Компетентнісно орієнтоване завдання для учнів шостих класів
Автор: Пазюк Наталія Миколаївна
Тема: «Числівник».
Мета:
Навчальна: систематизувати та закріпити знання учнів з теми «Числівник як самостійна частина мови», збагачувати словниковий запас учнів.
Виховна: виховувати інтерес до наслідків власної праці, повагу до слова.
Розвиваюча:розвивати мислення, мовлення, увагу, пам’ять, культуру усного й писемного мовлення; пізнавальний інтерес; розвивати ключові компетентності.
Кросворди
Перший у світі кросворд, за офіційною версією, було надруковано 21 грудня 1913 року. З’явившись на початку 20 століття, кросворд швидко завоював популярність у всьому світі. Слово кросворд утворилося з двох англійських слів cross – перетин і word – слово. Рішення кросвордів тренує пам’ять і розширює кругозір, деякі типи кросвордів сприяють розвитку кмітливості й асоціативного мислення. Медики використовують кросворд як заспокійливий засіб. Викладачі теж застосовують кросворд у своїй роботі – це дозволяє учням засвоювати знання в ігровій формі.
Завдання
1 завдання. Прочитайте уважно твір «Кросворди».
2 завдання. Випишіть з тексту числівники, записуючи їх словами разом із залежним словом.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3 завдання. Користуючись літературою, запишіть 5-6 заспокійливих засобів, які рекомендують медики.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4 завдання. Запишіть декілька вправ в ігровій формі, які подобаються Вам на уроках і дозволяють краще засвоювати знання.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5 завдання. Розгадайте загадки, підкресліть числівники у загадках.
1. Реве від на сто гір, на сто кроків, на сто потоків. _______________________
2. В одній скрині сімсот козаків. ______________________________________
3. Що то за птах, що на вісьмох ногах? _________________________________
4. Має шкір сім, витискає сльози всім. _________________________________
5. Одна нога і шапка, а голови нема. Що це таке? ________________________
6. Є спина, а не лежить ніколи. Є чотири ноги, а не ходять і три. Сам завжди стоїть, а всім сидіти велить. __________________________________________
7. Живе між камінням голова з чотирма ногами. _________________________
8. Шість ніг без копит, ходить, та не стукає, літає, а не птах, може вверх ногами сидіти. _____________________________________________________
9. На десять верст — різнокольоровий міст. Шкода тільки, що по ньому крокувати нікому. ________________________________________________
10. Тридцять два білі брати сидять у темній в’язниці, коли ж в’язниця відчиняється, брати не виходять. ____________________________________
11. П’ять хатин, а вхід один? Що це? __________________________________
12. Чотири ноги, сто голок несе, а шити не вміє. _________________________
ПІДКАЗКИ
6 завдання. Складіть власний кросворд, використовуючи подані загадки (їх відгадки).