Китайська мудрість: «Скажи мені, і я забуду. Покажи мені, і я запам’ятаю. Дай можливість діяти, і я навчуся!»
Номер слайду 4
Інтерв'ю 1. Який розділ науки про мову ви розпочали вивчати? 2. Що вивчає морфологія? 3. На які групи поділяють частини мови?4. Назвіть самостійні / службові частини мови.5. Чим самостійні відрізняються від службових?
Номер слайду 5
Програми телепередачзапрошують…
Номер слайду 6
АкровіршІм’я дарую кожному я слову,Мені предмети всі й істоти друзі є,Ех, не хвалюсь, повірте, але я всьому основа,Ну прошу вас, погляньте – в кожному я тексті є. НИні з вами, любі школярі, бажаю затоваришувати,Коли я поряд, будете ви все-все знати і правильно усі предмети називати.
Номер слайду 7
Тема: Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Номер слайду 8
4 = Ф
Номер слайду 9
Сьогодні ви побачите: “Факти Тижня” “ Актуальне інтерв'ю ” “ Служба розшуку ” “ У світі тварин ” “Крутіший за всіх” Реальна містика” “Хто зверху” “ Лото – Забава ”
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Назву іменник почали вживати з 1873 року. Її першим використав Омелян Партицький. Правопис 1926 року іменник називав речівником. Випередити іменник у кількості слів неспроможна жодна частина мови. Терміни „чоловічий”, „жіночий”, „середній” рід дісталися нам у спадок ще з часів V ст.. до н. е. Граматична дисциплінованість виявляється й у відмінках.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
…Ведмеді вулика знайшли, Вовки під деревом лягли. Грак сидить на димарі, Голуб в'ється угорі. Дельфін живе в морях, Дракон — лише в казках. Жук до себе лізе в нірку. Жабка плигає на гірку. Зайчик вибіг із лісочку. Зебра стала на горбочку….
Омелько підійшов до матері. Мала Оленка побувала в Чернівцях. Мова – наша матір.
Номер слайду 21
Завдання: додати іменники, утворивши вірш. Людина починається з д……,Із ласки і великої л…..,Із батьківської хати і т….,З поваги, що звучить у кожнім с…..
Номер слайду 22
Тест - контроль1. Виділіть іменник: А) хмариться; б)хмарно; в) хмари; г)хмарний.2. Який відмінок називається прямим?А) кличний; б) знахідний; в) називний; г)місцевий.3. Що означає іменник як частина мови?А) ознаку предмета; б)ознаку ознаки; в) дію предмета; г) предмет.4. Якщо іменник у реченні вживається у формі називного відмінка, то він виконує функцію: а)додатка; б)обставини; в)означення; г)підмета.
Номер слайду 23
5. У якому рядку всі спільнокореневі слова є іменниками?А) береза, березень, берізка, березняк;Б) янтар, янтаревий, янтарний, янтарка;В)музикознавець, музикантський, музика, музикант;Г) мороз, приморозити, морозець, морозяний.6. Вчення про частини мови – це…А) орфографія; б)словотвір; в)морфологія; г)морфеміка.
Номер слайду 24
Закінчіть вірш іменником. Ох і дуже ми старались. Але завжди нам вдавалось.І скажіть тепер вкінці, Що ми справжні М…дці.
Номер слайду 25
Домашнє завдання. С. 90-92 опрацювати, Виконати: вправа 213*, вправа 212