Комплекси корекційно-підготовчих вправ з бігу та стрибків на уроках фізичної культури та ЛФК для дітей з особливо освітніми потребами
Запропоновані підготовчі вправи виконують самостійну функцію, розвиваючи різноманітні координаційні здібності, корегує недоліки рухів і розвиток збережених функцій.
Основні помилки під час виконання бігових вправ, які зустрічаються: надмірна напруга, сильний нахил тулуба або відхилення назад, закид голови, розкачування із сторони в сторону, неузгодженість і замала амплітуда рухів рук і ніг, дрібні неритмічні кроки, пересування прямих або напівзігнутих ногах
№ п/п |
Вправи |
Корекційна спрямованість |
1. |
Прискорена ходьба з переходом на біг, перехід з бігу на ходьбу.
|
Засвоєння темпу і ритму рухів. Розвиток витривалості. |
2. |
Біг на місці з високим підніманням стегна із зміною темпу (від мінімального до максимально можливого).
|
Стимуляція дихальної і серцево-судинної систем, засвоєння темпу рухів, диференціювання зусиль, координація рухів ніг і рук. |
3. |
«Біг» тільки руками, стоячи на місці із збільшенням та зниженням темпу.
|
Корекція техніки рухів рук, засвоєння темпу, активізація і ритм дихання. |
4. |
Біг «змійкою», не торкаючись предметів, те саме – вдвох, тримаючись за руки.
|
Орієнтировка в просторі, рівновага, узгодженість рухів. |
5. |
Біг по прямі й по вузькому коридору (30 – 35см). |
Прямолінійність рухів, орієнтування в просторі, стимуляція дихальної і серцево-судинної систем. |
6. |
Біг з підскоками.
|
Ритм рухів. |
7. |
Біг з максимальною швидкістю на 10, 20, 30м. |
Розвиток швидкісних якостей, стимуляція дихальної і серцево-судинної систем. |
8. |
Човниковий біг. Біг з максимальною швидкістю, зупинками. |
Спритність, швидкість, стійкість вестибулярного апарату, орієнтування в просторі, дрібна моторика. |
9. |
Біг по колу з зупинкою (свисток, оплеск) і виконання завдань: прийняти красиву поставу, позу «Лелека» на одній нозі, друга зігнута в коліні), позу «ластівка» (стійка на одній нозі, друга назад, руки в сторони, тримати 5сек.).
|
Швидкість рухливої реакції, координація рухів, стійкість вестибулярного апарату. |
10. |
Біг з обручем. |
Дрібна моторика кисті, узгодженість рухів. Диференціювання зусиль. |
11. |
Біг з вантажем у руках (великий м’яч, 2 м’яча, 2 кеглі).
|
Координація рухів, узгодженість дій. |
12.
|
За сигналом добігти до м’яча, який лежить 10м від лінії старту. Взяти його і повернутись бігом назад, положити м’яч на лінію старту. |
Спритність, орієнтування в просторі, частота і точність часу, стійкість вестибулярного апарату. |
Основні помилки під час виконання стрибків у довжину з місця, які зустрічаються: відштовхування однією ногою; неузгодженість рухів рук і ніг під час відштовхування і в польоті; слабке фінальне зусилля; невміння приземлятися; низький присід під час відштовхування; відштовхування прямими ногами.
.
№ п/п |
Вправи |
Корекційна спрямованість |
1. |
Підскоки на двох ногах з пересуванням вперед, з поворотом ліворуч, праворуч на 90 градусів . |
Координація і ритм, зміцнення стопи, орієнтування в просторі. |
2. |
Стрибки по черзі на кожній нозі на відстані 10 – 15м.
|
Узгодженість рухів, розвиток сили розгибателій ніг. |
3. |
Стрибок «жаба» із змахом рук (5 – 6 стрибків поспіль). |
Координація рухів, диференціювання зусиль, симетричність рухів. |
4. |
Стрибки через набивні м’ячі на двох ногах із полу присіду із змахом рук.
|
Диференціювання відстані зусиль, узгодженість рухів рук і ніг, розвиток сили розгибателій ніг. |
5. |
Вистрибування вгору з глибокого присіду. |
Узгодженість рухів, розвиток сили розгибателій ніг. |
6. |
Стрибок у глибину із присіду на гімнастичний мат з висоти 40 – 50см, з наступним підстрибування угору.
|
Подолання страху, координація рухів, швидкісно-силові якості. |
7. |
Стрибки на місті з оплесками спереду, заду, над головою на кожний другий стрибок.
|
Координація рухів ніг і рук, ритмічність рухів. |
8. |
Стрибок з гімнастичної лави, стрибок на гімнастичну лаву, стрибок через гімнастичну лаву.
|
Диференціювання понять з прийменниками «на», «с», «через». |
9. |
Стрибки на місці на двох ногах з закритими очима, на кожен четвертий рахунок – поворот на 90 градусів.
|
Зміцнення стопи, виконувати вправу без зорового контролю. |