Комплексна підсумкова робота з української літератури
6 клас
І семестр
І. Усно взаємодіє (УВ ГР1)
Прослухайте текст та дайте відповіді на запитання. Джерело:
https://www.youtube.com/watch?v=2GIhq-eo-Y8
1. Неправдивим є факт, поданий у рядку:
А «Щедрик» визнана пісня у всьому світі.
Б Календарно-обрядові пісні виконуються під час обрядів, згідно з календарними святами.
В Веснянки виконуються під час жнив.
Г Календарно-обрядові пісні – це пісні, що створюють урочистий, святковий, радісний настрій
2. Календарно-обрядові пісні виконувалися:
А колективно, під час роботи чи гри.
Б тільки дівчатами
В не залежно від обрядів та календарних світ, будь-коли.
Г під час відпочинку.
3. Якого композитора згадують у тексті:
А М.Лисенка
Б В.Івасюка
В С.Вакарчука
Г М.Леонтовича
4. Яке слово треба вставити, щоб відтворити зміст речення?
Автором обрядових пісень є ________?
А конкретна людина
Б колектив людей
5. Назвати цикли та різновиди календарно-обрядових пісень.
6. У тексті відсутня інформація:
А коли виконувалися календарні-обрядові пісні
Б не згадується про символи пісень
В не згадується, хто виконує обрядові пісні
Г кількість календарно-обрядових пісень
Усього 12 балів
ІІ. Працює з текстом (ПТ ГР 2)
1.Прочитайте текст ,зробіть завдання подане нижче тексту:
Ой колише вітер жито
Люлі, люлечки, люляй,
Заховалося вже сонце
За зелений тихий гай.
Бродить вітрик попід вікна,
Із вербою гомонить,
Слуха ніжну пісню мами,
Затихаючи на мить.
Соньки-дрімки в оченята –
Янголятка в головах,
Місяць човником над хату –
Кучерява казка в снах.
А. Визначіть , до якого жанру належить твір.(1 бал)
Б. Визначіть тему твору. (2 бали)
В. Знайдіть у тексті зменшено-пестливі слова, випишіть. Поясніть їх вживання. (3 бали)
Г. Створіть сенкан до слова «Пісня» (4 бали)
Відтворити рядки пісні (2 бали)
«Ой ти, коте, ….
Не ходи рано в ….,
Не полохай дiвочок,
Нехай зiв’ють …
Iз рутоньки, iз …,
З хрещатого …,
З запашного василечку.
Ой спи, .., до обiду,
Покiль мати з мiста прийде
Да принесе три …:
Ой первую …,
А другую …,
А третюю ….,
Ой щоб спало, … знало,
Ой щоб росло, ….
ІІІ. Письмово взаємодіє (ПВ ГР3)
1.Охарактеризуйте образ Івана Підкови (Т.Шевченко поема «Іван Підкова») (6 балів)
2. Напишіть про традиції святкування Різдва у вашій родині (до 7 речень) (6 балів)
IV. Досліджує мовлення (ДМ ГР4)
1-6 Завдання по 1 балу
1.У 1840 році вийшло перше видання поетичної збірки Тараса Шевченка під назвою
А «Каменяр»; Б «Кобзар»; В «Україна»; Г «Доля».
2.Тарас Шевченко отримав «Вольну» від кріпацтва завдяки
А Івану Сошенку; Б пану Енгельгардту;
В цареві Миколі І; Г своїм рідним.
3.Леся Українка у 9 років написала перший вірш «Надія», який присвятила
А мамі, відомій письменниці Олені Пчілці;
Б тітці Олені;
В братові Михайлу;
Г дядькові Михайлу Драгоманову.
4.Змалку Леся (Лариса) була здібною дитиною. Вона захоплювалася всім, ОКРІМ
А малювання; Б гри на фортепіано;
В вивчення іноземних мов; Г заняття спортом.
5. Оберіть рядок, яким можна описати ліричну героїню поезії «Як дитиною, бувало...».
А) доросла людина, яка нікому не хоче чинити зла;
Б) сильна духом людина, яка в житті здатна долати труднощі;
В) слабка духом людина, яка потребує допомоги інших.
6. Оспівує минувшину України, славних запорожців твір…
А) «Думка»; Б) «Мрії»; В) «Іван Підкова»; Г) «Як дитиною,…».
7. Установіть відповідність між текстом і назвою твору (2 бали)
1) «Безпощадній зброї сміху А «Думка» (Тарас Шевченко);
Я боюся піддаватись»
2) «Сидить козак на тім боці, Б «Іван Підкова» (Тарас Шевченко);
Грає синє море…»
3) «Кругом хвилі, як ті гори: В «Мрії»(Леся Українка)
Ні землі, ні неба» Г «Як дитиною, бувало…» (Леся Українка);
4) «Я дивилась на малюнках
Не на гордих переможців…» Д «Тиша морська»(Леся Українка).
8. Назвіть автора твору «Як дитиною, бувало...». (1 бал)
9. Напишіть по 3 факти з біографії Лесі Українки та Тараса Шевченка(3 бали)