Управління освіти і науки
Білоцерківської міської ради
науково – методичний центр
Комплексне заняття
з використанням біоенергопластики та кінезіологічних вправ для дітей логопатів із загальним недорозвиненням мовлення старшого дошкільного віку
«Як діти сонечку допомагали»
Підготувала
вчитель – логопед
спеціаліст
вищої категорії
Лугова Н.М.
ДНЗ № 19 «Кобзарик»
м. Біла Церква квітень 2018р.
Конспект підгрупового логопедичного заняття для дітей із ООП
«Як діти сонечку допомагали…»
Мета: закріплювати знання дітей про звуки (голосні, приголосні тверді та приголосні м’які); удосконалювати вміння дітей розрізняти на слух звуки [ Л -Ль ] у складах, словах, реченнях; вправляти дітей у: поділі слів на склади; у звуковому аналізі; у добиранні слів - ознак, слів – дії до заданого слова, слів – навпаки; вправляти дітей у поскладовому читанні слів. Закріплювати знання назв весняних квітів.
Розвивати між кульові взаємодії, фонематичний слух, почуття ритму, артикуляційну і дрібну моторику пальців рук, мовленнєве дихання, логічне мислення, пам'ять, увагу.
Виховувати доброту, почуття прекрасного, колективізм, активність, дисциплінованість, товариські почуття.
Обладнання і матеріали:
аудіозаписи музики П.І. Чайковського «Пори року»; логоритмічна пісенька «Жук», музика для релаксації «Блакитна лагуна»; аудіо запис співу лісових пташок ; макет сонечка із окремими промінчиками; дидактичні ігри: «Будиночки для звуків»; «Сороконіжка» ; «Загубився звук»; «Запорошені букви»; лото «Поділ слів на склади»; «Збери квіточку»; «Ребуси – Л»; м’ячики Су – джок жовтого кольору; аромолампа та масло лаванди; ребристі олівці; жовта мотузочка із вузликами; кольорові прищіпки (червоні – голосні, зелені – приголосні тверді, сині – приголосні м’які); масажери з гудзиків; ляльковий театр (іграшки на руку: жабка, півник, їжачок, ведмедик, лисичка, зайчик.)
Хід заняття
Мовна гра «Скажи навпаки» (з використанням ребристих олівців) Перекочування олівців між долонями на кожне слово вздовж долонь.
Мовна гра «Скажи яке?»
Самомасаж долонь кульками Су - джок
Промовляння веснянки:
Вийди, вийди, сонечко! (рух кульки на долоні по колу)
На дідове полечко! (рух кульки почергово на кожен пальчик
На бабине зіллячко! вперед – назад, окрім вказівного
На наше подвір’ячко!
На весняні квіточки!
На маленькі діточки,
Тут вони граються,
Тебе дожидаються!
3. Повідомлення теми заняття.
(На магнітній дошці з’являється сумне сонечко без промінчиків)
(Вчитель – логопед розпочинає оповідку, звучить аудіо запис під музику «блакитна лагуна»)
А Сонечко, малята, було дуже добрим і щедрим, тому вирішило дати кожному по промінчику: і жабці, і півнику, і зайчику, і їжачку, і ведмедику, і лисичці. Зраділи звірята, отриманому подарунку, і понесли, кожен у свою хатинку. Взимку їм було затишно і тепло. Але зима закінчувалась і Сонечко малось весну зустрічати. Та от біда, промінців у Сонечка майже не залишилось. Потрібно Сонечку допомогти повернути промінчики, бо справжня квітуча весна без них не наступить, і літо не настане.
(Звучить спів пташок під музику; аромолампа - масло сосни).
ну, що рушаємо?
(Діти промовляють віршовані рядки і крокують на місці)
(Вч. – логопед називає слово, а дитина визначає перший звук у слові і проходячи по масажерам із гудзиків чіпляє відповідного кольору прищіпку до будиночка: зелена – приголосний твердий, червона – голосний, синя – приголосний м’який).
(Артикуляційні вправи: «Жабка»; «Сонечко і дощик»; «Котик п’є молочко», «Маляр»)
Діти стоять у колі. Одна дитина із зав’язаними очима сидить посеред кола, діти ідуть по колу і промовляють рядки вірша:
Той, на кого дитина вказала говорить:
Дитина в колі повинна визначити по голосу, хто є жабка, потім танцює з «жабкою», а діти ритмічно плещуть в долоні.
(Жабка повертає промінчик)
Мовна гра з елементами пальчикових вправ «Дивні звуки голосні»
Дидактична гра «Загубився звук» (букви на прищіпках).
Дихальна вправа «Півник»:
Діти промовляють віршик.
(Нейрогімнастика – «Очищення мізків», «Ковпак мудреця», «Вухо - ніс», «Колечка», «Ліхтарики», «Лезгінка», «Перехресні кроки»).
Їжачок наш зголоднів,
Дуже їсти він схотів,
Тож, давай, хутчіш, малята,
Черв’ячків йому низати.
Дидактична гра «Сороконіжка» - звуковий аналіз слів із звуками: (Л - Ль). Нанизування кришечок символів звуків (голосний, приголосні) на шнурок.
В лісі сірі зайченята
Люблять весело стрибати.
І, стрибаючи, вухаті
Лічать так склади завзято.
І для вас приготували -
Плутанку, лото – забаву.
То ж , малята, всі до праці,
Щоб вернути промінець.
Дидактична гра «Лото Кількості складів».
10 .Зустріч з Ведмедиком. Мімічна гімнастика та гімнастика для очей.
- Спав Ведмедик у барлозі і раптом, щось його злякало, а то у його лігво талий сніг потрапив і він здивувався , а потім засмутився, що змок.
Потім до нього потрапив сонячний зайчик і Ведмедик замружив очі – відкрив (3-4 р). Виглянув і подивився : вгору – вниз (3р); потім праворуч, потім – ліворуч (3р).І Ведмедик зрадів, бо прийшла весна.
Ведмедик вам приготував свої улюблені « Ребуси (Л)» відповідь на ребус – малюнок на прищіпці.
11. Зустріч із Лисичкою.
Чую, музика лунає,
Хтось із лісу поспішає.
Це, мабуть, руда лисичка.
(Лисичка співає) гра на піаніно музкерівника
Дид. гра «Запорошені букви».
Вітер, вітер, вітерець
Розбишака й пустунець,
На галяві покружляв,
Всі пелюстки обірвав.
Зберіть пелюсточки до серединок, будьте уважні серединки не звичайні: на одних - приголосний твердий Л, а на інших – ЛЬ м’який.
Дидактична гра - шнурівка «Збери квітку». (звучить аудіозапис П.І.Чайковського «Вальс квітів» з балету «Лускунчик»)
(Діти дарують квіти Лисичці, а вона в свою чергу повертає останній промінчик сонечка)
12. Логоритмічна вправа «Розквітла в полі квіточка».
Розквітла в полі квіточка
Синенька і ясна!
Шумить, співає річечка:
- Весна! Весна! Весна!
Цілує ясне сонечко
У лісі гілочки,
А вітер під віконечком:
- Виходьте, діточки!
Ідіть до поля чистого,
Там жайворон співа,
Від сонця променистого
Травиця ожива!
Шумить, співає річечка:
Розквітла в полі квіточка
Синенька і ясна!
13.Підсумок заняття.