Комплексні завдання для розвитку комунікативної компетентності учнів (4 клас)

Про матеріал
Добірка комплексних завдань дасть можливість перевірити рівень сформованості в учнів мовленнєвих умінь, а також вміння застосовувати теоретичні знання з мови, передбачені програмовими вимогами.
Перегляд файлу

Комплексні завдання

для розвитку

комунікативної компетентності учнів

4 клас

 

  1.               Прочитати, пояснити зміст. Іменники знахідного відмінка з прийменниками виписати в одну колонку, без прийменників – в другу, виділити закінчення.

Бережи молоду відвагу та новий одяг. Повний колос холить голову. Іржа їсть залізо, турбота – людину. Людина на людину сподівається. Річка на гору не потече.

 

  1.               Прочитати, пояснити зміст. Списати, розкриваючи дужки. Визначити рід іменників.

Перший обов’язок в житті – чесно служити (Батьківщина). Хто збився з дороги, радий і (стежина). Розумній (людина) і сімдесят ремесел мало. Не вір (усмішка) ворога.

 

  1.               Прочитати вірш. Виписати сполучення слів, що характеризують маму. Визначити рід, число, відмінок іменників.

Спи, моя мамо, спи, моя мила!

Постіль тобі я сама постелила:

знаю, прийшла ти з роботи в утомі,

хочу, щоб тихо було в нашім домі,

навіть Мурку не дозволю мурчати,-

котику, вийди із хати!

Спи, моя мамо, у тиші всю нічку!

Я ж бо догляну маленьку сестричку.

Ляжемо знею і ми по вечері.

...Ось уже й вечір заходить у двері.

В тебе він, мамо, під головою

стелеться шовком-травою.

Спи, моя мамо! Нехай тобі сниться

в нашому полі висока пшениця,

а за пшеницею – нижче в долині –

льон розцвітає – букетики сині.

                      (М. Познанська)

 

  1.               Прочитати, пояснити зміст. Списати, зазначивши біля іменників їх рід, відмінкове запитання.

Вода має дно, дорога – кінець. Хто має розум, має і слово. Гарний день видно зранку. Зло приносить зло. Хліб-сіль їж, а правду ріж.

 

 

  1.               Прочитати виразно вірш. Списати. Визначити прикметники в знахідному відмінку разом з іменниками, до яких відносяться.

Ми любимо весну,

зелену, чудесну,

грімницю у тучі,

і дощик співучий,

і луки широкі,

і ріки глибокі,

і поле веселе,

і рідні оселі,

і цвіт у маю –

всю землю свою.

 (М. Стельмах.)

 

 

  1.               Прочитати. Пояснити зміст. Виписати займенники в словосполученнях, визначити відмінок.

Хай робота тебе боїться, а не ти її. Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе. Ото, мамо, хвалять нас: чи ви мене, чи я вас. Про людину ти можеш судити тільки тоді, коли був з нею в дорозі чи жив під однією покрівлею.

 

  1.               Прочитати. Пояснити зміст. Списати, розкривши дужки. Пояснити правопис прийменників із займенниками.

Не будь зарозумілим – і друзі (від) тебе не відвернуться. Рідне місце за семи землями (до) себе кличе. Всяк по собі й (про) інших судить. Цвіркун вогник бачить та (до) нього скаче.

 

  1.               Прочитати. Пояснити зміст. Списати. Підкреслити дієслова, час, особу, число.

Життя завжди йде вперед, а хто за ним не встигає, той залишається позаду. Ніщо так не виховує людину, як час. Коли ми спільно щось робимо, то нікому дякувати. Крокуєш – дорогу долаєш, сидиш – дні коротаєш. Бур’яни посівам не дають життя, лінощі людину збивають з пуття.

 

  1.               Прочитати. Пояснити зміст. Списати. Підкреслити дієслова майбутнього часу.

Око бачить далеко, а розум ще далі. Поки руки не натрудиш, жити в щасті не будеш. Кого почитають, того й величають. Гратимешся з вогнем, сам згориш.

 

  1.          Прочитати вірш. Сформулювати головну думку. Виписати дієслова теперішнього часу, визначити особу, число.

Чи є в світі що світліше,

як мамині очі,

що все зорять за дітками

як вдень. так і вночі?

Чи є в світі що миліше,

як мамині руки,

що працюють для дитини

щиро, без принуки?

Чи є в світі що щиріше,

як серденько мами,

яке б’ється для дитини

днями і ночами.

Чи є в світі що дорожче,

як мама кохана,

що трудиться для дитини

від ночі до рання.

  (І. Блажкевич)

 

  1.          Прочитати. Пояснити зміст. Списати. Підкреслити дієслова ІІІ особи однини, виділити закінчення.

Посієш – пожнеш, даси – візьмеш. Як вогню не запалиш, дим очі не колотиме. Раніше встанеш – більше діла зробиш. В чужій кошарі овець не розведеш. Коня випустиш – піймаєш, слово мовиш – не піймаєш.

 

  1.          Прочитати вірш. Сформулювати головну думку. Виписати дієслова майбутнього часу, визначити їх число і особу.

Коли нам весело буває?

Як пташка в гаї заспіває,

коли барвінком та розмаєм

себе весною заквітчаєм.

Коли ми деревце пригоже

посадим, гарно обкопаєм,

коли ми зробим щось хороше,

тоді нам весело буває.

 

  1.          Прочитати, пояснити зміст. Списати, вставивши потрібну букву на місці крапок.

Дерево зруба..ш – назад не постав..ш. В ліс не з’їзд..ш, то й на печі змерзн..ш. Не дожен..ш і конем, що запізн..ш одним днем.

 

 

  1.          Прочитати. Пояснити зміст. Списати. Підкреслити дієслова, визначити їх особу і час.

Друга і рік шукатимеш, а образити за хвилину можна. Влітку пісні співаєш – взимку сльози проливаєш. Оглядатимешся назад – далеко не зайдеш. Багато шукаєш – нічого не знайдеш.

 

  1.          Прочитати вірш. Сформулювати головну думку. Виписати дієслова минулого часу за числами в різні колонки.

Облітав журавель

сто морів, сто земель.

Облітав, обходив,

крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

«Де найкращая земля?»

Журавель відповідає:

«Краще рідної немає!»

(П. Воронько.)

 

 

 

 

  1.          Прочитати прислів’я та приказки. Пояснити зміст. Списати, замість крапок записати прислівники, протилежні за значенням до виділених.

 Хто багато говорить, той ... творить. Бур’ян росте швидко, а добра трава... . М’яко стеле, та ... спати. Поранити легко, загоїти ... . Знай більше, говори ... .

 

  1.          Прочитати прислів’я та приказки. Пояснити. Списати, розкривши дужки.

(На) сонці тепло, біля матері добре. Сади дерево (з) молоду, (на) старість як знахідка. Слово (на) гору підіймає, і (з) гори спускає. Роби (на) дворі, буде (в) коморі.

 

  1.          Прочитати приказки. Пояснити. Визначити однорідні члени речення. Пояснити наявність чи відсутність розділових знаків при однорідних членах речення.

Вода все криє, а береги риє. Вміння і труд все перетруть. Добре слово говориться не язиком, а душею і серцем. Смішком та жартами часто правда мовиться. Лінивий до обіду спить, до вечора позіхає. Дружба й геройство ведуть до перемог

doc
Додано
27 січня 2019
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку