Комбінований уроку "Природа оживає".(Літературне читання, природознавство, математика, оброзотворче мистецтво)

Про матеріал

Антимонюк Н. В.

Тема уроку : Природа оживає. Весна прийшла.

Літературне читання: Природа оживає. Анатолій Камінчук «Котики вербові». Звуконаслідування.

Математика: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Закріплення вмінь виконувати додавання і віднімання в межах 100.

Природознавство: Ознаки весни. Весняні місяці.

Образотворче мистецтво: Весна прийшла.

Мета: Формувати життєві компетенції; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, естетичні почуття. Ознайомити учнів з весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов до природи. Надавати учням початкові відомості про повітряну перспективу; формувати вміння визначати пропорції; формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати комбінаторні здібності, навички й уміння передавати просторове розташування групи предметів; продовжувати формувати у дітей вміння аналізувати; виховувати увагу; стимулювати розвиток допитливості. Формувати в учнів уміння порівнювати вирази які містять табличні вирази які множення числа 2; вправляти у розв'язанні задач на множення числа 2; закріплювати навички додавання і віднімання чисел в межах 100; розвивати множення, спостережливість увагу; виховувати любов до праці. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити знаходити в тексті образні вислови, розвивати пам'ять, естетичний смак; виховувати любов до рідної землі, художнього слова.

Тип уроку: комбінований.

Інтегруються: природознавство, математика, літературне читання, образотворче мистецтво.

Обладнання: підручники, ілюстрації, індивідуальні картки, таблиця множення, малюнки до задач, хмарки, малюнки, репродукції картин відомих художників, матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи; аудіо запис(П.І.Чайковського «Березень» із циклу «Пори року»); ТНЗ; альбом для малювання, простий і кольорові олівці, гумка, гуаш, пензлі, ємність для води, палітра, серветки.

Хід уроку

І. Цілепокладання.

1. Організація, мотивація діяльності.

Доброго ранку, ліси і поля

Доброго ранку, плането Земля

Щастя, здоров'я всім людям бажаєм .

З радістю в школу до знань поспішаєм.

2. Психоформула.

- Діти, який у вас зараз настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.

- За виразом обличчя я бачу, що все гаразд і загальний ваш настрій можна показати так ( демонструю і прикріплюю малюнок «задоволення» на дошку). Я всім бажаю, щоб такий настрій зберігся до кінця уроку.

3. Створення ситуації успіху.

-Що ви чекаєте від уроку?

(несподіванок, сюрпризів, хорошого настрою, цікавих пригод, зустрічей).

А якими ви повинні бути на уроці? ( уважними, розумними, вихованими)

ІІ. Цілереалізація.

1.Актуалізація опорних знань

-1) Відгадайте загадку

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Я розтоплюю сніги,

Щоб ожило все навкруги.

Відгадайте, хто вона

Ця красуня чарівна? (весна)

-Про яку пору року йдеться у вірші? (Про весну)

2) Робота в парах.

- Давайте зараз попрацюємо в парах. Візьміть квіточку і напишіть на її пелюстках,що для вас весна.

- І так,весна – це...(відповіді дітей).

-Дійсно, після суворої красуні – зими з її морозами, хуртовинами, іскристими снігами і дзвінкою кригою до нас приходить весна. Про це ми з упевненістю стверджуємо, подивившись на календар 1 березня.

А уявіть, що календар зник. Невже весна не настане, чи ми не помітимо її приходу?

2. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні урок незвичайний , ми з вами взнаємо багато про весну, та маємо з'ясуємо, які явища у природі вказують на прихід весни, які її головні ознаки, прикмети, закріпимо таблицю множення числа 2, будемо порівнювати вирази, розв'язувати задачі на множення, прочитаємо вірші А. Камінчука, які він присвятив цій чудовій порі року. А ще й навчитися зображати прихід весни за допомогою художніх технік і матеріалів.

-А метою нашого сьогоднішнього уроку є завдання з'ясувати, які явища природи вказують на прихід весни, на її головні ознаки.

3. Вивчення нового матеріалу

1.Робота з підручником (с.82-84)

- Яка пора року змінює зиму? Назвіть весняні місяці?

2.Групова робота.

-Поміркуйте, чому в народі кажуть: «Весна настає, сонця додає»

1 група

-Розгляньте фотографію на с. 82. Розкажіть про природу в березні.

2 група

-Розгляньте фотографію на с. 83. Розкажіть про природу в квітні.

3 група

-Розгляньте фотографію на с. 84. розкажіть про природу в травні.

Презентація результатів.

БЕРЕЗЕНЬ ( учень ) :

Ще лежить на дворі сніг. У затінку ще зима, а на осонні – калюжі. З південного боку на дахах будинків з'явились бурульки і капають, капають кап- кап –кап вдень, а вночі підмерзають.

Березень примхливий місяць, бо зима ще не хоче відступати і бореться з весною. Тому в народі його ще звуть капельник, зимобор, марець\ март, березоль і кажуть , що березень березовим віником зиму проганяє, Та як не бореться зима, а по стовбурах дерев починає рухатись сік . І від цього навколо дерев з'являються перші проталинки.

Картина : « Март». Юнон

КВІТЕНЬ (учень ) :

Квітень середній місяць весни. Сонце все вище піднімається. Тануть сніги. Скресає лід на річках. Скрізь течуть струмки, наповнюючи ріки своїми водами. В цей час річки виходять з берегів , заливають низинні територі суші – розпочинається весняна повінь.

Тому його звуть водолієм, снігогоном , лукавцем.

В квітні розцвітають квіти. Тому його ще звуть цвітень, красенець .

(Картина. Повінь ).

ТРАВЕНЬ ( учень )

Найтепліший і найяскравіший місяць весни – це третій місяць .

Сонце стоїть високо, небо яскраво-голубе, стовпчик термометра піднімається щодня вище і вище. Все в природі прокинулось і швидко розвивається, міняє колір природа. Розпускається листя на деревах і кущах, цвітуть різнобарвні квіти.

Цей місяць улюбленець всіх.

( Картина . Луг цвіте.)

Підведення підсумків.

-Отже , зміни в живій природі навесні пов'язані зі змінами в неживій природі. Сонце вище, ніж узимку. Дні стали довшими. На вулиці потеплішало. Небо навесні блакитне, високе. Хмари білі, легкі. Сніг і лід тане. На річках льодохід, повінь. Навесні в різні місяці йде то сніг, то дощ. У травні гримить перша гроза. Грунт відтає, на деревах з'являються бруньки, а потім клейкі листочки. Зацвітають первоцвіти. З'являються комахи. Повертаються перелітні птахи. Лісові звірі виводять потомство.(усе ілюструється)

4.Фізкультхвилинка (сприяти формуванню здоров'язбережувальної компетентності та активному відпочинку дітей)

«Ходить білочка по лісі»

Ходить білочка по лісі,

По високому, густому,

По зеленому, рясному.

В неї стежечок багато:

По землі і по деревах.

Справа стежечка — до зірки,

Зліва стежечка — до шишки,

Ззаду стежка — до горішка.

Учні виконують рухи руками.

5.Мозковий штурм

-Поміркуйте, чому в народі кажуть:

Дощ весняний хліби піднімає.

Дощ у травні зайвим не буває.

Квітень – з водою, а травень – з травою.

-Що таке проталина? Коли буває грім?

-Поміркуйте, чому в народі кажуть: «Квітень – щука хвостом лід розбиває».

-Поясніть,чому весну вважають найвеселішою порою року.

-Поміркуйте, чому весняні місяці отримали такі назви. І з чим це пов'язано?

-Назвіть основні ознаки кожного місяця. Спостерігайте, чи будуть вони повторюватися з року в рік.

6. Робота з підручником.

-Принесла весна лагідне сонечко, мрійливі хмарки і впертий весняний вітерець. Погляньте, на кожній із хмаринок щось зображено. Ви виконаєте завдання, повіє вітерець, піде лагідний дощик і що росквітне ви дізнаєтеся коли виконаєте всі завдання.

1)Усна лічба - 1 – а хмаринка.

24 23 29 В

22 28 25 Е

26 27 Р

2) Каліграфічна хвилинка – 2 – а хмаринка.

-Записати результати обчислення таблички множення 2 (добуток) Б

-Як можна інакше сказати за результат.

3)Робота в підручнику №428 3 – а хмаринка.

Завдання по групах.

1. група 24=8 (в) О

2 група. 2+2+2+2=8 (в)

4) 429 (усно).4 – а хмаринка

Діти читають таблицю множення числа 2. В

Пояснення 26=12

5) Робота на дошці . №.4345 – а хмаринка

2+2+2‹24

2+2+2+2+2+2‹27 І

2+2+2 = 23

25‹12

7. Фізкультхвилинка.

Хмарка сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травичці пошукаєм.

Пострибаєм, як звірята,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо ручки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

За роботу сіли знову

6) 430 (усно) 6 – а хмаринка

1)26=12 (груш) К

2)25=10 (папуг)

7) 431 (Колективна)7 – а хмаринка

23=6

27=14 О

29=18

8) Групова робота8 – а хмаринка

1 група 36+43=79

63-38=25 Т

2 група 25+44=69

52-27=25И

9) Робота над задачею 433 9 – а хмаринка

- Про що мова в задачі?

- Про кого йдеться в задачі?

- Що відомо про пакувальника?

- Про його учня?

- Скільки пакує за 1 годину пакувальник? К

- Його учень?

- Що запитується в задачі?

- Чи можна зразу дати відповідь?

- Чому не можна?

- Що треба знайти?

П – 24

У – 17

2год В.,У.-?

1)24+17=41(п.)

2)41+41=82(п.)

Відповідь: 82 набори.

10 ) Самостійна робота. 10 – а хмаринка.

1) 3+3+3+3+3+3

5+5+5+5+5 И

43

25

- Ми з вами виконували завдання з математики, в нас хмаринки були чарівні і на зворотному боці написані букви. Давайте прочитаємо які утворилися слова.

- Вербові котики.

7. Робота з підручником. Опрацювання вірша А. Камінчука «Котики вербові» (с. 95-96)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Які картини поставали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?

2) Словникова робота.

Осоння — незатінене місце, що освітлене сонцем.

8. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне Сонце,

Зазирнуло у віконце

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Нумо дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли!

Встали – сіли!

Бачте, як розвеселили?!

Стало й сонце танцювати,

Нас до кола закликати.

Нумо, разом! Нумо, всі!

Потанцюймо по росі!

3) Виразне читання вірша учнями.

— Від яких слів у вірші віє теплом, ніжністю? Читаючи вірш уголос, передайте ці відчуття.

З ким автор порівнює сонце? Чому?

— Чому вербові котики називаються котиками? Послухайте про це казочку.

Котики, що з'явились ранньої весни на Вербі, мріяли зустрітися з котиками, які жили у людей.

І одного разу вербовим котикам пощастило. На берег річки прибігло біле Пухнасте Кошеня.

— Ой, які гарні котики народились! — зраділо Кошеня.— Я хочу дружити з вами!

— Ми згодні! — закивали сріблясті котики на вербових гілочках.

І Пухнастий Котик тепер щоразу бігав до річки. Грався з вербовими котиками. Він високо підстрибував і легенько гладив їх м'якою лапкою. А вербові котики розхитувались під вітром. І всім було добре Та одного ранку Пухнастий Котик прибіг до Верби і не помітив там своїх друзів. Замість них погойдувались жовто-зелені сережки.

— А де ж мої котики? — засумував Пухнастий Котик.

— Не знаємо, ми не знаємо! — захитались сережки.— Може, їм захотілось поплавати і вони пострибали в річку? Бо ми завжди росли тут!

Щодня прибігав Пухнастий Котик до Верби. А раптом повернуться його маленькі друзі?

Бачив Котик, як пливе вода в річці і ніколи не повертається назад. Бачив, як сходить і заходить сонце — здається, однаково. Та ні, щоразу трохи по-іншому.

От і після сережок стало на Вербі рости зелене листя. А коли минуло літо, воно поруділо, вітер зірвав його і розметав по воді. Потім настала біла зима, а навесні на Вербі з'явились нові вербові котики!

На той час цікаве до всього Пухнасте Кошеня виросло і стало Вченим Котом. Іншим котам здавалося, що той Вчений Кіт усе бачив і все знає на світі. Вони дуже поважали його і шанували.

Та одного ніяк не могли зрозуміти коти, чому навесні, коли на Вербі з'являються білі вербові котики, такий поважний Вчений Кіт ніби перетворювався на мале Кошеня.

Він прибігав до Верби і раз за разом підстрибував, намагаючись дотягнутись лапою до найвищого Вербового Котенятка. А потім тихо сидів на осонні й наспівував вербовим котикам пісень, які знають одні діти, а дорослі вже ніколи не співають.

Ю. Ярмиш

4) Гра „Бджілка" напівголосне читання вірша.

5) Робота в парі.

- Прочитати вірш один одному.

- Оцініть роботу однокласників.

ІІІ. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів

1. Організація сприйняття творів мистецтва

Розгляньте репродукції картин,що зображають весну.

- Визначте, якими засобами на запропонованих ілюстраціях художники передають відчуття весни.

2. Практичне завдання. Виконання малюнка..

Намалювати вербові котики.

Звертаю вашу увагу, що чим ближче до нас знаходиться дерево, тим теплішим і яскравішим буде його колір, чим далі – тим холоднішими виглядатимуть фарби.

3. Фізкультхвилинка. (Сприяти формуванню здоров'язберігаючої компетентності і активного відпочинку).

Раз! Два! Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три, чотири – нахилились,

Із струмочка дружно вмились.

П'ять, шість – всі веселі

Крутимось на каруселі.

Сім, вісім – в потяг сіли

Ніжками затупотіли.

Дев'ять, десять – відпочили

Й за навчання дружно сіли.

4. Послідовність виконання роботи

Спочатку оберіть композицію. Малюнок потрібно розмістити так, щоб усе помістилося на аркуші та щоб простір, зайнятий малюнком, і порожні місця на папері врівноважували одне одного.

Потім помістити висоту дерева і ширину розкинутих гілок, загальну форму крони. Зобразити на малюнку спочатку загальне, а потім деталі.

Після виконання загального ескізу дерева малюють великі гілки, потім дрібніші, а потім повертаються до загальної форми дерева.

Слід звернути увагу на те, що стовбур біля землі значно товщий, ніж біля верхівки. Гілки товщі там, де вони кріпляться до стовбура або до інших гілок, а закінчуються точкою – брунькою.

Розмір зображення на аркуші буде більшим для дерева, що розташовані ближче до нас. Чим далі від нас розташоване дерево, тим меншим буде його зображення.

5. Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують роботу під керівництвом учителя. Слухаючи аудіо запис(П.І.Чайковського «Березень» із циклу «Пори року»)

6. Повідомлення домашнього завдання.

Читати с.82-84. Скласти казку про весну. Повторити таблицю множення числа 2. № 435. Читати виразно вірш. Намалювати малюнок.

ІV. Рефлексивно- оціночний

1.Підведення підсумків уроку.

- Назвіть весняні місяці.

- Які зміни відбуваються в неживій природі навесні?

- Які зміни відбуваються в живій природі навесні?

- З якими віршами ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

- Хто автор цього вірша?

2. Рефлексія.

- То чи справдилися ваші очікування?

( Я дізнався…., я навчився…, я дізнався більше,ніж очікував…).

Вправа « Інтерв' ю».

- Що вам найбільше сподобалося на уроці?

- Що вас вразило?

- Які види робіт ви хотіли б ще раз повторити?

- Чи був нашурок урожайним на нові знання?

- З яким настроєм ви завершуєте урок?

3. Цінування, оцінювання.

Якщо виріб вашого однокласника, на вашу думку, вартий уваги, тоді розмістіть його на виставці.

Виставка виробів.

Література:

1. Богданович М.В., Лишенко Г.П. Математика: Підручник для 2 кла- су. — Київ, Генеза, 2012.

2. Гільберг Т.Г., Сак Т.В. Природознавство: підручник для 2 класу: Київ, Генеза, 2012.

3. Масол Л.М Мистецтво 2 клас. Киев, Генеза, 2012.

4. Науменко В.О. Літературне читання: підручник для 2 класу .-: К.: Генеза, 2012.

5. Журнали: «Початкова школа», «Розкажіть онуку», «Початкове навчання та виховання».

6. Руда Н.М. Інтегровані уроки в сучасній початковій школі. Скарбничка досвіду.

7.Джерело: http://reftrend.ru/552498.html https://drive.google.com/file/d/0B48O_b-UVHmVa2FsUm9Jcmp2aDg/view

Перегляд файлу

Антимонюк Н. В.

Дьяченко Н. М.   

Тема уроку : Природа оживає.   Весна прийшла. 

Літературне читання: Природа оживає. Анатолій Камінчук «Котики вербові». Звуконаслідування.

Математика: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Закріплення вмінь виконувати додавання і віднімання в межах 100.

Природознавство: Ознаки весни. Весняні місяці.

Образотворче мистецтво:  Весна прийшла.

 Мета: Формувати життєві компетенції; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, естетичні почуття. Ознайомити учнів з весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов до природи. Надавати учням початкові відомості про повітряну перспективу; формувати вміння визначати пропорції; формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати комбінаторні здібності, навички й уміння передавати просторове розташування групи предметів; продовжувати формувати у дітей вміння аналізувати; виховувати увагу; стимулювати розвиток допитливості. Формувати в учнів уміння порівнювати вирази які містять табличні вирази які множення числа 2; вправляти у розв’язанні задач на множення числа 2; закріплювати навички додавання і віднімання чисел в межах 100; розвивати множення, спостережливість увагу; виховувати любов до праці. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити знаходити в тексті образні вислови, розвивати пам'ять, естетичний смак; виховувати любов до рідної землі, художнього слова.

Тип уроку: комбінований.

Інтегруються: природознавство, математика, літературне читання, образотворче мистецтво.

Обладнання: підручники, ілюстрації, індивідуальні картки, таблиця множення, малюнки до задач, хмарки, малюнки, репродукції картин відомих художників, матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи; аудіо запис(П.І.Чайковського «Березень» із циклу «Пори року»); ТНЗ; альбом для малювання, простий і кольорові олівці, гумка, гуаш, пензлі, ємність для води, палітра, серветки.

Хід уроку

І. Цілепокладання.

1. Організація, мотивація діяльності.

Доброго ранку, ліси і поля

Доброго ранку, плането Земля

Щастя, здоров’я всім людям бажаєм .

З радістю в школу до знань поспішаєм.

2. Психоформула.

- Діти, який у вас зараз настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.

- За виразом обличчя я бачу, що все гаразд і загальний ваш настрій можна показати так ( демонструю і прикріплюю малюнок «задоволення» на дошку). Я всім бажаю, щоб такий настрій зберігся до кінця уроку.

 

3. Створення ситуації успіху.

- Що ви чекаєте від уроку?

(несподіванок, сюрпризів, хорошого настрою, цікавих пригод, зустрічей).

  •                   А якими ви повинні бути на уроці? ( уважними, розумними, вихованими)

ІІ. Цілереалізація.

1.Актуалізація опорних знань

  • 1) Відгадайте загадку

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Я розтоплюю сніги,

Щоб ожило все навкруги.

Відгадайте, хто вона

Ця красуня чарівна?       (весна)

  • Про яку пору року йдеться у вірші? (Про весну)

2) Робота в парах.

-​ Давайте зараз попрацюємо в парах. Візьміть квіточку і напишіть на її пелюстках,що для вас весна.

-​ І так,весна – це...(відповіді дітей).

  • Дійсно, після суворої  красуні – зими з її морозами, хуртовинами, іскристими снігами і дзвінкою кригою до нас приходить весна. Про це ми з упевненістю стверджуємо, подивившись на календар 1 березня.

А уявіть, що календар зник. Невже весна не настане, чи ми не помітимо її приходу?

2. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні урок незвичайний , ми з вами взнаємо багато про весну, та маємо з’ясуємо, які явища у природі вказують на прихід весни, які її головні ознаки, прикмети, закріпимо таблицю множення числа 2, будемо порівнювати вирази, розв’язувати задачі на множення,  прочитаємо вірші А. Камінчука, які він присвятив цій чудовій порі року. А ще й навчитися зображати прихід весни за допомогою художніх технік і матеріалів.
  • А метою нашого сьогоднішнього  уроку є завдання з’ясувати, які явища природи вказують на прихід весни, на її головні ознаки.

3. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота з підручником (с.82-84)
  •  Яка пора року змінює зиму? Назвіть весняні місяці?
  1. Групова робота.
  • Поміркуйте, чому в народі кажуть: «Весна настає, сонця додає»

1 група

  • Розгляньте фотографію на с. 82. Розкажіть про природу в березні.

2 група

  • Розгляньте фотографію на с. 83. Розкажіть про природу в квітні.

3 група

  • Розгляньте фотографію на с. 84. розкажіть про природу в травні.

Презентація результатів.

БЕРЕЗЕНЬ ( учень ) :                                                         

          Ще лежить на дворі сніг. У затінку ще зима, а на осонні – калюжі. З південного боку на дахах будинків з’явились бурульки і капають, капають     кап- кап –кап  вдень, а вночі підмерзають.

           Березень примхливий місяць, бо зима ще не хоче відступати і бореться з весною. Тому в народі його ще звуть капельник, зимобор, марець\ март, березоль і кажуть , що березень березовим віником зиму проганяє, Та як не бореться зима, а по стовбурах дерев починає рухатись сік . І від цього навколо дерев з’являються перші проталинки.

                                                                               Картина : « Март».  Юнон

КВІТЕНЬ  (учень ) :

           Квітень середній місяць весни. Сонце все вище піднімається. Тануть сніги. Скресає лід на річках. Скрізь течуть струмки, наповнюючи ріки своїми  водами. В цей час річки виходять з берегів , заливають низинні територі  суші – розпочинається весняна повінь.  

        Тому його звуть водолієм,  снігогоном , лукавцем.

В квітні розцвітають квіти. Тому  його ще звуть цвітень, красенець .               

                                                                        (Картина. Повінь ).

 ТРАВЕНЬ ( учень )

            Найтепліший і найяскравіший місяць весни – це  третій місяць .

Сонце стоїть високо, небо яскраво-голубе, стовпчик термометра піднімається щодня вище і вище. Все в природі прокинулось і швидко розвивається, міняє колір природа. Розпускається листя на деревах і кущах, цвітуть різнобарвні квіти.                                                              

        Цей місяць улюбленець всіх.

                                                                   ( Картина . Луг цвіте.)

Підведення підсумків.

  • Отже , зміни  в живій природі навесні пов’язані зі змінами в неживій  природі. Сонце вище, ніж узимку. Дні стали довшими. На вулиці потеплішало. Небо навесні блакитне, високе. Хмари білі, легкі. Сніг і лід тане. На річках льодохід, повінь. Навесні в різні місяці йде то сніг, то дощ. У травні гримить перша гроза. Грунт відтає, на деревах з’являються бруньки, а потім клейкі листочки. Зацвітають первоцвіти. З’являються комахи. Повертаються перелітні птахи. Лісові звірі виводять потомство.(усе ілюструється)

4.Фізкультхвилинка (сприяти формуванню здоров’язбережувальної компетентності та активному відпочинку дітей)

 «Ходить білочка по лісі»

   Ходить білочка по лісі,

   По високому, густому,

   По зеленому, рясному.

   В неї стежечок багато:

   По землі і по деревах.

   Справа стежечка — до зірки,

   Зліва стежечка — до шишки,

   Ззаду стежка — до горішка.

Учні виконують рухи руками.

    5.Мозковий штурм

  • Поміркуйте, чому в народі кажуть:
  • Дощ весняний хліби піднімає.
  • Дощ  у травні зайвим не буває.
  • Квітень – з водою, а травень – з травою.
  • Що таке проталина? Коли буває грім?
  • Поміркуйте, чому в народі кажуть: «Квітень – щука хвостом лід розбиває».
  • Поясніть,чому весну вважають найвеселішою порою року.
  • Поміркуйте, чому весняні місяці отримали такі назви. І з чим це пов’язано?
  • Назвіть основні ознаки кожного місяця. Спостерігайте, чи будуть вони повторюватися з року в рік.

6. Робота з підручником.

-​ Принесла весна лагідне сонечко, мрійливі хмарки і впертий весняний вітерець. Погляньте, на кожній із хмаринок щось зображено. Ви виконаєте завдання, повіє вітерець, піде лагідний дощик і  що росквітне ви дізнаєтеся коли виконаєте всі завдання.

1)Усна лічба - 1 – а хмаринка.

2·4    2·3      2·9  В

2·2    2·8     2·5    Е

2·6     2·7            Р                

2) Каліграфічна хвилинка – 2 – а хмаринка.

-Записати результати обчислення таблички множення 2 (добуток) Б

-Як можна інакше сказати за результат.

3) Робота в підручнику №428 3 – а хмаринка.

 Завдання по групах.

1. група 2·4=8 (в) О

2 група. 2+2+2+2=8 (в)

4) 429 (усно). 4 – а хмаринка

Діти читають таблицю множення числа 2. В

Пояснення 2·6=12

5) Робота на дошці . №.434 5 – а хмаринка

2+2+2‹2·4

2+2+2+2+2+2‹2·7  І

2+2+2 = 2·3

2·5‹12

7. Фізкультхвилинка.

Хмарка сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травичці пошукаєм.

Пострибаєм, як звірята,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо ручки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

За роботу сіли знову

6) 430 (усно) 6 – а хмаринка

1)2·6=12 (груш) К

2)2·5=10 (папуг)

7) 431 (Колективна) 7 – а хмаринка

2·3=6

2·7=14 О

2·9=18

8) Групова робота 8 – а хмаринка

 1 група 36+43=79 

              63-38=25 Т

2 група  25+44=69

              52-27=25 И 

9) Робота над задачею 433 9 – а хмаринка

-​ Про що мова в задачі?

-​ Про кого йдеться в задачі?

-​ Що відомо про пакувальника?

-​ Про його учня?

-​ Скільки пакує за 1 годину пакувальник? К

-​ Його учень?

-​ Що запитується в задачі?

-​ Чи можна зразу дати відповідь?

-​ Чому не можна?

-​ Що треба знайти?

П – 24 

          У – 17

          2год В.,У.-?

1)24+17=41(п.)

2)41+41=82(п.)

Відповідь: 82 набори.

10 ) Самостійна робота. 10 – а хмаринка.

1) 3+3+3+3+3+3

5+5+5+5+5 И

4·3

2·5

- Ми з вами виконували завдання з математики, в нас хмаринки були чарівні і на зворотному боці написані букви. Давайте прочитаємо які утворилися слова.

- Вербові котики.

7. Робота з підручником. Опрацювання вірша А. Камінчука «Котики вербові» (с. 95-96)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Які картини поставали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?

2) Словникова робота.

Осоння — незатінене місце, що освітлене сонцем.

8. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне Сонце,

 Зазирнуло у віконце

 Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

 Нумо дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

 Встали  сіли! 

Встали  сіли!

Бачте, як розвеселили?!

 Стало й сонце танцювати,

Нас до кола закликати.

Нумо, разом! Нумо, всі!

Потанцюймо по росі!

3) Виразне читання вірша учнями.

— Від яких слів у вірші віє теплом, ніжністю? Читаючи вірш уголос, передайте ці відчуття.

З ким автор порівнює сонце? Чому?

— Чому вербові котики називаються котиками? Послухайте про це казочку.

Котики, що з’явились ранньої весни на Вербі, мріяли зустрітися з котиками, які жили у людей.

І одного разу вербовим котикам пощастило. На берег річки прибігло біле Пухнасте Кошеня.

— Ой, які гарні котики народились! — зраділо Кошеня.— Я хочу дружити з вами!

— Ми згодні! — закивали сріблясті котики на вербових гілочках.

І Пухнастий Котик тепер щоразу бігав до річки. Грався з вербовими котиками. Він високо підстрибував і легенько гладив їх м’якою лапкою. А вербові котики розхитувались під вітром. І всім було добре Та одного ранку Пухнастий Котик прибіг до Верби і не помітив там своїх друзів. Замість них погойдувались жовто-зелені сережки.

— А де ж мої котики? — засумував Пухнастий Котик.

— Не знаємо, ми не знаємо! — захитались сережки.— Може, їм захотілось поплавати і вони пострибали в річку? Бо ми завжди росли тут!

Щодня прибігав Пухнастий Котик до Верби. А раптом повернуться його маленькі друзі?

Бачив Котик, як пливе вода в річці і ніколи не повертається назад. Бачив, як сходить і заходить сонце — здається, однаково. Та ні, щоразу трохи по-іншому.

От і після сережок стало на Вербі рости зелене листя. А коли минуло літо, воно поруділо, вітер зірвав його і розметав по воді. Потім настала біла зима, а навесні на Вербі з’явились нові вербові котики!

На той час цікаве до всього Пухнасте Кошеня виросло і стало Вченим Котом. Іншим котам здавалося, що той Вчений Кіт усе бачив і все знає на світі. Вони дуже поважали його і шанували.

Та одного ніяк не могли зрозуміти коти, чому навесні, коли на Вербі з’являються білі вербові котики, такий поважний Вчений Кіт ніби перетворювався на мале Кошеня.

Він прибігав до Верби і раз за разом підстрибував, намагаючись дотягнутись лапою до найвищого Вербового Котенятка. А потім тихо сидів на осонні й наспівував вербовим котикам пісень, які знають одні діти, а дорослі вже ніколи не співають.

Ю. Ярмиш

4) Гра „Бджілка” напівголосне читання вірша.

5) Робота в парі.

- Прочитати вірш один одному.

- Оцініть роботу однокласників.

ІІІ. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів

1. Організація сприйняття творів мистецтва

Розгляньте репродукції картин,що зображають весну.

       

 - Визначте, якими засобами на запропонованих ілюстраціях художники передають відчуття весни.

2. Практичне  завдання. Виконання малюнка..

Намалювати вербові котики.

Звертаю вашу увагу, що чим ближче до нас знаходиться дерево, тим теплішим і яскравішим буде його колір, чим далі – тим холоднішими виглядатимуть фарби.

3. Фізкультхвилинка. (Сприяти формуванню здоров’язберігаючої компетентності і активного відпочинку).

Раз! Два! Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три, чотири – нахилились,

Із струмочка дружно вмились.

П’ять, шість – всі веселі

Крутимось на каруселі.

Сім, вісім – в потяг сіли

Ніжками затупотіли.

Дев’ять, десять – відпочили

Й за навчання дружно сіли.

4. Послідовність виконання роботи

  • Спочатку оберіть композицію. Малюнок потрібно розмістити так, щоб усе помістилося на  аркуші та щоб простір, зайнятий малюнком, і порожні місця на папері врівноважували одне одного.
  • Потім помістити висоту дерева і ширину розкинутих гілок, загальну форму крони. Зобразити на малюнку спочатку загальне, а потім деталі.
  • Після виконання загального ескізу дерева малюють великі гілки, потім дрібніші, а потім повертаються до загальної форми дерева.
  • Слід звернути увагу на те, що стовбур біля землі значно товщий, ніж біля верхівки. Гілки товщі там, де вони кріпляться до стовбура або до інших гілок, а закінчуються точкою – брунькою.
  • Розмір зображення на аркуші буде більшим для дерева, що розташовані ближче до нас. Чим далі від нас розташоване дерево, тим меншим буде його зображення.

5. Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують роботу під керівництвом учителя. Слухаючи аудіо запис(П.І.Чайковського «Березень» із циклу «Пори року»)

   6.  Повідомлення домашнього завдання.

Читати с.82-84. Скласти казку про весну. Повторити таблицю множення числа 2. № 435. Читати виразно вірш. Намалювати малюнок .

ІV. Рефлексивно- оціночний

1.Підведення підсумків уроку.

  - Назвіть весняні місяці.

  - Які зміни відбуваються в неживій природі навесні?

  -  Які зміни відбуваються в живій природі навесні?

 -  З якими віршами ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

 -  Хто автор цього вірша?

2. Рефлексія.

 - То чи справдилися ваші очікування?

( Я дізнався…., я навчився…, я дізнався більше,ніж очікував…).

Вправа « Інтерв ю».

- Що вам найбільше сподобалося на уроці?

- Що вас вразило?

- Які види робіт ви хотіли б ще раз повторити?

 -  Чи був наш урок урожайним на нові знання?

 -  З яким настроєм ви завершуєте урок?

 3. Цінування, оцінювання.

Якщо виріб вашого однокласника, на вашу думку, вартий уваги, тоді розмістіть його на виставці.

         Виставка виробів.

Література:

1. Богданович М.В., Лишенко Г.П.  Математика: Підручник для 2 кла- су. — Київ, Генеза, 2012.

2. Гільберг Т.Г., Сак Т.В. Природознавство: підручник для 2 класу: Київ, Генеза, 2012.

3. Масол Л.М Мистецтво 2 клас. Киев,  Генеза,  2012.

4. Науменко В.О.  Літературне читання: підручник для 2 класу .-: К.: Генеза, 2012.

5. Журнали: «Початкова школа», «Розкажіть онуку», «Початкове навчання та виховання».

6. Руда Н.М. Інтегровані уроки в сучасній початковій школі. Скарбничка досвіду.

7.Джерело: http://reftrend.ru/552498.html https://drive.google.com/file/d/0B48O_b-UVHmVa2FsUm9Jcmp2aDg/view

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
2140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку