1
6 КЛАС
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
Тема. Компаративний аналіз байок Езопа, І.А.Крилова «Вовк і Ягня»
Мета: систематизувати знання учнів про відомих байкарів, учити висловлювати судження про головні проблеми, порушені у творах; удосконалювати вміння та навички компаративного аналізу; розвивати навички виразного читання байок, роботи в групах; виховувати позитивні риси характеру та непримиренність до будь-якого прояву насильства та несправедливості.
Обладнання: портрети байкарів, презентація до уроку, картки з байками, малюнки учнів, різнокольорові долоні з паперу, дерево бажань.
Тип уроку: урок компаративного аналізу
Здається, байка просто бреше,
А справді ясну правду чеше.
Нікого в світі не мине…
Л. Глібов
ХІД УРОКУ
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Байка — один із найулюбленіших жанрів літератури. Байки Езопа, Лафонтена, Є. Гребінки, П. Гулака-Артемовського, Л. Глібова, І. Крилова знають, люблять і цінують у всьому світі. Чому ж байка є такою популярною і улюбленою в народі? Чи не тому, що в цих коротеньких оповідях зображуються незвичайні герої? Тут ми бачимо хижих Вовків і Ведмедів, хитрих, підступних Лисиць і беззахисних Ягнят...
Читаючи байку, ми від душі сміємося, але в той же час розуміємо, що головний її висновок завжди серйозний. У своїх байках автори викривають ті недоліки, які заважають людям жити. Вони, безумовно, несуть у собі позитивний заряд — завжди працюють на добро, допомагають нам позбутися недоліків, боротися з тими, хто не хоче жити чесно, кому не до вподоби нормальні людські стосунки. Байки засуджують паразитизм, моральну ницість. І водночас вчать нас бути людяними, доброзичливими, працьовитими.
(Федру.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Завдання: уважно розглянути ілюстрації до творів, записати асоціації, які виникають.
«Вовк і Ягня» |
Езоп |
І.Крилов |
СПІЛЬНЕ |
||
|
||
|
||
|
||
|
||
ВІДМІННЕ |
||
|
Прозова |
Віршована |
|
Відсутні |
Наявні епітети, прислів’я |
|
Стислі |
Розгорнуті |
|
6 ст. до н.е. |
Початок ХІХ ст.. |
|
Греція |
Росія |
IV. Оцінювання учнів.
V. Закріплення.
1. Чому у різних народів з’являються схожі за сюжетами байки? (Бо уявлення різних народів про справедливість, закони, добро і зло однакові).
2. Чи актуальні байки Езопа, І.Крилова сьогодні?
VI. Підбиття підсумків уроку.
Багато часу проминуло відтоді, коли вперше було створено байку, а вона збереглася дотепер не тільки на папері, а ще й у пам’яті простого народу. Вона і розважає нас, і повчає. Байки переходять від покоління до покоління, звучать різними мовами, але зберігають свою викривальну і повчальну суть.
VII. Домашнє завдання.
VIII. Рефлексія.
У кожної людини є як негативні і позитивні риси характеру. На паперових долонях запишіть риси характеру, які б ви хотіли виробити у себе. (Обговорення)
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА