Комплексна підсумкова робота № 1 за темою "Вступ. Герої та героїні балад" (за всіма 4 рівнями))

Про матеріал
Комплексна підсумкова робота №1 із зарубіжної літератури 7 клас( За програмою О. Ніколенко, підручник Н. Міляновської) містить завдання всіх 4 груп .(ГР1 Усно взаємодіє, ГР 2 Працює з текстом, ГР 3 Письмово взаємодіє, ГР 4 Досліджує мовлення)
Перегляд файлу

  Комплексна підсумкова  робота №1 за темою

                         « Вступ. Герої та героїні балад»

 ГР 4. Досліджує мовлення. 

І варіант

 І . Виконай тестові завдання (6 б.)

 

  1. Прямий переклад — це...

а) переклад усього обсягу тексту до найменших дрібниць;

б) відтворення не лише змісту, а  й формальних ознак джерела;

в) переклад, здійснений із оригінального першотвору;

г) відтворення загального змісту іншомовного тексту без збереження деталей.

 

 

 


2. Переспів-це…


А) відтворення тексту іншою мовою;

б) авторський твір;

в) переказ оригінального твору;

 

г)вірш, написаний за мотивами іншого поетичного твору.


3. Ліро-епічний твір фантастичного, історико-героїчного чи побутового змісту з напруженим сюжетом – це:
 


а) билина;
б) балада;
в) байка;     г) поема.


4. За тематикою балади бувають…

а) родинно-побутовими, історичними, фантастичними, про кохання;

б) реалістичними, фантастичними, літературними;

в) романтичними, фольклорними, фантастичними;

г) народними та літературними.

5.  Які моральні проблеми порушує  англійська  балада «Король Лір та його дочки»?


а) захист рідної землі від загарбників;

б) кохання;

в) стосунки батьків і дітей;

г)  важка доля народу.


6. Як поділив король Лір своє багатство?


а) порівно розділив між дочками;

б) поділив на дві частини;

в)  віддав старшій дочці;

 

г) віддав молодшій дочці.


7.  Хто така Кунігунда в баладі "Рукавичка"?


а) дочка короля;

б) дама серця лицаря;

в) красива дівчина-селянка, у яку був закоханий лицар;

г) сестра короля.


8. Які моральні якості Делоржа розкрилися в його вчинку?

а) благородство та почуття гідності;    б)  любов і вірність коханій;    в) відданість королю; г)лицарська честь.

9. Історичною основою балади «Вересовий трунок» став…

а) епізод із життя Р.Л. Стівенсона;

б) боротьба пиктів проти іноземних загарбників;

в) міф;

г) переспів балади іншого автора.

 

10. Старий пикт (балада «Вересовий трунок») відправив сина на смерть, бо:


а) не хотів бачити його мук;             б) не хотів осоромитися перед сином;

в) не був упевнений у силі духу сина; г)  хотів сам розкрити таємницю                                   вересового трунку .        


11.До якого фольклору належить балада про Робін Гуда?

а) шотландського;       б) англійського;

в) німецького;             г) ірландського.

12. Кому Роб подарував золоту стрілу?

а)  дочці шерифа;          б) Маріан;

в)  ватазі розбійників на честь перемоги;  г) рідному дядькові.

 

   ІІ. Розв’яжи клоуз- тест( 3б.)

1.Оригінал-це…

2. Головна відмінність літературної балади від фольклорної-…

3. Одним з найвідомішим творів Шиллера стала балада…

 

ІІІ. Літературний практикум (3б.)

    Визнач художні засоби виразності в баладі Р.Л. Стівенсона «Вересовий трунок»

                   Усього 12 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  ГР 2. Працює з текстом      Усього 12 балів

 

  1. Установи відповідність між поняттям та визначенням (2б.)

Поняття                                              Визначення

1.Оригінал                                А переклад, здійснений з оригінального

                                                        першотвору

2.Перекладач                             Б текст, створений тією мовою, якою                                                                                                                                   

3.Прямий переклад                      володіє автор

         4.Непрямий переклад               В переклад, створений на основі 

                                                               допоміжних текстів, а не першо - 

                                                                джерел

                                                            Г той, хто перекладає тексти

                                                               однієї мови іншою

2 .Установи відповідність: персонаж-уривок (2б.)

1.Делорж                     А «Так ти не можеш більш нічого дать, ніж

2. Гонорелля                            повинність повелить дитяча?»

                                               Б «Подяки, дамо, не треба мені!»

3.Батько-пикт              В  «Так вам і слід!»

4.Король Лір                Г «І вересового трунку зі мною помре таїна!»

 3.Установи відповідність між художнім засобом та уривком із тексту (2б.)

         1.Антитеза                А «він гнав їх, неначе ланей, по вересових горбах                                        

         2.Епітет                        Б «І раптом упала з балкона рукавичка красної                  

         3.Порівняння                     дами»

         4.Символ                       В  «Прекрасні й свіжі ,що перевершили красою

                                                   три червоні рожі»

                                       Г «Що зразу там було медове, те незадовго

                                                 стало квасом»

 4.Віднови сюжетний ланцюжок новели Ф. Шиллера «Рукавичка»(3б.)

        1.На знак короля випускають на арену звірів.

        2.Делорж забирає рукавичку, всі вітають його, щаслива Кунігунда            чекає, поки лицар поверне їй рукавичку.

        3.Лицар кинув рукавичку дамі в обличчя, сказав, що не потребує її подяки.

         4. Опис поведінки звірів: тигр і леопарди підкоряються леву.

          5.Кунігунда кидає рукавичку на арену і просить Делоржа дістати її.

          6.Король і придворні чекають у звіринці ігрищ і забав.

 5.Заповни таблицю (3б.)

       Король Лір на початку твору         Король Лір у кінці балади

  Мудрий,  жорстокий батько, справедливий, душевний, люблячий, легко піддається лестощам, самокритичний, егоїстичний, несправедливий, сильний правитель.

                                      

                          ГР 3. Письмова взаємодія     Усього 12 балів

  1. Напиши розгорнуту відповідь на запитання (3б.)

1) Чи була готова Кунігунда до наслідків свого вчинку?

2) Які провідні ідеї балади Р. Л. Стівенсона «Вересовий трунок»? Підкресли ту ідею, яка, на твою думку, є актуальною для сучасної України.

     2. Охарактеризуй образ Робін Гуда.  У яких подіях прочитаної тобою  балади виявляються його чесноти? (3б.)

     3. Напиши твір-роздум на тему «Делорж-справжній лицар» (за мотивами балади Ф. Шиллера «Рукавичка»)  (8-10 речень) (6б.)

 

 

              ГР 1. Усна взаємодія         Усього 12 балів

 

1.Прослухай історію  виникнення балад і продовж речення (6б.)

  1.    За доби Середньовіччя в Західній Європі балада виникла на основі…
  2.    Слово «ballar» з часом набув характеру суто…
  3.    Автори літературних балад…
  4.    Фольклорні балади містять чимало…
  5.    Автори літературних балад заглиблювалися у…
  6.    Українські фольклорні балади відображають драматичні епізоди..

 2.Прослухай історію виникнення балад та виконай тестові завдання (6б.)

1). Який жанр має цікаву історію і зародився у середньовічній Франції?

А казка     Б ода  В балада   Г поема

2). Слово балада походить із північно-французького слова, що означає…

А історичний вірш  Б фольклорна казка  В лірична пісня  Г танцювальна народна пісня

3). До Англії та Шотландії балада потрапила у…

   А  14 ст.  Б 15 ст.  В 16 ст.  Г 17 ст.

4). Яка народна балада стала джерелом для багатьох відомих літературних та мистецьких творів?

   А «Король Лір та його дочки»

   Б «Світязь»

   В «Рукавичка»

   Г «Вересовий трунок»

5). Народна балада характеризується…

    А перевагою фантастичних елементів

     Б  напруженим сюжетом

     В описанням видатних історичних подій

      Г  наявністю тільки казкових елементів

6).Українські фольклорні балади налічують близько…сюжетів

      А 100   Б 200   В 300   Г 400

      

     

      

        

          

         

        

          

 

 

 

 

 

        

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комплексна підсумкова робота № 1 за темою « Вступ. Герої та героїні балад»

ГР 4 Дослідує мовлення

 

 

 

ІІ варіант    1. Виконай тестові завдання ( 6 б.)

1. Оригінал - це ...


а) фольклорний твір;

б) твір будь-якого жанру;

в) авторський твір, який написаний тією мовою, яку обрав автор;

г) твір, написаний за мотивами іншого твору.


2. Твір, написаний за мотивами іншого твору, називають:


а) перекладом;

б) оригіналом;

в) переспівом ; г)переказом .


3. Жанр балади виник:


а) у Франції;

б) в Англії;

в) у Шотландії;  г)Італії.


4. Залежно від характеру трагічного конфлікту не існує балад…


а) соціальних;

б) ідеальних;

в)  історичних;

г)фантастичних.


5. Яка основна проблема балади Шиллера «Рукавичка»?


а) кохання Кунігунди до Делоржа;

б) лицар Делорж і суспільство; в) король Франції та його оточення;   г)людська гідність та лицарська честь.


6. Від чого застерігає балада «Король Лір та його дочки»?


а) готовності прийняти смерть заради батька;

б) надмірної довірливості та самовпевненості;

в) покарань за жорстокі вчинки;

г)  покірності і слухняності.


7.  Балада "Рукавичка" завершується тим, що лицар Делорж...

а) виконує прохання Кунігунди і здобуває її прихильність;

б) виконує прохання Кунігунди і кидає рукавичку їй в обличчя;

в) не виконує забаганки Кунігунди і покидає ігрища; г) його роздирають звірі.

8. У якій країні знайшла собі притулок найменша дочка короля Ліра?


а) Франції;    б) Німеччині;      в)  Англії;   г) Данії.


9. У баладі « Вересовий трунок» верес є символом…

а) мудрої природи;            б) родинних зв’язків;

в) любові до рідної землі, свободи, незалежності;   г) секрету напою.

10.Основні події балади «Вересовий трунок» відбуваються…

а)  на крутому березі моря;         б) на мальовничій галявині;  в) на високій горі.

г)  у  вересовому лісі;

11.Коли з’явилася перша збірка балад про Робін Гуда?

а) наприкінці 10 ст.;

б) наприкінці 12 ст.;

в)  наприкінці 13 ст.;

г) наприкінці 15 ст.

12.  Хто був ворогом для Робін Гуда?

а) граф Хантінгдон;

б) Вілл Стютлі

в)  шериф;

г) король.

 ІІ. Розв’яжи клоуз-тест (3 б.)

 

  1. Переклад- це…
  2.  Особливості літературної балади…
  3. Перший твір Ф. Шиллера…

 

 ІІІ. Літературний практикум (3 б.)

      Визнач фольклорні елементи в баладі Р.Л. Стівенсона «Вересовий трунок»

                               Усього 12 балів

 

 

                ГР 2. Працює з текстом

 

1.Установи відповідність між видами перекладу(2 б.)

  1. Прямий      А переклад усього обсягу тексту до найменших дрібниць

  2. Точний        Б здійснений з оригінального першотвору

  3. Повний       В дає повне уявлення про систему художніх засобів і стиль

                               оригіналу

  1. Вільний     Г відтворення загального змісту іншомовного тексту

                       без збереження деталей та емоційно-експресивних

                        відтінків

  1. Установи відповідність: персонаж-уривок( 2б.)

1).Регана      А «Прошу вас прийміть оцей маленький подарунок…»

 2).  Робін Гуд   Б «Щодня, щогодини присягаєтесь ви в любові своїй»

 3). Кунігунда    В «Мій отче…Готова я за вас і кров пролити»

 4).Володар        Г «Чом з вересу трунку не п’ю?»

   шотландський

  1. Установи відповідність між художнім засобом та уривком з тексту( 2б.)

1.Метафора    А «Мов сирота, пішла Корделія, блукаючи…»

2. Порівняння  Б «Дам барвистий вінок процвітав»

3. Антитеза         В «Крик бідолахи останній поглинули хвилі злі»

    4. Епітет            Г « Дивився король на бранців, сидячи у сідлі;

                                   Мовчки дивились на нього ті броварі малі»

4.Віднови сюжетний ланцюжок балади Ф. Шиллера «Рукавичка»(3б.) По

   1). «І лицар Делорж поспішає і враз збігає наниз безстрашно».

    2). «Тигр жаський з клітки рине тісної».

    3). «В звіринці  своїм величаво король Франциск сидів».

    4). «але, зійшовши під крики бучні, він рукавичку в лице їй кинув».

    5).  «І раптом упала з балкона рукавичка красної дами».

    6). «І з грат сторожкою стопою виходить лев».

5. Із поданих слів склади прислів’я. Якої з вивчених балад воно стосується? Поясни його зв’язок з твором (3б.)

                       Усього 12 балів

 

 

    ГР 3. Письмова взаємодія

 

  1. Напиши розгорнуту відповідь на запитання ( 3б.)

 1). Які уроки виніс король Лір із своїх страждань? Чи змінився він як людина?

2). Сформулюй основні положення лицарського кодексу Делоржа (за баладою Ф Шиллера «Рукавичка»). Чи не порушив Делорж кодекс лицаря?

     2.Охарактеризуй образ шотландського короля із балади  Р. Л. Стівенсона «Вересовий трунок». Символом чого виступає король?(3б.)

      3.Напиши твір-роздум на тему «Повчальна історія короля Ліра» за мотивами староанглійської балади  (8-10 речень) (6б.)

                            Усього 12 балів

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

 

                      

                                                

 

 

 


 

 

doc
Додано
12 жовтня
Переглядів
7069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку