Композиція (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення).

Про матеріал
Композиція (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення). Малювання осіннього дерева (гуаш).
Перегляд файлу

Тема уроку:  Композиція (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини   

          аркуша (велике зображення). Малювання осіннього дерева (гуаш).

 

Мета уроку:

  • навчальна: закріпити поняття композиції (на пропедевтичному рівні); удосконалювати уміння повністю заповнювати площину аркуша за допомогою великого зображення; вчити малювати кінчиком пензля та цілим пензлем;
  • розвивальна: розвивати уміння спостерігати і виявляти особливості будови дерев різних порід; розвивати уявлення про послідовність роботи над малюнком; художньо-образне сприйняття;
  • виховна: виховувати бережливе ставлення до природи та любов до прекрасного.

 

Різновид уроку: урок сприйняття навколишньої дійсності чи мистецтва – пізнавально – інформативний.

 

Вид художньо-практичної діяльності: тематичне малювання.

 

Тип уроку: зображення за уявою.

 

Техніка виконання: живописна – гуаш.

 

Оснащення уроку:

  • візуальний ряд: ілюстративний матеріал, дитячі малюнки, рисунки різних порід дерев;

 

  • матеріали та інструменти: альбом, олівець, гумка, гуашеві фарби, пензлі, посудина з водою.

 

Словниковий мінімум термінів і понять:

 

Композиція – розміщення предметів на аркуші паперу.

 

Методи і прийоми, для застосування вчителем на уроці: бесіда, вправи, практична робота на базі засвоєного матеріалу.

 

Види мистецтва, що інтегруються на уроці: живопис.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

 

ІІ. Мотиваційний етап.

 

Вступне слово. Ігровий момент.

І пісні про осінь, і вірші осінні,

Бо по жовтім листі  ми до школи йдем.

За вікном картини чарівні та дивні,

В небі ні пташини, і на серці щем…

- Діти, чому на серці щем в осінню пору?

 

 

 

 

Осінь:

Чому ж так сумно?

Прийшла у гості я до вас

Не з порожніми руками, а із щедрими дарами.

Принесла жовті листочки,

Щоб кружляли ви в таночку.

Поглянь навколо: я – чарівниця осінь,

Та, що в коралях і у золоті стоїть.

Пожовкле листя і бездонна просинь,

І срібна паутинка вдаль летить.

Дихне вітрець – і листячко зірветься,

Щоб політати в синяві небес.

А я дивлюся, і мені здається,

Що я дарую казку. Що веду вас в край чудес…

 

Учитель:

- Ой, що це? Немов торкнула чарівною паличкою осінь і все довкола перетворила на чарівну казку.

- Давайте і ми з вами сьогодні намалюємо велике, осіннє, красиве дерево!

 

ІІІ. Актуалізаційний етап.

Розгляд демонстраційного матеріалу.

- Яка пора року зображена на картинах?

- Які її ознаки?

- Чому осінь називають золотою?

- Який місяць має стосунок до золота осені?

- А що ж на картині треба обов’язково намалювати, щоб можна було її

  назвати «Золота осінь»?

 

Відгадування загадок.

а) Навесні веселить,

Влітку холодить,

Восени годує,

Взимку гріє. (дерево)

б) Літом одягається, а на зиму одежі цурається. (дерево)

Бесіда.

- Діти, нас Осінь також торкнулася чарівною паличкою, і ми намалюємо осіннє деревце – дерево у «золоті». Але як його зобразити? Де? Великим чи малим? Поміркуймо разом.

- Виберіть серед усіх зображень те, яке вважаєте правильним.

(вчитель пропонує різні зображення деревця)

  1.     маленьке у лівому краї аркуша;
  2.     маленьке – справа;
  3.     маленьке – внизу;
  4.     завелике, неповне;
  5.     у нижньому правому кутку;
  6.     посередині.

- Отже, розміщення предметів на аркуші паперу – це композиція.

- На якому з малюнків композиція є правильною?

 

ІV. Засвоєння нових знань.

Розгляд демонстраційного матеріалу.

 

Розповідь учителя з одночасним виконанням малюнка.

- Що спільного в усіх дерев?

(Звісно, стовбур та гілки)

Стовбур – це найтовстіша частина дерева. Гілки ростуть уздовж нього і тягнуться догори. Найтовстіша частина стовбура знаходиться коло землі, а найтонша – на верхівці. Найкоротші гілки ростуть ближче до верхівки, а найдовші – до основи (низу) стовбура.

 

Завдання «Віднайди дерево».

У різних дерев стовбури, гілки та листя різні. Спробуйте віднайти дерево за допомогою загадок.

Довга-довга і худенька,

Знизу ширша, вверх гостренький,

Тягне вгору руки-віти.

Що це? Відгадайте діти. (Тополя)

 

Біла кора, тоненькі віти.

Що за дерево? Здогадались, діти? (Береза)

 

Гарне дерево, міцне,

Листя різьблене, рясне.

А на гілочках крилатих

Буде жолудів багато. (Дуб)

 

Бесіда

- Чому ж нам важливо знати, які гілочки у дерева, адже ми намалюємо крону з листочками.

- Правильно, восени листочки опадають. А який це місяць «показує» з-під листячка гілки?

Листо-листо-листопад

У природі робить лад:

Листя струшує поволі,

Залишає віти голі.

- Діти, чому і до дерев треба бережно ставитись?

- Чого не можна робити?

 

V.  Визначення практичних завдань уроку.

Послідовне виконання роботи.

- Верхівку стовбура малюємо кінчиком пензлика, а нижню частину – всім пензликом.

- Гілочки мають такі самі особливості, що й стовбур:  зверху – тоненькі, а ближче до стовбура – товстіші.

- Намалюйте дрібні гілочки, їх досить багато; вони майже однакові за розміром, і всі тягнуть догори – до сонця.

- Далі малюйте листя. Наберіть на пензлик жовту (згодом червону, помаранчеву) фарбу; мазочками промалюйте листочки.

 

Вузлик на пам'ять

- Виберіть правильне положення аркуша паперу (горизонтальне, вертикальне).

- Розташуйте осіннє деревце посередині відносно центру композиції.

- Не забувайте, що можна малювати цілим пензликом або його кінчиком.

- Фарби «»золотої осені яскраві. Не лінуйся після кожної фарби добре вимити пензлика.

          (Перегляд дитячих малюнків).

 

VI. Самостійна художньо-практична діяльність учнів.

Слово вчителя

Творче завдання «Намалюй осіннє дерево».

 

VII. Завершення уроку.

    Перегляд робіт та виправлення помилок.

- Ну, що, Осене, ми теж зуміли позолотити деревце.

 

VIII. Домашнє завдання.

На наступний урок принесіть обов’язково пензлики, посудину для води та акварельні фарби.

 

doc
Додано
15 січня
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку