Урок 6 |
2 клас |
Дата _______________ |
Тема: Комп’ютерна техніка, як засіб здійснення дій з інформацією
Мета:
навчальна: ознайомлення з комп’ютером та іншими пристроями для роботи з інформацією;
розвивальна: розвиток уважності, пам'яті, логічного мислення;
виховна:виховання організованості, формування умінь організовувати своє робоче місце, інтересу до вивчення інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютер, проектор, проекційний екран, презентація, роздавальний матеріал.
Хід уроку
Добрий день!
Пролунав дзвінок –
Починаємо урок.
Працювати будемо старанно,
Щоб наприкінці
Сказали всі, що у нашім другім класі
Діти – просто молодці.
Серед смайликів, які лежать на ваших столах, я пропоную вам обрати і показати той, з яким настроєм ви прийшли на урок. Бачу, що настрій не у всіх гарний.
Для того, щоб підняти поганий настрій, подивіться один одному в очі, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. От бачите від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому комп’ютерному класі.
II. Мотивація навчальної діяльності
Ви напевно бачили великий оркестр і чули його гру. У ньому багато різних інструментів: скрипки, віолончелі, духові інструменти, струнні, звичайно ж рояль. Кожен інструмент грає свою музичну партію. Звук від різних інструментів зливається в один музичний твір. Для того щоб усі інструменти звучали разом, а не кожен сам по собі, оркестром керує диригент.
Комп’ютер чимось подібний до оркестру. У ньому теж багато різних «інструментів», і кожен виконує свою справу.
І сьогодні на уроці ми дізнаємося, що він собою являє, з яких частин складається.
III. Вивчення нового матеріалу
Розповідь
Сьогодні важко уявити своє життя без комп’ютерів.
(Демонстрація на прикладах):
Комп’ютер допомагає швидко і безпомилково провести складні обчислення, складати музику, швидко перекласти текст з однієї мови іншою.
За допомогою комп’ютерів створюють навіть мультиплікації та відеофільми.
За допомогою комп’ютерів друкують книжки, підручники, журнали та газети.
Комп’ютери застосовують у супермаркетах, банках, бібліотеках, касах продажу квитків, перукарнях, лікарнях тощо.
У різних галузях використовують різні види комп’ютерів.
(розібрати https://learningapps.org/2100034 )
Кожний комп’ютер має основні пристрої:
- Клавіатура
Як же інформація потрапляє до комп’ютера?
В цьому нам допоможе пристрій введення – клавіатура. З її допомогою людина «спілкується», «розмовляє» з комп’ютером. На клавіатурі розташовані клавіші, на яких зображені цифри, букви та різні символи. Людина, натискаючи певні клавіші, вводить інформацію в комп’ютер і цим самим дає завдання комп’ютеру або щось надрукувати, або обчислити, або намалювати.
- Монітор
Перед клавіатурою стоїть монітор. На екрані монітора ми бачимо інформацію, з якою працює комп’ютер. Монітор подібний до телевізора. Монітор – це пристрій для виведення інформації: текстової, числової, графічної, відеоінформації.
- Миша
Наступний пристрій – миша – це один із можливих маніпуляторів. Миша – це пристрій для введення інформації в комп’ютер. Він інколи може замінити клавіатуру і полегшити роботу на комп’ютері.
Перша комп’ютерна миша мала вигляд маленького дерев’яного коробка з колесиками. З нього до системного блока тягнувся дріт, який нагадував хвіст звичайної миші. За таку схожість цей комп’ютерний пристрій і назвали мишею.
- Системний блок
І нарешті, найголовніший пристрій комп’ютера – системний блок. Системний блок подібний до коробки або ящика. Але це не проста коробка. У ній знаходяться процесор – «мозок» комп’ютера, пам’ять, дисковод та багато інших важливих пристроїв. У ньому проводяться обчислення, зберігається важлива інформація.
Крім основних пристроїв ще використовують допоміжні пристрої:
звукові колонки, принтер, сканер та модем.
Колонки – пристрій для відтворення звуку.
Принтер – пристрій для друкування тексту і зображень.
Сканер – це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер те, що зображено на малюнку чи фотографії, написано у підручнику чи в журналі.
Модем – це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп’ютерами, які знаходяться в різних місцях.
https://www.youtube.com/watch?v=Q69l5MGtQq4
IV. Засвоєння нових знань.
Гра «Обери зайве»
А зараз ми перевіримо як ви запам’ятали основні та допоміжні пристрої. Перед вами слайд з предметами, де зображені основні та допоміжні пристрої. Вам потрібно вибрати зайве.
- З цим завданням ви гарно впорались, а тепер подивимось, як ви відгадаєте мої загадки.
Розгадування загадок
Подивись у це вікно.
Знаєш, чарівне воно.
На вікні немає штор.
Що це діти? (Монітор)
Має хвостик, очі-кнопки,
Не боїться кішки!
Під долонею працює
Вправна, зручна (Мишка)
Є багато різних кнопок
І струнка статура.
Відгадайте діти, що це?
Це (Клавіатура)
Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш -...(монітор)
(на моніторі Пейзаж: Ліс, поле, море, сонечко)
Фізкультхвилинка «Прогулянка»
https://www.youtube.com/watch?v=aGF9xQxd338
V. Формування вмінь і навичок
Усім хочеться вже, мабуть, сісти за компютери, але…пересісти за комп’ютер зможе тільки той, хто знає й дотримується правил поведінки й техніки безпеки в кабінеті!!!
Зараз ми з вами повторимо ці правила:
Тож, працюючи за комп’ютером, ніколи не забувайте ці правила.
Бачу, що правила ви всі знаєте, сподіваюся, що всі ви будете їх і дотримуватися! Тому ми можемо вже приступити до роботи за комп’ютером (Робота з Мишею, нагадати як правильно працювати Мишею).
На комп’ютерах відкриваємо програму «Сходинки до інформатики» вибираємо вправу «Мильні бульбашки».
https://www.youtube.com/watch?v=6VUds60cYGM
(Поки учні виконують вправи для очей, завантажується на робочі столи учнівських ПК нове завдання):
Складові комп’ютера:
https://learningapps.org/1143908
VI. Підсумок уроку.
- А зараз давайте пограємо в гру «Так чи Ні». Я буду називати дії, які може робити комп’ютер та які не може. Вам потрібно уважно слухати та вибрати тільки ті дії, які вміє робити комп’ютер. Якщо так – плесніть в долоні, якщо ні – тупніть ногою (!!! під нами 1 поверх!!! І ТЕЖ ЙДЕ УРОК).
(Обчислювати, складати вірші, усміхатися, програвати музику, грати у футбол, прибирати в кімнаті, грати в шахи, танцювати, стрибати, допомагати поліції, перекладати з однієї мови на іншу)
Молодці. Впорались.
- А хто може назвати види сучасних комп’ютерів?
- А які основні складові комп’ютера?
- З якими з них ми сьогодні працювали?
- Назвіть допоміжні пристрої комп’ютера.
- Як вмикається комп’ютер?
- Як правильно вимкнути комп’ютер?
На кожному наступному уроці ви будете отримувати все більше знань про комп’ютер, умінь та навичок роботи з його пристроями.
У сучасному суспільстві без комп’ютерів жити дуже важко, у майбутньому на нас чекають ось такі комп’ютери (демо https://www.youtube.com/watch?v=vNDLrToAG30 ), тому ми повинні добре вчитися, багато знати, щоб не тільки бути, як зараз, користувачами, але у майбутньому – бути винахідниками, творцями чогось подібного, або й чогось, що здивувало б наступні покоління.
Дякую вам за урок, до побачення!