КОМПЛЕКС КОРЕКЦІЙНИХ ВПРАВ ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ З ПОРУШЕННЯМИ ПОСТАВИ

Про матеріал
Комплекс, який подаю нижче, я використовую у своїй практиці в Гімназії “ПРОСВІТ” ЛМР. Він безпечний, ігровий, поданий у доступній для першокласників формі та може виконуватися на уроках або під час корекційних хвилинок
Перегляд файлу

КОМПЛЕКС КОРЕКЦІЙНИХ ВПРАВ ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ З ПОРУШЕННЯМИ ПОСТАВИ

Автор: учитель фізичної культури Гімназії “ПРОСВІТ” ЛМР, кваліфікаційна категорія І


Вступне слово вчителя

У роботі з учнями 1 класу, які мають початкові порушення постави (сутулість, асиметрія плечей, слабкість м’язів спини, приховані ознаки сколіотичної постави), важливо застосовувати спеціально підібрані вправи, які зміцнюють м’язовий корсет, формують правильні рухові навички та вчать дітей контролювати положення тіла.

Комплекс, який подаю нижче, я використовую у своїй практиці в Гімназії “ПРОСВІТ” ЛМР. Він безпечний, ігровий, поданий у доступній для першокласників формі та може виконуватися на уроках або під час корекційних хвилинок.


1. Організаційна частина

Слова вчителя:
«Діти, зараз ми допоможемо нашій спинці стати сильнішою та рівною. Стоїмо рівнесенько, як молоді деревця. Плечі опущені, животик підтягнений. Посміхаємось і готуємося працювати!»

Дії учнів:
– стають рівно;
– повторюють позу за вчителем;
– налаштовуються на спокійний ритм вправ.


2. Основна частина — корекційні вправи


Вправа 1. «Спинка — дошочка»

Мета: формування відчуття правильної вертикалі тіла.

Інструктаж учителя:
«Уявіть, що ваша спинка — рівна дошка. Стоїмо біля стіни: торкаємось п’ятами, попереком, лопатками і голівкою».

Виконання учнями:

  • стають спиною до стіни;
  • торкаються чотирма точками;
  • утримують положення 8–10 секунд;
  • повторюють 3 рази.

Це вправляє контроль положення хребта.


Вправа 2. «Зміцнюємо плечики»

Мета: профілактика сутулості.

Я пояснюю:
«Наші плечики — це крила. Вони повинні бути сильними!»

Учні виконують:

  • кругові рухи плечима назад (8 разів);
  • стискають лопатки «ніби ховають олівець» (6 разів);
  • розслабляють плечі.

Вправа 3. «Міцна спинка — місток»

Мета: укріплення довгих м’язів спини.

Інструкція:
«Лягаємо на живіт і піднімаємо голову, руки та груди — ніби місток піднімається».

Учні:

  • лежачи на животі, руки вздовж тіла;
  • піднімають плечі та голову;
  • утримують 3 секунди;
  • опускаються;
  • повторюють 6 разів.

Вправа 4. «Літачок»

Мета: укріплення м’язів спини та плечового поясу.

Я кажу:
«Стаємо в позу літачка і тримаємо крила рівно!»

Виконання:

  • нахил уперед (спина рівна!);
  • руки в сторони;
  • стояти 5–6 секунд;
  • повторити 4 рази.

Вправа 5. «Кішечка — рівна спинка»

Мета: мобілізація хребта, вирівнювання м’язового тонусу.

Учитель:
«Кішечка округлює спинку… А тепер — рівненько, як струночка!»

Учні:

  • стають на коліна і долоні;
  • округлюють спину;
  • вирівнюють її у нейтральне положення;
  • виконують 6–8 разів.

Вправа 6. «Пташечка на гілці»

Мета: розвиток координації та стабілізації корпусу.

Пояснення:
«Стоїмо на одній ніжці, як маленькі пташечки».

Учні:

  • руки в сторони;
  • стоять на одній нозі 4–5 секунд;
  • змінюють ногу;
  • повторюють 3 рази.

Це зміцнює глибокі м’язи, відповідальні за поставу.


Вправа 7. «Надувний м’ячик»

Мета: легка активація м’язів живота.

Інструкція:
«М’ячик на животику то надувається, то стискається».

Учні:

  • на вдиху — трохи «надувають» живіт;
  • на видиху — плавно «ховають»;
  • 6–8 повторів.

Вправа 8. «Зоряний промінчик»

Мета: формування звички красиво й рівно стояти.

Я прошу:
«Уявіть, що ви — зірочки. Ваш промінчик тягнеться вгору, спинка рівна, голова прямо».

Учні:

  • витягуються вгору;
  • утримують поставу 5 секунд;
  • повторюють 4 рази.

3. Заключна частина

Я кажу:
«Спинка вже відпочила, стала міцніша. Робимо глибокий вдих… і видих. Молодці мої зірочки! Завжди тримайте спинку рівною».

Учні:

  • виконують три дихальні цикли;
  • повертаються у вихідне положення.

4. Методичні рекомендації (на основі практики в Гімназії “ПРОСВІТ” ЛМР)

  • Комплекс виконується 3–4 рази на тиждень, тривалість 10–12 хвилин.
  • Усі вправи — повільні, без різких рухів.
  • Особливо важливо стежити за рівною спиною під час стоячих вправ.
  • Дітям із вираженими порушеннями постави потрібен індивідуальний підхід — зменшене навантаження, додаткові перерви.
  • Батькам рекомендую виконувати частину вправ удома.
  • Через 6–8 тижнів можна оцінити перші зміни в м’язовому тонусі та навичках контролю постави.

 

docx
Додано
4 грудня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку