Французький композитор Жорж Бізе написав за своє коротке життя чимало творів: 8 закінчених опер, 15 незавершених замислів, блискучі зразки симфонічної музики. Вершиною його творчості є, звичайно, опера “Кармен”, хоча прем’єра її була провалена, і до тріумфу опери композитор не дожив. Все ж “Кармен” до сьогодні є блискучою незмінною оперою усіх провідних театрів світу. Жорж Бізе(1838-1875)style.colorfillcolorfill.type
Франц Петер Шуберт(1797-1828)Основні риси характеру композитора-життєрадісність, доброта і скромність відтворилися в його музиці простими, світлими і щирими почуттями. Саме висвітлення найрізноманітніших людських почуттів є головним змістом творчості Франца Шуберта. Серед його творів у різних жанрах є понад 600 пісень. Вершиною великої внутрішньої сили, звеличенням любові матері є пісня-молитва композитора “Аве Марія”. style.colorfillcolorfill.type
Італійський композитор Джузеппе Верді зазнав світового визнання ще за життя. Воно супроводжує його музику і сьогодні. Основою його творчості була опера. Майже всі 26 опер Верді стали кращими досягненнями світового мистецтва. Нема в світі театру, в якому би не йшли його “Травіата”, “Ріголетто”, “Аїда”, “Дон Карлос”, “Отелло”. Верді називали “вихователем” Італії. Джузеппе Верді(1813-1901)style.colorfillcolorfill.type
Фредерік Шопен(1810-1849)Талановитого польського композитора Фредеріка Шопена називають душею фортепіано. Це тому, що він писав твори винятково для фортепіано. Ф. Шопен не залишив жодної опери, симфонії чи увертюри. Проживши половину життя далеко від Батьківщини, композитор заповів їй своє серце, яке зараз знаходиться у костелі Святого Хреста у Варшаві. Твори Шопена – це балади, мазурки, полонези, вальси, просякнуті народними інтонаціями та лірикою.style.colorfillcolorfill.type
Ференц Ліст(1811-1886)Музична обдарованість Ліста проявилася дуже рано. Уже в 5 років він міг підібрати на роялі будь-яку мелодію, у 7—вільно імпровізував і вражав уяву слухачів найскладнішою технікою. З 9 років Ференц Ліст почав концертну діяльність. У нього були незвичайні педагоги — Черні, Сальєрі. Де б не виступав Ф. Ліст, в Австро-Угорщині, звідки він був родом, В Італії, Англії, Франції — його всюди чекав тріумф. style.colorfillcolorfill.type
Едвард Гагеруп Гріг(1844-1907)Едвард Гріг – видатний норвезький композитор, диригент, піаніст, музичний критик, засновник національної музичної класики. Свій перший твір Едвард написав у 12 років. Характерними норвезькими народними ритмами і мелодіями пройняті усі твори Едварда Гріга. Він написав велику кількість пісень, романсів, інструментальних творів. Світове визнання отримала його музика до драми “Пер Гюнт”. style.colorfillcolorfill.type
Ріхард Вагнер(1813-1883)Для втілення задуму музичної драми Вагнер відмовився від традицій поширених на той момент оперних форм. Важливе значення Вагнер віддавав вибору сюжетів. На думку композитора, опера повинна розкривати вічні проблеми, вічні ідеї життя. Вагнеру належать театральні інновації. Окрім опер, Вагнер написав порівняно невелику кількість творів. Це одна симфонія ,Фауст-увертюра, декілька увертюр, хорів і п'єс для фортепіано.style.colorfillcolorfill.type
Каміль Сен-Санс(1835-1921)Французький композитор , диригент, піаніст, педагог Каміль Сен-Санс , маючи яскраве музичне обдарування, ще в дитинстві здобув славу “другого Моцарта”. Вже у віці 2,5 років маленький вундеркінд грав на роялі, а в 4-писав перші твори. За своє життя склав чимало шедеврів: 12 опер, 3 ораторії, 4 кантати, реквієм, 5 симфоній, поеми, фантазія, 10 концертів, сюїта. Він знав фізику, історію, астрономію, археологію, і був членом Французького астрономічного товариства.style.colorfillcolorfill.type
Йоганнес Брамс(1833-1891) Музична спадщина композитора велика й охоплює багато жанрів (за винятком опери). 4 симфонії Брамса — одне з вищих досягнень симфонізму 2-ї половини 19 ст. За художньою значимістю поруч з симфоніями Брамса стоять його інструментальні концерти. Різноманітна й вокальна музика Брамса, видне місце в якій займають обр. нар. пісень. Почавши із сонат, Брамс надалі писав для фортепіано головним чином мініатюри. style.colorfillcolorfill.type
Роберт Шуман(1810-1856) Шуман увійшов до історії як один з найсміливіших новаторів. Велика частина творів Шумана — цикли з невеликих п'єс лірико-драматичного, «портретного» жанрів. У вокальній творчості Шуман розвивав тип ліричної пісні Шуберта. Значно зросла у Шумана роль фортепіанного супроводу, що дає багате окреслення образу і що нерідко доказує зміст пісень. Ідеали Шумана були близькі передовим музикантам 19 ст. style.colorfillcolorfill.type
Фелікс Мендельсон(1809-1847)Мендельсон — один з найвизначніших представників німецького романтизму, тісно пов'язаний із класичними традиціями . Його музиці властиві елегійність , прагнення до ясності й урівноваженості, опора на побутові форми музикування й інтонації німецької народної пісні . Специфічна для Мендельсона образна сфера — витончена фантастична скерцозність. Один із творців романтичного симфонізму, Мендельсон збагатив його жанром програмної концертної увертюри.style.colorfillcolorfill.type
Микола Лисенко (1842-1912)Класик української музики, композитор, піаніст, диригент, фольклорист, Лисенко отримав спочатку блискучу природничу освіту, а вже потім займався музикою. Він вів велику просвітницьку роботу, за що його не любила російська влада. Лисенко - автор блискучих опер: “Утоплена”, “Наталка Полтавка”, “Тарас Бульба”, “Енеїда”, “Різдвяна ніч”. Для дітей були написані опери “Коза Дереза”, “Пан Коцький”, “Зима і Весна”.style.colorfillcolorfill.type