Комплексно-хвильовий урок з теми "Звичайні дроби"

Про матеріал
Комплексно-хвильовий урок з теми "Звичайні дроби" розроблений для учнів 5 класу. Тема хвилі «22 січня – День Соборності ". Даний урок був розроблений з метою поєднати визначну історичну дату з математикою, а саме, із введенням поняття "звичайного дробу".
Перегляд файлу

Конспект  комплексно-хвильового уроку математики  у 5-Б класі

Рульова А.В., вчитель математики

спеціаліст

Тема «хвилі»: «22 січня – День Соборності України

Тема уроку:        Звичайні дроби.

Мета уроку:

Дидактична: ввести поняття дробового числа, звичайного дробу, навчити учнів розпізнавати звичайний дріб, дробове число, читати й записувати звичайні дроби; формувати поняття про дробові числа, звичайні дроби; організувати діяльність учнів по вивченню понять: звичайний дріб, чисельник та знаменник дробу;

Розвивальна: розвивати інтерес до пізнавальної діяльності, формувати позитивний мотив навчання, логічне і просторове мислення, візуальні і тактильні канали сприймання;

Виховна: виховувати навички застосовування знання на практиці, формувати відповідальність до отриманого завдання; корегувати мову, дрібну моторику рук, постави; виховувати інтерес до математики, історії математики; показати безпосередній зв'язок математичних понять з оточуючим світом.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Формы роботи: фронтальна, групова.

Обладнання: таблиця «Звичайні дроби», роздатковий матеріал.

 

Хід уроку.

Якщо ми живемо в злагоді – ми отримуємо свободу

 

І. Організаційний момент. Перевірка домашнього завдання.

Організація класу. Добрий день! Сідайте, будь-ласка! Я рада вас вітати на уроці!

Слово вчителя.  Слоганом нашого сьогоднішнього уроку є : «Якщо ми живемо в злагоді – ми отримуємо свободу».

Якщо ви виконали домашнє завдання, то сьогодні на уроці ви будете почувати себе впевнено і будете готові до сприйняття нового матеріалу.

Почнемо з перевірки домашнього завдання. Давайте розглянемо № 375 та № 381.

Задача № 375

Скільки квадратів зображено на рисунку.

 

 

C:\Documents and Settings\Денис и Настя\Рабочий стол\2.bmp

Відповідь: 13 квадратів.

Задача № 381

Як потрібно розрізати рівнобедрений прямокутний трикутник на чотири рівні частини, щоб із них можна було скласти квадрат.

 

 

 

C:\Documents and Settings\Денис и Настя\Рабочий стол\1.bmp

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На скільки рівних частин розділили рівнобедрений прямокутний трикутник? (На чотири рівні частини.) Яким числом виражена кількість цих частин? (Натуральним.)

Діти, перед тим як ми познайомимося з новими для нас числами, давайте згадаймо перш за все:

  • Які числа називають натуральними?
  • Чи існує найбільше натуральне число? Якщо так, то яке?
  • Чи існує найменше натуральне число?
  • Що ми можемо сказати про число «нуль»?
  • Яке число в натуральному ряді чисел слідує за числом 999? А яке число передує числу 876?

 

Молодці всі, пригадали!

F:\Фото\20190122_101400 - копия.jpg

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, постановка  і задач уроку.

Слово вчителя. Ви вже, знаєте, що крім натуральних чисел і нуля, існують й інші числа – дробові.

Дробові числа з`являються, коли один предмет (яблуко, торт, листок паперу чи будь-який інший предмет) необхідно поділити на декілька рівних частин.

В житті ви часто зустрічаєтесь з такими фразами: півхліба, чверть години, третина доби і таке інше. Це приклади дробових чисел. Всі ви їли апельсин. А з чого він складається? (із дольок) Долі – це рівні частини, на які ділиться предмет.

Слово вчителя.  Діти, поняття «дробового числа» ми використовуємо не тільки в розрахунках, а й в життєвих ситуаціях. У ці дні наша країна відмічає свято Соборності.

Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всїх у нас одна.

Одна від Заходу до Сходу,

Володарка земель  і вод,

Ніхто не ділить хай народу,

Бо не поділиться народ.

Так, якщо ми живемо в злагоді, не ділимось на Захід і Схід, то нашу, так важко здобуту своботу, ніхто не відбере. Якщо народ розділити на маленькі частини, то він і менший, і слабший. А тепер давайте спробуємо довести це за допомогою математики. Давайте відкриємо зошити, запишемо сьогоднінє число, класна робота, тему уроку «Звичайні дроби».

Ми будемо знайомитись з дробовими числами,  дізнаємось, що таке дріб, як називаються числа в записі дробу, навчимося застосовувати їх на практиці. Отже, тема нашого з вами сьогоднішнього уроку «Звичайні дроби». Давайте запишемо її з вами у зошити.

Слово вчителя. Діти, подивіться на дошку. Назвіть числа, які ви бачите. (На дошці зображені числа 3098, 43, 89 876, , 564). Чому ви не змогли прочитати одне з цих чисел? Це дрібне число. Як ви гадаєте, чим ми будемо  займатися сьогодні на уроці?

F:\Фото\20190122_101512.jpg

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Завдання 1.  Давайте у себе на столі знайдемо листок із зображенням квадрата. На скільки частин поділено квадрат. А тепер давайте заштрихуємо в першому квадраті    його частину, в другому квадраті -  частини, а в третьому - частини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Запишемо це числом.

 

F:\Фото\20190122_102549.jpg

F:\Фото\20190122_102523.jpg

Записи такого виду називають звичайними дробами. Звичайні дроби записують за допомогою двох натуральних чисел і риски дробу. Тепер давайте зробимо висновок. Число, яке пишуть над дробовою рискою називають чисельником, а під рискою – знаменником.

Пам’ятка, як правильно читати дроби! 

Важливо, що числа, які записані в чисельнику дробу читаються в називному відмінку, а числа, що стоять в знаменнику, – в родовому.

Слово вчителя. , давайте прочитаємо дроби.

– одна четверта;

          - дві четвертих;

– п’ять шостих.

 

Назвіть чисельник і знаменник дробів. На що вказує чисельник і знаменник              ?

Чисельник – показує скільки взяли рівних частин.

Знаменник показує, на скільки рівних частин поділили певний предмет.

Зверніть увагу! Риску дробу вважають знаком ділення.

F:\Фото\20190122_103648.jpg

Повторюємо з учнями декілька разів.

Завдання 2. Давайте ще розглянемо один приклад. На дошці зображена стрічка. Поділимо її на 5 рівних частин.

 

 

 

 

 

- Як записати 1 частину? Дві? Три? Покажіть їх.

- А з скількох частин складена ціла стрічка? (з 5-ти)

- На скільки частин спочатку була розділена стрічка?( на 5)

- Який ми можемо зробити висновок?

(Щоб скласти ціле треба взяти всі частини на які спочатку була розділена стрічка.)

Отже, одне ціле, тобто 1, ми можемо записати у вигляді дробу, в якому чисельник і знаменник - однакові числа. В даному випадку – це )

F:\Фото\20190122_103237.jpg

V. Фізкультхвилинка. 

- Намалюйте лівою рукою в повітрі квадрат стільки разів, скільки одиниць у сьогоднішньому числі.

 - Намалюйте правою рукою в повітрі прямокутник стільки разів, який сьогодні за рахунком день тижня.

 - Намалюйте очима трикутник стільки разів, скільки разів ви почуєте стукіт по столу.

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота з підручником. № 680 ст. 168 (усно); № 681; № 682 ст. 168 – 169 виконати в зошитах письмово.

 

  1. Робота в групах.

Завдання 1. Діти, а тепер давайте ми з вами поділимося на групи, тобто так як ми сидимо по рядах. Я буду вам задавати питання, стосовно нашої теми, а ви будете піднімати руку, хто знає на них відповідь. Наші відповіді утворять нам наші дроби. Тобто як це? Кількість дітей, які сидять в ряду, будуть виступати знаменником дробу, а кількість правильних відповідей – буде вказувати на чисельник дробу.

1 ряд. Хто знає, на що вказує чисельник дробу?

2 рад. Які числа називають звичайними дробами?

3 ряд.  Хто знає, на що вказує знаменник дробу?

Завдання 2. Учням пропонується завдання розмістити звичайні дроби, зображені на картках, в порядку зростання. На зворотному боці кожної картки записана буква. Якщо завдання виконано правильно, то утвориться слово «Здоров’я».

Діти, а чи можете ви дати відповідь на такі питання?

- «Що таке здоров’я?»

- «Які чинники сприяють збереженню здоров’я людини

 

VIII .Підсумок уроку. Повторення вивченого.

Слово вчителя. А тепер, діти, давайте сьогодні, в День Соборності України, в день, коли народ від Києва до Львова організував «живий ланцюжок», як символ духовної єдності людей східних і західних земель України, і ми, на нашому уроці, створимо наш «ланцюжок єднання» і спробуємо дати  відповідь на ключові питання нашої теми.

  • Про що ми дізналися на уроці?
  • Для мене новим стало … ?
  • Мені цікаво було …
  • Несподіванкою на уроці для мене стало …
  • Мені сподобалося …
  • Мені не сподобалося те, що …
  • Мені було важко…

F:\Фото\20190122_104938.jpg

Бачите, як ми всі дружно відповідали на запитання, допомагали тим учням, яким було важко дати відповідь на них. Якщо ми будемо єдині в колективі, допомагати один одному, то ми будемо єдині і в країні.

 

Єдність починається з колективу.

 

IX. Домашнє завдання. Параграф № 4 читати ст. 165 – 166 (вивчити означення дробу, чисельника, знаменника); параграф № 1 ст. 5 – 6 повторити (основні терміни і поняття).

 

docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку