1
ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«СМІЛЯНСЬКИЙ ЦЕНТР ПІДГОТОВКИ І ПЕРЕПІДГОТОВКИ РОБІТНИЧИХ КАДРІВ»
Упорядник: Касян Ірина Миколаївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій харчової промисловості та сфери послуг, к.т.н.
Назва матеріалу: Комплект плакатів з предмету «Технологія приготування їжі з основами товарознавства» до теми: «М'ясо, птиця, дичина, субпродукти»
Рецензент: Барановська Надія Анатоліївна – заступник директора з навчально-виробничої роботи
Плакати в освітньому процесі мають важливе дидактичне значення для засвоєння знань учнями. Активізована зорова пам'ять допомагає ефективніше засвоїти і запам’ятати вивчений матеріал. Плакати можуть бути використані в освітньому процесі при поясненні матеріалу, на етапі повторення, закріплення набутих знань незалежно від підручника, за яким організовано освітній процес. Крім того, плакатами як наочністю можна скористатися на уроках систематизації та узагальнення знань, умінь і навичок.
Працюючи над проблемою стимулювання пізнавальної діяльності учнів, підвищення цікавості до предмета «Технологія приготування їжі з основами товарознавства», було створено комплект дидактичних засобів навчання з теми: «М'ясо, птиця, дичина, субпродукти» .
Використання плакатів раціоналізує роботу викладача, пожвавлює процес викладання, економить час, допомагає зосередити увагу учнів на найважливішому, найсуттєвішому, посилює інтерес до освітнього матеріалу і полегшує його засвоєння.
Комплект плакатів з ілюстраціями призначений для користування учнями, майстрами виробничого навчання, викладачами закладів професійної освіти як на уроках виробничого навчання, так і на уроках теоретичного навчання.
Матеріали розглянуто і схвалено на засіданні методичної комісії харчової промисловості та сфери послуг.
Протокол № 6 від 22 січня 2020р.
ЗМІСТ
Вступ………………………………………………………………………… 4
сировини………………………………………………………………… 11
ВСТУП
З кожним роком зростає потреба в знаходженні ефективних засобів навчання, які допоможуть підвищити представлення навчального матеріалу, зацікавити учнів, підвищити їх мотивацію до вивчення предмета, стимулювати розумову діяльність і розвивати творчий потенціал. Реалізація розвиваючого потенціалу загальної та середньої освіти і вимагає переходу до нової форми діяльності вчителя: організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів, відкриття ними нових знань і способів дій, тобто до активної діяльності учнів на уроці.
Активне навчання передбачає, що учень інтенсивно втягується у процес навчання не як пасивний слухач, який сприймає інформацію, яка надається йому викладачем як суб'єкт, здатний усе більше контролювати процес навчання і власну навчальну діяльністю. Все це призводить до пошуку нових методів і засобів навчання, орієнтованих на розвиток інтелекту учня, на самостійне вилучення та подання знання. Саме в цьому допоможе один з популярних засобів серед сучасних технологій навчання — плакат.
Плакат — це освітній засіб, який забезпечує високий рівень задіювання інформаційних каналів сприйняття наочності навчального процесу. Плакат за своєю суттю — це засіб надання інформації, тобто основна його функція — демонстрація матеріалу.
Використання плакатів в навчальному процесі сприяє тому, що учні краще сприймають матеріал, підвищується інтерес до предмета, підвищується ефективність їх самостійної роботи та впливає на якість формування практичних умінь і навичок. Плакати формують уміння самостійно працювати з джерелами інформації, дають змогу учню бачити результат та оцінку своєї праці, можливість знайти правильну відповідь, поглибити знання.
ВИСНОВКИ
Плакати в освітньому процесі мали важливе дидактичне значення для засвоєння знань учнями. Активізована зорова пам'ять допомагає ефективніше засвоїти і запам’ятати вивчений матеріал. Плакати були використані в освітньому процесі при поясненні матеріалу, на етапі повторення, закріплення набутих знань незалежно від підручника, за яким організовано освітній процес. Крім того, плакатами як наочністю можна скористатися на уроках систематизації та узагальнення знань, умінь і навичок.
Працюючи над проблемою стимулювання пізнавальної діяльності учнів, підвищення цікавості до предмета «Технологія приготування їжі з основами товарознавства», було створено комплект дидактичних засобів навчання з теми: «М'ясо, птиця, дичина, субпродукти» .
Використання плакатів раціоналізує роботу викладача, пожвавлює процес викладання, економить час, допомагає зосередити увагу учнів на найважливішому, найсуттєвішому, посилює інтерес до освітнього матеріалу і полегшує його засвоєння.
Комплект плакатів з ілюстраціями призначений для користування учнями, майстрами виробничого навчання, викладачами закладів професійної освіти як на уроках виробничого навчання, так і на уроках теоретичного навчання.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
3. Дорохіна М.О., Капліна Т.В. Технологія продукції харчування
К.:Кондор, 2011
4. Коршунова Г.Ф., Нелепа А.С., Ванханен В.Д., «Основи фізіології
харчування» Донецьк: Дон НУЕТ, 2008
5. Коршунова Г.Ф., Савчукова Т.М. Технологія виробництва кулінарної
продукції – Д.: Дон ДУЕТ, 2012.
6. Коршунова Г.Ф. Нетрадиційне харчування – Д.: Дон ДУЕТ, 2012.
7. Коршунова А.Ф., Варварина Н.М. Технология продукции питания
Д.,2010.
8. Остапчук М.В. Загальна технологія харчових продуктів-К., 2012, с:400
9. Семенова Л.Я., Макаренко Л.И. Совершенствование технологии производства полуфабрикатов и готовой продукции для общественного питания Д.: ДонГУЕТ, 2013.
10. Сборник рецептур блюд и кулинарных изделий для предприятий общественного питания. - К.: А.С.К., 2008.
11. Ростовський В.С., Паскенко В.Ф. Збірник рецептур К., Центр учбової літератури, 2010
12. Шуміло Г.І. «Технологія приготування їжі», Київ «Кондор», 2013р.