Методична розробка уроку – презентації з виробничого навчання на тему: «Оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка»

Про матеріал
Методична розробка уроку – презентаціїз виробничого навчання з професії "Вишивальник" на тему: «Оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка» Тема уроку. “Оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка” Мета уроку: - навчальна: навчити правильним прийомам при оздобленні виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка ; - розвиваюча: розвинути професійне мислення, пізнавальні навички під час оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка; - виховна: виховувати свідому дисципліну праці. Тип уроку: Удосконалення нових знань і формування професійних умінь та навичок. Вид уроку: урок - презентація, розв'язання завдань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Методична розробка

уроку – презентації

з виробничого навчання

на тему:

«Оздоблення виробу гладдєвим валиком з

ниткою-прокладкою

за контурами нескладного малюнка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробив: майстер в/н

Маринчук Л.В.

 

 

 

 

 

2020р.

 

 

 

 

Тема уроку.  Оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка

 

Мета уроку:

- навчальна: навчити правильним прийомам при оздобленні виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка ;

- розвиваюча: розвинути професійне мислення, пізнавальні навички під час оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка;

 - виховна: виховувати свідому дисципліну праці.

 

Тип уроку: Удосконалення нових знань і формування професійних умінь та навичок.

 

Вид уроку: урок - презентація, розв'язання  завдань.

Хід  уроку

I. Організаційна частина

- перевірка явки учнів на уроках;

- їх готовність до уроку виробничого навчання

   Перевірити:

- робочий стан обладнання;

- заземлення;

- кількість шпульних ковпачків та шпульок.

 

II. Вступний інструктаж

Майстер

1.Тема нашого сьогоднішнього уроку: «Оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка»

Метою нашого уроку є розвинути професійне мислення, пізнавальні навички під час оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка.

Сьогодні ми з вами повторимо  та закріпимо  пройдений матеріал, засвоїмо нову тему, сформуємо навички та вміння.

1.Повторення пройденого матеріалу

Зараз ми з вами повторимо пройдений матеріал у вигляді творчих завдань. Групу поділимо на дві підгрупи.

Завдання 1. «Міжпредметний зв'язок»

Вам потрібно дати відповіді на запитання.

Запитання.

  1. Які матеріали, пристрої та інструменти застосовують у машинній вишивці?
  2. Які ви знаєте машинні строчки?
  3. Які ви знаєте машинні шви?
  4. Де використовують машинні строчки?
  5. Назвіть відмінність між гладдєвим валик, та гладдєвим валиком з ниткою прокладкою?
  6. Де використовують гладдєвий валик з ниткою прокладкою?
  7. Якими нитками можна виконувати машинні строчки та шви?
  8. Які тканини використовують для машинної вишивки?
  9. Як перуть вишиті вироби?

 

Завдання 2. “Учнівські проекти”

Кожна група отримала випереджувальне завдання розробити проект-презентацію для повторення та закріплення раніше вивченого матеріалу.

Перша творча група -   Виготовлення сколка для перенесення орнаментів на тканину»

Друга творча група - «Виготовлення сколка для перенесення орнаментів на тканину»

Для закріплення раніше вивченого матеріалу пропоную вам подивитись відео матеріал.

Демонстрація відео

Для закріплення раніше вивченого матеріалу майстер роздає буклет.

2.Вивчення нового матеріалу.

У сучасну моду все більше входить дитячий, жіночий і чоловічий одяг та речі домашнього вжитку, оздоблений машинною вишивкою. Від того, як буде виконуватись процес вишивання, значною мірою залежить її якість.

Насамперед слід підготувати потрібне обладнання, інструменти, матеріали.

Гладдєвий валик з ниткою - прокладкою використовують в ажурній вишивці, для оздоблення  скатертин, серветок, виробів легкого одягу.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSUZVi7UZbhhMjde_lWRKcpu3X2kgP24rWHDUgQn4sfimcuvd34fTe2-U0http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQY6thH_FrLJrcU5-AhoX-2K75W-MglrQXSJRZPXKzwbzEkqnuF51UH-xA

 

http://2.bp.blogspot.com/_LRxX3AtgXAI/TOBWUESWVEI/AAAAAAAAAP4/g9nhmN8tfRo/s400/6%25D1%2591.jpghttp://1.bp.blogspot.com/_LRxX3AtgXAI/TOBWPbUW_WI/AAAAAAAAAPs/4fqqhYIHu98/s400/6%25D0%25B3.jpghttp://2.bp.blogspot.com/_LRxX3AtgXAI/TOBWMHzi-bI/AAAAAAAAAPk/ZFc4oXXvkl8/s1600/6%25D0%25B1.jpghttp://4.bp.blogspot.com/_LRxX3AtgXAI/TOBWcONzVRI/AAAAAAAAAQI/IC9DzX5dmy4/s400/6%25D0%25BA.jpg

 

Демонстрація презентації на тему: «Оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка»

 

 

 

 

Інструкційно - технологічна карта.

Оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка

п/п

Назва неподільної операції

Технічні умови та прийоми виконання операції

Графічне зображення операції

1.

Підготовити матеріали та інструменти.

1-тканина з нанесеним орнаментом.

2-пяльця.

3-нитки для машинної вишивки.

4-нитка- прокладка.

5-маленикі ножички.

2.

Зап’ялити тканину в п’яльця.

Більше кільце п’ялець підкласти під тканину, менше кільце накласти

на верх тканини.

Натягнути тканину в п’яльцях, по повздовж- ній та поперечній нитці основи.

3.

Закріпити початок машинної строчки.

Закріпити машинну строчку кількома стібками на одному місці.

4.

Кінець нитки відрізати ножичками.

Кінець нитки відрізати маленькими

ножичками.

5.

Прокласти  дрібну машинну строчку.

По контурах малюнка прокласти  дрібну машинну строчку, одночасно машинною строчкою заповнити середину рослинного орнаменту.

6.

Закріпити нитку -прокладку.

Нитку-прокладку скласти вдвоє закріпити на контурі кількома ударами голки.

7.

Настелити настилки на нитку- прокладку гладдєвим валиком.

Ударами голки з одної та другої сторони нитки- прокладки, виконати  поперечний настил однакової величини,  перпендикулярно до нитки-прокладки.

Удари голки не повинні попадати в нитку- прокладку щоб вона не роздвоювалася.

8.

Роз’єднати нитку -прокладку.

Роз’єднати нитку-прокладку,  другу нитку- прокладку прикріпити машинним зигзагом до краю малюнка на тканині.

9.

Зашити гладдєвий валик.

На зворотному напрямку зашити гладдєвий валик.

10.

Виконати гладдєвий валик по контуру рослинного орнаменту.

Продовжити виконувати

гладдєвий валик по контуру рослинного орнаменту.

11.

Відрізати  і закріпити нитку-прокладку.

В кінці складену вдвоє нитку- прокладку відрізати  і закріпити кількома ударами голки в тканину.

12.

Виконати бісерний шов.

Виконати бісерний шов щільною спіральною строчкою, вздовж нитки-прокладки. По закінченні роботи готовий виріб замочити у мильному розчині (25◦С) та попрати у мильному розчині (50◦С).

 

 

Вимоги до оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка:

  • строчки прокладати  по контурах малюнка;
  • площини малюнка треба заповнювати строчками однакової величини;
  • шви слід виконувати дрібною і рівномірною строчкою;
  • для рельєфного виділення строчок треба зверху обробляти їх гладдевим валиком;
  • під час виконання гладдєвого валика пальці лівої руки потрібно тримати на відстані 2…3см від голки, пальцями правої руки утримувати п’яльця.

- дотримуватися правил з техніки безпеки праці в майстерні вишивальниць.

 

Демонстрація відеоматеріалу робочого режиму  робітника при виконанні роботи з оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка.

Показ прийомів  майстром  

 

4.Закріплення нового навчального матеріалу.

Завдання:

1.  Алгоритм послідовності роботи з оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка з використанням презентації.

 

 

2. «Контролери»

Кожна творча група визначає представника, котрий отримає завдання виконати фрагмент оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка за 2 хвилини.

       Під час виконання представниками завдання учні детальніше ознайомлюються з методичним матеріалом ( інструкційними картами, зразками виробів) для забезпечення уроку.  Після виконання роботи групи обмінюються виконаними завданнями і називають недоліки, допущені під час виконання роботи.

Для закріплення нового матеріалу майстер роздає буклет.

  

 

 

 

 

Правила з техніки безпеки:

  Перед початком роботи:

- одягнути робочий одяг; 

- перевірити справність обладнання, ізоляцію проводів, наявність ізоляційних килимів, заземлення, кріплення двигуна;

правильно організувати робоче місце.

 

  Підчас роботи:

- дотримуватись чистоти робочого місця;

- користуватися інструментами і обладнаннями за прямим призначенням;  

- усувати несправності або залишати робоче місце можна лише тоді, коли вимкнуто двигун;

- дотримуватись правил положення тіла, рук і ніг (корпус вишивальниці має бути злегка нахиленим уперед, ноги треба ставити на спеціальну підставку);

- забороняється нахилятися дуже близько до машини, бо ниткопритягувач може розсікти шкіру на обличчі  і намотати волосся;

- не тягнути тканину з-під голки, а обережно виймати її;

- уважно заправляти нитки, не ставити бобіни з пошкодженими краями;

- акуратно заправляти шпульний ковпачок;

- не можна руками притримувати приводний пас;

- не можна кидати на підлогу порожні бобіни і поламані голки;

- на платформі машини не можна смикати за електричний  дріт, витягуючи його з розетки, а треба витягувати електричну вилку;

- порожні бобіни, котушки відходи ниток, тканини слід збирати в спеціальні ящики.

- під час прасування не допускати перегріву праски, ставити її треба на спеціальну підставку;

- стояти під час прасування треба на ізоляційному  гумовому килимку;

Після закінчення роботи:

- прибрати робоче місце;

- здати готову продукцію;

- інвентар скласти у відповідне місце;

- провести технічне обслуговування машини;

- передати робоче місце вишивальниці, що приймає зміну.

 

5.Видача  завдань:
Сьогодні ви повинні  сформувати правильні прийоми оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка,

 розвинути професійне мислення та пізнавальні навички. 

 

III. Самостійна робота учнів і поточний інструктаж:

1.- обхід з метою перевірки організації робочого місця;

- обхід з метою перевірки правильності виконання        трудових прийомів;

- обхід з метою перевірки дотримань правил з охорони праці.

- раціональне використання робочого часу;

- якість виконання даного  завдання учнями та вміння проводити самоконтроль.

2. Індивідуальна робота з учнями (допомога невстигаючим учням, додаткові завдання тим, хто успішно виконав всі обов’язкові завдання).

3. Додатковий фронтальний інструктаж для групи (у разі потреби).

 

 

 

IV.Заключний інструктаж.

      Сьогодні ми з вами повторили та закріпили  пройдений матеріал, сформували правильні прийоми виконання оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка.

   Розвинули професійне мислення та пізнавальні навички.

Оцінювання роботи учнів на уроці.

 

По закінченні заключного інструктажу:

- прийняти роботу учнів;

- відмітити кращі роботи;

- вказати на типові помилки;

- підвести загальний підсумок;

- виставити оцінки;

- задати домашнє завдання.

- прибрати робочі місця  майстерні.

        Повідомлення теми наступного уроку.

 

V. Домашнє завдання.

Повторити технологічну послідовність оздоблення виробу гладдєвим валиком з ниткою-прокладкою за контурами нескладного малюнка.

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку