 хв.
Тема уроку: Колонтитули. Інструктаж з БЖД. Практична робота 5 «Створення та редагування колонтитулів»
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;
Обладнання та наочність: комп'ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Microsoft Office Word.
Структура уроку:
Організаційний етап |
2 хв. |
Актуалізація опорних знань |
3 хв. |
Мотивація навчальної діяльності |
2 хв. |
Вивчення нового матеріалу |
10 хв. |
Інструктаж з ТБ |
3 хв. |
Засвоєння нових знань, формування вмінь |
20 хв. |
Підсумки уроку |
3 хв. |
Оцінювання роботи учнів |
2 хв. |
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Форматування великих за обсягом і складних текстових документів займає багато часу. Для прискорення цього процесу зручно використовувати стилі. Сьогодні ви навчитесь це робити, а також ознайомитесь з іншими засобами для роботи зі складними документами.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Що таке колонтитули та як їх додати до текстового документа?
Важливими параметрами сторінки є наявність та налаштування колонтитулів, у яких можна вказувати відомості про назву документа чи окремого розділу, дату створення, автора, номер сторінки, адреси інтернет-ресурсів, які є джерелом матеріалів тощо. Колонтитули часто можна побачити в книжках і журналах. Наприклад, у книжках на парних сторінках може бути вказано автора книги, а на непарних — її назву. У журналах в одному з колонтитулів зазвичай вказують назву та номер журналу, а також рік видання. Номери сторінок, які ви вже вмієте додавати до документа, розташовуються саме в області верхнього або нижнього колонтитула документа.
Колонтитул — об’єкт, що розміщується над текстом (верхній колонтитул) або під текстом (нижній колонтитул) кожної сторінки книжки, газети, журналу, документа.
Колонтитули можуть містити текст і деякі інші об’єкти:
малюнки, лінії або інші фігури тощо.
Якщо в документі є кілька розділів, то колонтитули можуть бути
однакові для всіх розділів, або кожний розділ може містити різні колонтитули.
У Microsoft Word вводити та редагувати вміст колонти-
тулів можна в окремих областях у верхній чи нижній частині сторінки. Щоб перейти до області колонтитула, використовують інструменти з вкладки Вставлення в групі
Колонтитули. Інструмент Номер сторінки використовують для додавання та налаштування в області колонтитула номерів сторінки. Особливо це зручно, якщо колонтитул не містить інших об’єктів.
Список, що розкривається при виборі інструментів Верх-
ній колонтитул чи Нижній колонтитул, містить бібліотеку вбудованих стилів колонтитулів, з яких можна обрати той, що більше підходить за оформленням чи наявністю необхідних об’єктів.
Після вибору одного з вбудованих стилів колонтитулів
текстовий курсор автоматично встановлюється в крайній лівій частині області колонтитула. Якщо певні об’єкти потрібно розмістити по центру колонтитула або в правій його частині, швидко перевести текстовий курсор у потрібне положення
можна за допомогою клавіші Tab. Під час роботи з колонтитулами текст документа відображається неяскравим кольором і на стрічці в області Знаряддя для колонтитулів з’являється вкладка Конструктор, що містить інструменти для роботи з колонтитулами.
Щоб завершити створення чи редагування колонтитулів і
повернутися до вмісту документа, слід на вкладці Конструктор натиснути кнопку Закрити колонтитули або двічі клацнути мишею за межами області колонтитулів. Якщо документ складається з кількох розділів, за замовчуванням увімкнено режим Як у попередньому, і колонтитули всіх розділів будуть однаковими. Якщо необхідно створити різні колонтитули в кожному розділі, то після створення колонтитула першого розділу слід перейти до колонтитула наступного розділу та на вкладці Конструктор обрати інструмент Як у попередньому, щоб вимкнути цей режим. Після цього можна створювати новий колонтитул в обраному розділі.
Якщо документ містить нумерацію сторінок, за замовчуванням усі сторінки нумеруються послідовно. У межах розділів можна налаштувати інші параметри нумерації: вказати, з якого номера починати нумерувати сторінки розділу, долучити до номера сторінки номер розділу, наприклад, 1-1, 1-2, 1-3 та 2-1, 2-2 тощо.
V. Інструктаж з ТБ.
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь.
Практична робота 5 «Створення та редагування колонтитулів»
Завдання
VIІ. Підсумки уроку.
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VIІІ. Оцінювання роботи учнів.