Урок образотворчого мистецтва
Клас: 1.
Дата проведення:
Тема: На лісовій галявині. Правила роботи з пластиліном. Ліплення грибочків та яблучок (робота в групах) (пластилін).
Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити із способами ліплення із пластиліну; розширювати уявлення учнів про композиційну побудову; закріплювати поняття про скульптурні засоби виразності в образотворчому мистецтві; формувати початкові практичні навички роботи із пластичними матеріалами; формувати навички із сприймання дійсності; формувати вміння емоційно ставитися до краси природних форм; планування послідовності роботи; формувати уявлення про безпеку праці та санітарних норм під час занять.
формування ключових компетентностей:
у галузі природничих наук, культурної, екологічної, навчання впродовж життя, вільного володіння державною мовою.
Вид художньої діяльності: ліплення.
Матеріали та інструменти: пластилін, дошка, стеки, серветки.
Наочність та обладнання: тематичні ілюстрації, муляжі із зображенням фруктів та овочів.
Основна образотворча проблема: форма.
Тип уроку: урок практичної діяльності.
Хід уроку
– Зараз у нас урок образотворчого мистецтва. На парті мають бути: пластилін, дошка, стеки, серветки.
II. Актуалізація опорних образотворчих знань
– Яка зараз пора року? (осінь).
– Якими словами часто називають осінь? (золотою, дощовою, щедрою).
– Коли осінь – щедра? (коли збирають врожай).
– Які фрукти та овочі ви знаєте?
– А що ще, крім них, нам дарує осінь? (гриби).
– А чи всі гриби можна збирати у кошик? Які ви знаєте їстівні гриби? Отруйні?
– Пригадайте, що таке пластилін, адже ми із ним вже працювали на уроці дизайн і технології.
Для довідки
Пластилін (італ. plastilina, від дав.-гр. πλαστός – ліпний) – матеріал для ліплення. Виготовляється з очищеного і подрібненого порошку глини з доданням воску, натурального та штучного жиру та інших речовин, що перешкоджають висиханню.
– Які правила роботи з пластиліном ви знаєте?
Щоб виліпити щось із пластиліну, необхідно щоб він був пластичним. А для цього його слід нагріти (в руках або на батареї, підстеливши під неї клейонку).
Руками від пластиліну не можна торкатися рота, очей.
Після роботи із цим матеріалом слід дуже ретельно вимити руки із милом.
III. Оголошення теми та мети уроку
– Об’єднавшись у групи, ми виготовимо із пластиліну яблучка та грибочки, а потім влаштуємо виставку робіт.
IV. Викладення нового матеріалу
– Якого кольору бувають яблука? (червоного, жовтого, зеленого, оранжевого).
– На яке геометричне тіло схоже яблуко за формою? (на кулю).
– Якого кольору бувають гриби? (фіолетовий, синій, блакитний, жовтий, оранжевий, червоний, рожевий, зелений, салатовий, білий, чорний, коричневий…).
– З яких частин складаються гриби? (із ніжки та шапочки).
– Ми будемо працювати у групах (розподіл дітей шляхом жеребкування).
– Кожен із вас обирає колір пластиліну для роботи. Зверніть увагу, що робота вийде кращою, якщо змішувати різні кольори пластиліну (наприклад, яблучко червоне, однак на ньому декілька плямочок жовтого чи зеленого кольору; або ж ніжка гриба не однорідного білого кольору, а із вкрапленням рожевого).
Проведення фізкультхвилинки
V. Постановка навчального завдання
– Потрібно виготовити кожному учаснику групи по одному об’єкту із пластиліну (яблуко, гриб). Після закінчення роботи презентуєте власні вироби.
VI. Керівництво практичною діяльністю учнів
VII. Аналіз та оцінка дитячих робіт
– Як ви оціните власну роботу на уроці?
– Чия робота на уроці вам сподобалась найбільше? Чому?
(при формувальному оцінюванні враховую якість володіння засобами та технікою живопису, якість роботи; формую здатність учнів до самооцінювання).
VIII. Підсумок та узагальнення уроку
– Що нового ви дізнались? Що ще хотіли б виготовити із пластиліну?
Презентація робіт групами.
IX. Прибирання робочого місця
– Наведіть лад на своїх партах, складіть папки із матеріалами та інструментами до шафи. На перерві помийте руки із милом.