Конспект уроку з української літератури 6 кл "Г.Погутяк . Оповідання"Різдво на хуторі ""

Про матеріал
Ознайомлення із життям та творчістю Галини Погутяк, діалог з письменницею,робота з текстом,створення "Словесного малюнку", виховання почуттів милосердя,поваги до старших, збереження народних традицій
Перегляд файлу

Конспект уроку з української літератури для 6 класу

Тема: Галина Пагутяк. Оповідання «Різдво на хуторі»

Мета уроку:ознайомити з життям і творчістю Галини Пагутяк, опрацювати зміст оповідання «Різдво на хуторі», навчити визначати фантастичні елементи та головну думку твору. розвивати критичне мислення, навички аналізу тексту, виразного читання, творчі здібності.формувати людяність, доброту, милосердя, повагу до старших, любов до українських традицій.

  Ключові компетентності:Уміння вчитися: розвивати вміння знаходити потрібну інформацію, аналізувати художній текст, узагальнювати отримані знання.Комунікативна компетентність: формувати навички спілкування, аргументованого висловлення думок, участі в дискусіях, роботи в парах та групах.Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати різні джерела інформації для ознайомлення з життям і творчістю письменниці.Соціальна та громадянська компетентність: виховувати доброзичливе ставлення до людей, формувати почуття емпатії, співчуття, поваги до старших.Ініціативність і підприємливість: розвивати творче мислення через інтерпретацію тексту, створення словесних малюнків та власних суджень про прочитане.Літературна компетентність:Навчитися аналізувати жанрові особливості тексту, визначати тему, ідею, фантастичні та реалістичні елементи.Поглиблювати знання про українську літературу, традиції та культурні цінності, відображені у творі.

Очікувані результати:

Учні зможуть:

  • назвати основні відомості про Галину Пагутяк;
  • переказувати основний зміст оповідання;
  • виділяти фантастичні елементи тексту;
  • визначати головну думку твору;
  • висловлювати власне ставлення до подій та героїв твору;
  • формулювати усні та письмові відповіді на запитання за змістом твору.

Обладнання уроку:портрет Галини Пагутяк.,текст оповідання «Різдво на хуторі»в підручнику Коваленко Л. 2023, аудіозапис колядки

 

 «Людина живе, доки пам’ятає про свої корені й несе у світ любов».
(Галина Пагутяк)

Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Привітання.
  • Емоційне налаштування (звучить аудіозапис колядки)
    Учитель пропонує учням заплющити очі, уявити зимовий вечір у затишному будинку на хуторі, де звучить колядка, і запитує:
    • Що ви відчуваєте? Які образи виникли у вашій уяві?

 

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда:

  1. Які традиції святкування Різдва ви знаєте?
  2. Яке значення для вас має це свято?

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя:
«Сьогодні ми відкриємо для себе ще одну казкову історію про Різдво, але не зовсім звичайну. Ця історія — про віру в диво, людську доброту та милосердя. Її написала сучасна українська письменниця Галина Пагутяк».

 

IV. Ознайомлення з життям і творчістю Галини Пагутяк

 Коротке повідомлення учителя:

Галина Пагутяк — сучасна українська письменниця, авторка багатьох казкових та філософських творів. Її твори сповнені фантастики, фольклорних мотивів і завжди мають глибокий моральний зміст.

  Випереджувальне завдання для учнів :«Діалог із письменницею»:
Діалог із Галиною Пагутяк

Учень: Доброго дня, пані Галино! Ви народилися на Львівщині в 1958 році. Розкажіть, будь ласка, про своє дитинство та як воно вплинуло на ваше бажання стати письменницею?

Галина Пагутяк: Доброго дня! Моє дитинство пройшло серед мальовничих краєвидів Львівщини, в родині вчителів. Можливо, саме атмосфера села з його казковими історіями і легендами пробудила в мені любов до вигаданих світів. Усе навколо надихало: природа, люди, їхні розповіді.

Учень: А де ви здобули освіту?

Галина Пагутяк: Я закінчила філологічний факультет Київського державного університету імені Тараса Шевченка. Але до того працювала на фарфоровому заводі, у колгоспі, навіть у музеї та картинній галереї. Всі ці місця стали важливими сходинками в моєму житті.

Учень: Ваш творчий шлях розпочався з повісті «Діти», яка була опублікована у 1981 році. Що надихнуло вас на її написання?

Галина Пагутяк: Ця повість навіяна снами. Мене завжди цікавив світ підсвідомості, тому я вирішила перенести свої сновидіння на папір. Так і з’явилася моя перша книга.

Учень: За свою творчість ви отримали багато відзнак. Які з них для вас є особливими?

Галина Пагутяк: У 2010 році мені присудили Шевченківську премію — це одна з найвагоміших нагород для кожного українського письменника. Також я двічі була лауреаткою премії «Портал» і в 2008 році отримала премію «Айстра». Кожна з цих нагород є важливою, адже це визнання моєї праці.

Учень: Ваші твори часто називають химерними, містичними. Як ви ставитеся до цього визначення?

Галина Пагутяк: Я бачу це як комплімент. Моя мета — створювати світи, які допомагають людям втекти від сірої буденності. Я вірю, що за кожними дверима ховається щось незвичайне, і моя творчість — це пошук цих дверей.

Учень: Що для вас означає ваша любов до котів, і чому вони займають таке важливе місце у вашому житті?

Галина Пагутяк: Коти — це частина мого світу. Вони незалежні, загадкові, як і мої книги. У моєму домі завжди багато котів, бо вони — мої співмешканці в Королівстві книг. А головна принцеса цього королівства — моя донька Лада.

Учень: Ваш творчий доробок включає понад 20 книжок, зокрема «Лялечка і Мацько», «Королівство», «Книгоноші з Королівства». Яка книга для вас найважливіша?

Галина Пагутяк: Кожна книга — це окрема історія і частинка мене. Але «Королівство» особливо важливе, бо це не просто вигаданий світ, а місце, де я й сама хотіла б жити.

Учень: А яку б пораду ви дали тим, хто мріє стати письменником?

Галина Пагутяк: Не бійтеся створювати свої світи. Навіть якщо реальність здається обмеженою, завжди можна намалювати двері на стіні й увійти у власний простір фантазії. І головне — творіть із серцем і для людей.

Учень: Дякую вам за цікаву розмову та натхнення!

Галина Пагутяк: І вам дякую! Нехай ваш світ завжди буде сповнений фантазії та добра.

  • Що для вас є найбільшим різдвяним дивом?

 

ەЗавдання для учнів:

-виділіть риси характеру,які притаманні письменниці

 

 

V.  Робота з підручником. Опрацювання змісту оповідання

  1. Коментоване читання уривків із твору.
  2. Обговорення:
    • Що вас найбільше вразило в оповіданні?
    • Які фантастичні елементи присутні у тексті?
    • Як герої оповідання святкують Різдво?
  3. Аналіз героїв:
    • Які риси характеру притаманні головним героям?
    • Які вчинки свідчать про їхню доброту та милосердя?

 

VI. Творча робота

  • Прийом «Словесний малюнок»:
    Учні описують словами зимовий хутір і святкування Різдва так, як вони його уявили після прочитання оповідання.

 

VII. Закріплення знань

  1. Робота з підручником:
    • Виконання вправи (визначення фантастичних елементів і головної думки твору).
  2. Завдання для роботи в парах:
    • Скласти діалог між головними героями оповідання про те, що для них є найважливішим у святі Різдва.

 

VIII. Рефлексія

  • Обговорення:
    • Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
    • Які почуття у вас викликав цей твір?
    • Як ви можете проявити доброту та милосердя у своєму житті?

 

IX.Самооцінювання

Х. Домашнє завдання

  1. Обов’язкове:
    дочитати твір,запитання 2,3 стор 127,3 стор 128(КоваленкоЛ.2023)
  2. Додаткове:
    Підготувати ілюстрацію до оповідання «Різдво на хуторі».

 

Підсумок уроку:
Сьогодні ми відкрили для себе ще одну історію про диво Різдва. Пам’ятайте, що кожен із вас може зробити це свято особливим для себе та інших, проявляючи любов, доброту і милосердя.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юлія Гутник
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 грудня 2024
Переглядів
524
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку