Комплексна підсумкова робота в 7 класі НУШ
з теми
« Вступ. Герої та героїчні балади. Лицарство в літературі»
ГР.2 ПТ(працює з текстом)
та ГР.4.ДМ (досліджує мовлення)
(За програмою Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В.,
Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П.,
Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.)
ГР.2 ПТ(працює з текстом)
(10 слів – 5 балів)
І раптом упала з …. (звідки?) …( що?)….. красної дами
Між….( ким?)
І мовить …( кому?) юна Кунігунда,
глузлива красуня: “Щодня, щогодини, ….. мій,
Присягаєтесь ви в …. своїй —
Принести ….прошу вас!”
І лицар …( ім’я)… поспішає і враз збігає наниз безстрашно,
І кроком твердим
Ступає між … тими,
І бере …( що?).. відважно.
2.Встановіть послідовність подій в баладі «Король Лір і його дочки» ( за 6 правильних відповідей - 3 бали)
А.Впав непритомний і оглушений на її білі груди і вмер з тяжким зітханням
Б. Між іншими достатками його були три доні гожі
В.Та як лише прибув, вона веліла з двора свого його прогнати
Г.. Та видно, що твоя любов до мене не так-то вірна і гаряча
Д. Ні в Англії в селі, ні в місті жоднім собі притулку не знайшла
Е. Розділю я свою державу і дам обом порівну
3.Прочитайте уривок роману « Айвенго». Дайте відповіді на запитання нижче.
( 6 відповідей - 3 бали)
Скільки можна було судити про людину, заковану у бойові обладунки, новий боєць був трохи вищий середнього зросту й здавався швидше тендітним, ніж кремезним. На ньому був сталевий панцир із багатою золотою насічкою; герб на його щиті зображував молодий дуб, вирваний із коренем; під ним був напис іспанською мовою: "Desdichado", що означає "Позбавлений спадщини". Їхав він на чудовому вороному коні. Проїжджаючи уздовж галерей, він витонченим рухом схилив спис, вітаючи принца й дам. Спритність, із якою він керував конем, і юнацька грація його рухів відразу прихилили до нього серця більшості глядачів, і з юрби пролунали вигуки:
— Торкни списом щит Ральфа де Віпонта! Викликай йоанніта: він не такий міцний у сідлі, з ним легше буде впоратися!
Супроводжуваний такими доброзичливими порадами, лицар виїхав на пагорбок і, на подив усіх глядачів, наблизившись до середнього намету, з такою силою вдарив гострим кінцем свого списа в щит Бріана де Буа-Гільбера, що той протяжливо дзенькнув.
1. Яким жестом молодий лицар вітав принца і дам?
2. Для того, щоб викликати на поєдинок супротивника, що повинен був зробити лицар?
3. Якою мовою був зроблений напис "Позбавлений спадщини"?
4. Виправте помилку. Лицар кінцем свого списа вдарив в щит Ральфа де Віпонта.
5. Якої масті був кінь у молодого бійця?
6. Сформулюйте своє запитання до тексту.
ГР 4. ДМ( досліджує мовлення)
I.Дайте відповіді на запитання (за 6 правильних відповідей - 6 балів)
1.Відтворення змісту усного висловлення чи писемного тексту засобами іншої мови називається: А. Переспів. Б. Переклад. В. Оригінал.
2.Що таке історичний роман?
3.Чим фольклорна балада відрізняється від літературної?
4. Фразеологізм у рядках «Лиш твоїм сестрам, що за мене раді / Хоч голови свої покласти, / Розділю я свою державу й дам / Обом по рівній части» означає:
А. Померти. Б. Розбагатіти. В. Зрадити
5. Хто в романі « Айвенго» приховується під іменем Чорний лицар?
6. Продовжіть речення: Вальтера Скотта вважають засновником…?
II. Поєднайте фразу і персонаж твору ( за 6 відповідей - 3 б.)
1.Я день і ніч готова Вам служити А)Корделія
2.О най же світ увесь почує, до чого веде
батьківська нерозвага Б)Кунігунда
3.Подяки, дамо, не треба мені … В) Гонорелія
4.Щодня щогодини, лицарю мій, присягаєтесь в любові своїй. Г) Ровена
5.І додала: ніколи ще вінець лицарства
не увінчував гіднішого чола. Д)Король Лір
6. Послушна бути Вам у всім, а більше не в силі
Вам нічого сказати Е) Делорж
III.Поєднайте літературний жанр і назву твору (за 3 відповіді - 3 б.)