Урок 10 |
2 клас |
Дата _______________ |
Тема: Пристрої для роботи з текстом
Мета:
навчальна: ознайомити з пристроєм введення інформації клавіатурою; навчитися змінювати мовні режими на клавіатурі та вводити окремі символи;
розвивальна: розвивати спілкування рідною мовою; уміння вчитися;
виховна: виховувати дбайливе ставлення до комп’ютера та інших пристроїв.
Обладнання: комп’ютери, презентація.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Ось і дзвоник дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
І урок розпочинаймо!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Назвіть основні пристрої з яких складається комп’ютер.
Назвіть пристрої введення інформації.
Назвіть пристрої виведення інформації.
За допомогою, яких пристроїв можна працювати з відео або зображеннями? Зі звуком?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Команди комп’ютеру подаються натисканням потрібних клавіш клавіатури або миші. Безладним і нерозумним натисканням на клавіші можна вивести комп’ютер з ладу. Щоб уважно і бережливо ставитись до комп’ютера і його складових, нам потрібно дізнатися, які клавіші для чого призначені. На сьогоднішньому уроці почнемо роботу з клавіатурою, щоб навчитися друкувати. Уміння друкувати стане вам у пригоді в майбутньому повсякденному житті та роботі.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
У давнину книжки створювали дуже довго. Їх писали вручну вишуканим почерком. Пізніше винайшли пристрої для друкування книг. Сьогодні створити книжку може кожний, хто має комп’ютер.
Які книжки є в тебе? Із чого їх виготовили?
Друкувати та змінювати тексти за допомогою комп’ютера дуже зручно. Помилки в текстах, написаних на папері, складно виправити непомітно. На комп’ютері зміни в текст можна вносити багато разів. Створений текст роздруковують на принтері.
Сьогодні замість паперових книжок часто використовують електронні. Одна електронна книга може містити в собі цілу бібліотеку. Пишуть і читають тексти також на таких пристроях: електронна книжка, смартфон, планшет.
Який із пристроїв, зображених на малюнку, ти використовуєш для роботи з текстами? Як ти це робиш?
У тексти книжок можна додавати спеціальні малюнки, які переводять читача в доповнену реальність. Наприклад, у книжці Аліса в країні див за допомогою доповненої реальності ти поринеш у чудовий світ її героїв.
Люди використовують папір не тільки для друку книжок чи в освіті. З паперу виготовляють: предмети побуту, гроші, прикраси тощо.
Для цього використовують різні види паперу, які відрізняються кольором, щільністю, гладкістю.
Розглянь, які існують види паперу. Які з них тобі знайомі? Який папір є в тебе зараз?
А як виробляють папір? Здебільшого його виготовляли з деревини. Сьогодні, щоб зберегти ліси, сучасні паперові фабрики використовують солому, стебла кукурудзи, ганчір’я, макулатуру.
Однією з перших паперових фабрик в Україні вважають папірню в Радомишлі. Її було засновано на початку 17 століття.
Клавіатура призначена для того, щоб вводити текст і команди в комп’ютер. Ти навчишся робити це правильно й швидко, якщо будеш знати призначення клавіш.
V. Засвоєння нових знань
Клавіша Пробіл — найдовша на клавіатурі. Вона відокремлює слова одне від одного.
Клавіша Enter завершує введення команди. А коли ти набираєш текст, ця клавіша переводить курсор на наступний рядок.
На мовній панелі, що знаходиться на нижній частині Робочого столу, відображається мова введення символів. Для зміни мови введення мишею один раз натискують на позначці мови. У списку, що розгортається обирають потрібну мову.
Змінити мовний режим можна за допомогою комбінації клавіш Ctrl + Shift.
Звичайні клавіатури сірого або чорного кольору не всім подобаються. Саме тому й з’явилися яскраві різнокольорові клавіатури.
Учені розробили навіть таку клавіатуру, кожна клавіша якої може набувати одного з 512 кольорів.
VІ. Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас.
Два — присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору, два! — і вниз.
На сусіда не дивись.
Будемо дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Практичне завдання
Зауваження. Залежно від наявного часу та рівня підготовленості класу замість виконання практичного завдання можна запропонувати учням попрацювати з клавіатурним тренажером. Учитель може вибрати клавіатурний тренажер з наявного в школі програмного забезпечення. Головне, щоб програма була дозволена для використання в початковій школі.
Релаксація
Гімнастика для очей
Міцно заплющити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4-5 разів.
VIII. Підбиття Підсумків уроку