КОМПЛЕКС КОРЕКЦІЙНИХ ВПРАВ ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ З ПОРУШЕННЯМИ ПОСТАВИ
Автор: учитель фізичної культури Гімназії “ПРОСВІТ” ЛМР, кваліфікаційна категорія І
Вступне слово вчителя
У роботі з учнями 1 класу, які мають початкові порушення постави (сутулість, асиметрія плечей, слабкість м’язів спини, приховані ознаки сколіотичної постави), важливо застосовувати спеціально підібрані вправи, які зміцнюють м’язовий корсет, формують правильні рухові навички та вчать дітей контролювати положення тіла.
Комплекс, який подаю нижче, я використовую у своїй практиці в Гімназії “ПРОСВІТ” ЛМР. Він безпечний, ігровий, поданий у доступній для першокласників формі та може виконуватися на уроках або під час корекційних хвилинок.
1. Організаційна частина
Слова вчителя:
«Діти, зараз ми допоможемо нашій спинці стати сильнішою та рівною. Стоїмо рівнесенько, як молоді деревця. Плечі опущені, животик підтягнений. Посміхаємось і готуємося працювати!»
Дії учнів:
– стають рівно;
– повторюють позу за вчителем;
– налаштовуються на спокійний ритм вправ.
2. Основна частина — корекційні вправи
Вправа 1. «Спинка — дошочка»
Мета: формування відчуття правильної вертикалі тіла.
Інструктаж учителя:
«Уявіть, що ваша спинка — рівна дошка. Стоїмо біля стіни: торкаємось п’ятами, попереком, лопатками і голівкою».
Виконання учнями:
Це вправляє контроль положення хребта.
Вправа 2. «Зміцнюємо плечики»
Мета: профілактика сутулості.
Я пояснюю:
«Наші плечики — це крила. Вони повинні бути сильними!»
Учні виконують:
Вправа 3. «Міцна спинка — місток»
Мета: укріплення довгих м’язів спини.
Інструкція:
«Лягаємо на живіт і піднімаємо голову, руки та груди — ніби місток піднімається».
Учні:
Вправа 4. «Літачок»
Мета: укріплення м’язів спини та плечового поясу.
Я кажу:
«Стаємо в позу літачка і тримаємо крила рівно!»
Виконання:
Вправа 5. «Кішечка — рівна спинка»
Мета: мобілізація хребта, вирівнювання м’язового тонусу.
Учитель:
«Кішечка округлює спинку… А тепер — рівненько, як струночка!»
Учні:
Вправа 6. «Пташечка на гілці»
Мета: розвиток координації та стабілізації корпусу.
Пояснення:
«Стоїмо на одній ніжці, як маленькі пташечки».
Учні:
Це зміцнює глибокі м’язи, відповідальні за поставу.
Вправа 7. «Надувний м’ячик»
Мета: легка активація м’язів живота.
Інструкція:
«М’ячик на животику то надувається, то стискається».
Учні:
Вправа 8. «Зоряний промінчик»
Мета: формування звички красиво й рівно стояти.
Я прошу:
«Уявіть, що ви — зірочки. Ваш промінчик тягнеться вгору, спинка рівна, голова прямо».
Учні:
3. Заключна частина
Я кажу:
«Спинка вже відпочила, стала міцніша. Робимо глибокий вдих… і видих. Молодці мої зірочки! Завжди тримайте спинку рівною».
Учні:
4. Методичні рекомендації (на основі практики в Гімназії “ПРОСВІТ” ЛМР)