Комп’ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережну взаємодію. Типи комп’ютерних мереж. Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу.

Про матеріал
Комп’ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережну взаємодію. Типи комп’ютерних мереж. Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу. Цілі:  навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж;  розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;  виховна: виховувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії, інтерес до теми і до предмета. Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Комп’ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережну взаємодію. Типи комп’ютерних мереж. Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу.

Цілі:

  •     навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж;
  •     розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;
  •     виховна: виховувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії, інтерес до теми і до предмета.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

— Уявіть ситуацію: на уроці інформатики на комп’ютері у вашого однокласника є необхідні файли (зображення, музика, відео), а на вашому немає. Зате до вашого комп’ютера під’єднаний принтер, а однокласникові потрібно роздрукувати реферат.

— Який вихід з даних ситуацій ви можете запропонувати?

(Учні пропонують свої варіанти, зокрема перенести файли за допомогою знімних носіїв інформації (флешки, диски) або з’єднати комп’ютери між собою.)

— Часто виникає потреба швидко передавати необхідну інформацію на відстань, використати спільні пристрої, адже набагато швидше, наприклад, використати спільний принтер, ніж переносити документи на флешці. Тобто, як ви вже зрозуміли, виникла потреба об’єднати комп’ютери в мережу.

— Що для цього потрібно? (Спеціальне обладнання та спеціальне програмне забезпечення.)

— А якщо комп’ютери знаходяться не в одній кімнаті, а, наприклад, у сусідніх? на різних поверхах? в різних містах чи країнах?

Відповіді на ці та інші запитання ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми «Комп’ютерні мережі»

Вступна бесіда за темою «комп’ютерні мережі»

— Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Комп’ютерні мережі», яка розрахована на вісім уроків.

Під час вивчення цієї теми ви повинні виконати дві практичні роботи, наприкінці вивчення теми проведемо підсумково-узагальнювальний урок.

Коротка характеристика нової теми. Висвітлення її ролі у курсі інформатики та в різних видах діяльності людини. Доведення важливості теми конкретними практичними прикладами.

ІІІ. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Комп'ютерна мережа

Коли виникає потреба передати повідомлення або деякі файли з одного комп'ютера на інший, то це можна зробити з використанням різних носіїв даних — флешки, оптичного диска тощо. Ще одним засобом передавання даних є комп'ютерні мережі.

Комп'ютерна мережа — сукупність комп'ютерів та інших пристроїв, з'єднаних між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв, програмних засобів і даних.

Комп’ютери об’єднують між собою для того щоб:

  •        отримати доступ до об'єктів файлової системи комп'ютерів мережі;
  •        перемістити дані з одного комп'ютера на інший комп'ютеру мережі;
  •        отримати доступ до мережного пристрою, наприклад принтера.

Одну з перших комп'ютерних мереж було створено й використано в 1960-х роках у США, військовими.

У комп'ютерних мережах, як і в телефонних, для передавання даних використовують:

Кабельні та бездротові канали.

Залежно від кількості комп'ютерів у мережі та площі, на якій вони розміщені, розрізняють: локальну та глобальну.

Локальна мережа — де комп'ютерна мережа, що об'єднує комп'ютери та інші пристрої, розміщені на порівняно невеликій відстані один від одного.

Глобальна мережа — мережа, що об’єднує комп'ютерні мережі та окремі комп'ютери, розміщені в різних частинах світу.

Найвідомішою глобальною мережею є Інтернет.

InterNet        inter – "між",    net, network – "мережа"

Назва Інтернет в перекладі означає мережа мереж.

Істотною відмінністю локальних і глобальних мереж, крім площі на якій розміщено комп'ютери, є використання різних форм подання даних під час їх передавання, У локальних мережах дані передаються так, як вони зберігаються й опрацьовуються в комп’ютері. Для роботи в глобальній мережі потрібен певний пристрій, що буде здійснювати перетворення даних на вході й на виході комп’ютера. Одним із таких пристроїв є модем.

Мережна взаємодія — обмін повідомленнями між пристроями мережі.

Усі пристрої, доступ до яких можна отримати в мережі, складають апаратні ресурси, а програми та документи - інформаційні ресурси мережі.

При об’єднанні комп’ютерів у мережі всі об’єкти можуть бути рівноправними учасниками мережної взаємодії. Існує також інший спосіб створення мережі, при якому окремі комп'ютери використовуюсь для обслуговування інших. Такі спеціальні комп'ютери називають серверами

Сервер — це комп'ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп'ютерам.

Комп'ютери, що використовують ресурси сервера, називають клієнтськими, або просто клієнтами. Ресурси мережі — це апаратні, програмні й інформаційні об'єкти мережі.

Клієнт — це комп'ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.

Як правило, на сервері розміщують програми, інформаційні дані, документи. До сервера можуть бути приєднані різні пристрої, наприклад, принтер або сканер. Вони можуть бути доступними для використання з інших комп’ютерів.

Для різних користувачів можуть бути визначені різні права доступу до ресурсів комп'ютера та комп'ютерної мережі. Наприклад, якщо вчитель веде облік успішності в електронному журналі, що розміщений в Інтернеті, то лише він має право вносити зміни до цього журналу, а учням та їх батькам дозволено лише переглядати оцінки учня.

Доступ — це право на використання деякого ресурсу.

Розрізняють такі рівні доступу: обмежений, частково обмежений, повний.

Сеанс роботи користувача

Коли ви вмикаєте комп'ютер, то можете побачити імена та значки облікових записів користувачів, що створені на цьому комп'ютері. Для того щоб розпочати роботу, потрібно вибрати ім'я облікового запису користувача та ввести пароль, якщо він установлений в обліковому записі. Із цього починається сеанс роботи користувача з комп'ютером.

Обліковий запис користувача — сукупність відомостей про користувач а та його права при роботі з об’ектами операційної системи й мережі.

Сеанс користувача — це робота за комп’ютером з обліковим записом користувача.

V.Фізкультхвилинка

VI. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях

Робота за комп’ютером

  1.                  Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.                  Інструктаж учителя.

Підручник ст. 164

  1.                  Практична робота за комп’ютерами.
  2.                  Вправи для очей.

VII. Узагальнення та систематизація знань

Бесіда з елементами опитування

— Що таке комп’ютерна мережа.

— Які існують комп’ютерні мережі?

— Що таке сервер?

— Для чого потрібні комп’ютерні мережі?

— Назвати основні типи комп’ютерних мереж.

— Чим вони відрізняються?

— Що таке лінія зв’язку?

— Чим відрізняються локальні комп’ютерні мережі від глобальних?

VIII. Домашнє завдання

Підручник ст. 160-166

XI. Підсумки уроку

 Оцінювання роботи учнів

X. Рефлексія

— Чи задоволені ви своєю роботою?

— З яким настроєм ви працювали на уроці?

— Що вам запам’яталось на уроці?

— Де вам стануть в пригоді здобуті знання?

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
3863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку