Вправа «Котик збирає намистинки»
Профілактика плоскостопості, розвиток дрібних м’язів стопи, зміцнення зводу.
Мета вправи
1. Підготовка до вправи
Обладнання:
– 8–10 маленьких предметів: ґудзики, кульки, м’ячики-пуффи, кришечки.
– Невелика пластикова мисочка.
– Килимки або гладка підлога.
Слова вчителя:
«Сьогодні ми допоможемо нашим стопам стати сильнішими. Уявімо, що ми — котики, які збирають намистинки лапками».
Дії учнів:
– знімають взуття;
– стають рівно, стопи паралельно;
– налаштовуються на спокійний темп роботи.
2. Техніка виконання
Етап 1 — знайомство зі стопою
Вчитель:
«Спершу розбудимо нашу стопку. Поворушили пальчиками — широко, як віялом!»
Учні:
– розтягують пальці стопи;
– стискають їх;
– 6–8 повторень.
Етап 2 — основна дія “Збирання намистинок”
Вчитель:
«А тепер наш котик починає збирати намистинки лапкою — тільки пальцями! Кладемо здобич у мисочку».
Учні:
Повторення:
– 1–2 підходи для кожної ноги.
Етап 3 — «Котик перевіряє, чи рівно лежать намистинки»
Мета: укріплення внутрішнього зводу.
Я пояснюю:
«Тепер котик обережно перекочує мисочку стопою — тільки середньою частиною стопи, а не пальцями».
Учні:
– повільно перекочують мисочку правою, потім лівою стопою;
– виконують по 10 рухів кожною.
Етап 4 — «Кицька ходить по першим промінчикам сонця»
Мета: навчити правильній ході та активізувати роботу стопи.
Учитель:
«Уявляємо, що сонечко намалювало промінчики на підлозі, і ми ступаємо — тихенько, красиво, як кицька».
Учні ходять:
3. Заключна частина
Слова вчителя:
«Наші стопки сьогодні добре попрацювали. Потрусимо ніжками, розслабимо їх, похвалимо себе — ви чудово впоралися!»
Учні:
– струшують ноги;
– роблять легкий вдих-видих;
– повертаються на свої місця.
4. Методичні поради