1
Командні конкурси
«Чи ти знавець мистецтва ? »
Мета заходу:
- Активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- Виховувати морально-етичне ставлення до світу;
- Сприяти розвитку творчих здібностей;
Обладнання:
- Картини із зображенням різних жанрів образотворчого мистецтва;
- Картини і портрети художників (або картки з їх назвами) для конкурсів
«Відгадай-но» і «Запитання - відповідь»;
- Виставка дитячих робіт;
- Надруковані кросворди;
- Чарівний квадрат;
- Надруковані питання для конкурсів;
- Мішок для конкурсу «Кіт у мішку»;
- Грамоти для нагородження.
Вікова категорія :
Командні змагання для учнів 5-7 класів
Конкурс «Питання-відповідь»
- І. Шишкін «Золота осінь» (пейзаж); - І. Т. Хруцький «Квіти і плоди» (натюрморт);
- І. Крамськой «Т. Шевченко» (портрет); - Софійський собор (архітектура);
- Мирон «Дискобол» (скульптура).
Конкурс «Відгадай-но»
Конкурс «Кіт у мішку»
1. Як називається гравюра на дереві? (Ксилографія.)
2. Зображення людини або групи людей у смішному вигляді. (Карикатура.)
3. Як називається малюнок у книзі? (Ілюстрація.)
4. Хто з живописців написав картину «Дев'ятий вал»? (Айвазовський.)
5. Назвіть великого російського художника, автора картин «Не чекали», «Золота осінь», «Запорожці пишуть листа…». (Рєпін.)
6. Як називали архітектора в Київській Русі? (Зодчий.)
7. Водяна, непрозора, щільна фарба з домішкою білил, яка при висиханні світлішає. (Гуаш.)
8. Вставлений у віконний отвір орнамент або картина з кольорового скла. (Вітраж.)
9. Скульптурне зображення людини по груди. (Погруддя.)
10. Портрет, на якому художник зобразив самого себе. (Автопортрет)
Тест
1. Жанр образотворчого мистецтва, присвячений військовій тематиці:
а) історичний; б) анималистический;
в) батальний; г) міфологічний.
2. Пейзаж, який документально і точно зображує вид певної місцевості або міста, виконаний з натури:
а) марина; б) ведута;
в) обманка; г) пленер.
3. Художник, який зображує тварин:
а) мариніст; б) анімаліст;
в) пейзажист; г) баталіст.
4. У якому жанрі працювали художники Шишкін, Левітан, Саврасов?
а) у жанрі портрета; б) в жанрі натюрморту;
в) у жанрі пейзажу.
Кросворд
1. Обпалений посуд з глини.
2. Відомий художник, казкар, автор картини «Богатирі».
3. Малюнок по сирому тиньку (штукатурці)стіни.
4. Слово французького походження, означає «мертва природа».
5. Художник, який зображує море.
6. Твір монументального живопису, що прикрашає стіни будівлі.
7. Жанр, в якому головний герой природа.
Ключове слово: картина/ обговорення/.
Юний мистецтвознавець Вікторина для 6-7 класів
1. Спеціальне приміщення, музей для творів образотворчого мистецтва. (Картинна галерея.)
2. Вона буває довгою і короткою, товстою і тонкою, горизонтальною, вертикальною і похилою, прямою і кривою. Що це? (Лінія.)
3. Цей предмет необхідний для уроків образотворчого мистецтв та має маркування Т, ТМ, М і т. Д. Що це за предмет? Що означає це маркування? (Олівець. Маркування позначає ступінь твердості: Т - твердий, М - м'який і т. П.)
4. Назвіть епоху, в яку творив геніальний художник і вчений Леонардо да Вінчі. (Епоха Відродження.)
5. Коли ми малюємо, то зображуємо на передньому плані предмети з чітко промальованими дрібними деталями. Чим далі предмет, тим менше він деталізований. Якого закону живопису ми дотримуємося? (Закон втрати виразності контурів предметів при видаленні.)
6. На передньому плані тінь від дерев або будинку виглядає яскраво, контрастно, на далекому - контраст послаблюється. Послаблюється при цьому і яскравість кольору. Який закон діє в даному випадку? (Закон повітряної перспективи.)
7. Живописні твори, виконані даними фарбами, відрізняє особлива прозорість барвистого шару. Назвіть ці фарби. (Акварель.)
8. Зараз у продажу багато листівок з жартівливими малюнками і веселими написами. До якого виду ви віднесете дані твори? (Листівки-шаржі.)
9. Ці малюнки створюються лініями, чергуванням світлих і темних плям на білому тлі. Колір в них вводиться дуже рідко. Як називається цей вид образотворчого мистецтва? (Графіка.)
10. Як називають художника, що створює малюнки до різних літературних творів? (Ілюстратор.)
11. Назвіть ім'я художника, який створив всього лише кількома лініями добре відомий образ вільної миролюбної птиці. (П. Пікассо, «Голуб миру».)
12. Ця фарба світлішає при висиханні, на папері створює бархатисту поверхню. Що це за фарба? (Гуаш.)
13. Ці слова прийшли з давньогрецької мови і в перекладі означають «начальник будівельних робіт». Які це слова? (Архітектура, архітектор.)
Вікторина «Світ мистецтва» (7 клас)
Митці і твори мистецтва
Вікторина «Стародавній світ»
Назвіть кольори (кросворд )
|
С |
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
|
Б |
|
Ч |
|
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Ф |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
Ч |
|
Р |
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
З |
|
|
|
||||||||||||||
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
Ж |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||
Пригадайте назви фарб (кросворд )
По горизонталі впишіть назви фарб, значення яких наводяться нижче. Якщо це буде зроблено правильно, то по вертикалі ви прочитаєте ще одну назву фарби.
1. Фарба коричневого кольору. 2. Фарба темно-червоного кольору. 3. Фарба синього кольору. 4. Фарба з смоли дерев, які ростуть в Індії і Камбоджі., яскраво-жовтого кольору. 5. Фарба мінерального походження, від золотаво-жовтого до темно-червоного кольору. 6. Фарба з штучної охри коричневого і жовтого кольору. 7. Фарба, винайдена у 1817 році – жовтого кольору. 8. Фарба світло-коричневого кольору, названа ім’ям італійського міста, де добувають глину з якої виготовляють її. 9. Фарба яскраво-червоного кольору, яку добувають фарба червоного кольору.
|
1 |
|
|
|
|
||||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
5 |
|
|
|
|
||||||||
|
6 |
|
|
|
|||||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
10 |
|
|
|
|
|
||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
Сім чудес світу (кросворд )
|
|
3 |
|
|
|
||||||||||
|
|
4 |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
|
2 |
|
|
||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
8 |
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|||||||||||||
По горизонталі:
1. Маяк,що знаходиться на острові Фарос .
6. Ім’я царя,від якого походить назва величезних гробниць.
8. Острів, на якому була розташована статуя Бога сонця Геліоса.
По вертикалі:
2. Ім’я фараона, для якого була споруджена найвеличніша піраміда.
3. Ім’я людини, яка спалила храм Артеміди в м. Ефесі.
4. Цариця, на честь, якої були споруджені висячі сади.
5. Статуя величезних розмірів, збудована на острові Родос.
7. Ім’я Бога,чия статуя була збудована у храмі в Олімпії.
Упізнай картину
Цей конкурс також можна провести як конкурс-пантоміму. Кожна команда за допомогою пантоміми показує іншій, що саме зображено на картині, а команда-суперник повинна відгадати, про яку картину йде мова, та назвати автора цієї роботи.
Упізнай художника
Обладнання: картки з репродукціями картин (для середніх класів можливі підписи під зображеннями, з яких необхідно обрати правильне прізвище художника).
Наприклад команда№1:
а) Іван Шишкін; б) Олексій Саврасов; в) Віктор Васнєцов.
Команда№2 :
а) Ілля Рєпін; б) Карл Брюллов; в) Іван Айвазовський.
Командам видають репродукції декількох картин одного з художників (для кожної команди - свій художник). Ознайомившись з репродукціями, команди повинні назвати ім'я художника.
Команда№1
Повернення блудного сина (1669) Даная (1636)
Команда№2
Сікстинська Мадонна (1513-1514) Мадонна в кріслі (1514)