Урок позакласного читання у 2 класі на тему "У світі казки чарівної"

Про матеріал

Урок позакласного читання проведено у формі гри-подорожі.Мета уроку: Закріпити знання дітей про казки, вміння їх розпізнавати; розвивати пам'ять, швидкість мислення, вміння працювати в команді; виховувати любов до казки, до народної творчості, почуття дружби, бажання допомогти один одному.

Перегляд файлу

 

C:\Users\User\Desktop\персонажі\45002210_547135799033479_4051915491856351232_n.jpg

Тема У світі казки чарівної

Мета Закріпити знання дітей про казку, вміння їх розпізнавати; розвивати пам’ять, швидкість мислення, вміння працювати в команді; виховувати любов до казки, до народної творчості, почуття дружби, бажання допомогти один одному.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель

У світі існує чудова

Фантазії дивна країна.

Туди потрапити може

Кожна допитлива дитина.

Швидше літери зберіть

І країну цю назвіть

Правильно розставте літери і прочитайте тему нашого уроку.

  а к з а к
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

— Як вигадаєте, над чим ми працюватимемо на уроці? (Відповіді учнів.)
— Ми працюватимемо сьогодні над   казками.  А подорожувати країною Казки нам допоможе чарівна Квітка-Семицвітка.Кожна її пелюсточка підготувала для вас свій сюрприз. Треба сказати чарівні слова – і в подорож!

Всі разом:

Ти лети, лети, листок,

Покажи нам світ казок!

Подолаєм перешкоди,

Дуже любимо пригоди!

(З великої Квітки-Семицвітки  відривається пелюстка, на якій є певне завдання)

IV. Актуалізація опорних знань
Завдання 1 пелюстки «Знайомство з казкою»

Що ви знаєте про казку,

Розкажіть мені, будь ласка!

  Бліцопитування

КАЗКА
*вигадана історія
* народна
*казкові герої
*літературна
* добро і зло
*три частини
— Зробіть висновок. Що таке казка? (Це цікава вигадана історія, подія, яких насправді немає. У казках рослини і тварини, речі розмовляють і роблять усе те, що, люди.) Існують літературні й народні казки.

 

 V. Основна частина уроку

Всі разом:

Ти лети, лети, листок,

Покажи нам світ казок!

Подолаєм перешкоди,

Дуже любимо пригоди!

 

Завдання 2 пелюстки «Лист від казкових героїв»

Лист від героїв прочитайте,

Хто вони, швидко відгадайте!

Шукаю золотий ключик(Буратіно)

• Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят. (Вовк із казки   «Вовк та семеро козенят»)

• Дуже зайнятий.Рву величезний овоч із родичами(Дід з казки «Ріпка»)

• Поспішаю до лісу. Несу пиріжки для бабусі.(Червона Шапочка)

• Йду  молоти зерно, потім молоти борошно та пекти пиріжки(Півник з казки «Півник та двоє мишенят»)

-Дуже добре! Рухаємося далі!

Всі разом:

Ти лети, лети, листок,

Покажи нам світ казок!

Подолаєм перешкоди,

Дуже любимо пригоди!

Завдання 3 пелюстки «На загадку є відгадка»

Я пелюстка- відгадайка

Хто із вас найкращий знайка?

Відгадайте назву казки

  • І назвіть її будь ласка.
    Як знайшов він колосок,

          Борошна змолов мішок —

          Пиріжків напік і з’їв,

          Ледарів не пригостив. (Півник і двоє мишенят)

  • Я — хоробрий лицар!

          Нікого не боюсь!

           Своєю булавою із нечистю я б’юсь.

          Хай невеличкий зростом,

          Зате високий рід!

          Хоча я з горошинки,

          Та цар Горох — мій дід! (Котигорошко)

  • Хтось жовтенький і кругленький,
    З тіста личко, з тіста ніс,
    З підвіконня на доріжку
    Стрибнув й покотивсь у ліс. (Колобок)
  • На городі виростала, сили набирала,
    Непомітно, дуже швидко, великою стала.
    Став тут дід усіх гукати
    Та красуню виривати. (Ріпка)
  • В лісі звірям всім на втіху
    Щось згубив старенький дід.
    Влізли мишка туди й жабка,
    Заєць, лиска, вовк, ведмідь. (Рукавичка)

-Молодці!Добре знаєте казкових героїв! А що вам далі приготувала квітка? Давайте скажемо чарівні слова!

Всі разом:

Ти лети, лети, листок,

Покажи нам світ казок!

Подолаєм перешкоди,

Дуже любимо пригоди!

Завдання 4 пелюстки «Знайди пару»

Хто прислів’я добре знає,

Швидко пару відшукає.

Як рукавички підбираєш-

Так і прислів’я прочитаєш.

Скласти  прислів’я і пояснити його.
 нема плода   Без  труда

а й та   працює Бджола мала

 пізнаються Друзі в  біді

(Діти на одній рукавичці читають початок, на другій – кінець прислів’я, шукають рукавичці пару )

-Молодці!А що нового нам приготувала квіта? Скажемо чарівні слова!

Всі разом:

Ти лети, лети, листок,

Покажи нам світ казок!

Подолаєм перешкоди,

Дуже любимо пригоди!

Завдання 5 пелюстки

Я пелюстка відпочинку,

Принесла фізкультхвилинку.

Треба вправи показати,

Потім далі мандрувати.

(Фізкультхвилинка)

Всі разом:

Ти лети, лети, листок,

Покажи нам світ казок!

Подолаєм перешкоди,

Дуже любимо пригоди!

Завдання 6 пелюстки

«Театральна»

Проявляй скоріше хист,

Покажи, який артист!

У театр   запросіть

Та виставу покажіть!

До якої казки ви шукали пару рукавичок?

Казку   «Рукавичка» показують артисти лялькового театру

Ведучий
Раз дідусь йшов через ліс,
Песик з ним маленький біг.
Рукавичку дід згубив,
Десь в снігах її лишив.

(Іде. З ‘являється мишка).

Мишка
Я маленьке мишенятко,
Утекло від мами й татка.
В лісі добре — нема кішки. .
Де б погрітись мені трішки?
Ой, а хто отут живе?
Пусто… Нікого й просити…
Значить я тут буду жити.

(Ховається в рукавичку).

Жабка
Хоч узимку жабки сплять,
Не заснуть мені ніяк.
А хто, хто ось тут живе?
То прийміть в тепло й мене.

Мишка
Шкряботушка-мишка я.
А яке твоє ім’я?

Жабка
Жабка, жабка я мала.

Мишка
Заходь, хатка не тісна.

Зайчик
Холод в лапки допікає.
Де зігрітися шукаю.
Ой, а хто тут проживає?
Зайчик в лісі замерзає.

Мишка 
Мишка-шкряботушка.

Жабка
Жабка-скрекотушка.

Зайчик
То впустіть і мене.

Жабка
Та вже йди, мале.

Лисичка (прислухається)
Десь розмовоньку я чую.
Може, вдасться, заночую.
Справді, тепла хатка є.
А хто, хто у ній живе?

Мишка
Мишка-шкряботушка.

Жабка
Жабка-скрекотушка.

Зайчик
Зайчик-побігайчик.
А ти хто така?

Лисичка
Лисичка-краса.
Відчиніть свою хатинку.
Запросіть хоч на хвилинку.

Мишка
Щиро просимо, ходи.
Заховайся від біди.

Вовк
Так метелиця гуде,
Що і вовка страх бере.
Рукавиця… Подивися!..
Хто сховався в ній, озвися.

Зайчик
Зайчик-побігайчик.

Лисичка
Лисичка-сестричка.

Вовк
Вовчик-братик.

Кабан
Кабан-іклан.
А ти що за дід.

Ведмідь
Я не дід.
Я ведмідь-набрід.
І мене прийміть.

Кабан
Та в нас місця нема.
Рукавичка мала.

Ведмідь
Пожалійте, бо біда.
Може добра є душа

Лисичка
Що ж робити?
Добре, йди.
Рукавиці не порви.

Дідусь
Ніби йшов я, не дрімав.
Рукавичку не виймав.
Ніч стоїть вже на порозі.
Можу згинути в дорозі.

Песик
Шкода, шкода дідуся,
Рукавичка ж не стара.
Щось ворушиться… Впізнав
Гав-гав, гав-гав,
Гав, гав, гав!

Ведучий

Рукавичка відшукалась

Звірі всі порозбігались.

Ось і казочці кінець,

А хто слухав- молодець.

-Справжні артисти наші учні! Дуже добре всі старались! Але у квітки є ще одна пелюстка, остання…Давайте дізнаємося, що вона вам приготувала!

 

Всі разом:

Ти лети, лети, листок,

Покажи нам світ казок!

Подолаєм перешкоди,

Дуже любимо пригоди!

 

 

 

Завдання 7 пелюстки

«Читацька»

Ви загадки відгали,

Казочку інсценували,

А тепер слід показати

Як ви вмієте читати.

Казка «Котик і Півник»

(Посібник «Я  люблю читати» О.Я Савченко)

Діти читають та обговорюють поведінку героїв казки.

-Чому Півник опинився у Лисиці? Як їй вдалося виманити Півника?Як Котик визволяв Півника? Чому нас ця казка навчає?

VІІІ.Підсумок уроку
— Діти, ви виконали всі завдання. Ми пригадали багато різних народних казок та казкових героїв. Чого вас навчили ці казки? Як вигадаєте, ми впоралися з поставленими завданнями? (Відповіді учнів.)

З чарівної диво-квітки ми зірвали пелюстки.

Свій чарівний світ відкрили цікаві казки.

Вже багато ми казок, друзі, прочитали,

Про любов, красу і дружбу ми з казок дізналисъ.

Бо виховують казки добро, повагу, ласку.

І дорослі, і малі люблять гарну казку.              

Казка – це чудовий світ, мудрості криниця,

Хай живе мільйони літ і не замулиться,

Хай навчає люд завжди, як по правді жити,

Щиру дружбу берегти, рідний край любити

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куницкая Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
3528
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку