Комплексне тематичне підгрупове заняття з грамоти "Як діти Сонечку допомагали"

Про матеріал
На занятті використані здоров'язбережувальні технології, а саме: логогімнастика, самомасаж , кінезіологічні вправи, біоенергопластика, гімнастика для очей, мімічні впави, музикотерапія, аромотерапія, казкотерапія та інші. Діти закріплювали на занятті поняття: мовленнєві звуки, голосні, приголосні звуки; визначали складову будову слова; закріплювали ознаки весни, підбирали антоніми. Визначали позицію диференційованих звуків (Л-Ль) на фоні слова
Перегляд файлу

Управління освіти і науки

Білоцерківської міської ради

науково – методичний центр

 

 

 

 

 

Комплексне заняття

з використанням біоенергопластики та кінезіологічних вправ для дітей логопатів із загальним недорозвиненням мовлення старшого дошкільного віку

«Як діти сонечку допомагали»

 

 

 

 Підготувала

 вчитель – логопед

 спеціаліст

 вищої категорії

 Лугова Н.М.

 ДНЗ № 19 «Кобзарик»

 

 

м. Біла Церква    квітень 2018р.

 

 

Конспект підгрупового логопедичного заняття  для дітей із ООП

«Як діти сонечку допомагали…»

Мета:     закріплювати знання дітей про  звуки (голосні, приголосні тверді та приголосні мякі); удосконалювати вміння дітей розрізняти на слух звуки        [ Л -Ль ] у складах, словах, реченнях; вправляти дітей у: поділі слів на склади; у звуковому аналізі;  у добиранні слів - ознак, слів – дії до заданого слова, слів – навпаки; вправляти дітей у поскладовому читанні слів. Закріплювати знання назв весняних квітів.

Розвивати між кульові взаємодії, фонематичний слух, почуття ритму, артикуляційну і дрібну моторику пальців рук, мовленнєве дихання, логічне мислення, пам'ять, увагу.

Виховувати доброту, почуття прекрасного, колективізм, активність, дисциплінованість,  товариські почуття.

Обладнання і матеріали:

аудіозаписи музики П.І. Чайковського «Пори року»; логоритмічна пісенька «Жук», музика для релаксації «Блакитна лагуна»; аудіо запис співу лісових пташок ;  макет сонечка із окремими промінчиками; дидактичні ігри: «Будиночки для звуків»; «Сороконіжка» ; «Загубився звук»; «Запорошені букви»; лото «Поділ слів на склади»; «Збери квіточку»;    «Ребуси – Л»; м’ячики Су – джок жовтого кольору; аромолампа та масло лаванди; ребристі олівці; жовта мотузочка із вузликами; кольорові прищіпки (червоні – голосні, зелені – приголосні тверді, сині – приголосні м’які); масажери з гудзиків; ляльковий театр (іграшки на руку: жабка, півник, їжачок, ведмедик, лисичка, зайчик.)

Хід заняття

  1.               Привітання (діти заходять в зал і вчитель-логопед пропонує всім привітатися).
  •                      Доброго ранку, сонце привітне!
  •                      Доброго ранку, небо блакитне!
  •                      Доброго ранку, у небі птахи!
  •                      Доброго ранку, усі малюки!
  •                      Доброго ранку, присутнім гостям!
  •                      Настрій хороший даруємо, вам!
  1.               Коротка бесіда про ознаки весни.
  •                      Яка зараз пора року?
  •                      Чим відрізняється зима від весни? Нам допоможуть відповісти ребристі олівці (діти беруть ребристі олівці, які стоять у склянці)

  Мовна гра «Скажи навпаки» (з використанням ребристих олівців)   Перекочування олівців між долонями на кожне слово вздовж долонь.

  •                      Зима холодна, а весна …..тепла.
  •                      Взимку дні коротші, а весною вони…..довші.
  •                      Взимку природа засинає, а весною - …прокидається.
  •                      Перелітні птахи на зиму відлітають, а весною - ….прилітають.
  •                      Взимку лежить сніг, а навесні він - ….тане.
  •                      Взимку сніг білий, а навесні - …сірий.
  •                      Взимку сонце не гріє, а весною - …зігріває.

Мовна гра «Скажи яке?»

  •                      Діти, давайте розкажемо про сонечко, яке воно може бути і утворимо сонечко із слів-ознак, а в цьому нам допоможе наша чарівна мотузочка із вузликами (діти па черзі називають слова – ознаки і хапаються за вузлик правою рукою, а ліву відставляють у бік)
  •                      Весняне, веселе, променисте, привітне, світле, ясне, грайливе, тепле, лагідне, ніжне, ласкаве, сліпуче…

 

Самомасаж долонь кульками Су - джок

  •                      А сьогодні сонечко ясно світить і добре гріє? (Ні!)
  •                      А давайте, як в давні часи наші прадіди закличемо сонечко нам ясніше посвітити. І в цьому нам допоможуть маленькі сонечка (м’ячики Су - джок)

Промовляння веснянки:

Вийди, вийди, сонечко! (рух кульки на долоні  по колу)

На дідове полечко!          (рух кульки почергово на кожен пальчик

На бабине зіллячко!           вперед – назад, окрім вказівного

На наше подвір’ячко!

На весняні квіточки!

На маленькі діточки,

Тут вони граються,

Тебе дожидаються!

 

3. Повідомлення теми заняття.

(На магнітній дошці з’являється сумне сонечко без промінчиків)

  •                      Діти, гляньте, чому це сонечко сумне? (немає промінців)
  •                      Я, здається знаю в чому справ. Сідайте зручненько, я зараз вам розповім.

(Вчитель – логопед розпочинає оповідку, звучить аудіо запис  під музику «блакитна  лагуна»)

  •                      Жило – було Сонечко, всіх воно зігрівало: і маляток, і звіряток, і дерева й квіточки. Всі були задоволені Сонечком, всім було тепло і затишно. Та ось закінчилось літо і осені наближалися останні дні. І засумували звірята, як їм морозну, холодну зиму пережити?

 А Сонечко, малята, було дуже добрим і щедрим, тому вирішило дати кожному по промінчику:  і жабці,  і півнику, і зайчику, і їжачку, і ведмедику, і лисичці. Зраділи звірята, отриманому подарунку, і понесли, кожен у свою хатинку. Взимку їм було затишно і тепло. Але зима закінчувалась і Сонечко малось весну зустрічати. Та от біда, промінців у Сонечка майже не залишилось. Потрібно Сонечку допомогти повернути промінчики, бо справжня квітуча весна без них не наступить, і літо  не настане.

  •                      Діти, допоможемо сонечку?  Але для цього нам потрібно потрапити в казку. Готові?  Покладіть руки на стіл, а голову на руки, заплющіть очі.

 

(Звучить спів пташок під музику; аромолампа - масло сосни).

 

  •                      Діти, ми з вами опинилися на окраїні казкового лісу,

ну, що рушаємо?

 (Діти промовляють віршовані рядки і крокують на місці)

  •                      Ми йдемо, ми йдемо,
  •                      Ми шляхи долаємо,
  •                      Перешкоди ні на мить
  •                      Нас не можуть зупинить!

 

  •                      Але що це перед нами? – «Звукове болото»

 

 

  1.               Мовно – рухлива гра «Знайди будиночок»

(Вч. – логопед називає слово, а дитина визначає перший звук у слові і проходячи по масажерам із гудзиків чіпляє відповідного кольору прищіпку до будиночка: зелена – приголосний твердий, червона – голосний, синя – приголосний м’який).

 

  1.               Біоенергопластика (виконання артикуляційних вправ в супроводі синхронних рухів кистей рук)
  •                      Діти, як ви гадаєте у кого перший промінчик? Хто живе в болоті? (Жабка). Зараз ми з вами перетворимось на жабенят.

(Артикуляційні вправи: «Жабка»; «Сонечко і дощик»; «Котик п’є молочко», «Маляр»)

  •                      Покажіть: «Жабку», є – сховалась. (повт. 4-5р.)
  •                      Покажіть: як жабка сховалась у воду, як гріється на сонечку (4р.);  
  •                      Покажіть: як ласує комариками і мошкою? (5-6р.)
  •                      Покажіть: як жабка задоволена своїм сніданком .(5-6р.)

 

  1.               Мовно – рухлива логоритмічна  гра на розвиток мовного слуху, розпізнання тембру голосу: «Жабка»
  •                      Мале жабеня, перш ніж повернути промінець, хоче з вами погратися.

Діти стоять у колі. Одна дитина із зав’язаними очима сидить посеред кола,  діти ідуть по колу і промовляють рядки вірша:

  •                      От сидить в траві квакушка,
  •                      Наша люба пострибушка,
  •                      Раптом бачить комара
  •                      І кричить ….

Той, на кого дитина вказала говорить:

  •                      Ква – ква, ква – ква.

Дитина в колі повинна визначити по голосу, хто є жабка, потім танцює з «жабкою», а діти ритмічно плещуть в долоні.

(Жабка повертає промінчик)

 

  1.               Зустріч із Півником. (Лялька на руку.)
  •                      Діти, подивіться наш Півник засумував, бо голос втратив і не може своєю піснею будити звірят. Всі голосні десь загубились, давайте їх повернемо Півнику.

Мовна гра з елементами пальчикових вправ «Дивні звуки голосні»

  •                      Вранці Півники малі вчили звуки голосні:
  •                      А – О – У – Е – и – І   (показ пальчиками букв)
  •                      Дивні звуки голосні, Ну, і ти не зівай,
  •                      Разом з ними повторяй:
  •                      А – О –У – Е – и – І  (показ пальчиками букв)
  •                      Дивні звуки голосні!

 

 

  •                      Давайте допоможемо Півнику повернути голосні у слова.

Дидактична гра «Загубився звук» (букви на прищіпках).

Дихальна вправа «Півник»:

  •                      Півник крила вверх підняв
  •                      На весь ліс він заспівав:  Ку – ку – рі – ку!
  •                      От і Півник повернув промінчик.

 

  1.               Зустріч із Їжачком – виконання комплексу кінезіологічних вправ під музичній супровід аудиозапис «Жук».

 

  •                      Їжачок цілу зиму проспав у теплому кубельці, треба йому розім’ятись.

      Діти промовляють  віршик.

  •                      Гей, малята і звірята,
  •                      У коло до нас, відкривається незвична
  •                      Школа танцю для вас.
  •                      Посміхніться, не баріться,
  •                      У коло, ставай!
  •                      Танцювати модний танець, розпочинай!

(Нейрогімнастика – «Очищення мізків», «Ковпак мудреця», «Вухо - ніс», «Колечка», «Ліхтарики», «Лезгінка», «Перехресні кроки»).

Їжачок наш зголоднів,

Дуже їсти він схотів,

Тож, давай, хутчіш, малята,

Черв’ячків йому низати.

Дидактична гра «Сороконіжка» - звуковий аналіз слів із звуками: (Л - Ль). Нанизування кришечок символів звуків (голосний, приголосні) на шнурок.

  •                      От і Їжачок повернув нам промінчик.
  1.               Зустріч із Зайчиком. Зайчик вам приготував завдання – поділити слова на склади та виправити помилки, які зробили Зайченята.

 

В лісі сірі зайченята

Люблять весело стрибати.

І, стрибаючи, вухаті

Лічать так склади завзято.

І для вас приготували -

Плутанку, лото – забаву.

То ж , малята, всі до праці,

Щоб вернути  промінець.

Дидактична гра «Лото Кількості  складів».

10 .Зустріч з Ведмедиком. Мімічна гімнастика та гімнастика для очей.

- Спав Ведмедик у барлозі і раптом, щось його злякало, а то у його лігво талий сніг потрапив і він здивувався , а потім засмутився, що змок.

Потім до нього потрапив сонячний зайчик і Ведмедик замружив очі – відкрив (3-4 р). Виглянув і подивився : вгору – вниз (3р); потім праворуч,  потім – ліворуч (3р).І Ведмедик зрадів, бо прийшла весна.

 Ведмедик вам приготував свої улюблені « Ребуси (Л)» відповідь на   ребус – малюнок на прищіпці.

11. Зустріч із Лисичкою.

Чую, музика лунає,

Хтось із лісу поспішає.

Це, мабуть, руда лисичка.

(Лисичка співає) гра на піаніно музкерівника

  •                      Я Лисичка, я сестричка
  •                      Не сиджу без діла,
  •                      В хатці підмітала,
  •                      Пиріжки ліпила.
  •                      А сьогодні, а сьогодні
  •                      У Лисоньки свято,
  •                      Треба піти у гайочок
  •                      Квіточок нарвати!  (знімає наголовник і примикає до дітей)
  •                      Діти, а ви знаєте, яку літеру найбільше полюбляє Лисичка?
  •                      Так: букву Л. (Відповідь дітей)
  •                      Покажіть її пальчиками. (діти показують)
  •                      А тепер відшукайте її на дні коробочок (коробочки з чорним дном засипані манною крупою)

Дид. гра «Запорошені букви».

 

Вітер, вітер, вітерець

Розбишака й пустунець,

 На галяві покружляв,

Всі пелюстки обірвав.

 

Зберіть пелюсточки до серединок, будьте уважні серединки не звичайні: на одних - приголосний твердий Л, а на інших – ЛЬ м’який.

 Дидактична гра - шнурівка «Збери квітку». (звучить аудіозапис  П.І.Чайковського  «Вальс квітів» з балету «Лускунчик»)

 (Діти дарують квіти Лисичці, а вона в свою чергу повертає останній промінчик сонечка)

12. Логоритмічна вправа «Розквітла в полі квіточка».

 

Розквітла в полі квіточка

Синенька і ясна!

Шумить, співає річечка:

- Весна! Весна! Весна!

Цілує ясне сонечко

У лісі гілочки,

А вітер під віконечком:

- Виходьте, діточки!

Ідіть до поля чистого,

Там жайворон співа,

Від сонця променистого

Травиця ожива!

Шумить, співає річечка:

  •          Весна! Весна! Весна!

Розквітла в полі квіточка

Синенька і ясна!

 

13.Підсумок заняття.

 

  •                      Ось і скінчилась наша казкова подорож. Ми з вами дружно працювали і разом повернули Сонечку всі промінчики. Погляньте, яким стало  Сонечко ?  Так воно стало радісним, Сонечко вам дуже-дуже вдячне і дарує вам весняні розмальовки квітів.

doc
Додано
21 жовтня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку