"Комплексне заняття. Розвиток фізичних якостей засобами легкої атлетики та спортивних ігор» з дисципліни «фізична культура"»

Про матеріал
Ця розробка актуальна, тому що дає можливість за допомогою ретельно підібраних вправ розвивати фізичні якості студентів, вдосконалити техніку бігу з низького старту, техніку естафетного бігу та техніку передачі естафетної палички. Також пропоновані вправи сприяють укріпленню систем організму, які несуть головне навантаження при виконанні спеціальних легкоатлетичних вправ, заохоченню студентів до самостійних занять фізичними вправами та свідомого ставлення до зміцнення свого здоров'я. За допомогою різноманітних засобів, вказаних в плані, викладач зацікавлює учнів до плодотворної роботи на заняттях.
Перегляд файлу

Додаток 1

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ

ДНВЗ «ПРИАЗОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МЕХАНІКО – МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

 

 «Комплексне заняття.  Розвиток фізичних якостей

засобами легкої атлетики та спортивних ігор»

з дисципліни «фізичне виховання»

спеціальності: 5.05050205 «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

Методична розробка відкритого заняття з дисципліни «фізична культура.

 Підготувала Лузанова В.О. – викладач кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» Маріупольського механіко – металургійного коледжу ДНВЗ «ПДТУ» - 2019

 

 

 

 

 

       В методичній розробці викладач запропонував загально розвивальні та спеціальні вправи, які сприяють вдосконаленню техніки естафетного бігу і спрямовані на розвиток систем організму підлітків. Використання елементів спортивних ігор за вибором активізують рухову активність студентів.

 

       Методична розробка може бути корисною насамперед для викладачів фізичної культури та фізичного виховання  вищих навчальних закладів 1-2 р.а., а також для вчителів фізичної культури загально освітніх шкіл

 

 

 

Рецензент:  Кабанчук С.В –викладач,  методист Дон ДНУЕТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні   комісії

соціально – природничих дисциплін та фізичного виховання

Голова комісії ____________ О.О.Зотова

Протокол № 1 від 6.09.2019 р.

 

 

 

ВСТУП

            Здорова молода особистість є запорукою стабільного розвитку нашої країни. Чи ймовірно дати однозначну відповідь на запитання «Що краще: випустити зі стін освітнього закладу людину з надзвичайними здібностями, але з ослабленим здоров'ям, чи здорову людину із середніми здібностями?» Проблема ця комплексна, бо здоров'я є одним із чинників якості освіти. Тому формування, збереження, підтримка та зміцнення його фізичної, психічної, соціальної та духовної складових студентів є головною метою нашого суспільства, й передусім — системи освіти. А одним з основних завдань сучасного навчального закладу стає створення безпечного освітнього середовища для розвитку здорової молоді, формування в неї свідомого ставлення до свого здоров’я та життя, оволодіння життєвими навичками, які в подальшому становлять її здоров’язберігаючу компетентність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План заняття

 

Дисципліна: «Фізична культура»

 

Спеціальність: : 5.05050205 «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств»

Група:

Дата проведення:

Місце проведення: спортивний майданчик МММК ДВНЗ «ПДТУ»

 

Тема заняття: «Комплексний урок. Розвиток фізичних якостей засобами легкої атлетики та спортивних ігор»

 

Мета заняття:

Методична: удосконалення функціональних можливостей організму, розвиток основних життєво забезпечувальних систем організму.

Дидактична:

Навчальна: повторити техніку естафетного бігу у варіативних умовах.

Розвивальна: розвивати фізичні якості:  спритність, швидкість, координацію рухів та просторову м'язову координацію.

Виховна:   сприяти   вихованню   почуття   відповідальності   та   колективізму   засобами командних естафет та спортивних ігор.

Оздоровча:   сприяти  профілактиці  сколіозу  за допомогою  загальнорозвиваючих  та спеціальних легкоатлетичних вправ.

 

Вид заняття: практичний.

 

Тип заняття: навчально-тренувальний.

 

Форми та методи проведення заняття: При організації заняття: фронтальний, груповий, індивідуальний; при повторенні техніки виконання: пояснення, показ, повторний, поточний, розчленований.

 

Міждисциплінарні зв'язки:

-     забезпечуючи: біологія;

                                Охорона праці

-     забезпечувані: безпека життєдіяльності, анатомія, гігієна.

Методичне забезпечення: навчальна програма, календарне планування, методична розробка відкритого уроку.

Обладнання та інвентар: гімнастичні палиці, естафетні палички, волейбольний м'яч, футбольний м'яч, волейбольна сітка.

 

 

 

 

План-конспект заняття

 

Зміст заняття

Дозування

Організаційно-методичні

вказівки

Підготовча частина - 25 хв.

        Актуалізація опорних знань (2 хв.)

        Розвиток спритності особливо необхідний у тих видах спорту, де рухи носять ациклічний характер, а умови їхнього виконання не є стандартними й увесь час змінюються. Розвиток спритності полягає в удосконалюванні почуття руху.

        Питання 1. Що під цим розуміють?

        Відповідь: Високу координацію рухів, швидкість, ритм і темп, уміння вчасно напружувати і розслаблювати м'язи, виконувати дії в залежності від конкретної (змінюваної) обстановки.

        Питання 2. З допомогою яких засобів можна розвивати швидкість?

        Відповідь: Рухливі і спортивні ігри, легкоатлетичні вправи.

 

        Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)

        «Людина - досконалий витвір природи» - вам, мабуть, не раз доводилося чути цей афоризм. Проте людська досконалість не абсолютна, її слід розвивати, її можна порівняти, скажімо, зі шматочком заліза, з якого ще необхідно виготовити складну деталь. Скільки часу, зусиль, бажання й уміння треба докласти до цього. Так само і наш організм - над його досконалістю потрібно працювати, стежити за собою, дотримуватись певних правил.

1.

Шикування,      привітання,      переклик, повідомлення завдань уроку. Опитування          про самопочуття. Вимірювання пульсу за 15 сек. 

1хв.

В одну шеренгу за ростом, пряма постава. Норма 65-80 уд/хв..

2.

Організуючі та стройові вправи:

- повороти на місці ліворуч, праворуч, стрибком кругом

30 сек.

Дотримуватись чіткого виконання команд

3.

Різновиди ходьби:

- на носках, руки на пояс;

- п'ятах, руки за голову;

- спортивна ходьба

1 хв.

Тримати   дистанцію   в   два кроки. Чітке виконання команд. Основна  увага   на правильну поставу, дихання вільне

4.

Повільний біг

1 хв.

Тримати   дистанцію   в   два кроки. Стежити  за правильним  диханням і правильною поставою

5.

Загально розвивальні вправи в русі:

- ривки зігнутими руками;

- зміна положення рук;

- колові оберти в плечах вперед і назад;

-  ходьба випадами з поворотами тулуба

вліво і вправо;

-  підтягування зігнутої в коліні ноги до грудей;

-  нахили тулуба вперед з доторканням пальцями землі;

- махи ногами вперед;

- стрибки в присіді, руки на колінах;

- звичайний біг

3 хв.

 

Вправи виконуються на кожен    крок, поступове збільшення         амплітуди рухів    до    максимальної. Тримати дистанцію в два кроки

6.

Перешикування   з   однієї   колони   в

колонну по 4

30 сек.

Дистанція та  інтервал 4 кроки

7.

 

 

 

 

Загальнорозвивальні вправи на місці з гімнастичною палицею

6 хв.

 

1. В.п. - о.с, палиця вниз попереду

1 - палиця вверх, ліва нога назад на

носок

2-в.п.

3-4 - те саме правою ногою

6-8 разів

Максимально відвести палицю назад, прогнутися

2. В.п. - о.с, палиця вниз попереду

1 - піднятися на носки, палиця вгору -

назад

2 - палиця назад на плечі

3 - палиця вгору-назад

4 - в.п.

6-8 разів

Старатися утримати рівновагу      на  носках, постава пряма

3. В.п. - о.с, палиця вниз попереду

6-8 разів

Палицю тримати за кінці

 

 

 

 

 

 

 

 

1 - палиця вгору

2 - палиця вниз за спиною

3 - палиця вгору

4 - в.п.

 

 

4. В.п. - о.с, палиця вверху

1 - випад лівою в сторону

2 - нахил праворуч

3 - випрямитися

4 - в.п.

5 - випад правою в сторону

6 - нахил ліворуч

7 - випрямитися

8 - в.п.

6-8 разів

Максимально нахилиться в бік

5. В.п. - стійка ноги нарізно, палиця за

спиною на рівні поясу

1 - поворот тулуба ліворуч

2 - в.п.

3-4 - те саме праворуч

6-8 разів

Постава пряма, ноги не відривати від землі

6. В.п. - стійка ноги нарізно, палиця

ззаду на плечах

1-3 - три пружинистих нахили вперед

4-в.п.

6-8 разів

Максимально  прогнутися, голову підняти

7. В.п. - о.с, палиця ззаду на плечах

1 - присідання, палиця вверх

2-в.п.

3-4 - те саме

6-8 разів

Утримання рівноваги, постава пряма

8. В.п. - о.с, палиця вниз попереду

1 - ліва нога вгору

2   -  переступити  через  палицю  лівою ногою

3 - права нога вгору

4  - переступити через палицю правою ногою

5-8 - те саме назад

4-6 разів

 

Вставати на повну стопу, виконувати самостійно в середньому темпі

9. В.п. - о.с, палиця лежить на землі 1 - стрибок обома ногами через палицю

ліворуч

2 - стрибок обома ногами через палицю праворуч

3 - стрибок обома ногами через палицю ліворуч з поворотом на 180 °

4 - стрибок обома ногами через палицю праворуч з поворотом на 180°

6-8 разів

Дотримуватися техніки безпеки 

 

8.

Визначення чсс за 15 сек.

15 сек

100-120уд/хв.

Основна частина -40 хв.

1.

Спеціальні    легкоатлетичні    бігові    та стрибкові вправи

- дріботливий біг

- біг  з  закиданням  гомілки  назад до торкання п'яткою сідниць

- біг з високим підніманням стегна

- стрибки з ноги на ногу

- вправи на встановлення дихання

2 хв.

 

по 15 м

Тримати дистанцію в  1,5 м, вертатись назад проти ходом з дистанцією в 2 м

2.

Повторення          способів          передачі естафетної палички

Засоби:

 - демонстрація техніки передачі палички способами зверху і знизу;

- пояснення    особливостей    техніки передачі і її значення для естафетного бігу на різні дистанції

2 хв.

 

3.

Повторення передачі та  прийому естафети  зверху і знизу                    

Засоби:  

-   передача   та прийом    естафети    на місці  лівою   і   правою  руками за сигналом;

-    передача   і    прийом    естафети    за

сигналом під праву і ліву ногу;

- те саме, під час повільного бігу: сигнал

подає той, хто передає естафету

2 хв.

Вправа виконується на місці і в русі. Темп бігу постійно        збільшується. Звернути  увагу на біг у ногу, добру фіксацію кисті того,  хто  передає.  Треба стежити, щоб він не біг із витягнутою рукою.  Після сигналу той, хто передає, повинен подивитися на руку   того,   хто   приймає, випрямлену для  прийому естафети

4.

Передача естафетної палички  під час бігу з різною швидкістю

Засоби: - передача і прийом естафетної

палички на граничній та максимально

можливій швидкості на початку і в кінці

повороту;

-  передача і прийом    естафетної палички на повний швидкості в межах зони передачі;

- біг по всій дистанції передача і прийом естафетної палички по етапах на повній швидкості в установленій правилами 30-метровій зоні

4 хв.

На бігових доріжках розмічають зони передачі. Звернути увагу на те, що естафета    передається в другій зоні передачі, на активність   рухів   руками під час передачі естафети

5.

Естафетний біг в цілому

Засоби:

 - передача палички у своїй зоні на повній швидкості;

- визначення точного гандикапу;

- розстановка бігунів по етапах;

- командний біг 4x100 м на результат

5 хв.

Під  час формування команди

для естафетного бігу 4x100 м

слід враховувати, що на 1 і 4 етапах бігуни пробігають по 110 м, на 2 і 3 - 120 м. Тому на 1 етап треба ставити бігуна, який добре володіє технікою низького старту і уміє швидше за всіх бігти по повороту, На 2 етапі   бігун   повинен   володіти високою швидкістю, витривалістю й уміти однаково добре приймати і передавати естафету.  На 4 етап треба

 

 

 

ставити бігуна, що має кращий результат у бігу на 100 м

5.

Відпрацювання технічних  і  тактичних дій ігор в волейбол і футбол

10 хв.

Дотримуватись правил техніки безпеки

6.

Визначення чсс за 15 сек.

15 сек

110-130уд/хв.

 

 

 

 

Заключна частина - 5 хв.

1.

Вправи    для    розвитку    здатності    до розслаблення м'язів: розслаблені нахили головою,   нахили   вперед,   вільні  рухи руками, нахили вперед, покачування в боки

 

2 хв.

Тіло розслаблене, акцент на встановлення дихання

2.

Вис на високий перекладині

1 хв.

Тіло розслаблене, приземлення м'яке

3.

Шикування в одну шеренгу, визначення чсс, підсумок заняття

1 хв.

Встановлення чсс: юнаки -65-75,    дівчата   -   70-90 уд/хв

4.

 

Домашнє завдання. Прощання. Організований вихід зі спортивного майданчику

1 хв.

Спортивні, дворові ігри на вулиці

 

 

 

 

Викладач фізичного виховання                                          В.О.Лузанова           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

        Формування належного ставлення до власного здоров'я починається з родини, де дитина безпосередньо сприймає й переймає спосіб життя своєї сім'ї, та продовжується в закладах освіти, де закладаються ціннісні орієнтації та вдосконалюються її життєві навички.

        Створити в повному обсязі всі передумови для розвитку дитячої особистості, її оволодіння життєвими навичками, щоб вона була щасливою, можливо в навчальних закладах. Педагогам важливо усвідомлювати, що сучасна високоякісна освіта спрямована на особистісно зорієнтований розвиток людини, формування самосвідомості, системи норм і цінностей, навичок спілкування та прийняття рішень, умінь керувати своїми бажаннями та впливати на діяльність інших, долати перешкоди, протистояти чужій волі, тиску, це набуття звичок, необхідних для успішного інтегрування молоді в суспільні відносини та самостійне життя.

         Отже, освіта в галузі здоров'я на основі навичок має поєднувати засвоєння необхідних знань, формування певного ставлення та конкретних навичок, необхідних для позитивної поведінки, збереження та розвитку здоров'я. Саме тріада «знання — ставлення — життєві навички» визначає зміст навчання в галузі здоров'я на основі навичок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рецензія

на методичну розробку відкритого заняття з дисципліни «Фізична культура»  за темою «Комплексне заняття. Розвиток фізичних якостей засобами легкої атлетики та спортивних ігор» викладача Маріупольського механіко - металургійного коледжу ДВНЗ «ПДТУ» Лузанової Вікторії Олександрівни

 

 

Методична розробка з дисципліни «Фізична культура» складена відповідно до методичних рекомендацій з підготовки та проведення практичних занять з предмету «Фізична культура» у загальноосвітніх закладах.

План-конспект розгорнутий, чітко визначені завдання заняття, дозування, методичні рекомендації. Оформлення, зміст, структура методичної розробки відповідає сучасним вимогам. Тема заняття розкрита у повному обсязі.

Ця розробка актуальна, тому що дає можливість за допомогою ретельно підібраних вправ розвивати фізичні якості студентів, вдосконалити техніку бігу з низького старту, техніку естафетного бігу та техніку передачі естафетної палички. Також пропоновані вправи сприяють укріпленню систем організму, які несуть головне навантаження при виконанні спеціальних легкоатлетичних вправ, заохоченню студентів до самостійних занять фізичними вправами та свідомого ставлення до зміцнення свого здоров'я. За допомогою різноманітних засобів, вказаних в плані, викладач зацікавлює учнів до плодотворної роботи на заняттях.

Запропонована методична розробка заслуговує позитивної оцінки і може бути рекомендована для використання викладачами фізичної культури і фізичного виховання вищих навчальних закладів 1-2 р.а.

 

 

 

Керівник фізичного виховання

Дон ДНУЕТ                                                                               Кабанчук С.В.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку