Композиційні особливості орнаменту. Семантика українських рушників.

Про матеріал

Презентація, яка може бути використана як додатковий матеріал на уроці за темою: "Композиційні особливості орнаменту. Семантика українських рушників".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ця інформація може бути використана як додатковий матеріал до теми. Вчитель технології та трудового навчання ОЗНОБИШИНА ВАЛЕНТИНА ПЕТРІВНА міста Ізмаїл

Номер слайду 2

Тема: «Композиційні особливості орнаменту. Семантика українських рушників»

Номер слайду 3

1. Організація робочого місця3 Техніка безпеки при роботі з ножицями2. Техніка безпеки при роботі з праскою4. Техніка безпеки при роботі з голками5. Техніка безпеки при роботі з вишивкою6. Виконання ручних швів7.Історія розвитку укр.народной вишивки8. Підбір тканини для вишивання, розмітка тканини з клітинам9. Підготовка тканини до роботи. Обробка кутів.10. Техніка виконання шва «Косий хрест»11. Підбір кольорової гами ниток.13. Практична робота: Виконання шва «Косий хрест»14. Практичні роботи: Вишивання виробу12. Стилізація укр. народної вишивки15. Остаточна обробка виробу.17. Презентація робіт. Контроль якості виконаних робіт. 16. Композиційні особливості орнаменту. Стилізація рушників .

Номер слайду 4

Мета уроку- Розказати дівчатам про історію розвитку української народної вишивки, види орнаментів; - ознайомити учениць з історією українського рушника, з основними видами орнаменту, його символами та композиційними особливостями;- виховувати патриотичне виховання, любов до України;- розвинути естетичні смаки, виховувати любов та повагу до традицій українського народу, вміло використовувати кольорові рішення орнаменту та гармонійно підбирати кольори та відтінки в роботі над вишивкою;- розвинути пізнавальний та творчий інтерес у учнів; - відпрацьовувати практичні навики роботи «косий хрест»; - виховувати інтерес к предмету, увагу, охайність, сумлінність, акуратність, наполегливість, вимогливість; формувати національну гідність та любов і повагу к традиціям українського народу.

Номер слайду 5

План уроку. Організаційна частина. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Актуалізація опорних знань при роботі з вишивкою. Вивчення нового матеріалу: Композиційні особливості орнаменту в українських рушниках.Історія та семантика українського рушника. Робота з роздатковим матеріалом. У. Практична робота:1. обробляємо края виробу;2. вправи на виконання шва «косий хрест»;заключний інструктаж; зробити підсумок практичної роботи, мотивувати його. У1. Підсумок та аналіз уроку. УП. Домашнє завдання

Номер слайду 6

Українська вишивка – один з давніх і найбільш розповсюджених видів народного декоративно-ужиткового мистецтва. Вона виникла дуже давно і передавалася від покоління до покоління. Передаючись з покоління в покоління, українська народна вишивка удосконалювалася протягом багатьох сторіч і дійшла до нас у вигляді чудових різноманітних орнаментів, швів, виконаних різнокольоровими нитками. Всі види вишивки – це історія українського народу, це, як підручник по історії України.

Номер слайду 7

Техніка безпечної роботи при роботі з вишивкою: Техніка безпечної роботи при роботі з ножицями: Техніка безпечної роботи при роботі з праскою. Виявлення знань з техніки безпеки. Питання:

Номер слайду 8

КОМПОЗИЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ ОРНАМЕНТУ. ОРНАМЕНТ – невід'ємна складова частина народного прикладного мистецтва. Орнаментальні мотиви українських вишивок йдуть своїми коріннями в місцеву флору і фауну в історичні традиції. В глибоку давнину основні орнаментальні мотиви відображали символіки різних стародавніх культів.

Номер слайду 9

Жіноча фігура символізує Богиню життя, дерева – плодовитість землі, птиці – наступ весни, урожай та багатство, коні и олені – благополуччя. Окремі знаки – символи не тільки прикрашали житло, одяг та предмети по буту, а повинні були охороняти, захищати, оберігати від злих духів, приносити щастя, тому їх називали оберегами..

Номер слайду 10

Візерунок – це малюнок, який об'єднує в собі окремі елементи – мотиви, кольори та відтінки, розташованих у певному порядку. Слово «орнамент» в перекладі з латинської – «прикраси»Ритмічне повторення одного чи декілька мотивів орнаменту називається рапортом.

Номер слайду 11

ОРНАМЕНТИ, як правило, поділяються на такі види: ГЕОМЕТРИЧНИЙ

Номер слайду 12

Номер слайду 13

РОСЛИННИЙ

Номер слайду 14

ТВАРИНИЙ (ЗООМОРФНИЙ)

Номер слайду 15

Номер слайду 16

АНТРОПОМОРФНИЙ

Номер слайду 17

ЗМІШАНИЙ

Номер слайду 18

“І рушник вишиваний на щастя, на долю дала…”

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Картини вишиті в техниці «Косий хрест»

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Коли вишиваєш рушник, дуже важливо визначитися с призначенням . Ще в давнину люди навчилися складати прості малюнки в умовах знаків-символів. Де кожна лінія чи фігура мали певне значення. Наприклад: пряма горизонтальна лінія означала землю, горизонтальна хвиляста означала воду, трикутники - гори, дві схрещені лінії – блискавку, а сонце - у вигляді ромба, кола чи квадрата

Номер слайду 35

Практична робота Вправи на виконання «Косий хрест».

Номер слайду 36

Домашнє завдання Волого-теплова обробка тканини. Вишивання виробу.

pptx
До підручника
Трудове навчання (обслуговуючі види праці) 9 клас (Ходзицька І.Ю., Тименко В.П., Горобець О.В., Безносюк О.І.)
Додано
30 серпня 2022
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку